welke microfoon voor trompet ?
(21 reacties. Pagina 3 van 3)Moderator(s): Dré
PascalStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 29-7-2005 Laatste: 21-5-2013 Berichten: 468 | 27-5-2008 21:27 |
Roytje schreef: hugovanmeijeren schreef: Tevens wordt een plexiglas plaat om een microfoon NIET gebruikt om reflecties tegen te gaan, maar om reflecties te veroorzaken. Door deze reflecties krijgt de artiest het geluid van zijn instrument terug te horen, en heeft hij minder monitor nodig.Groeten Hugo Pascal | |
..Je Ducktape brood voeren... | |
ProsoundandlightStandaard Lid Uit: België Sinds: 4-10-2005 Laatste: 9-3-2015 Berichten: 457 | 27-5-2008 21:44 |
radiobandwidth schreef: Frank76 schreef: djberjo schreef: wij zetten er altijd een shure sm58 voor op een statief. werkt goed. zonder plexiglas of iets anders.Als techneut en niet muzikant zou ik toch opteren voor een clip on voor je trompet, ben je wat vrijer in je beweging. Heb trompetisten meegemaakt die klagen zichzelf niet te horen, maar wel naast de microfoon staan blazen (en dan minimaal een halve meter mis) ze hebben een ander kapsel. Zelf ben ik voor een SM57, of een Md421 die je 2e hands kan vinden voor 140 euro ong. Daarnaast zou ik een rond plaatje van plexiglas maken en om je mic doen, om nare reflecties te voorkomen :) | |
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets! |