Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Prosoundandlight
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Prosoundandlight (Pagina: 8 van 10)
Topic: Vliegen met toppen. Wat heb ik nodig (1-6-2008 23:24:00)Volgens welke wet?!?!?!
Voor zover ik weet (!) kan ik op grond van geen enkele wet worden aangehouden als ik een zelfgemaakte fourbar in een truss hang. Of als ik kunststof bol als decoratie met wat steels in een truss boven 't publiek hangt. Enzovoorts.Absoluut niet, je kan niet worden aangehouden, maar praten we even verder hierover wanneer je speakers naar beneden gekomen zijn? Liefst na de expertise van de verzekering. (om genoeg stof tot praten te hebben ;))
Een kast die gevlogen mag worden, heeft een certificaat nodig. Ze is gekeurd als vliegbare kast. Komt ze toch naar beneden? Pech! Een kast die geen certificaat bezit, mag niet gevlogen worden, tenzij gekeurd. Valt deze naar beneden? DIKKE pech! In de praktijk zal niet "aangehouden" worden, maar wacht tot er iets voorvalt...Topic: Vliegen met toppen. Wat heb ik nodig (1-6-2008 21:11:00)Ik bedoelde mijn opmerking meer als, volgens mij zijn er geen wetten over vliegstrips of uberhaupt luidsprekers boven publiek.Ja en nee... Een luidspreker die fabriek af voorzien is van flyware, heeft daarvoor een goedkeuring en mag dus gevlogen worden. In principe kan je dan zeggen dat er achteraf geen flyware mag worden ingebouwd in een kast die daar niet voor voorzien is. Ze is daar namelijk niet voor gekeurd. Een kast die je niet kan vliegen, mag je ook niet zo maar ophangen met een eigen constructie of wat dan ook. Neem nu bijvoorbeeld een TSX15 van JB (om iets te zeggen). je kan die kasten bij hun handvaten ophangen aan je truss. Maar is dit veilig? Het antwoord is snel duidelijk wanneer ik reeds een paar mensen heb gezien die bij het hanteren van deze kasten enkel een stuk handvat in hun hand hadden. Evenals de kwaliteit van sommige van deze handvaten, stel ik me ook vragen over het gebruikte hout/plastic. Wanneer je een kast met zelfgemaakte flyware ophangt boven publiek, en ze komt toevallig om welke reden dan ook naar beneden, dan ben je niet blij wanneer de zaak door expertise onderzocht gaat worden.Topic: Vliegen met toppen. Wat heb ik nodig (1-6-2008 20:30:00)Uhm.. wettelijk?!Wettelijk ja... Waarmee ik bedoel dat je niet zo maar zonder meer een "vliegstrip" in een kast mag rammen om deze daarna boven een massa potentieel ongelukkigen te hangen. Maar zo ver was je zelf ook al wel hé.Topic: DAP LT-212 of Dap x 15 (1-6-2008 20:28:00)
Het deftig filteren gaat niet echt lukken ben ik bang... Voor deze set heb ik een versterkerrack beschikbaar met een driverack pa erin.
@ prosoundandlight: weet jij misschien de wat je juiste instellingen zouden zijn voor 2 x variline en 2 x d12 ( crossover en eq ) en heb jij niet nog wat te koop staan ( eventueel nieuw??)Ik stuur je straks even een mailtje...Topic: DAP LT-212 of Dap x 15 (1-6-2008 19:09:00)
@ Daniel heb je gemaild over de d15-3.
Ik begrijp dat jullie me willen behoeden voor de dap x-15. Echter draai ik veel studenten feesten, waar niemand een ..... geeft om wat voor PA set erstaat, als het maar goed klinkt en als er maar genoeg bier is. Jullie wel gelijk over de restwaarde en kwaliteit.
Heb gekeken naar 2 nieuwe Dynacord D15-3 echter zijn deze ook relatief duur en dan koop ik liever gelijk variline toppen.
grJe kan gerust voor de D12 of D12-3 gaan, het hoeft geen 15"-er te zijn. De topjes zijn prima beveiligd, waardoor je ze op een veilige manier een hoop vermogen op hun donder kan geven. (je kent het gemak van de voice coil tracking protection van je VL's) Als je ze op een deftige manier kan filteren (zoals de Powersub dit zou doen), kan je er echt heel veel mee doen, zowel disco als livewerk, op hoge volumes, met een heerlijke sound. En de prijs blijft beperkt...Topic: Vliegen met toppen. Wat heb ik nodig (1-6-2008 18:58:00)Ik vond het niet nodig om deze kast er ook bij te betrekken, al is dat meer een persoonlijke denkpiste. Pas op, leuke kastjes: de belastbaarheid ligt nog wat hoger (wat niet wil zeggen dat de laagweergave zo spectaculair veel beter is dan bij de grote broer, vergeleken in relatie met de grootte), de componenten zijn nieuwer, het design is volgens de meesten frisser,... (ik vergelijk met een SX300) Maar toch vind ik het momenteel nog niet overtuigend genoeg om een kleine 200 Euro meer uit te geven aan deze nieuwe van de ZX familie. De kast weegt 5 kilo meer, en is veel minder handelbaar door het nieuwe design. Op een eenvoudige manier 2 kastjes op elkaar zetten is bijvoorbeeld niet meer mogelijk. Ik zie dat als nadelen tegenover de SX300, die zich ondertussen perfect heeft bewezen. Het design is van ver gekend, het is handig, de componenten en accessoires zijn momenteel veel beter te vinden op de tweedehandsmarkt en nieuw, de kwaliteit is gekend, de appreciatie is er, kortom: het blijft een prima kast. Natuurlijk kunnen andere mensen daar helemaal anders over denken, maar tot zo ver dus mijn mening.Topic: Top Speakers (28-5-2008 13:39:00)Zet ze eens naast elkaar en ga zelf luisteren zou ik zeggen, dan kun je het het beste inschatten.
Nog een keer mijn mening over de 3 kasten:
-RCF ART322-A: beste koop, super geluidskwaliteit, prima rendement (128db max SPL) en heeft als voordeel dat je er direct een versterker in hebt zitten.
-Electro-Voice SX-300: prima kast, gaan erg hard, hebben best een indrukwekkend laag en zijn eigenlijk overal wel voor in te zetten, behoorlijk hoog rendement (131db max SPL voor een 300Watt). Nadeel: je moet een losse amp kopen en die kost ook geld tevens erg scherp in het 4K gebied.
-Electro-Voice ZX5: hoewel dit de duurste kast is in het rijtje is dit de minste, klank is niet acceptabel zit vrijwel geen laag in en hoog is erg aggressief, rendement is door de 15 incher iets lager (132db max SPL voor een 600Watt). Ook hier weer het nadeel: je hebt een (verrekt zware) losse amp nodig.
Groeten HugoDit mag je toch een beetje inkleden vind ik...
Een ZX5 is niet echt agressief. Ik denk dat bij veel mensen de zogezegde "Amerikaanse agressie" grotendeels op vooroordelen berust. Het feit dat er iets minder laag uit de kasten komt, geeft misschien het gevoel dat het klankbeeld agressief is. De woofers van de ZX5 kunnen wel iets aan, waardoor je een boostje kan geven in het laag. Hierdoor wordt de agressie (het gevoel toch alleszins) nihil. Op die manier heb ik iets bijgevoegd (boost), en niet iets weggenomen (met eq). Nodig is dat echter niet... De ZX5 kasten stuur ik meestal aan met een "goeie oude" Dynacord P1050, of een iets modernere LX met processormodule. Die processor geeft net dát ietsje extra aan je geluid, wat wel aan te raden is bij fullrangegebruik. Wanneer ik enkel het aspect "klank" bekijk, zonder rekening te houden met verdere factoren als gewicht, grootte enz., en ik heb de keuze tussen een ZX5 en een SX500+, dan ga ik echter wel voor de SX. Zoals een paar mensen hier misschien ondertussen weten, werk ik bijna uitsluitend met Dynacord. Ik ben dealer, maar ook verzamelaar. We hebben zo ongeveer alles wat Dynacord ooit gemaakt heeft. Ook de EV kastjes (vooral dan de plastic kastjes) zijn mooi in aantal aanwezig. Dynacord staat er, t.o.v. EV, om bekend warmer te klinken in het algemeen. Ik gebruik echter vaak verschillende systemen door elkaar (Dyna - EV), en uiteindelijk merk je niet veel van de agressie van de EV's. Dat gaat eigenlijk allemaal prima samen.
De SX300 blijft voor mij de beste keuze, onder meer omdat je ze op termijn bijvoorbeeld met 4 kan gebruiken op een goeie amp. Laat je niet misleiden door de belastbaarheid, want deze kastjes kunnen heel wat verwerken. Klankkwalitatief gezien, verkies ik deze ook boven de RCF'jes, zeker bij het livegebeuren (pa, versterking, spraak, zang,...) Scherp in het 4k gebied? Daar heb je niet veel last van... Als je ze aanstuurt met een degelijke (eventueel processorgestuurde) versterker, eq neutraal, dan hoef je daar zeker niet van wakker te liggen.
De SX100 kan in dit geval ook een mooie oplossing bieden, omdat je er daar makkelijk 4 kan van kopen, bijna binnen het budget. Ik gebruik die kastjes heel vaak, voor verschillende soorten jobs. Ze zijn handig en klinken goed. Je moet natuurlijk wel rekening houden met een lagere belastbaarheid.Topic: Top Speakers (28-5-2008 00:07:00)
Ik zag ook van EV de ZX-4. Ligt prima in mijn budget en vind ik er erg mooi uitzien. Ze hebben ook nog eens een dB van 132! Lijken mij erg leuke speakers. De ZX-5 kunnen eventueel ook nog.
Wat vinden jullie?Als de ZX5 qua prijs haalbaar is voor jou, dan is het zeker een aanrader! Je moet er wel rekening mee houden dat er minder laag uitkomt als uit een SX500. Ze kunnen wel aardig wat vermogen verwerken en zijn heel compact voor wat ze presteren. Misschien kan je er op termijn subjes bijkopen. Als je de kasten enkel fullrange wil inzetten, vind ik een SX500 meer uitgewogen klinken. Een andere mogelijkheid is om 4 SX300 kastjes op te kopen. In de situaties waar jij ze wil gebruiken, heb je meer aan 4 leuke fullrangekastjes met een zeer handig formaat, als aan bijvoorbeeld een sub-top combinatie. Bij schoolfeesten denk ik buiten het discogebeuren onder meer ook aan speelpleintjes, kinderstemmen, ouders en grootouders die hun kinderen absoluut perfect willen verstaan... Allemaal situaties waar het je alleen maar ten goede komt wanneer je je geluid wat kan spreiden. Het voordeel van bijvoorbeeld een SX300 (zeker wanneer je ze per 4 gebruikt) is dat ze zonder sub voldoende laag weergeven.Topic: Top Speakers (27-5-2008 23:06:00)Iets verkeerd gedaan lijkt me het meest voordehandliggend ;) Of niet gehinderd door enige kennis van zaken de handel zwaar overpowered... Of gebruik gemaakt van verkeerde componenten (misschien door de verhuurfirma). Ik heb nog nooit problemen gehad met een SX500, en deze worden vaak ingezet in veeleisende situaties. Ik blijf het een knappe kast vinden, met een ideale prijs/kwaliteitsverhouding.Topic: Top Speakers (27-5-2008 22:01:00)
EV SX300 en SX500 heb ik inderdaad ook naar gekeken. Vind het op het oog leuke speakers. Maar heb ze nog niet gehoort.
De RCF ART 322A en 325A zijn ook een optie.
Iemand nog andere speakers in gedachte? Of voor welke van de 2 ik het beste kan gaan, RCF of EV?
Bedankt allemaalZeker eens naar de SX reeks gaan luisteren zou ik zeggen... De voordelen van de SX300 zijn ondertussen wel gekend denk ik (compact, hoge kwaliteit,...) De SX500 kom ik, buiten bij mezelf, weinig tegen. Dit ondanks het feit dat het eigenlijk een prachtige kast is. Het zijn zeer handelbare speakers, ze hebben een hoge output, een prima kwaliteit, warme en strakke bassen wat het fullrangegebruik natuurlijk ten goede komt enz. Ook de plaatsing van de woofer vind ik een groot voordeel. Zoals ik eerder al zei, kunnen de kasten best wel wat regen aan. De woofer ligt immers redelijk veilig "achterin". Het enige nadeel is voor sommige mensen de grootte, en misschien in jouw geval de prijs. Moeilijk tweedehands te vinden, maar het is wel de moeite om te zoeken ;) De 300'jes hebben een merkbaar betere vertegenwoordiging op de tweedehandsmarkt.Topic: welke microfoon voor trompet ? (27-5-2008 21:44:00)Natuurlijk werkt dat ook goed, is immers gewoon identiek aan de SM57, alleen ander uiterlijk...
Als techneut en niet muzikant zou ik toch opteren voor een clip on voor je trompet, ben je wat vrijer in je beweging.
Heb trompetisten meegemaakt die klagen zichzelf niet te horen, maar wel naast de microfoon staan blazen (en dan minimaal een halve meter mis)Ga jij je theorie maar eens nalezen! sm57 is niet gelijk aan de 58!
ze hebben een ander kapsel.
Zelf ben ik voor een SM57, of een Md421 die je 2e hands kan vinden voor 140 euro ong.
Daarnaast zou ik een rond plaatje van plexiglas maken en om je mic doen, om nare reflecties
te voorkomen :)Rare en onvolledige beweringen... Eerst zelf maar even theorie nalezen vooraleer met deze slechte one-liner uit te pakken!Topic: Top Speakers (27-5-2008 15:51:00)Alles heeft zijn voordelen, maar ook zijn nadelen... Er is trouwens al veel geschreven over de keuze tussen actief en passief. In de post van de OP lees is dat de speakers voornamelijk zullen worden gebruikt voor schoolfeestjes e.d., met name het kleine werk. Ik ga er van uit dat veel van dat soort klusjes buiten doorgaat. Passieve kastjes à la EV SX300 (valt trouwens mooi binnen het budget) of liefst nog SX500, kan je bij twijfelachtig weer nog wel eens buiten houden. Een druppeltje regen kan immers geen kwaad. Iets wat je met een actief kastje niet moet proberen. Ook heb je altijd extra gewicht op je statiefje te tillen. Voor dit soort werk ben ik dan ook voorstander van passieve systemen. Een degelijke powermixer kan dan een veel mooiere oplossing bieden in mijn ogen. Topic: subwoofers wat is een goede keuze (27-5-2008 00:32:00)
Groeten HugoAbsoluut, maar gezien het budget van de OP is dat wel sterk overdreven. Ik vind een RE20 heel subliem klinken voor trompet. Echt een prachtmicrofoon, en divers inzetbaar, maar rekeninghoudend met de prijs heeft het weinig zin om dat te vermelden.Topic: welke microfoon voor trompet ? (25-5-2008 03:10:00)
ik zoek het wel eens oop voor zo'n plaatjeSpring even binnen bij de plaatselijke doe het zelver, breng een stukje plexi mee, en voorzie de juiste gaatjes ;) Handig, kleine moeite én bovendien goedkoop.
JeroenVDV schreef:
prosoundandlight schreef:
Een kast die je niet kan vliegen, mag je ook niet zo maar ophangen met een eigen constructie of wat dan ook.Voor zover ik weet (!) kan ik op grond van geen enkele wet worden aangehouden als ik een zelfgemaakte fourbar in een truss hang. Of als ik kunststof bol als decoratie met wat steels in een truss boven 't publiek hangt. Enzovoorts.
Een kast die gevlogen mag worden, heeft een certificaat nodig. Ze is gekeurd als vliegbare kast. Komt ze toch naar beneden? Pech! Een kast die geen certificaat bezit, mag niet gevlogen worden, tenzij gekeurd. Valt deze naar beneden? DIKKE pech! In de praktijk zal niet "aangehouden" worden, maar wacht tot er iets voorvalt...
JeroenVDV schreef:
prosoundandlight schreef:
Wettelijk ja... Waarmee ik bedoel dat je niet zo maar zonder meer een "vliegstrip" in een kast mag rammen om deze daarna boven een massa potentieel ongelukkigen te hangen. Maar zo ver was je zelf ook al wel hé.JeroenVDV schreef:
prosoundandlight schreef:
Om te beginnen: ben je zeker dat je de kastjes wettelijk mag vliegen (boven mensen)? In mijn ogen lijkt dat niet het geval te zijn... Of heb je een certificaat?rutvanelk schreef:
Ben nu zeer aan het twijfelen geslagen en neig naar 2 x d12... Om zo toch bij Dynacord te blijven.Het deftig filteren gaat niet echt lukken ben ik bang... Voor deze set heb ik een versterkerrack beschikbaar met een driverack pa erin.
@ prosoundandlight: weet jij misschien de wat je juiste instellingen zouden zijn voor 2 x variline en 2 x d12 ( crossover en eq ) en heb jij niet nog wat te koop staan ( eventueel nieuw??)
rutvanelk schreef:
Weet nou niet of ik zo snel van boxen zal gaan houden....@ Daniel heb je gemaild over de d15-3.
Ik begrijp dat jullie me willen behoeden voor de dap x-15. Echter draai ik veel studenten feesten, waar niemand een ..... geeft om wat voor PA set erstaat, als het maar goed klinkt en als er maar genoeg bier is. Jullie wel gelijk over de restwaarde en kwaliteit.
Heb gekeken naar 2 nieuwe Dynacord D15-3 echter zijn deze ook relatief duur en dan koop ik liever gelijk variline toppen.
gr
Om te beginnen: ben je zeker dat je de kastjes wettelijk mag vliegen (boven mensen)? In mijn ogen lijkt dat niet het geval te zijn... Of heb je een certificaat?
Topic: DAP LT-212 of Dap x 15 (1-6-2008 14:26:00)Ik ben er 100 procent zeker van dat je een betere koop doet met 2 D-Lite's als met de DAP's! Je moet echt geen schrik hebben over de output van een D12 of D12-3. Ze klinken ideaal in combinatie met de subs die je hebt, en je hoeft ze later ook zeker niet te verkopen, je zal er nog van gaan houden ;)
Topic: DAP LT-212 of Dap x 15 (1-6-2008 00:13:00)Heb je er aan gedacht om bijvoorbeeld een D-Lite (D12, D12-3) te gebruiken? Ik vind dat ze in combinatie met de Variline subs prima bruikbaar zijn, zowel qua klank alsook qua vermogen en prestaties. Zo blijf je toch bij Dynacord, en zit je meteen onder de 1000 Euro per kast. We spreken natuurlijk nog steeds over een totaal andere prijsklasse dan de genoemde DAP's, maar je hebt wel 2 kasten voor de prijs van 1 VL.
Topic: Top Speakers (28-5-2008 15:47:00)japie schreef:
Toevallig ook aan de ZX-3 van EV gedacht? Deze is net nieuw maar ik heb er al veel positieve reacties over gehoord. Hij is bijna gelijk aan de ZX-5 alleen met een 12'' speaker. Hij is alleen nog niet overal leverbaar.hugovanmeijeren schreef:
Blackoutclub.tk]Nou de keuze tussen deze 3 nog.
Nog een keer mijn mening over de 3 kasten:
-RCF ART322-A: beste koop, super geluidskwaliteit, prima rendement (128db max SPL) en heeft als voordeel dat je er direct een versterker in hebt zitten.
-Electro-Voice SX-300: prima kast, gaan erg hard, hebben best een indrukwekkend laag en zijn eigenlijk overal wel voor in te zetten, behoorlijk hoog rendement (131db max SPL voor een 300Watt). Nadeel: je moet een losse amp kopen en die kost ook geld tevens erg scherp in het 4K gebied.
-Electro-Voice ZX5: hoewel dit de duurste kast is in het rijtje is dit de minste, klank is niet acceptabel zit vrijwel geen laag in en hoog is erg aggressief, rendement is door de 15 incher iets lager (132db max SPL voor een 600Watt). Ook hier weer het nadeel: je hebt een (verrekt zware) losse amp nodig.
Groeten Hugo
Een ZX5 is niet echt agressief. Ik denk dat bij veel mensen de zogezegde "Amerikaanse agressie" grotendeels op vooroordelen berust. Het feit dat er iets minder laag uit de kasten komt, geeft misschien het gevoel dat het klankbeeld agressief is. De woofers van de ZX5 kunnen wel iets aan, waardoor je een boostje kan geven in het laag. Hierdoor wordt de agressie (het gevoel toch alleszins) nihil. Op die manier heb ik iets bijgevoegd (boost), en niet iets weggenomen (met eq). Nodig is dat echter niet... De ZX5 kasten stuur ik meestal aan met een "goeie oude" Dynacord P1050, of een iets modernere LX met processormodule. Die processor geeft net dát ietsje extra aan je geluid, wat wel aan te raden is bij fullrangegebruik. Wanneer ik enkel het aspect "klank" bekijk, zonder rekening te houden met verdere factoren als gewicht, grootte enz., en ik heb de keuze tussen een ZX5 en een SX500+, dan ga ik echter wel voor de SX. Zoals een paar mensen hier misschien ondertussen weten, werk ik bijna uitsluitend met Dynacord. Ik ben dealer, maar ook verzamelaar. We hebben zo ongeveer alles wat Dynacord ooit gemaakt heeft. Ook de EV kastjes (vooral dan de plastic kastjes) zijn mooi in aantal aanwezig. Dynacord staat er, t.o.v. EV, om bekend warmer te klinken in het algemeen. Ik gebruik echter vaak verschillende systemen door elkaar (Dyna - EV), en uiteindelijk merk je niet veel van de agressie van de EV's. Dat gaat eigenlijk allemaal prima samen.
De SX300 blijft voor mij de beste keuze, onder meer omdat je ze op termijn bijvoorbeeld met 4 kan gebruiken op een goeie amp. Laat je niet misleiden door de belastbaarheid, want deze kastjes kunnen heel wat verwerken. Klankkwalitatief gezien, verkies ik deze ook boven de RCF'jes, zeker bij het livegebeuren (pa, versterking, spraak, zang,...) Scherp in het 4k gebied? Daar heb je niet veel last van... Als je ze aanstuurt met een degelijke (eventueel processorgestuurde) versterker, eq neutraal, dan hoef je daar zeker niet van wakker te liggen.
De SX100 kan in dit geval ook een mooie oplossing bieden, omdat je er daar makkelijk 4 kan van kopen, bijna binnen het budget. Ik gebruik die kastjes heel vaak, voor verschillende soorten jobs. Ze zijn handig en klinken goed. Je moet natuurlijk wel rekening houden met een lagere belastbaarheid.
Blackoutclub.tk schreef:
Heb nog eens goed gekeken naar de SX serie. De SX500 kan ik nouwelijks vinden en ligt eigenlijk ook iets buiten mijn budget, maar het budget is natuurlijk wel +/- dus iets er boven kan wel.Ik zag ook van EV de ZX-4. Ligt prima in mijn budget en vind ik er erg mooi uitzien. Ze hebben ook nog eens een dB van 132! Lijken mij erg leuke speakers. De ZX-5 kunnen eventueel ook nog.
Wat vinden jullie?
eddy wally schreef:
Heb enkele jaren geleden voor karnavalperiode 22 Kasten SX 500 ingehuurd.Had na twee weken liefst 12 opgeblazen tweeters.Pech?toeval,iets verkeerd gedaan?ik weet het niet maar dat er nooit meer EV bij mij in huis is gekomen kan je wel begrijpen.Blackoutclub.tk schreef:
Hmmm veel mensen verschillen dus van mening over passief en aktief zie ik. Denk dat ik dan toch het beste met eigen oren kan luisteren naar bepaalde speakers.EV SX300 en SX500 heb ik inderdaad ook naar gekeken. Vind het op het oog leuke speakers. Maar heb ze nog niet gehoort.
De RCF ART 322A en 325A zijn ook een optie.
Iemand nog andere speakers in gedachte? Of voor welke van de 2 ik het beste kan gaan, RCF of EV?
Bedankt allemaal
radiobandwidth schreef:
Frank76 schreef:
djberjo schreef:
wij zetten er altijd een shure sm58 voor op een statief. werkt goed. zonder plexiglas of iets anders.Als techneut en niet muzikant zou ik toch opteren voor een clip on voor je trompet, ben je wat vrijer in je beweging.
Heb trompetisten meegemaakt die klagen zichzelf niet te horen, maar wel naast de microfoon staan blazen (en dan minimaal een halve meter mis)
ze hebben een ander kapsel.
Zelf ben ik voor een SM57, of een Md421 die je 2e hands kan vinden voor 140 euro ong.
Daarnaast zou ik een rond plaatje van plexiglas maken en om je mic doen, om nare reflecties
te voorkomen :)
pietje schreef:
Als je ze ook full-range wilt gebruiken zou ik kijken naar 15". Ik gebruik op dit moment zelf actieve speakers en ik vind het ideaal. Je zit niet te kloten met versterkerracks, en hoeft alleen de 2 speakers mee te nemen. Euro-kabel erin, XLR erin en gassen. Verder is het voor verhuur ook veel handiger.Eerst maar eens wat meer informatie geven...
2 subs onder de 150 Euro? Dat is wel een erg ruim budget! Misschien kan je daar nog iets afdoen, dan ga je nóg makkelijker kunnen kiezen ;) Misschien eens bij Fisher-Price gaan shoppen?
Topic: Top Speakers (26-5-2008 14:50:00)2 subs onder de 150 Euro? Dat is wel een erg ruim budget! Misschien kan je daar nog iets afdoen, dan ga je nóg makkelijker kunnen kiezen ;) Misschien eens bij Fisher-Price gaan shoppen?
Top speakers... Dus je hebt al bassen? Als je een beetje meer informatie geeft, kan je makkelijker geholpen worden. Welke bassen heb je? Wil je de kasten ook fullrange gaan inzetten? Actief? Passief? Welke versterker heb je er voor? ...
Topic: welke microfoon voor trompet ? (25-5-2008 23:52:00)Inderdaad, stof tot nadenken kan nooit kwaad...
Om toch binnen het budget mee na te denken: vergeet niet aan de Cobalt reeks van EV te denken. Een Cobalt 4 valt (viel) zelfs nieuw binnen het budget, en is prima te gebruiken voor trompet, met meer dan behoorlijk resultaat. Wil je iets meer uitgeven, dan kan je voor de Cobalt 11 gaan, eventueel dan tweedehands. Rekeninghoudend met de voor -en nadelen van een condensator... De Cobalt reeks wordt sinds kort niet meer opgevolgd in België en Nederland (behalve de Co11), maar je zal er hier en daar nog wel een aantal tegenkomen.
Topic: welke microfoon voor trompet ? (25-5-2008 12:54:00)Om toch binnen het budget mee na te denken: vergeet niet aan de Cobalt reeks van EV te denken. Een Cobalt 4 valt (viel) zelfs nieuw binnen het budget, en is prima te gebruiken voor trompet, met meer dan behoorlijk resultaat. Wil je iets meer uitgeven, dan kan je voor de Cobalt 11 gaan, eventueel dan tweedehands. Rekeninghoudend met de voor -en nadelen van een condensator... De Cobalt reeks wordt sinds kort niet meer opgevolgd in België en Nederland (behalve de Co11), maar je zal er hier en daar nog wel een aantal tegenkomen.
hugovanmeijeren schreef:
Een Sennheiser MD421 is hier ook een erg leuke microfoon voor!Groeten Hugo
dinges schreef:
bedankt voor de tipsik zoek het wel eens oop voor zo'n plaatje