Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van ME
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van ME (Pagina: 6 van 10)
Topic: Welke boxen voor 1000 euro? (21-1-2004 15:27:00)Daar ben ik het helemaal mee eens.
Mijn defenitie:
Uitgangspunt: Clippen zorgt voor speakerschade (wat clippen is, zie www.st-andrews.ac.uk/~www_pa/Scots_Guide/audio/clipping/fig1.gif)
Vraag: Waarom???
Antwoord:
1) Niet dc, want clippen is geen dc, hoe je het ook went of keert (a-symetrisch clippen buitengesloten, maar zelfs dit kan geen kwaad omdat dit zo weinig dc is dat het niet voor speakerschade zorgt.)
2) Voor een deel harmonische boventonen, maar alleen oneven harmonische boventonen (die ontstaan uit een geclipt signaal omdat een blokgolf is opgebouwd uit een reeks van ondeven boventoen) kunnen niet de oorzaak zijn. Ze bereiken namelijk bij lange niet de waarde waarop ze schadelijk zijn
3) Compressie. Compressie staat helemaal uitgelegd in het rane stuk, ik zelf heb dat rane stuk beetje vertaald in www.new-line.nl/forum/read/?m=25917#25917 het komt hier op neer. Uit spectrum analyse van muziek is gebleken dat in lage tonen veel meer vermogen zit dan hoge tonen. Daardoor worden lage tonen veel sneller "afgekapt" dan hoge tonen. Het vermogen naar de hoge tonen kan dus nog wel toenemen maar het vermogen naar de lage tonen niet. Hierdoor neemt de verhouding van hoge tonen in het geluid toe. En zal er meer vermogen naar de tweeter gaan. Daarnaast moet je wel weten dat tweeters meestal maar rond één/tiende aankunnen van de belastbaarheid van de speaker. Dus een 100 Watt speaker heeft meestal maar een 10 Watt tweeter. Dit zorgt normaal niet voor problemen want zoals hierboven al staat neemt het vermogen in hoge sterk af in muziek.
Zoals hierboven al werd gezegd wordt bij clippen dus meer hoge tonen aangelevert. De lage tonen worden afgekapt terwijl de hoge tonen nog toenemen (dit is dus compressie, het geluid wordt naar elkaar getrokken, de zachte hoge tonen worden nog versterkt terwijl de lage tonen afgekapt worden -> leidt tot hoger vermogen-> compressie). Hierdoor gaan tweeters stuk.
Voor ik verder ga wil ik effe weten of wij hetzelfde bedoelen. Onder distorsion verstaan we toch het toevoegen van harmonische boventonen????Ja een compressor haalt ook omhoog. Een limiter die haalt alleen de harde stukken weg, een compressor haalt pieken en dalen weg. Topic: BEHRINGER B1800X set ? goed of niet (15-1-2004 18:07:00)
Meen mij te herinneren dat je in een ander topic zei dat de dat de K112 veel beter is te krijgen (na EQ) dan de B1220, hoe kon je deze bewering dan maken zonder dat je hem ooit gehoord had?Weet ik zeker, heeft hij nooit gezegd. Hij heeft het zoiezo niet veel over de B1220 gehad. Geef anders linkje als je zulke schadende beweringen doet.
Verder zie ik nog steeds geen crossover in je (rekal) setje zitten. Het is zonde om zo'n set niet actief aan te sturen (weet je niet waarom -> lees techtalk). Verder lijkt het me leuke set. Verder zou ik altijd voor de 12 inch versie gaan. Klinken meestal gewoon wat netter.Topic: In het rood draaien en clippen (15-1-2004 17:58:00)Dré zegt het al, clippen leidt tot compressie doordat lage tonen niet meer kunnen toenemen in vermogen en hoge tonen wel (dit komt weer door het feit dat er veel minder vermogen in hoge tonen zit dan lage tonen).
Een compressor haalt zachte stukken omhoog en harde stukken omlaag. Dit heeft natuurlijk met elkaar te maken. Bij beide wordt het totale vermogen hoger. Alleen zal dat blij clippen specifieker in hoge tonen gebeuren. Een sterk gecompresseerd signaal zal OOK zorgen voor stukke speakers.
Leuk stuk om te lezen www.st-andrews.ac.uk/~www_pa/Scots_Guide/audio/clipping/page1.html (Wie het stuk over lekkage van LF tonen kan uitleggen, graag, heb het geprobeerd maar lukt niet helemaal )Topic: Kleurenfilters voor musical (14-1-2004 22:15:00)Hallo overdrijven is ook een vak. 3 dingen, goede mensen leren kennen. Veel weten en vooral LEF. Ik zou het niet durven, zo'n grote productie op mijn verantwoordelijkheid. Maar zeker vet. Hurricane gaat het ver schoppen . Kijk uit voor grootheidswaan.Topic: Kleurenfilters voor musical (14-1-2004 21:10:00)Beetje offtopic gelul, maar ach, toch al geen nuttig forum. 1 ding weet ik zeker. De dingen op geluid/licht toren waren precies hetzelfde als de 3 achter op het mainstage.
home.planet.nl/~kuip2996/mysteryland/Mainstage.jpg
home.planet.nl/~kuip2996/mysteryland/VEEEEEEEELMensen.jpg
home.planet.nl/~kuip2996/mysteryland/ZoVET.jpgTopic: XXL Movinghead (11-1-2004 20:58:00)Dat bedoel ik, ga niet naar freerecord, music house en perry. Dat zijn namelijk allemaal winkelketens. Deze bedrijfen kunnen veel minder snel geld weggeven voor sponsoring. Daar beslist het Hoofdkantoor dan weer over. En je moet altijd de bedrijfsmenager ofzo spreken. Dan heb je nog klein kansje. Dus afspraak maken met bedrijsmenager. VEEEL meer kans maak je bij die kleine winkels. Die hebben namelijk ook geen geld voor radioreclames enz.(terwijl ik freerecordshop constant op de radio hoor) Voor hun is zo'n feest een veel betere mogelijkheid om te sponsorenTopic: Welke versterker van max € 200,- (10-1-2004 19:11:00)
klunzKijk hier had ik overheen gelezen. Nu al stuk logischer. Belasting van de truss moet dus wel door 2 gedeeld worden.
klunzen doen we met z'n allen, ik eerst! (maar naar ik hoop zo veilig mogelijk)Ik ben al beetje online gaan zoeken. Maar ik heb je heb je altijd serieus genomen hoor. Ik vindt je eerder een kundig persoon . Wou gewoon graag bron, want ik blijf het raar/irritant vinden dat er zo gesjoemeld wordt met gegevens. Je kan onderhand nergens meer van uit gaan .
Als je je stuk nog beetje verandert kan je misschien goed stuk maken voor Techtalk. Zou best toevoeging voor website zijn. En zou veel gevaarlijke situaties besparen.
Over behringer is net een heel verhaal geweest. Lees www.new-line.nl/forum/read/?t=6795 effen door. Dré test de boxjes ook binnenkort. Ik zou wel echter voor een 1" 12" 18" combinatie gaan. Tussen de 1" en 15" zit namelijk altijd een dip. Behringer is dus leuk.
Zelfbouw kan ook. 2X Huisman 2W-250 + 2 X SM-115
Dap kan ook. 2X K-112 + 2X DAP RW-18B
Bij alle sets kom je denk ik rond maximaal 150 man uit, mits goed aangestuurd en actief gefilterd. Voor 200 zou ik in ieder geval aantal subs verdubbelen. Zelfbouw zal denk ik mooist klinken en goedkoopst zijn, echter veel werk. Ik heb zelf de K-112 en ben er heel tevreden mee. Ik denk dat Dap en Behringer aan elkaar gewaagt zijn kwa geluidskwaliteit. Ik zou ze allemaal keertje bij Dré gaan beluisteren.
Topic: In het rood draaien en clippen (17-1-2004 18:37:00)Zelfbouw kan ook. 2X Huisman 2W-250 + 2 X SM-115
Dap kan ook. 2X K-112 + 2X DAP RW-18B
Bij alle sets kom je denk ik rond maximaal 150 man uit, mits goed aangestuurd en actief gefilterd. Voor 200 zou ik in ieder geval aantal subs verdubbelen. Zelfbouw zal denk ik mooist klinken en goedkoopst zijn, echter veel werk. Ik heb zelf de K-112 en ben er heel tevreden mee. Ik denk dat Dap en Behringer aan elkaar gewaagt zijn kwa geluidskwaliteit. Ik zou ze allemaal keertje bij Dré gaan beluisteren.
Eh de, dat zeggen we ook al, er zit op die systemen een limiter. Dat zorgt er dus voor dat wanneer jij op +15dB staat te draaien het keurig teruggebracht wordt tot 0dB voor je versterkers. Dus op zich heeft het geen zin om op +15dB te gaan draaien. ECHTER alles zal in je mengpaneel gaan clippen, dit zorgt voor
1) vervorming (HEEL erg irritand)
2) compressie op het signaal. Hierdoor gaat het ten eerste veeeel lelijker klinken maar daarnaast komt er inderdaad wel iets meer vermogen naar je speakers.
Om die reden zullen veel systemen in clubs ook niet met de zogenaamde 1,5-2 X rms waarde van luidsprekers werken maar boxen gewoon niet volledig belasten om maar te zorgen dat het ook heel blijft als iemand het weer nodig vindt om op +15dB te draaien.
Best jammer dat zo weinig Dj begrijpen dat 0 dB ook hard kan zijn.
Ryan verder moet je begrijpen dat veel mensen hier een Drive-inn hebben. Deze mensen zullen hun boxen wel volledig willen belasten (boxen zijn duur). Daarvoor is kennis van clippen en een goede "gain structuur" voor nodig. Ga ik op mijn setje +15 dB draaien ---> binnen de kortste keren stuk
Topic: FLightcase voor pioneer cdj500 (groot model) (16-1-2004 16:49:00)1) vervorming (HEEL erg irritand)
2) compressie op het signaal. Hierdoor gaat het ten eerste veeeel lelijker klinken maar daarnaast komt er inderdaad wel iets meer vermogen naar je speakers.
Om die reden zullen veel systemen in clubs ook niet met de zogenaamde 1,5-2 X rms waarde van luidsprekers werken maar boxen gewoon niet volledig belasten om maar te zorgen dat het ook heel blijft als iemand het weer nodig vindt om op +15dB te draaien.
Best jammer dat zo weinig Dj begrijpen dat 0 dB ook hard kan zijn.
Ryan verder moet je begrijpen dat veel mensen hier een Drive-inn hebben. Deze mensen zullen hun boxen wel volledig willen belasten (boxen zijn duur). Daarvoor is kennis van clippen en een goede "gain structuur" voor nodig. Ga ik op mijn setje +15 dB draaien ---> binnen de kortste keren stuk
Dacht dat dit wel duidelijk was, maar nee dus.
2 mogelijkheden:
----------------------
Ongebalanceerd op XLR-3 stereo: (dat is NIET de officieele manier, wel een manier die vaak gebruik wordt, je hebt dan namelijk maar 1 xlr plug nodig per links en rechts (= 2 tulp)
Alle afschermingen (dat zijn dus van beide tulp stekkertjes de buitenkant (schield)) van de 2 tulpkabeltjes naar Pin-1 . Links naar Pin-2 (binneste pinnentje van linkse tulp = wit) , Rechts naar Pin-3 (binneste pinnetje van rechter tulp = rood))
-------------------------
Gebalanceerd op XLR-3 (dus 1 XLR chassis per kanaal). (Officieele manier, bij 1 tulp wordt nu 1 XLR plug gebruikt)
Pin-1 naar de randaarde van de lichtnetaansluiting. (dus aarde die ook in stapcontact zit,)
Pin-2 naar signaal (links naar links en rechts naar rechts). (dus verbind per tulpje de middelste pin van het tulpje met pin-2)
Pin-3 naar de afscherming (lnks naar links en rechts naar rechts). (de buitenkant (shield) van elk tulpje verbind je met pin-3)
Topic: BEHRINGER B1800X set ? goed of niet (16-1-2004 13:50:00)2 mogelijkheden:
----------------------
Ongebalanceerd op XLR-3 stereo: (dat is NIET de officieele manier, wel een manier die vaak gebruik wordt, je hebt dan namelijk maar 1 xlr plug nodig per links en rechts (= 2 tulp)
Alle afschermingen (dat zijn dus van beide tulp stekkertjes de buitenkant (schield)) van de 2 tulpkabeltjes naar Pin-1 . Links naar Pin-2 (binneste pinnentje van linkse tulp = wit) , Rechts naar Pin-3 (binneste pinnetje van rechter tulp = rood))
-------------------------
Gebalanceerd op XLR-3 (dus 1 XLR chassis per kanaal). (Officieele manier, bij 1 tulp wordt nu 1 XLR plug gebruikt)
Pin-1 naar de randaarde van de lichtnetaansluiting. (dus aarde die ook in stapcontact zit,)
Pin-2 naar signaal (links naar links en rechts naar rechts). (dus verbind per tulpje de middelste pin van het tulpje met pin-2)
Pin-3 naar de afscherming (lnks naar links en rechts naar rechts). (de buitenkant (shield) van elk tulpje verbind je met pin-3)
Of lees de OVERDUIDELIJKE techtalk www.new-line.nl/default.asp?i=33 eens door, stukje naar beneden scrollen en kijk bij "Is actieve filtering beter dan passieve?" Dan wordt echt wel duidelijk waarom je grote setten bijna altijd actief filterd.
Topic: In het rood draaien en clippen (15-1-2004 19:41:00)Rademakers schreef:
Omdat ik het idee heb dat we volledig langs elkaar heen praten.Mijn defenitie:
Uitgangspunt: Clippen zorgt voor speakerschade (wat clippen is, zie www.st-andrews.ac.uk/~www_pa/Scots_Guide/audio/clipping/fig1.gif)
Vraag: Waarom???
Antwoord:
1) Niet dc, want clippen is geen dc, hoe je het ook went of keert (a-symetrisch clippen buitengesloten, maar zelfs dit kan geen kwaad omdat dit zo weinig dc is dat het niet voor speakerschade zorgt.)
2) Voor een deel harmonische boventonen, maar alleen oneven harmonische boventonen (die ontstaan uit een geclipt signaal omdat een blokgolf is opgebouwd uit een reeks van ondeven boventoen) kunnen niet de oorzaak zijn. Ze bereiken namelijk bij lange niet de waarde waarop ze schadelijk zijn
3) Compressie. Compressie staat helemaal uitgelegd in het rane stuk, ik zelf heb dat rane stuk beetje vertaald in www.new-line.nl/forum/read/?m=25917#25917 het komt hier op neer. Uit spectrum analyse van muziek is gebleken dat in lage tonen veel meer vermogen zit dan hoge tonen. Daardoor worden lage tonen veel sneller "afgekapt" dan hoge tonen. Het vermogen naar de hoge tonen kan dus nog wel toenemen maar het vermogen naar de lage tonen niet. Hierdoor neemt de verhouding van hoge tonen in het geluid toe. En zal er meer vermogen naar de tweeter gaan. Daarnaast moet je wel weten dat tweeters meestal maar rond één/tiende aankunnen van de belastbaarheid van de speaker. Dus een 100 Watt speaker heeft meestal maar een 10 Watt tweeter. Dit zorgt normaal niet voor problemen want zoals hierboven al staat neemt het vermogen in hoge sterk af in muziek.
Zoals hierboven al werd gezegd wordt bij clippen dus meer hoge tonen aangelevert. De lage tonen worden afgekapt terwijl de hoge tonen nog toenemen (dit is dus compressie, het geluid wordt naar elkaar getrokken, de zachte hoge tonen worden nog versterkt terwijl de lage tonen afgekapt worden -> leidt tot hoger vermogen-> compressie). Hierdoor gaan tweeters stuk.
Voor ik verder ga wil ik effe weten of wij hetzelfde bedoelen. Onder distorsion verstaan we toch het toevoegen van harmonische boventonen????
Rademakers schreef:
Een compressor haalt zachte stukken omhoog en harde stukken omlaag
Zijn er ook compressors die daadwerkelijk zachte stukken omhoog halen? Bij mijn weten halen compressors alleen de "hardere" stukken naar beneden. Wat relatief gezien voor het omhoog halen van zachtere stukken zorgt, maar dit niet daadwerkelijk doen.DJ.T schreef:
Heb je dat setje nog nooit gehoord dan Dre?Meen mij te herinneren dat je in een ander topic zei dat de dat de K112 veel beter is te krijgen (na EQ) dan de B1220, hoe kon je deze bewering dan maken zonder dat je hem ooit gehoord had?
Verder zie ik nog steeds geen crossover in je (rekal) setje zitten. Het is zonde om zo'n set niet actief aan te sturen (weet je niet waarom -> lees techtalk). Verder lijkt het me leuke set. Verder zou ik altijd voor de 12 inch versie gaan. Klinken meestal gewoon wat netter.
Rademakers schreef:
ME; wat is volgens jou het verschil tussen compressie en clippen. (En dan uiteraard de tot het clippen gerelateerde compressie).Een compressor haalt zachte stukken omhoog en harde stukken omlaag. Dit heeft natuurlijk met elkaar te maken. Bij beide wordt het totale vermogen hoger. Alleen zal dat blij clippen specifieker in hoge tonen gebeuren. Een sterk gecompresseerd signaal zal OOK zorgen voor stukke speakers.
Leuk stuk om te lezen www.st-andrews.ac.uk/~www_pa/Scots_Guide/audio/clipping/page1.html (Wie het stuk over lekkage van LF tonen kan uitleggen, graag, heb het geprobeerd maar lukt niet helemaal )
wappie schreef:
Maar hoe komen mensen nu bij jou? Als ik je website zie zou ik nou niet onmiddelijk aan zo'n grote productie denken hoor. Jij moet dan wel erg goed zijn. Hoe lang ga je bouwen enzo?Ja maar meewerken is wat anders dan leiding, vertel nou eens eerlijk, wat is je taak die avond en met hoeveel mensen doe je het. Ik vindt het overigens alleen maar prachtig hoor. 17 jaar en zo'n productie, ik kom niet verder dan plaatselijk theater . Veel succes
Topic: In het rood draaien en clippen (14-1-2004 20:34:00)ja maar dat is hetzelfde als een speaker met een verwarming vergelijken. Ze zetten allebei energy om in warmte. Het gaat erom dat een geclipt signaal gewoon NIETS met dc te maken heeft. Ja het ziet er zo uit. Nou en, ze zijn totaal verschillend. Ten eerste is een geclipt signaal uit verschillende frequenties opgebouwd, een dc signaal niet. Door die frequenties die verdeeld worden over woofer en tweeter staat hij zoiezo niet stil. Lees nou terug. Ik heb precies dezelfde vragen als jij gesteld.
@rademaker
Mijn reactie was ook niet echt op jou, veel meer op orkz. Het blijft gewoon feit dat een uitsluitsel van oorzaak nog niet gevonden is.
Jij maakt ook een foutje overgens, clippen zorgt inderdaad voor oneven harmonische boventonen wat je als distorsion kan zien. Maar das niet de oorzaak van speakerschade, compressie, dat is de meest waarscheinlijke oorzaak.
Topic: In het rood draaien en clippen (14-1-2004 20:13:00)@rademaker
Mijn reactie was ook niet echt op jou, veel meer op orkz. Het blijft gewoon feit dat een uitsluitsel van oorzaak nog niet gevonden is.
Jij maakt ook een foutje overgens, clippen zorgt inderdaad voor oneven harmonische boventonen wat je als distorsion kan zien. Maar das niet de oorzaak van speakerschade, compressie, dat is de meest waarscheinlijke oorzaak.
Als je nou effe had terug gekeken had je het volgende gelezen.
Mensen zien een geclipt signaal en zien dat het een stukje recht is. Dus denken dc. Mijn vraag was "Waarom is DC "niet DC" als het kort is???"Iets later NOG duidelijker
"waarom is een blokgolf geen DC"
Nu 2), Compressie,
Wat je met compressor doet idd de dynamiek verkleinen. Maar je gebruikt hem meestal over microfoons, (eigenlijk vooral bij live muziek). Live muziek heeft VEEEEEEEEL meer dynamiek dan muziek. Waneer je zingt heb je een dynamiek rond de 20db. Dit wordt verkleind met een compressor om het geluid "voller" te laten klinken. Dit kan geen kwaad (want er blijft altijd nog wel 10 db dynamiek over).
Populaire commerciele popmuziek heeft echter een dynamiek van rond de 9 dB. Wie hierover een compressor gaat zetten is echt gek. Het gaat er namelijk veel lelijker door klinken (mijn mening). Maar stel dat je het doet dan zal het vermogen naar je speakers echt wel toenemen. (Ook speelt harmonische boventonen ook een rol, een kleine maar niet verwaarloosbaar)
Lees ook dit eens www.new-line.nl/forum/read/?m=1950#1950
Topic: Kleurenfilters voor musical (14-1-2004 19:55:00)Mensen zien een geclipt signaal en zien dat het een stukje recht is. Dus denken dc. Mijn vraag was "Waarom is DC "niet DC" als het kort is???"
Dré schreef:
Omdat dat net zo krom is als kijken naar een klein stukje van de radius van een circel en dan zeggen dat het een rechte lijn is. Als ik een 10nS puls van dichtbij bekijk dan lijkt het net DC. Maar da's omdat ik zo zwaar ingezoomd ben. Als ik heel erg inzoom in een foto dan hou ik één blokje over. Betekent dit dat elke foto één blokje is? Nee dus. En daarom bestaat kortstondig DC ook niet. DC is vrij duidelijk omschreven: Een component die voor de waarde f=0 een resultaat ongelijk aan nul geeft."waarom is een blokgolf geen DC"
Als het een keurige symmetrische blokgolf is dan is er geen f0 component en dus geen DC component.
Als je niet weet wat fo nul is zoek je zelf maar terug Nu 2), Compressie,
Wat je met compressor doet idd de dynamiek verkleinen. Maar je gebruikt hem meestal over microfoons, (eigenlijk vooral bij live muziek). Live muziek heeft VEEEEEEEEL meer dynamiek dan muziek. Waneer je zingt heb je een dynamiek rond de 20db. Dit wordt verkleind met een compressor om het geluid "voller" te laten klinken. Dit kan geen kwaad (want er blijft altijd nog wel 10 db dynamiek over).
Populaire commerciele popmuziek heeft echter een dynamiek van rond de 9 dB. Wie hierover een compressor gaat zetten is echt gek. Het gaat er namelijk veel lelijker door klinken (mijn mening). Maar stel dat je het doet dan zal het vermogen naar je speakers echt wel toenemen. (Ook speelt harmonische boventonen ook een rol, een kleine maar niet verwaarloosbaar)
Lees ook dit eens www.new-line.nl/forum/read/?m=1950#1950
17 jaar en zoooooooooooo'n grote productie, je hebt toch niet de leiding he??? Zoveel verantwoordelijkheid moet je niet nemen, zoveel spullen, zoveel geld, zoveel publiek. Als er iets misgaat krijg je iedereen over je heen. Zoiezo doe je zo'n productie met 10 man ofzo.
Wel mooi lichtplan, volgens mij heb je alleen verschrikkelijke OVERKILL (maar dat maakt niet uit, lekker dimmen)
Topic: In het rood draaien en clippen (14-1-2004 16:28:00)Wel mooi lichtplan, volgens mij heb je alleen verschrikkelijke OVERKILL (maar dat maakt niet uit, lekker dimmen)
Ha dat had ik nog net nodig voor me pws. Het geeft namelijk PRECIES het verkeerde beeld weer. Veel mensen denken nog steeds dat clippen voor een DC component zorgt. Dit is NIET zo. Lees maar stukje trug, heb ik het zitten uitvechten met Dré . Compressie (en voor een deel toegevoegde energy van boventonen) zijn de meest waarscheinlijke oorzaken.
Topic: XXL Movinghead (12-1-2004 18:00:00)Sorry Dré . Natuurlijk bedoel ik topic. Zie New-Line als 2 huis . Nu we toch bezig zijn, kan jij zien hoe lang iedereen online is. Ben wel beniewd wie hier de meeste tijd doorbrengt . Dus Forum is helemaal top, reacties op "raden welke movinghead het is" vindt ik beetje jammer.
Topic: XXL Movinghead (12-1-2004 17:47:00)maurice schreef:
jah maar dat waren ze ook niet! ze stonden op het dak van die licht/geluid toren... en niet op de mainstage zelf, daar stonden er 3 dit zijn gewone!home.planet.nl/~kuip2996/mysteryland/Mainstage.jpg
home.planet.nl/~kuip2996/mysteryland/VEEEEEEEELMensen.jpg
home.planet.nl/~kuip2996/mysteryland/ZoVET.jpg
Hier fototje van die dingen. Snel waren ze alleen totaal niet. Fel daarintegen wel Mijn moeder heeft ze nog gezien en we wonen toch wel kilometertje of 15 weg
home.planet.nl/~kuip2996/mysteryland/Podium.jpg (helemaal rechts)
Topic: grote party organiseren hoe en wat?? (10-1-2004 19:37:00)home.planet.nl/~kuip2996/mysteryland/Podium.jpg (helemaal rechts)
roberto schreef:
ik wil ook wel laten sponsoren, als alles rond is ga ik naar music house, perry sport, freerecord shop enz. om te vragen of poster op mag hangen bij hun in de winkel.150 mensen zijn er al behoorlijk wat. Volledige set met boxen en versteker gaat dan al snel naar 2000 euro. Maar dat kan je ook zelf opzoeken. Vertel eens wat over je boxen.
Topic: grote party organiseren hoe en wat?? (10-1-2004 19:07:00)En das nog wel een goede tip. Sponsering. Kledingzaken en cafe's willen VAAK wel iets bijdrage (Tip, neem de winkels die zelfstandig zijn, dus niet kruidvat maar gewoon die onafhankelijke kledingwinkel). Je moet er dan wel wat tegenoverstellen. Meestal willen ze 1 kant van je Flyer, ook mogelijk is het dat ze vlaggen e.d ophangen bij het feest. Ik zou het gewoon proberen. 100 euro per sponser is makkelijk te doen.
Topic: Truss (9-1-2004 13:51:00)klunz schreef:
voor statieven geld het zelfde, als ze niet zijn uitgevoerd met een dubbele veiligheid (rem en pin o.i.d.) door 2 delen.klunz
klunz schreef:
p.s. Me, ben jij nou ook serieus wezen zoeken, of neem je mijn schrijven nog steeds aan voor een vorm van lariekoek.klunzen doen we met z'n allen, ik eerst! (maar naar ik hoop zo veilig mogelijk)
Als je je stuk nog beetje verandert kan je misschien goed stuk maken voor Techtalk. Zou best toevoeging voor website zijn. En zou veel gevaarlijke situaties besparen.