Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Djspiky
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Djspiky (Pagina: 8 van 10)
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (25-11-2008 13:25:00)Ja hoor, dan ga je afspreken met je opdrachtgever: "ik zet mijn verterker vanavond niet harder dan standje 7"
Kom op zeg, dat is gewoon iets wat je moet leren aanvoelen.
En misschien af en toe ook een beetje durven.
Maar je moet dan wel heel goed weten wat je doet.Ik heb toch niet gezegt dat ik wat af ga spreken over hoe hard ik mijn versterker zet? Ik doe wat de opdrachtgever wil en in dit geval vond deze alles best en was er niks over afgesproken (zolang het uiteraard een beetje normaal bleef).
Ik snap ook niet wat je met je laatste stukje precies wil zeggen? Ik geef toch duidelijk aan dat ik ondertussen begrepen heb dat het een kwestie van aanvoelen is en dat ik daar op ga letten?Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (24-11-2008 22:59:00)
Bepaalde opdrachtgevers hebben een érg strak beeld van wanneer er hoe hard gedraaid mag worden (soms zelfs zo erg dat ik daar vriendelijk wat flexibiliteit in kletste, omdat het anders geen doen was als dj).
Anderen laten je maar waaien en dan handel je gewoon naar eigen goeddunken. Waarbij ik ook mensen die "iets anders" willen dan het gros best even tevreden wil stellen, maar net zo goed een "neen" verkoop als ik het echt niet vind kunnen. Meteen duidelijk zijn in wat je wel en wat je niet voor ze gaat doen, voorkomt een hoop boomerang-zeurkousen.Deze opdrachtgever heeft zich de hele avond niet met de muziek of het volume bemoeid. Ook is hier van tevoren niets over afgesproken. Verder ben ik het helemaal met je eens dat je ook nee moet kunnen zeggen, dat had ik in dit geval misschien beter kunnen doen. Hier zal ik de volgende keer op gaan letten.Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (24-11-2008 22:13:00)
Als de sfeer er niet naar is om urenlang te beuken (en de muziek bovendien pislelijk is zoals ACDC), dan even één liedje knallen om de mensen die er de ganse avond al om zeuren tevreden te stellen en daarna weer terug richting normaal volume.Inderdaad een mooie en eerlijke oplossing .Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (24-11-2008 20:24:00)Daarom doe ik dat ook niet .
aanvoelen van de sfeer, en timen van de muziek en het volume.Daar zit inderdaad ook wel wat in. Ik heb ook niet constant dit soort muziek staan draaien (gelukkig ). Uiteraard heb ik ook gekeken hoe het publiek op dit nummer reageerde. Het leek toch wel wat het overgrote deel dit leuk vond. Als dit niet zo was had ik hem wel wel weggefade en al zeker niet het volume harder gezet. Maar oke, misschien heb ik dat ook wel verkeerd aangevoelt.
Maar eigenlijk ging het me meer om hoe jullie het "volumeprobleem" opgelost zouden hebben. Dus wie jullie zijn zin zouden geven zeg maar, omdat het allebei geen opdrachtgevers zijn.Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (24-11-2008 19:34:00)Tja, dat vond ik op dat moment ook wat overdreven. Zeker als ze wat dieper in de zaal staan te wenken. Dan ga ik niet door m'n mic schreeuwen dat ze naar de opdrachtgever moeten gaan. Ik had het idee dat het de sfeer goed zou doen als ik het wat harder zette. Maar dat pakte blijkbaar niet precies uit zoals ik gedacht had. En ja, toen begon het verhaaltje zoals ik hierboven al schreef .
Edit: het idee van Malle Pietje vind ik dan wel weer een mooi idee. Ik bedacht me achteraf dat ik dat ook beter had kunnen doen. Maar ik wil toch van de wat meer ervaren mensen horen wat zij hadden gedaan.Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (24-11-2008 19:21:00)
Ik doelde meer op deze toepassingen (theater/toneel).
De dimmers leveren dus niet voldoende stroom voor de lampen (CE).
Ik heb al even gezocht in de webshop, maar volgens mij is er in deze prijsklasse weinig te vinden.
Wat betreft dat ampérage: CE is dat 1.5A, maar volgens de specificaties 5A.
Is het dan niet veilig? Of kan het prima?Misschien kun je je beter even inlezen door de zoekfunctie te gebruiken. En dan ook niet alleen op DMX zoeken maar ook op dimmer(pack) enz. Je laatste vraag had je ook kunnen vinden met de zoekfunctie. Dan had je dit topic gevonden. Er is al meerdere malen antwoord gegeven op soortgelijke vragen.Topic: Geen speakers + versterkers (18-11-2008 21:57:00)Daar ben je vaak het meeste aan kwijt Ik ga dit jaar ook als ik vervoer kan regelen. Eigenlijk ben ik niet echt ergens naar op zoek (ja misschien een rookmachine). Ik wil er gewoon heen om te kijken wat het precies allemaal is. Ik zal ongetwijfeld wel wat leuks zien wat ik mee zal nemen .Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (24-10-2008 16:50:00)
Wie checkt dan de gear en het feestje? Want toen de lampen aan gingen waren we enkele minuten verder en hadden de mensen eigenlijk wel weer zin in een muziekje. En om nu in het pikkedonker te gaan zoeken... Dat liet ik dus de gastheer doen Kan ik ondertussen even kijken of mijn gear nog leeft (gelukkig wel).Een beetje gear kan er best tegen als de stroom uitvalt. Het lijkt mij best logisch dat je gaat zoeken naar het probleem zodat het feest verder kan gaan en niet je eerst druk gaat maken over je apparatuur. De meeste mensen weten (volgensmij) niet dat een kachel zoveel stroom vraagt en zullen die misschien als "onschuldig" beschouwen. Als jij een kachel tegenkomt die aanstaat weet je natuurlijk dat dat de boosdoener kan zijn.Topic: Crossfader bij Reloop RMX 30 Blackfire (23-10-2008 22:24:00)IK heb ook de RMX-40 (bpm) en ik heb hem al vaak genoeg gebruikt met 2 microfoons. Ik heb nog nooit een brom gehad. Als ik het zo lees denk ik dat het een probleem in je kabels is, ga die eens nameten.Topic: diameter speakerkabel bij grotere lengtes (27-9-2008 20:13:00)
Daar heb je ook gelijk in, maar niet op de manier zoals Tom het zei. De versterker niet hoger dan 7 zetten bijvoorbeeld. Als de opdrachtgever bijvoorbeeld vraagt om het volume zo te houden dat de gasten nog goed kunnen praten zal ik dat natuurlijk ook doen. En dat moet je, zoals Tom ook al zei, natuurlijk zelf kunnen aanvoelen.
Edit: ik heb mijn vorige post dan ook even bewerkt.
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (25-11-2008 11:59:00)Edit: ik heb mijn vorige post dan ook even bewerkt.
Oke, dat verklaard veel . Misschien heb ik het dan verkeerd verwoord. Ik bedoelde daarmee te zeggen dat als de opdrachtgever wenst dat er een bepaalt volume gehanteerd word, dat hij daar zelf wel mee aan was komen zetten. Natuurlijk ga ik niet aan de opdrachtgever vragen of hij/zij wensen heeft over het volume op een manier als: "hoe hoog mag ik de versterker maximaal zetten?"
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (25-11-2008 10:42:00)Tom schreef:
djspiky schreef:
Verder ben ik het helemaal met je eens dat je ook nee moet kunnen zeggen, dat had ik in dit geval misschien beter kunnen doen. Hier zal ik de volgende keer op gaan letten.Kom op zeg, dat is gewoon iets wat je moet leren aanvoelen.
En misschien af en toe ook een beetje durven.
Maar je moet dan wel heel goed weten wat je doet.
Ik snap ook niet wat je met je laatste stukje precies wil zeggen? Ik geef toch duidelijk aan dat ik ondertussen begrepen heb dat het een kwestie van aanvoelen is en dat ik daar op ga letten?
Sylvia schreef:
Muziekvolume is geen klein ding.Bepaalde opdrachtgevers hebben een érg strak beeld van wanneer er hoe hard gedraaid mag worden (soms zelfs zo erg dat ik daar vriendelijk wat flexibiliteit in kletste, omdat het anders geen doen was als dj).
Anderen laten je maar waaien en dan handel je gewoon naar eigen goeddunken. Waarbij ik ook mensen die "iets anders" willen dan het gros best even tevreden wil stellen, maar net zo goed een "neen" verkoop als ik het echt niet vind kunnen. Meteen duidelijk zijn in wat je wel en wat je niet voor ze gaat doen, voorkomt een hoop boomerang-zeurkousen.
Sylvia schreef:
Ik deed altijd precies wat Malle Pietje voorstelde.Als de sfeer er niet naar is om urenlang te beuken (en de muziek bovendien pislelijk is zoals ACDC), dan even één liedje knallen om de mensen die er de ganse avond al om zeuren tevreden te stellen en daarna weer terug richting normaal volume.
Oh, en de opdrachtegever heeft altijd gelijk, evenals de uitbater zodra zijn vergunning in gevaar komt.
Uiteraard. Ik zal ook altijd de aanwijzigingen van de opdrachtgever opvolgen. Maar om de opdrachtgever continu lastig te vallen met dit soort kleine dingen zie ik ook niet echt zitten. Bij grotere problemen o.i.d. zal ik altijd de opdrachtgever erbij halen.Malle Pietje schreef:
Nee, dat ik ook maar niet doen, staat zeer dom, en heel onprofiffesion ...onprof ...onprefesi, uuuh amateuristischTom schreef:
dit is nu precies wat het hele vak van DJ maakt:aanvoelen van de sfeer, en timen van de muziek en het volume.
Maar eigenlijk ging het me meer om hoe jullie het "volumeprobleem" opgelost zouden hebben. Dus wie jullie zijn zin zouden geven zeg maar, omdat het allebei geen opdrachtgevers zijn.
Decibel Drive-in schreef:
Die twee het lekker laten uitvechten met de opdrachtgever. Want nu kun jij wel steeds je volume aanpassen, maar dat gaat ook als hinderlijk worden ervaren. Beiden doorsturen naar de opdrachtgever en die dan laten beslissen wat er moet gebeuren.Edit: het idee van Malle Pietje vind ik dan wel weer een mooi idee. Ik bedacht me achteraf dat ik dat ook beter had kunnen doen. Maar ik wil toch van de wat meer ervaren mensen horen wat zij hadden gedaan.
Even een vraagje wat jullie met dit geval zouden doen:
Laatst draaide ik op een receptie waarbij er daarna nog een feestje was. De receptie was prima verlopen. En het feestje ging ook aardig los . Mensen die wilden dansen dansten, mensen die wilden praten stonden dan ook te praten. Op een gegeven moment kwam iemand ACDC - Highway To Hell aanvragen. Prima, plaatje klaargezet.
Toen ik de plaat uiteindelijk startte wenkten ze (degenen die het aangevraagd hadden) vanuit het publiek dat het harder moest. Dus ik dacht, ja leuk zet hem maar wat harder. Komt er halverwege het nummer een man naar me toe gelopen die mij verzocht het volume weer naar een "normaal" niveau terug te brengen. Het stond m.i. niet overdreven hard.
Dus ik zeg prima ik zet hem wel een beetje zachter, wat ik ook deed. Nog geen minuut later komt diezelfde man weer dat het zachter moest. Uiteindelijk heb ik een beetje een middenweg gezocht, maar het blijft vervelend want zodra ik de schuif omlaag trok wenkten ze weer dat het harder moest.
Met de opdrachtgever was geen maximaal volume afgesproken. En degenen die het plaatje kwamen aanvragen evenals die man waren niet de opdrachtgever.
Mijn vraag aan jullie is dus: wat zou jij hiermee doen?
Topic: Lichttafel en dimmerpacks voor 8 toneel/theater lampen (23-11-2008 18:20:00)Laatst draaide ik op een receptie waarbij er daarna nog een feestje was. De receptie was prima verlopen. En het feestje ging ook aardig los . Mensen die wilden dansen dansten, mensen die wilden praten stonden dan ook te praten. Op een gegeven moment kwam iemand ACDC - Highway To Hell aanvragen. Prima, plaatje klaargezet.
Toen ik de plaat uiteindelijk startte wenkten ze (degenen die het aangevraagd hadden) vanuit het publiek dat het harder moest. Dus ik dacht, ja leuk zet hem maar wat harder. Komt er halverwege het nummer een man naar me toe gelopen die mij verzocht het volume weer naar een "normaal" niveau terug te brengen. Het stond m.i. niet overdreven hard.
Dus ik zeg prima ik zet hem wel een beetje zachter, wat ik ook deed. Nog geen minuut later komt diezelfde man weer dat het zachter moest. Uiteindelijk heb ik een beetje een middenweg gezocht, maar het blijft vervelend want zodra ik de schuif omlaag trok wenkten ze weer dat het harder moest.
Met de opdrachtgever was geen maximaal volume afgesproken. En degenen die het plaatje kwamen aanvragen evenals die man waren niet de opdrachtgever.
Mijn vraag aan jullie is dus: wat zou jij hiermee doen?
siebren schreef:
Nee over DMX is er inderdaad genoeg te vindenIk doelde meer op deze toepassingen (theater/toneel).
De dimmers leveren dus niet voldoende stroom voor de lampen (CE).
Ik heb al even gezocht in de webshop, maar volgens mij is er in deze prijsklasse weinig te vinden.
Wat betreft dat ampérage: CE is dat 1.5A, maar volgens de specificaties 5A.
Is het dan niet veilig? Of kan het prima?
Ik draai voor thuis ook met een setje speakers voor de computer. Opzich werkt dit prima. Het is alleen zo dat het setje meestal toch wel op zijn max staat te draaien. Als dit gebeurt kunt je de details in de muziek niet meer goed horen waardoor mixen lastiger word (is mijn ervaring). Dit los ik voor thuis op om de monitoring over de hoofdtelefoon te doen waardoor ik de speakertjes een stuk zachter kan zetten.
De gebruikte speakertjes zijn de wavemaster 240.
Topic: Crossfader bij Reloop RMX 30 Blackfire (6-11-2008 15:25:00)De gebruikte speakertjes zijn de wavemaster 240.
Je hebt inderdaad gelijk. Heb toen ik dat postte verkeerd gelezen zie ik nu . Als je de crossfader niet aan kanaal 1 kunt toewijzen zul je dit kanaal er inderdaad altijd tussendoor horen als de kanaalfader open staat.
Topic: PA markt 2009 (24-10-2008 20:42:00)Daniel-sound schreef:
Mathijs_promix schreef:
- en meuk wat je dan tegekomt waarvan je denkt; 'ooja! is ook wel leuk'DjREsound schreef:
dus ik moest die onbekende kachel meteen gaan zoeken.Wie checkt dan de gear en het feestje? Want toen de lampen aan gingen waren we enkele minuten verder en hadden de mensen eigenlijk wel weer zin in een muziekje. En om nu in het pikkedonker te gaan zoeken... Dat liet ik dus de gastheer doen Kan ik ondertussen even kijken of mijn gear nog leeft (gelukkig wel).
Zie mijn edit:Het is voor de duidelijkheid simpelweg niet mogelijk om de killswitches voor kanaal 1 te gebruiken. Voor je andere "probleem" (wat waarschijnlijk geen probleem is) heb ik je al een oplossing gegeven.
Topic: Crossfader bij Reloop RMX 30 Blackfire (23-10-2008 19:40:00)djspiky schreef:
Edit: ik zie nu dat de RMX-30 geen keuzeknopjes heeft voor de X-fader, dan is het waarschijnlijk ook niet mogelijk om de killswitches toe te wijzen aan kanaal 1.Bij de RMX-40 BPM (die niet meer leverbaar is) horen de killswitches bij de kanalen waar de crossover op ingesteld is. Als je zeker weet dat hij aan een van de 2 kanten op kanaal 1 is ingesteld en de killswitches die bij die kant van de x-fader horen werken niet dan is er wat mis.
Edit: ik zie nu dat de RMX-30 geen keuzeknopjes heeft voor de X-fader, dan is het waarschijnlijk ook niet mogelijk om de killswitches toe te wijzen aan kanaal 1.
Verder ligt je laatste probleem waarschijnlijk aan de curve instelling van je crossfader, zet die eens op long. Dan kun je vloeiende overgangen maken.
Topic: Crossfader bij Reloop RMX 30 Blackfire (23-10-2008 18:59:00)Edit: ik zie nu dat de RMX-30 geen keuzeknopjes heeft voor de X-fader, dan is het waarschijnlijk ook niet mogelijk om de killswitches toe te wijzen aan kanaal 1.
Verder ligt je laatste probleem waarschijnlijk aan de curve instelling van je crossfader, zet die eens op long. Dan kun je vloeiende overgangen maken.
Kun je misschien wat duidelijker zijn in hoe je alles in hebt gesteld? En wat het niet doet aan je crossfader? Zo kunnen we je namelijk niet echt goed helpen.
Topic: van draadklemmen naar speakon (18-10-2008 10:17:00)Ik zou inderdaad 4-polige speakons gebruiken. Ik heb vroeger een keer gewoon een gat in het hout geboort en daar het chassisdeel in gemaakt (bij mijn oude speakers). Ik kan me wel voorstellen dat dit de klank misschien niet ten goede komt.
Hoe je het moet aansluiten hangt helemaal van de speaker af. Bijvoorbeeld of hij een filter heeft of niet.
Wat meer informatie zou handig zijn (en misschien foto's!).
Topic: Kabels (17-10-2008 10:50:00)Hoe je het moet aansluiten hangt helemaal van de speaker af. Bijvoorbeeld of hij een filter heeft of niet.
Wat meer informatie zou handig zijn (en misschien foto's!).
Oh foutje, ik ging er zomaar vanuit dat het een draadgebonden mic was .
Topic: Kabels (17-10-2008 09:35:00)rayadam schreef:
Laat ik anders vragen: Is er iemand met dezelfde mixer en met twee mic, waarbij het probleem niet is opgetredenOh op die manier. Nouja foutje van mijn kant dan . De verliezen vallen dan inderdaad wel mee.