Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Hugovanmeijeren
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Hugovanmeijeren (Pagina: 5 van 10)
Topic: Orientatie digitale mengtafel (6-11-2011 13:28:00)
Zojuist de mix via mijn DT-770 hoofdtelefoon geluisterd, ik kan niet anders zeggen dan dat het erg lekker klinkt!
Ook ik ben wel benieuwd naar de gebruikte set-up van de drums (mics, fx, compressors etc.), mocht je deze info nog weten en kwijt willen.Bedankt! Alle info staat hier boven al beschreven.
@Moderators: Is het een idee om dit topic te splitsen, aangezien we wel erg afdwalen van oriëntatie op digi-mixers en dit ook een erg interessant onderwerp is...
Groeten HugoTopic: Orientatie digitale mengtafel (6-11-2011 13:10:00)
Hoe was de situatie? Wat heb je gebruikt aan apparatuur?Thanks! Situatie: luisterconcert van (harmonie) orkest + band + groepje vocalisten, voor circa 250 personen in een chique zaal.
Equipment voor de opname:
-Digico SD9 op FOH met RME MADIface voor multitrack opname (op een Macbook pro in Reaper software) 25 tracks
-Kick: AKG D112 / Snare: Senn e604 / Hat: AKG..? / Toms 1 t/m 4: Senn e604 (alles van de drummer zelf in vaste opstelling)
-Bass via DI
-Gitaar via DI (stereo)
-Sax: MD421 (niet in deze opname gebruikt)
-Piano via DI (stereo)
-Synths via DI (stereo)
-Vocals: alles Shure beta 58A
-Audience: Neumann KM184 (stereo)
FX:
-Kick: Waves SSL EQ -> Waves SSL Comp -> Waves MaxxBass (het geheime wapen)
-Snare: Waves SSL channel -> Waves RVerb
-Hat: par. EQ
-Toms 1 t/m 4: Waves SSL channel -> Waves RVerb -> Waves MaxxBass
-Basgitaar: Waves SSL Comp
-E-Gitaar: Waves SSL channel
-Vocals 1 t/m 8: Waves SSL channel -> Waves RVerb
Alle reverbs met een behoorlijk hoge predelay (ca. 50ms).
Verdere live-equipment:
-2x Renkus Heinz SR5 als main PA + 2x Synco CE-3TSB-18 sub alles op Crest amps met XTA processing
-6x Renkus Heinz TRX-121 monitors
-2x Renkus Heinz TRX-81 monitors
-Monitors aangestuurd door Crest eindtrappen en gemixt op een Soundcraft Delta tafel
-(Verder nog een partij licht en rigging, maar dat is niet relevant voor dit topic)...
Groeten HugoTopic: Orientatie digitale mengtafel (6-11-2011 12:47:00)
Wat is de beste manier om een kit met kickport te versterken? B52 voor de poort?Bedoel je niet handig omdat je de microfoon er dan moeilijker in krijgt? Hangt een beetje van de diameter van de kickport af, maar dat zou niet echt een probleem mogen geven. Mic voor het gat geeft wat meer 'boem', je kunt de mic (of dat nu een B52, een D112 of een N/D868 is) ook door het gat in de ketel steken, dat doe ik ook regelmatig. Gewoon een cm of 5 achter het voorvel zo bij de klopper, dan krijg je een erg mooie attack die je bij het gat mist.
Beta 91 geeft je standaard al wat meer klik, is dus erg fijn voor metal of andere hardere rockstijlen.
Groeten HugoTopic: Orientatie digitale mengtafel (6-11-2011 11:33:00)Oké zoals beloofd: KLIK
Vorig jaar bij een kerstconcert opgenomen. Ik ben benieuwd naar reacties en/of opmerkingen.
(BTW: dat kraakje dat je op een paar plekken hoort komt uit een gitaarpedaaltje, dat zijn de dingen die je in een studio over doet, maar waar live niemand wat om geeft...)
Groeten HugoTopic: Orientatie digitale mengtafel (4-11-2011 11:02:00)
De beste keuze is naar mijn mening de Beta 52, hoewel een Audix D7 ook niet mis is.Ik ben het met je eens wat betreft de D112, dat is een microfoon waar je van moet houden, ik houd er niet van...
Waarschijnlijk bedoel je de Audix D6, dat is inderdaad een mooie kick-mic. De beta 52 is ook wel oké, maar het grote probleem wat ik daarmee heb, is dat hij zo ontzettend gevoelig is voor contactgeluid (trillingen), als je op een podium staat met een niet al te vaste vloer en je hebt een springende zanger dan krijg je wel zo ontzettend veel gerommel in het laag binnen op b52, heel vervelend...
Zelf heb ik een Electro-Voice N/D868, dat is ook een hele mooie, ondergewaardeerde microfoon. Sowieso zijn de microfoons van EV erg goed (ik heb ook de 'eitjes' voor op de toms, de N/D468). Zeker de moeite waard om in je keuze mee te nemen.
Ik heb zelf ook nog wel een paar live-mixen die ik wel wil laten horen, ik zal dit weekend proberen even wat online te zetten.
Groeten HugoTopic: Orientatie digitale mengtafel (2-11-2011 10:49:00)Dit moet je toch wel een beetje met een korreltje zout nemen. Ik heb wel eens vergelijkende tests gedaan tussen deze lamp (waarvan inderdaad geclaimd wordt dat de output nagenoeg gelijk zou zijn aan 1kW halogeen) en een standaard 1kW halogeen lamp, maar daar zit toch wel een aanzienlijk verschil in. Ten gunste van de 1kW halogeen lamp.
Wil je het goed doen: gewoon 4x 1kW fresnel pakken. Deze worden ook regelmatig tweedehands aangeboden. Met de fresnels heb je gewoon veel meer mogelijkheden om een egaal front neer te zetten.
Groeten HugoTopic: Moving Heads (27-10-2011 13:26:00)
Groetjes,
RickHoi Rick,
dat klopt. Alle STS kasten komen van Renkus Heinz, sommige kasten (STS COMBI bijvoorbeeld) zijn helemaal custom made (het is een CE3 kast, maar met een frontloaded 15" laag die matched met een STS LO 2x15 kast).
De laagspeakers zijn vervangen door standaard PHL luidsprekers (7010 voor 18", 6030 voor 15"), de midspeakers komen standaard vanaf de Renkus Heinz fabriek al met een PHL 1070 speaker (6,5"). De hoogdrivers zijn naar eigen zeggen van Ampco vervangen door een custom-made driver, ik geloof van B&C.
Bij de SR5 kasten zijn alleen de hoogdrivers vervangen door de Synco versie, het laag (McCauley B1240) is wel gewoon origineel.
De echte truc van Synco zit hem overigens in de processors die door Ampco zelf zijn ontwikkeld. Naar wat ik begrepen heb zijn deze voorzien van frequentie-afhankelijke limiting zodat je dus het maximale uit je set kunt trekken.
Groeten HugoTopic: Renkus Heinz. (7-10-2011 23:53:00)
Dj pacific schreef:
Hugo,Zojuist de mix via mijn DT-770 hoofdtelefoon geluisterd, ik kan niet anders zeggen dan dat het erg lekker klinkt!
Ook ik ben wel benieuwd naar de gebruikte set-up van de drums (mics, fx, compressors etc.), mocht je deze info nog weten en kwijt willen.
@Moderators: Is het een idee om dit topic te splitsen, aangezien we wel erg afdwalen van oriëntatie op digi-mixers en dit ook een erg interessant onderwerp is...
Groeten Hugo
PvG schreef:
Ja, die drums klinken lekker. Kun je de processing per kanaal doorgeven? Welke FX heb je gebruikt op welke kanalen?Hoe was de situatie? Wat heb je gebruikt aan apparatuur?
Equipment voor de opname:
-Digico SD9 op FOH met RME MADIface voor multitrack opname (op een Macbook pro in Reaper software) 25 tracks
-Kick: AKG D112 / Snare: Senn e604 / Hat: AKG..? / Toms 1 t/m 4: Senn e604 (alles van de drummer zelf in vaste opstelling)
-Bass via DI
-Gitaar via DI (stereo)
-Sax: MD421 (niet in deze opname gebruikt)
-Piano via DI (stereo)
-Synths via DI (stereo)
-Vocals: alles Shure beta 58A
-Audience: Neumann KM184 (stereo)
FX:
-Kick: Waves SSL EQ -> Waves SSL Comp -> Waves MaxxBass (het geheime wapen)
-Snare: Waves SSL channel -> Waves RVerb
-Hat: par. EQ
-Toms 1 t/m 4: Waves SSL channel -> Waves RVerb -> Waves MaxxBass
-Basgitaar: Waves SSL Comp
-E-Gitaar: Waves SSL channel
-Vocals 1 t/m 8: Waves SSL channel -> Waves RVerb
Alle reverbs met een behoorlijk hoge predelay (ca. 50ms).
Verdere live-equipment:
-2x Renkus Heinz SR5 als main PA + 2x Synco CE-3TSB-18 sub alles op Crest amps met XTA processing
-6x Renkus Heinz TRX-121 monitors
-2x Renkus Heinz TRX-81 monitors
-Monitors aangestuurd door Crest eindtrappen en gemixt op een Soundcraft Delta tafel
-(Verder nog een partij licht en rigging, maar dat is niet relevant voor dit topic)...
Groeten Hugo
PvG schreef:
Ik kom ook drumkits tegen met een kickport (zo'n "bassreflex" pijp). Dan is zo'n Beta 91A niet zo handig denk ik...Wat is de beste manier om een kit met kickport te versterken? B52 voor de poort?
Beta 91 geeft je standaard al wat meer klik, is dus erg fijn voor metal of andere hardere rockstijlen.
Groeten Hugo
PvG schreef:
BTW: Iemand anders nog een mix om te delen? Ben wel benieuwd wat er zoal wordt gemaakt (vooral live).Vorig jaar bij een kerstconcert opgenomen. Ik ben benieuwd naar reacties en/of opmerkingen.
(BTW: dat kraakje dat je op een paar plekken hoort komt uit een gitaarpedaaltje, dat zijn de dingen die je in een studio over doet, maar waar live niemand wat om geeft...)
Groeten Hugo
bomdes schreef:
D112 live : NIET doen. Fijn voor de studio, live geen knijt waard.De beste keuze is naar mijn mening de Beta 52, hoewel een Audix D7 ook niet mis is.
Waarschijnlijk bedoel je de Audix D6, dat is inderdaad een mooie kick-mic. De beta 52 is ook wel oké, maar het grote probleem wat ik daarmee heb, is dat hij zo ontzettend gevoelig is voor contactgeluid (trillingen), als je op een podium staat met een niet al te vaste vloer en je hebt een springende zanger dan krijg je wel zo ontzettend veel gerommel in het laag binnen op b52, heel vervelend...
Zelf heb ik een Electro-Voice N/D868, dat is ook een hele mooie, ondergewaardeerde microfoon. Sowieso zijn de microfoons van EV erg goed (ik heb ook de 'eitjes' voor op de toms, de N/D468). Zeker de moeite waard om in je keuze mee te nemen.
Ik heb zelf ook nog wel een paar live-mixen die ik wel wil laten horen, ik zal dit weekend proberen even wat online te zetten.
Groeten Hugo
Hey,
leuke mix! Wat ik erg mooi vind is dat je er erg veel rust in hebt zitten (ligt natuurlijk voor het grootste gedeelte aan de band), je kunt hierdoor alle instrumenten goed van elkaar onderscheiden.
Ik heb echter ook nog wel een paar puntjes wat je misschien anders zou kunnen doen. Aan de gebruikte apparatuur te zien was dit een registratie van een live-concert, maar als ik naar de opnames luister dan mis ik dit gevoel totaal... Het klinkt allemaal heel steriel, terwijl dat voor live best wat speelser mag. Probeer hier en daar eens een klein beetje meer reverb te gebruiken (zeker op de vocalen, die klinken wel heel erg droog). Zet eens een keer een paar audience mics neer en mix er een stukje publiek bij, dat brengt wat meer leven in je opname! En na afloop mag je best wat applaus laten horen natuurlijk!
Een upgrade van je microfoonkit is natuurlijk ook altijd een goede investering. Kijk dan ook eens naar wat chiquere zangmicrofoons, want er is echt wel beter te krijgen dan een SM58 (dat zul je zelf in je opnames ook wel terughoren).
Groeten Hugo
Topic: toneelverlichting (29-10-2011 17:52:00)leuke mix! Wat ik erg mooi vind is dat je er erg veel rust in hebt zitten (ligt natuurlijk voor het grootste gedeelte aan de band), je kunt hierdoor alle instrumenten goed van elkaar onderscheiden.
Ik heb echter ook nog wel een paar puntjes wat je misschien anders zou kunnen doen. Aan de gebruikte apparatuur te zien was dit een registratie van een live-concert, maar als ik naar de opnames luister dan mis ik dit gevoel totaal... Het klinkt allemaal heel steriel, terwijl dat voor live best wat speelser mag. Probeer hier en daar eens een klein beetje meer reverb te gebruiken (zeker op de vocalen, die klinken wel heel erg droog). Zet eens een keer een paar audience mics neer en mix er een stukje publiek bij, dat brengt wat meer leven in je opname! En na afloop mag je best wat applaus laten horen natuurlijk!
Een upgrade van je microfoonkit is natuurlijk ook altijd een goede investering. Kijk dan ook eens naar wat chiquere zangmicrofoons, want er is echt wel beter te krijgen dan een SM58 (dat zul je zelf in je opnames ook wel terughoren).
Groeten Hugo
Het grote verschil tussen een fresnel (of PC is een kwestie van lens) en een armatuur zoals de parcan of multipar is dat je bij de fresnel het formaat van de bundel kunt verstellen (door middel van een stelschroef kun je de positie van de lamp ten opzichte van de lens variëren). Hierdoor kun je heel precies werken.
Bij een parcan kun je alleen (optisch) het formaat van de bundel wijzigen door een andere lamp te plaatsen (je kunt bij lampen met een bredere afstraling dan nog wel weer de lamp binnen de behuizing verdraaien om zo nog iets te kunnen doen aan je bundel (bij MFL en WFL lampen heb je een brede maar platte bundel) door de lamp te verdraaien kun je er een hoge maar smalle bundel van maken).
Bij de multipar kun je alleen (optisch) het formaat van de bundel wijzigen door een andere (bijgeleverde) lens te plaatsen.
Daarnaast zijn er nog barndoors waarmee je mechanisch het formaat van de bundel kunt aanpassen (alleen kleiner), dit gaat wel ten koste van je lichtopbrengst. Barndoors zijn er voor alle 3 genoemde typen armaturen.
Zoals je kunt zien ben je met de fresnel het meest flexibel in het aanpassen van je bundel, want je kunt traploos variëren tussen een smalle bundel (spot) en een brede bundel (flood). Waarbij de bundel in flood stand ook nog eens mooi rond blijft! (Bij een par met MFL of WFL lens krijg je een brede maar platte bundel).
Als je het budget hebt zou ik gewoon kiezen voor fresnel spots en anders als 2e keus de multiparren.
Waarom 1kW fresnels? Omdat deze vaak een grotere lens hebben waardoor je een bredere flood op kortere afstand kunt maken dan een 300 of 500 watt uitvoering. Daarnaast: een 1kW lamp kun je wel dimmen, maar een 300/500 Watt kun je niet bijschuiven.
Groeten Hugo
Topic: toneelverlichting (29-10-2011 12:07:00)Bij een parcan kun je alleen (optisch) het formaat van de bundel wijzigen door een andere lamp te plaatsen (je kunt bij lampen met een bredere afstraling dan nog wel weer de lamp binnen de behuizing verdraaien om zo nog iets te kunnen doen aan je bundel (bij MFL en WFL lampen heb je een brede maar platte bundel) door de lamp te verdraaien kun je er een hoge maar smalle bundel van maken).
Bij de multipar kun je alleen (optisch) het formaat van de bundel wijzigen door een andere (bijgeleverde) lens te plaatsen.
Daarnaast zijn er nog barndoors waarmee je mechanisch het formaat van de bundel kunt aanpassen (alleen kleiner), dit gaat wel ten koste van je lichtopbrengst. Barndoors zijn er voor alle 3 genoemde typen armaturen.
Zoals je kunt zien ben je met de fresnel het meest flexibel in het aanpassen van je bundel, want je kunt traploos variëren tussen een smalle bundel (spot) en een brede bundel (flood). Waarbij de bundel in flood stand ook nog eens mooi rond blijft! (Bij een par met MFL of WFL lens krijg je een brede maar platte bundel).
Als je het budget hebt zou ik gewoon kiezen voor fresnel spots en anders als 2e keus de multiparren.
Waarom 1kW fresnels? Omdat deze vaak een grotere lens hebben waardoor je een bredere flood op kortere afstand kunt maken dan een 300 of 500 watt uitvoering. Daarnaast: een 1kW lamp kun je wel dimmen, maar een 300/500 Watt kun je niet bijschuiven.
Groeten Hugo
big bang schreef:
- Het rendement. De output van een 1kw par met een 575W HPL lamp.Wil je het goed doen: gewoon 4x 1kW fresnel pakken. Deze worden ook regelmatig tweedehands aangeboden. Met de fresnels heb je gewoon veel meer mogelijkheden om een egaal front neer te zetten.
Groeten Hugo
Tot een jaar terug hadden wij diverse Martin fixtures, maar hier hadden we toch wel behoorlijk wat problemen mee. (Erg veel onderhoud nodig, veel 'vreemde' storingen. Ging wel om wat oudere fixtures.)
Vorig jaar zijn we daarom overgestapt op Robe. We hebben nu de ROBIN 300E spots en ik moet zeggen: dat zijn erg mooie spotjes! (Zitten wel in dezelfde hoek als Clay Packy en Vari*Lite, ook qua prijs...) Volgens mijn kan Robe prijstechnisch gezien erg goed concurreren met Martin, dus ik verbaas me erover dat jij zegt dat ze duurder zijn.
Nu hebben wij wel een erg goede relatie met de importeur, dus dat zal zeker ook een rol spelen.
Naar mijn idee krijg je bij Robe toch net even wat meer kwaliteit voor een gunstigere prijs dan bij bijvoorbeeld Martin.
Groeten Hugo
Topic: Simpele goedkope draadloze zang microfoon. (25-10-2011 16:21:00)Vorig jaar zijn we daarom overgestapt op Robe. We hebben nu de ROBIN 300E spots en ik moet zeggen: dat zijn erg mooie spotjes! (Zitten wel in dezelfde hoek als Clay Packy en Vari*Lite, ook qua prijs...) Volgens mijn kan Robe prijstechnisch gezien erg goed concurreren met Martin, dus ik verbaas me erover dat jij zegt dat ze duurder zijn.
Nu hebben wij wel een erg goede relatie met de importeur, dus dat zal zeker ook een rol spelen.
Naar mijn idee krijg je bij Robe toch net even wat meer kwaliteit voor een gunstigere prijs dan bij bijvoorbeeld Martin.
Groeten Hugo
Naar mijn idee maakt Sennheiser in het 'budget-segment' met de EW-100 series kwalitatief toch echt de beste zenders. Ze zijn degelijk, hebben veel mogelijkheden en de geluidskwaliteit is prima.
Probeer wel minimaal een 845 of liever nog een 945 kop te krijgen. De 835 is naar mijn idee totaal onbruikbaar voor zang.
Groeten Hugo
Topic: Hard foam lijmen (22-10-2011 17:12:00)Probeer wel minimaal een 845 of liever nog een 945 kop te krijgen. De 835 is naar mijn idee totaal onbruikbaar voor zang.
Groeten Hugo
Hier gebruiken we ook Bison Tix, wel de vloeibare variant en niet de pasta-vorm. De vloeibare laat zich véél gelijkmatiger aanbrengen en blijft ook nog eens langer houdbaar.
De spuitlijm van Penn-Elcom kun je inderdaad ook prima gebruiken!
Groeten Hugo
Topic: Regain ontwikkeling met jullie hulp (19-10-2011 17:27:00)De spuitlijm van Penn-Elcom kun je inderdaad ook prima gebruiken!
Groeten Hugo
Tja, even los van het onderwerp in het filmpje, -we zitten nu eenmaal op een audioforum-, een opmerking over het geluid bij het filmpje.
Tussen de voice-overs heb je stiltes geknipt, waardoor het geluid steeds heel abrupt tot een einde komt (i.v.m. het ontbreken van achtergrondruis), daar stoor ik me ontzettend aan.
Ik begrijp dat je lassen moet maken en dat je de ruis bij stille passages wilt verminderen, maar hierdoor komt het heel houterig over... Althans op mij dan...
Beter was het geweest om ofwel a) de signaal-ruis verhouding van je opnameset te verbeteren of b) een beetje 'room tone' mee te mixen waardoor de lassen niet zo heel erg opvallen...
Groeten Hugo
Topic: Renkus Heinz. (12-10-2011 11:19:00)Tussen de voice-overs heb je stiltes geknipt, waardoor het geluid steeds heel abrupt tot een einde komt (i.v.m. het ontbreken van achtergrondruis), daar stoor ik me ontzettend aan.
Ik begrijp dat je lassen moet maken en dat je de ruis bij stille passages wilt verminderen, maar hierdoor komt het heel houterig over... Althans op mij dan...
Beter was het geweest om ofwel a) de signaal-ruis verhouding van je opnameset te verbeteren of b) een beetje 'room tone' mee te mixen waardoor de lassen niet zo heel erg opvallen...
Groeten Hugo
Klopt, het is zeker één van de best klinkende conventionele systemen, helaas kom je het buiten het Synco netwerk maar weinig tegen... De Synco line-arrays (Martin Audio) hebben mij echter ook nooit kunnen bekoren.
Wij hebben momenteel nog wat originele Renkus Heinz CE3 kasten te koop staan, mocht je interesse hebben kijk dan even in de tweedehands hoek van dit forum...
Groeten Hugo
Topic: Renkus Heinz. (11-10-2011 18:09:00)Wij hebben momenteel nog wat originele Renkus Heinz CE3 kasten te koop staan, mocht je interesse hebben kijk dan even in de tweedehands hoek van dit forum...
Groeten Hugo
Rickvanulft schreef:
Ik meen me te herinneren dat iemand (volgens mij op de Purple open dag) me verteld heeft dat die STS kastjes, (dus die Renkus Heinz kastjes) gemodificeerd zijn. Ze gebruiken wel de kast, maar met andere speakers en daarop aangepaste processor. Of is dit een onzin verhaal?Groetjes,
Rick
dat klopt. Alle STS kasten komen van Renkus Heinz, sommige kasten (STS COMBI bijvoorbeeld) zijn helemaal custom made (het is een CE3 kast, maar met een frontloaded 15" laag die matched met een STS LO 2x15 kast).
De laagspeakers zijn vervangen door standaard PHL luidsprekers (7010 voor 18", 6030 voor 15"), de midspeakers komen standaard vanaf de Renkus Heinz fabriek al met een PHL 1070 speaker (6,5"). De hoogdrivers zijn naar eigen zeggen van Ampco vervangen door een custom-made driver, ik geloof van B&C.
Bij de SR5 kasten zijn alleen de hoogdrivers vervangen door de Synco versie, het laag (McCauley B1240) is wel gewoon origineel.
De echte truc van Synco zit hem overigens in de processors die door Ampco zelf zijn ontwikkeld. Naar wat ik begrepen heb zijn deze voorzien van frequentie-afhankelijke limiting zodat je dus het maximale uit je set kunt trekken.
Groeten Hugo
Ach de onderdelen voor de meeste Renkus Heinz speakers zijn prima te vinden hoor. Renkus Heinz gebruikt op de hoogdrivers na uitsluitend OEM speakers (in het geval van SR2 zijn de laagdrivers van Electro Voice), ik verwacht dat je deze nog wel kunt laten reconen mocht het nodig zijn.
Hoogdrivers zijn er in de 2e hands markt ook nog genoeg in omloop, maar die gaan bij normaal gebruik (lees: goede limiting op de set) toch vrijwel nooit kapot.
Als de speakers allemaal goed zijn dan kan dit spul prima nog 10 jaar draaien, wie weet zelfs wel langer.
Groeten Hugo
Topic: Renkus Heinz. (7-10-2011 22:53:00)Hoogdrivers zijn er in de 2e hands markt ook nog genoeg in omloop, maar die gaan bij normaal gebruik (lees: goede limiting op de set) toch vrijwel nooit kapot.
Als de speakers allemaal goed zijn dan kan dit spul prima nog 10 jaar draaien, wie weet zelfs wel langer.
Groeten Hugo
Bijhuren zal niet zo'n probleem zijn, er zwerft in Nederland nog genoeg SR2 rond hoor!
Groeten Hugo
Topic: Renkus Heinz. (7-10-2011 22:41:00)Groeten Hugo
10 jaar oud? Denk het niet...
Minimaal 20~25 jaar.
Mits de componenten in goede conditie zijn hoeft er helemaal niets mis mee te zijn.
Staan ook nog wat SR5 kastjes te koop, ook oud, maar mijns inziens één van de beste kasten ooit gemaakt. Klankmatig echt onwaarschijnlijk goed en zéér veelzijdig in te zetten. Wij hebben er zelf 8 die ontzettend veel gebruikt worden.
Groeten Hugo
Topic: Advies bij eerste EV RX set (6-10-2011 00:34:00)Minimaal 20~25 jaar.
Mits de componenten in goede conditie zijn hoeft er helemaal niets mis mee te zijn.
Staan ook nog wat SR5 kastjes te koop, ook oud, maar mijns inziens één van de beste kasten ooit gemaakt. Klankmatig echt onwaarschijnlijk goed en zéér veelzijdig in te zetten. Wij hebben er zelf 8 die ontzettend veel gebruikt worden.
Groeten Hugo
Misschien moet de TS gewoon eens wat merken gaan beluisteren...
JBL moet je van houden, maar dat geldt net zo goed voor EV.
Je zou ook nog even bij Dynacord kunnen kijken, die hadden ook zo'n zelfde lijn als RX, maar dan met de Europese klankkleur (niet zo vreselijk agressief in het mid/hoog zoals bij veel Amerikaanse merken).
Groeten Hugo
Topic: 4 baskasten op 1 amp? (5-10-2011 23:34:00)JBL moet je van houden, maar dat geldt net zo goed voor EV.
Je zou ook nog even bij Dynacord kunnen kijken, die hadden ook zo'n zelfde lijn als RX, maar dan met de Europese klankkleur (niet zo vreselijk agressief in het mid/hoog zoals bij veel Amerikaanse merken).
Groeten Hugo
Geen idee wat iedereen zo ontzettend tegen het draaien op 2 ohm heeft. Nagenoeg elke moderne goede kwaliteit versterker kan dit probleemloos aan.
Vroeger was dat inderdaad een heel ander verhaal.
Ik heb jarenlang de subs in 2 ohm per kant op een Crest 8001 gedraaid en nooit problemen gehad, klankmatig ook geen enkel punt.
Groeten Hugo
Topic: Zoektocht naar Lichttafel (26-9-2011 15:16:00)Vroeger was dat inderdaad een heel ander verhaal.
Ik heb jarenlang de subs in 2 ohm per kant op een Crest 8001 gedraaid en nooit problemen gehad, klankmatig ook geen enkel punt.
Groeten Hugo
Tja, in je openingspost zeg je dat je o.a. 8 movingheads wilt gaan aansturen, dan is een MA Lightcommander gewoon geen geschikte tafel. Dat is gewoon een conventionele schuivenbak.
Als je iets (voor tijdelijk) wilt huren, huur dan gewoon een Pearl. Die is op elke hoek van de straat te krijgen en daar kan ook iedereen mee overweg. Als je gewoon rock en roll wilt knipperen dan werkt dat hartstikke prima!
Groeten Hugo
Als je iets (voor tijdelijk) wilt huren, huur dan gewoon een Pearl. Die is op elke hoek van de straat te krijgen en daar kan ook iedereen mee overweg. Als je gewoon rock en roll wilt knipperen dan werkt dat hartstikke prima!
Groeten Hugo