Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Fracktone
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 139 bijdrage(n) van Fracktone (Pagina: 5 van 7)
Topic: Geluidskaart (27-9-2004 09:56:00)
Zoek een geluidskaart waar ik oa het één en ander op wil aansluiten; mixer uiteraard, cd speler, md speler. Wat eventueel ook zou kunnen is om alles op me mixer aan te sluiten, en dat ik maar 1 line in nodig heb voor in m'n geluidskaart. Wil uiteraard vaak me demo's opnemen en wellicht in toekomst wat meer ermee doen. Omdat ik muziek altijd op me computer luister, wil ik daar juist het top geluid uit krijgen. Heb nu een hkardon setje (subwoofer, twee speakertjes) maar de geluidskaart is verschrikkelijk. Wil ooit een syrincs m3-220 voor me computer kopen, zou dit een goede combinatie zijn met een door jou aanbevolen 'waveterminal'(192???)?
groeten,
StefanDe Waveterminal is hier zeker een goede keuze voor. Ook als je er zwaardere installaties (PA/Discotheek) aan gaat hangen presteert deze kaart gewoon super voor zijn prijs.
Ik verkoop hem veel aan artiesten die hem in eerste instantie gebruiken voor "on the road" (draaien bijvoorbeeld met PCDJ in de pauzes). Er zijn er zelfs die deze kaart ook zijn gaan gebruiken voor hun opname studio. Als reactie krijg ik vaak te horen dat deze beter klinkt dan hun huidige veel duurdere pro geluidskaart.
Dit is wel een mening en ervaring van klanten, ik zeg dus niet dat dit ook daadwerkelijk ook zo is oftewel, ik kan dit niet hard maken.
Mijn ervaring is echter wel dat dit een heel goede kaart is en dat veel klanten zich er over verbazen als ik hun oude kaart (ook de MAYA 44) voor deze vervang.Topic: Geluidskaart (27-9-2004 09:23:00)
wanneer ik zo'n kaart op m'n versterker zou aansluiten (aux, tape oid)
zou dit geluid dan minder zijn dan wanneer ik direct 2 speakers en een subwoofer zou aansluiten op de geluidskaart zelf? De MAYA 44 klinkt niet beter dan de prodigy 192, wel harder. Hij heeft (en dat geld alleen voor de MK2 versie)
dus een hoger output niveau. Je levert echter wel twee uitgangen in.
Ik gebruik zelf de prodigy 192 thuis, voor mijn demo set gebruik ik echter zijn "grote broer" de waveterminal van EGO-SYS.
Dit is in principe de zelfde kaart (in opbouw en mogelijkheden) maar met veel betere componenten wat de dynamiek en output level enorm ten goede komt.
Deze kaart kan zich meten met veel duurdere kaarten en wordt dan ook veel toegepast in professionele geluidsinstallaties (lees: Discotheken/bands voor het afspelen).
Hij is zeker die 40 euro meer dan de MAYA MK2 waard.
Dat de geluidskaart minder zou klinken als je hem via een versterker stuurt is natuurlijk onzin. De kant en klare setjes hebben
ook een ingebouwde versterker, dus gaat hierbij het signaal ook eerst door een versterker.
Het hangt natuurlijk wel van de kwaliteit van de gebruikte versterker af.
Iemand tips waar ik op moet letten bij de aanschaf van zoiets?
Tony Wat bedoel je precies met "extern"? Als in USB/FireWire oid of met een break out box?
Voor volledig externe kaarten geld dat er geen echt goede oplossingen zijn in de semi pro kaarten (onder de 500 euro)
Je bent dan al snel aangewezen op merken zoals Motu en RME. Zoek je een PCI kaart met een break out box, zodat je makkelijk
bij je aansluitingen kunt, dan is de waveterminal 192M een zeer goede oplossing. Voor USB kaarten geld dat ze allemaal hun beperkingen hebben,
het is dan dus heel belangrijk dat je weet wat je er mee wilt doen.Topic: Geluidskaart (3-9-2004 02:51:00)De Juli@ is sinds twee weken leverbaar en heeft een ingebouwde midi controller (in/out)plus een verwisselbare I/O socket zodat je geen jack pluggen meer hoeft te gebruiken (je kunt er dus je tulp kabels direct op aansluiten).Topic: Hulp nodig met opnemen (20-6-2004 09:29:00)
Als je een beetje handig bent met internet is dat een uitkomst... Maar iig bedankt voor dien tip, en sorry voor de late reactie
(trouwens, het 1e deel heeft niemand gelezen he )Dan steel je toch ook gewoon een geluidskaart.Topic: Wat ik nou weer tegen kwam?!? (9-6-2004 21:53:00)Waarom zou een PC er zomaar mee ophouden? En waarom zou het anders klinken op een PA?
Kwestie van de juiste apparatuur kiezen (net als je zou doen met een CD speler).
Aan voor oordelen heb je helemaal niets, ga eerst eens een goed systeem proberen (en dan heb ik het niet over de systemen die in de kroeg staan), dan weet je tenminste waar je het over hebt.Topic: Wattage (27-5-2004 12:41:00)Och, lijkt mij niet zo'n probleem, als je voornamelijk huiskamer feestjes doet (of beginner bent) dan is dit een leuke optie. Tenslotte heb je voor de prijs van 2 par 48/56 lampen een complete set staan.
En als je toch het geld hebt om 8 par 48/56 setjes te kopen, en je doet ook veel kleine feestjes, dan denk ik dat het geen probleem is om voor de prijs van 2 par 48/56 lampen er een complete (kleinere) set bij te kopen.
Hoef je ook niets weg te halen en heb je altijd je complete show bij de hand. Gewoon het andere lampen setje er op hangen en klaar.Topic: Wattage (24-5-2004 09:35:00)Moet voor de PC niet zo moeilijk te realiseren zijn. De DAC-2 bestaat ook maar uit twee chipies die de "schakelaars" vertalen naar een USB signaal. Nu nog een vereenvoudigde PC er bij voor de opslag van de MP3's, display driver en de database (manager). Een palmtopje zou dit al moeten kunnen doen.
Lijkt mij ook wel wat. Voordeel, wil je de MP3's niet gebruiken dan druk je er gewoon een CDtje in. Voor het bewerken van de muziek gebruik je de al aanwezige hardware die ook voor de CD gebruikt wordt. Hmm, wordt het toch al wat minder eenvoudig om te bouwen.Topic: Wat ik nou weer tegen kwam?!? (23-5-2004 09:34:00)Inderdaad een mooi zooitje. Maar helaas denken veel fabrikanten zo, ik zou het zelf ook liever anders zien.
Kijk bijvoorbeeld naar BPM-studio, waarom kan dit programma niet met andere controllers bedient worden. De DAC-2 en de DMC-1 werken bijvoorbeeld ook met andere software en de Hercules controller ook.
Of waarom kan andere software niet de BPM controllers gebruiken. Dit zijn naar mijn idee nog altijd de beste controllers die er zijn. Maar ook BPM wil graag zijn eigen software hier bij veilig stellen.Dat bedoel ik, een CD speler is op zich eenvoudig aan te passen met een nieuwe chipset die de juiste decoder bevat. Zie maar naar de autoradio's, die kunnen tegenwoordig ook bijna allemaal MP3's spelen.
Ook bijna alle budget merken hebben wel een versie die MP3's kan spelen. Ik zie het probleem dus niet voor de CDJ 800. Op deze eenvoudige wijze zal je waarschijnlijk alleen niet alle functies hebben die je nu wel hebt bij deze spelers.
Daarom zeg ik dus ook dat een volwaardig MP3' systeem (waar een DJ wat aan heeft) heel wat meer zal kosten.Welke?Zie het final-scratch forum. Hoewel, daar hebben ze er een handje van om negatieve berichten snel te verwijderen. Maar op dit moment is het nog steeds de beste software die er is. Weet je ook direct waarom ik PCDJ Scratch nog niet promoot. Is naar mijn mening nog niet geschikt voor DJ gebruik.Topic: Wat ik nou weer tegen kwam?!? (22-5-2004 16:17:00)Niks mis met de DMC, maar met de samenwerking wel. Vandaar nu de DAC-2, een oem product onder eigen beheer. Nu kunnen o.a. de verantwoordelijkheden niet meer worden afgeschoven.
en www.pbsound.nl dan ?
ook mp3 aanbieder wordt in veel discotheken gebruikt?
is niet heel erg up2date maja.... er is ook geen concurentie voor ze dus het zal ze een zorg zijn.
Ik denk dat de mp3 systemen beter gaan lopen als hierbij passende en zeer up 2 date e mp3 abonnementen bij zitten.Sylvester-Multimedia bied een redelijk up 2 date en goed abonnement aan. Maar ook hier heb je te maken met dat er maximaal 5000 nummers verhuurd mogen worden. Daarbij komt nog dat dit soort abonnementen officieel alleen voor achtergrond muziek gebruikt mogen worden. Dus niet in een Discotheek.
Voordeel, alles in de database, elk nummer kun je binnen 8 seconden start klaar hebben staan. geen slijtage meer aan je CD's.
Altijd nog minder omslachtig dan de gegevens en cue punten voor iedere CD in te moeten geven (kan in enkele seconden via CDDB) en voor de veiligheid en (compilatie) CD's te branden. Zelfs als je zelf de CD's nog moet kopen.
DJ Quinten schreef:
Bedankt voor de info fracktone, top!Zoek een geluidskaart waar ik oa het één en ander op wil aansluiten; mixer uiteraard, cd speler, md speler. Wat eventueel ook zou kunnen is om alles op me mixer aan te sluiten, en dat ik maar 1 line in nodig heb voor in m'n geluidskaart. Wil uiteraard vaak me demo's opnemen en wellicht in toekomst wat meer ermee doen. Omdat ik muziek altijd op me computer luister, wil ik daar juist het top geluid uit krijgen. Heb nu een hkardon setje (subwoofer, twee speakertjes) maar de geluidskaart is verschrikkelijk. Wil ooit een syrincs m3-220 voor me computer kopen, zou dit een goede combinatie zijn met een door jou aanbevolen 'waveterminal'(192???)?
groeten,
Stefan
Ik verkoop hem veel aan artiesten die hem in eerste instantie gebruiken voor "on the road" (draaien bijvoorbeeld met PCDJ in de pauzes). Er zijn er zelfs die deze kaart ook zijn gaan gebruiken voor hun opname studio. Als reactie krijg ik vaak te horen dat deze beter klinkt dan hun huidige veel duurdere pro geluidskaart.
Dit is wel een mening en ervaring van klanten, ik zeg dus niet dat dit ook daadwerkelijk ook zo is oftewel, ik kan dit niet hard maken.
Mijn ervaring is echter wel dat dit een heel goede kaart is en dat veel klanten zich er over verbazen als ik hun oude kaart (ook de MAYA 44) voor deze vervang.
Ik begrijp dat ik het een beetje onduidelijk geformuleerd heb, met "geen echt goede oplossingen" bedoelde ik dat er geen goede "allround" USB kaart is.
De door KVM genoemde kaarten zijn zeker goed maar daarom wilde ik eerst weten waar hij voor gebruikt dient te worden. "geluidsopnames/editing" is namelijk een heel ruim begrip.
De Gigaport AG (€ 189,00) is een heel goede kaart maar heeft geen ingangen dus je kunt er niet mee opnemen. Deze valt dus al af.
De Waveterminal U24 (€ 199,00) is top kwaliteit maar heeft slechts 2 in- en 2 uitgangen oftewel maar 1 stereo in en 1 stereo uit. Als je hem ook voor DJ gebruik wilt toepassen dan heb je over het algemeen toch minimaal twee stereo uitgangen nodig.
Andere mogelijkheden zijn de MAYA 44 USB en de MAYA EX/EX5.
De MAYA 44 USB (€ 149,00) heeft 4 in en 4 out. Met ASIO drivers. Wil je echter ook (voor sommige programma's alleen mogelijk) WDM gebruiken dan werkt dat alleen op maar twee in- en uitgangen.
Als je de laptop wilt gebruiken om je mixen op te nemen dan is denk ik de MAYA EX (€ 99,00) al voldoende.
Deze heeft twee (2) ingangen en zes (6) uitgangen. Het nadeel is echter dat deze geen ASIO drivers meegeleverd krijgt. Verwacht echter geen super hoge kwaliteit van deze kaarten maar voor niet professioneel gebruik is het meer dan voldoende.
Dan is er nog de teratec USB kaart te koop (rond de 70 euro maar dat weet ik niet precies). Dit is echter de verouderde versie van de MAYA EX die voorheen te koop was onder de naam MAYA 5.1 USB.
Vergeet ik nog enkele andere merken te noemen maar ook die hebben allemaal hun beperkingen.
Is je budget echter tussen de 500 en 1000 euro dan kun je natuurlijk wel alle kanten op en kun je precies kiezen voor dat wat jij nodig hebt.
Topic: Geluidskaart (24-9-2004 09:48:00)De door KVM genoemde kaarten zijn zeker goed maar daarom wilde ik eerst weten waar hij voor gebruikt dient te worden. "geluidsopnames/editing" is namelijk een heel ruim begrip.
De Gigaport AG (€ 189,00) is een heel goede kaart maar heeft geen ingangen dus je kunt er niet mee opnemen. Deze valt dus al af.
De Waveterminal U24 (€ 199,00) is top kwaliteit maar heeft slechts 2 in- en 2 uitgangen oftewel maar 1 stereo in en 1 stereo uit. Als je hem ook voor DJ gebruik wilt toepassen dan heb je over het algemeen toch minimaal twee stereo uitgangen nodig.
Andere mogelijkheden zijn de MAYA 44 USB en de MAYA EX/EX5.
De MAYA 44 USB (€ 149,00) heeft 4 in en 4 out. Met ASIO drivers. Wil je echter ook (voor sommige programma's alleen mogelijk) WDM gebruiken dan werkt dat alleen op maar twee in- en uitgangen.
Als je de laptop wilt gebruiken om je mixen op te nemen dan is denk ik de MAYA EX (€ 99,00) al voldoende.
Deze heeft twee (2) ingangen en zes (6) uitgangen. Het nadeel is echter dat deze geen ASIO drivers meegeleverd krijgt. Verwacht echter geen super hoge kwaliteit van deze kaarten maar voor niet professioneel gebruik is het meer dan voldoende.
Dan is er nog de teratec USB kaart te koop (rond de 70 euro maar dat weet ik niet precies). Dit is echter de verouderde versie van de MAYA EX die voorheen te koop was onder de naam MAYA 5.1 USB.
Vergeet ik nog enkele andere merken te noemen maar ook die hebben allemaal hun beperkingen.
Is je budget echter tussen de 500 en 1000 euro dan kun je natuurlijk wel alle kanten op en kun je precies kiezen voor dat wat jij nodig hebt.
DJ Quinten schreef:
die audiotrack maya 44 mk2 dus dan bijv. Zou deze kaart beter klinken dan zijn 'broer' prodigy 192??wanneer ik zo'n kaart op m'n versterker zou aansluiten (aux, tape oid)
zou dit geluid dan minder zijn dan wanneer ik direct 2 speakers en een subwoofer zou aansluiten op de geluidskaart zelf?
dus een hoger output niveau. Je levert echter wel twee uitgangen in.
Ik gebruik zelf de prodigy 192 thuis, voor mijn demo set gebruik ik echter zijn "grote broer" de waveterminal van EGO-SYS.
Dit is in principe de zelfde kaart (in opbouw en mogelijkheden) maar met veel betere componenten wat de dynamiek en output level enorm ten goede komt.
Deze kaart kan zich meten met veel duurdere kaarten en wordt dan ook veel toegepast in professionele geluidsinstallaties (lees: Discotheken/bands voor het afspelen).
Hij is zeker die 40 euro meer dan de MAYA MK2 waard.
Dat de geluidskaart minder zou klinken als je hem via een versterker stuurt is natuurlijk onzin. De kant en klare setjes hebben
ook een ingebouwde versterker, dus gaat hierbij het signaal ook eerst door een versterker.
Het hangt natuurlijk wel van de kwaliteit van de gebruikte versterker af.
Dacide schreef:
Daarom ben ik op zoek naar een semi-pro soundcard (dus geen creative). Het zou fijn zijn als deze extern is.Iemand tips waar ik op moet letten bij de aanschaf van zoiets?
Tony
Voor volledig externe kaarten geld dat er geen echt goede oplossingen zijn in de semi pro kaarten (onder de 500 euro)
Je bent dan al snel aangewezen op merken zoals Motu en RME. Zoek je een PCI kaart met een break out box, zodat je makkelijk
bij je aansluitingen kunt, dan is de waveterminal 192M een zeer goede oplossing. Voor USB kaarten geld dat ze allemaal hun beperkingen hebben,
het is dan dus heel belangrijk dat je weet wat je er mee wilt doen.
Stereo Jack (6 mm) <----> XLR kabeltje.
Topic: Disco beurs 20 oh oh, 27! oktober 2004 (15-7-2004 08:49:00)Lijkt mij toch dat de DJ-expo 2004 meer te bieden heeft. ( www.djexpo.nl )
Topic: MIXvibes DVS (7-7-2004 22:12:00)Daarom heeft PCDJ een TT-direct knop op de software zitten.
Hiermee stuur je het signaal van je platenspeler rechtstreeks naar de uitgang van de geluidskaart.
Je hebt dan aan een 4 kanaals mengpaneel genoeg.
Topic: Hulp nodig met opnemen (20-6-2004 23:27:00)Hiermee stuur je het signaal van je platenspeler rechtstreeks naar de uitgang van de geluidskaart.
Je hebt dan aan een 4 kanaals mengpaneel genoeg.
Infceted Sounds schreef:
Ik ga binnenkort de ESI Juli@ (plus gratis Ableton Live)aanschaffen, lijkt me wel een mooie geluidskaart, doe daarbij een goedkope midicontroller en eventueel Fruityloops/Reason/Cubase SE o.i.d. en je kan beginnen met producenVoor de prijs van de Audigy koop je veel beter een ESI-pro kaart.
De Waveterminal 192L is de pro uitvoering van de Audiotrak Prodigy 192. Deze is stukken beter en kost 179 euro.
Wil je nog mooier met een break out box dan is de Waveterminal 192M een heel mooie kaart, heeft 4 ingangen en 8 uitgangen. Ideaal om een thuis studio mee te beginnen. Kost 239 euro
Beide kaarten vind je op www.audiotrak.nl/epci.html
Wil je echt pro kijk dan eens naar de RME geluidskaarten.
De RPM is een hele mooie om mee te beginnen maar kost wel wat meer.
www.rme-audio.com/english/hdsp/hdsprpm.htm
Topic: PCDJ FX: iemand ervaringen? (13-6-2004 16:50:00)De Waveterminal 192L is de pro uitvoering van de Audiotrak Prodigy 192. Deze is stukken beter en kost 179 euro.
Wil je nog mooier met een break out box dan is de Waveterminal 192M een heel mooie kaart, heeft 4 ingangen en 8 uitgangen. Ideaal om een thuis studio mee te beginnen. Kost 239 euro
Beide kaarten vind je op www.audiotrak.nl/epci.html
Wil je echt pro kijk dan eens naar de RME geluidskaarten.
De RPM is een hele mooie om mee te beginnen maar kost wel wat meer.
www.rme-audio.com/english/hdsp/hdsprpm.htm
René_Master schreef:
Geld nodig voor een dure software??!! waar heb je het over?!Als je een beetje handig bent met internet is dat een uitkomst... Maar iig bedankt voor dien tip, en sorry voor de late reactie
(trouwens, het 1e deel heeft niemand gelezen he )
Heb je nog steeds een computer bij nodig en het touch schermpje is veel te klein om makkelijk te kunnen bedienen.
Voor 1500 euro heb je dan dus een heel dure controller.
Topic: (amateur-installatie ) help aub! (8-6-2004 15:52:00)Voor 1500 euro heb je dan dus een heel dure controller.
Wil je echt veel en goed geluid dan zijn de Phonic P6A/P8A mischien ook wel wat.
Ze hebben ze met en zonder ingebouwde versterkers.
Ik heb ze laatst gehoord en ze klinken echt supper.
Een revieuw kun je lezen op: www.meetmusic.com/meetmusic/NL/archivedetail.php?id=218
Wil je nog meer bas dan kun je ze nog aan vullen met de P28A subwoofer.
Topic: MIXvibes DVS (3-6-2004 23:16:00)Ze hebben ze met en zonder ingebouwde versterkers.
Ik heb ze laatst gehoord en ze klinken echt supper.
Een revieuw kun je lezen op: www.meetmusic.com/meetmusic/NL/archivedetail.php?id=218
Wil je nog meer bas dan kun je ze nog aan vullen met de P28A subwoofer.
Een standaard geluidskaartje klinkt over het algemeen inderdaad ook niet zo best.
Maar ik neem aan dat je ook geen standaard CD speler, versterker, boxen, etc. meeneemt.
Dus waarom zou je wel een standaard PC of laptop gebruiken????
Je moet dan ook een PC gebruiken die speciaal voor dit doel geconfigureerd is en niet een PC waar je ook mee op internet zit te surfen, chatten, etc. en die vol staat met de meest wazige programma's die je van overal en nergens hebt gedownload.
De meeste professioneel gebruikte computers draaien over het algemeen jaren achtereen zonder een probleem.
Waarom? Om dat ze speciaal voor een specifieke taak zijn samengesteld en er geen andere dingen mee gedaan worden.
Ook een DJ die MP3's wil gaan gebruiken moet beseffen dat dit eigenlijk gewoon een extra speler is en dus de nodige aandacht vraagt. Iemand met een beetje verstand van computers en muziek afspelen kan een goede PC samenstellen die zonder problemen draait. En die hoeft niet eens veel duurder te zijn als de meeste aanbiedingen van Dixons. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de RM DJ player: www.pcdj.com.au/ (binnenkort ook in Nederland verkrijgbaar) een mooi voorbeeld van hoe het ook kan.
En deze doet wat geluid betreft niet onder voor professionele CD spelers (hangt natuurlijk wel van de gebruikte MP3's af).
Topic: MIXvibes DVS (3-6-2004 18:40:00)Maar ik neem aan dat je ook geen standaard CD speler, versterker, boxen, etc. meeneemt.
Dus waarom zou je wel een standaard PC of laptop gebruiken????
Je moet dan ook een PC gebruiken die speciaal voor dit doel geconfigureerd is en niet een PC waar je ook mee op internet zit te surfen, chatten, etc. en die vol staat met de meest wazige programma's die je van overal en nergens hebt gedownload.
De meeste professioneel gebruikte computers draaien over het algemeen jaren achtereen zonder een probleem.
Waarom? Om dat ze speciaal voor een specifieke taak zijn samengesteld en er geen andere dingen mee gedaan worden.
Ook een DJ die MP3's wil gaan gebruiken moet beseffen dat dit eigenlijk gewoon een extra speler is en dus de nodige aandacht vraagt. Iemand met een beetje verstand van computers en muziek afspelen kan een goede PC samenstellen die zonder problemen draait. En die hoeft niet eens veel duurder te zijn als de meeste aanbiedingen van Dixons. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de RM DJ player: www.pcdj.com.au/ (binnenkort ook in Nederland verkrijgbaar) een mooi voorbeeld van hoe het ook kan.
En deze doet wat geluid betreft niet onder voor professionele CD spelers (hangt natuurlijk wel van de gebruikte MP3's af).
Skit schreef:
Wat ik me eerder afvraag is hoe klinkt zo'n systeem over de PA. Want geluidskaart in en geluidskaart uit. Dat wilt ook zeggen pc in en pc uit, wat als je pc vast blijft hangen, sta je daar mooi te schilderen.Kwestie van de juiste apparatuur kiezen (net als je zou doen met een CD speler).
Aan voor oordelen heb je helemaal niets, ga eerst eens een goed systeem proberen (en dan heb ik het niet over de systemen die in de kroeg staan), dan weet je tenminste waar je het over hebt.
Skit schreef:
Het zou jammer zijn moest je nu een set gaan kopen en als je na een jaar iets groter in een zaaltje moet gaan draaien, je licht moet gaan bijhuren.En als je toch het geld hebt om 8 par 48/56 setjes te kopen, en je doet ook veel kleine feestjes, dan denk ik dat het geen probleem is om voor de prijs van 2 par 48/56 lampen er een complete (kleinere) set bij te kopen.
Hoef je ook niets weg te halen en heb je altijd je complete show bij de hand. Gewoon het andere lampen setje er op hangen en klaar.
Misschien een domme vraag, maar waarom zou je voor een huiskamer feestje 8 parren van 300W meenemen? Behalve dat je die nu eenmaal hebt en het wel heel interessant staat zie ik het nut hier niet van in.
Een gemiddelde huiskamer is voldoende verlicht met 2 of 3 (60W tot100W) lampen. Eventueel aangevuld met 1 of 2 uplichts van 300W. Over het algemeen is 80% van het licht indirect licht (weerkaatst via plafond of muur) en komt het totaal vermogen doorgaans niet boven de 600W uit. Tel je standaard huiskamer verlichting maar eens bij elkaar op.
Als je dan met 8 parren van 300W aan komt zetten (direct gericht licht) heb je dan al snel meer licht in de kamer (in Lumen) dan er op een normale zonnige dag binnen komt. Lijkt mij toch wat overdreven.
Wat je zou kunnen doen is (zeker als je vaker dergelijke feestjes hebt) een setje maken, die je op de
zelfde manier kunt aansluiten, met 8 par 38 persglas lampen van 80W.
Heb je doorgaans voldoende licht met maar een kwart van het vermogen. (8 x 80 = 640W en 8 x 300 = 2400W). Heb je nog genoeg vermogen over voor andere zaken en het neemt doorgaans nog minder plaats in ook.
Ik moet toegeven, het ziet er wel wat minder professioneel uit.
Topic: encore dj studio? of iets in die vorm.... (23-5-2004 22:35:00)Een gemiddelde huiskamer is voldoende verlicht met 2 of 3 (60W tot100W) lampen. Eventueel aangevuld met 1 of 2 uplichts van 300W. Over het algemeen is 80% van het licht indirect licht (weerkaatst via plafond of muur) en komt het totaal vermogen doorgaans niet boven de 600W uit. Tel je standaard huiskamer verlichting maar eens bij elkaar op.
Als je dan met 8 parren van 300W aan komt zetten (direct gericht licht) heb je dan al snel meer licht in de kamer (in Lumen) dan er op een normale zonnige dag binnen komt. Lijkt mij toch wat overdreven.
Wat je zou kunnen doen is (zeker als je vaker dergelijke feestjes hebt) een setje maken, die je op de
zelfde manier kunt aansluiten, met 8 par 38 persglas lampen van 80W.
Heb je doorgaans voldoende licht met maar een kwart van het vermogen. (8 x 80 = 640W en 8 x 300 = 2400W). Heb je nog genoeg vermogen over voor andere zaken en het neemt doorgaans nog minder plaats in ook.
Ik moet toegeven, het ziet er wel wat minder professioneel uit.
Niet helemaal correct Martin.
Jörgen was een hele goede programmeur maar kon RED ook niet verder uitbouwen. Door de structuur van RED was Master tempo bijvoorbeeld niet mogelijk.
Er is echter nooit iets mis geweest met de audio engine van FX, deze is vanaf het begin perfect geweest op enkele problemen na die grotendeels aan Windows WMF engine liggen. Hierover is onlangs weer een groot overleg tussen Microsoft en Visiosonic geweest.
Er zijn wel een heleboel problemen (de meeste zijn nu echter opgelost) met de gebruikers interface. Dit komt omdat de huidige programmeur de snelheid, precisie maar vooral de ervaring van Jörgen mist.
Jörgen was heel goed in het herkennen en ondervangen van mogelijke problemen. Voorbeeld (slaat nergens op en is alleen ter illustratie): Als je op knopje A drukt kun je niet op knopje B drukken zonder dat het programma vast loopt zolang A nog actief is. Jörgen zorgde er dan voor dat knopje B gewoon niet gebruikt kon worden, deze werd pas weer vrijgegeven als de taak van knop A klaar was.
Sumner (de nieuwe programmeur) zag de mogelijke problemen niet (test knop A, alles werkt dus OK, Test knop B werkt ook goed dus ook OK = conclusie alles OK) en "vergeet"dan om knop B uit te schakelen als A actief is. Je kan er dan op wachten dat de eerste de beste gebruiker dan direct op zowel knop A als B gaat drukken. Met als gevolg een crash, oftewel een instabiel systeem.
Je kan het vergelijken met een electro motor die links en rechts om kan draaien (ja ik kom uit de industrie) Stel je voor dat een 20 KVA motor op volle toeren in een keer de andere kant op gestuurd wordt. Als hij niet uit elkaar klapt dan komt hij op zijn minst van zijn bevestigingspunten los. Beide programmeurs zouden dan testen of hij het linksom en rechts om goed doet, maar Jörgen zou er aan denken dat de draairichting alleen kan/mag worden omgedraaid als de motor stil staat.
Puur een kwestie van ervaring, waardoor je mogelijke problemen niet over het hoofd ziet en dus kan voorkomen.
Topic: Wat ik nou weer tegen kwam?!? (23-5-2004 20:38:00)Jörgen was een hele goede programmeur maar kon RED ook niet verder uitbouwen. Door de structuur van RED was Master tempo bijvoorbeeld niet mogelijk.
Er is echter nooit iets mis geweest met de audio engine van FX, deze is vanaf het begin perfect geweest op enkele problemen na die grotendeels aan Windows WMF engine liggen. Hierover is onlangs weer een groot overleg tussen Microsoft en Visiosonic geweest.
Er zijn wel een heleboel problemen (de meeste zijn nu echter opgelost) met de gebruikers interface. Dit komt omdat de huidige programmeur de snelheid, precisie maar vooral de ervaring van Jörgen mist.
Jörgen was heel goed in het herkennen en ondervangen van mogelijke problemen. Voorbeeld (slaat nergens op en is alleen ter illustratie): Als je op knopje A drukt kun je niet op knopje B drukken zonder dat het programma vast loopt zolang A nog actief is. Jörgen zorgde er dan voor dat knopje B gewoon niet gebruikt kon worden, deze werd pas weer vrijgegeven als de taak van knop A klaar was.
Sumner (de nieuwe programmeur) zag de mogelijke problemen niet (test knop A, alles werkt dus OK, Test knop B werkt ook goed dus ook OK = conclusie alles OK) en "vergeet"dan om knop B uit te schakelen als A actief is. Je kan er dan op wachten dat de eerste de beste gebruiker dan direct op zowel knop A als B gaat drukken. Met als gevolg een crash, oftewel een instabiel systeem.
Je kan het vergelijken met een electro motor die links en rechts om kan draaien (ja ik kom uit de industrie) Stel je voor dat een 20 KVA motor op volle toeren in een keer de andere kant op gestuurd wordt. Als hij niet uit elkaar klapt dan komt hij op zijn minst van zijn bevestigingspunten los. Beide programmeurs zouden dan testen of hij het linksom en rechts om goed doet, maar Jörgen zou er aan denken dat de draairichting alleen kan/mag worden omgedraaid als de motor stil staat.
Puur een kwestie van ervaring, waardoor je mogelijke problemen niet over het hoofd ziet en dus kan voorkomen.
Dré schreef:
Ik zou toch het liefst de mediapool (met database) op een apart systeem willen hebben (met bijvoorbeeld een touch screentje). En dan de CD-speler puur als bedieningspaneel gebruiken. Dus voorheen CD zoeken en in speler doen wordt nummer selecteren op aparte box en in de cue list zetten. Daarna op de speler verder gaan.Lijkt mij ook wel wat. Voordeel, wil je de MP3's niet gebruiken dan druk je er gewoon een CDtje in. Voor het bewerken van de muziek gebruik je de al aanwezige hardware die ook voor de CD gebruikt wordt. Hmm, wordt het toch al wat minder eenvoudig om te bouwen.
Dré schreef:
Als iedereen zo dacht dan hadden we een speciale computer (of interface) nodig voor onze tekstverwerker, spreadsheet, tekenprogramma e.d. Zou een mooie rij rotzooi op je bureau worden ;-)Kijk bijvoorbeeld naar BPM-studio, waarom kan dit programma niet met andere controllers bedient worden. De DAC-2 en de DMC-1 werken bijvoorbeeld ook met andere software en de Hercules controller ook.
Of waarom kan andere software niet de BPM controllers gebruiken. Dit zijn naar mijn idee nog altijd de beste controllers die er zijn. Maar ook BPM wil graag zijn eigen software hier bij veilig stellen.
Je kunt software ook via een Dongle beveiligen (bijvoorbeeld).
Heb je gelijk in, doet BPM studio ook met een dongel geloof ik (althans dat deden ze altijd). Helaas kom ik ook daar nogal vaak illegale versies van tegen, dus dat werkt ook niet echt goed.Dré schreef:
Die mag je toch eens uitleggen aan de ontwerpers van CD-spelers die NIET overweg kunnen met CD's tenzij ze van het type CDDA zijn. Een mp3 CD is per definitie een Data CD en het gros van de huidige loopwerkjes kan daar eenvoudig weg NIET EN NOOIT mee overweg. Alleen nieuwere chipsets (ook gebruikt in CD-Rom spelers) kunnen na software-aanpassing overweg met mp3 CD's. Maar het zal je NIET lukken een CDJ-800 mp3's af te laten spelen tenzij je hem van de grond af aan opnieuw opbouwt.Ook bijna alle budget merken hebben wel een versie die MP3's kan spelen. Ik zie het probleem dus niet voor de CDJ 800. Op deze eenvoudige wijze zal je waarschijnlijk alleen niet alle functies hebben die je nu wel hebt bij deze spelers.
Daarom zeg ik dus ook dat een volwaardig MP3' systeem (waar een DJ wat aan heeft) heel wat meer zal kosten.
Dré schreef:
fracktone schreef:
Final Scratch heeft nog veel problemen.De EKS XP-10 is al twee jaar oud (ongeveer, ik weet het niet meer precies, is al lang geleden dus). Ik heb het toen eens uit geprobeerd op een beurs (demo), musicmesse in Hanover geloof ik.
Was toen niet interesant genoeg om distributeur voor te worden.
En Scratchen, dat doe je met vinyl, je kunt alleen goed scratchen met een draaiende plaat. Een Jog-Wheel staat stil, hiermee kun je dus nooit zo precies de snelheid regelen als met een draaiende schijf. En zo zijn er nog wat meer dingen die je alleen met een plaat kunt doen (needle-drop bijvoorbeeld) vandaar dat de enige interessante scratch software programma's gebruik maken van een time code plaat.
Helaas is het kennelijk erg moeilijk om dit goed te kunnen doen.
Final Scratch heeft nog veel problemen. PCDJ Scratch is nog in beta stadium, werkt wel goed maar er moeten nog wat veranderingen aangebracht worden. Dit laatste geld ook voor Mrs. Pinky, deze is bijna gelijk aan PCDJ maar dan voor de MAC.
Topic: Wat ik nou weer tegen kwam?!? (22-5-2004 09:35:00)Was toen niet interesant genoeg om distributeur voor te worden.
En Scratchen, dat doe je met vinyl, je kunt alleen goed scratchen met een draaiende plaat. Een Jog-Wheel staat stil, hiermee kun je dus nooit zo precies de snelheid regelen als met een draaiende schijf. En zo zijn er nog wat meer dingen die je alleen met een plaat kunt doen (needle-drop bijvoorbeeld) vandaar dat de enige interessante scratch software programma's gebruik maken van een time code plaat.
Helaas is het kennelijk erg moeilijk om dit goed te kunnen doen.
Final Scratch heeft nog veel problemen. PCDJ Scratch is nog in beta stadium, werkt wel goed maar er moeten nog wat veranderingen aangebracht worden. Dit laatste geld ook voor Mrs. Pinky, deze is bijna gelijk aan PCDJ maar dan voor de MAC.
Roytje schreef:
Wat is er niet goedgegaan dan? Ik vind mijn DMC prachtig werken!DJDarkness schreef:
hey fracktoneen www.pbsound.nl dan ?
ook mp3 aanbieder wordt in veel discotheken gebruikt?
is niet heel erg up2date maja.... er is ook geen concurentie voor ze dus het zal ze een zorg zijn.
Ik denk dat de mp3 systemen beter gaan lopen als hierbij passende en zeer up 2 date e mp3 abonnementen bij zitten.
Dus is het mischien toch niet een idee om met de platen uitgevers om de tafel te gaan.
Kijk bedoel aks je met digidance om de tafel gaat heb je al een hoop dance nummers,
en met id&t de vinyltjes.
PCDJ heeft de recordpool, www.therecordpool.com/, hier kun je voor ongeveer 10 euri in de maand ongeveer 200 nummers downloaden. Ook ID&T is hierbij aangesloten en de meeste andere grote platenmaatschappijen. Je vind hier een hoop goede (pre-release) muziek, maar ook hier geld weer dat er alleen de platen op staan die door de platen maatschappijen worden aangeboden. De nummers waarvan ze zeker weten dat het een hit word houden ze voor zich zelf.Kijk bedoel aks je met digidance om de tafel gaat heb je al een hoop dance nummers,
en met id&t de vinyltjes.
Mensen stappen niet over op mp3 systemen als je niet aan goed mp3 kunt komen.
snap je het is nu nog te omslagtig.
Voor 1600 tot 2000 Euro heb je een heel mooi MP3 systeem staan. Altijd nog goedkoper dan twee CDJ 800/1000 spelers. snap je het is nu nog te omslagtig.
Voordeel, alles in de database, elk nummer kun je binnen 8 seconden start klaar hebben staan. geen slijtage meer aan je CD's.
Altijd nog minder omslachtig dan de gegevens en cue punten voor iedere CD in te moeten geven (kan in enkele seconden via CDDB) en voor de veiligheid en (compilatie) CD's te branden. Zelfs als je zelf de CD's nog moet kopen.
Ik denk dat het mp3 (helaas) nog in de kinder schoenen staat hier in nederland. Zelf de wet weet niet precies hoe het nu precies zit met mp3 's. Ik denk dat ze dat eerst eens uit moeten vinden. En dan komt de mp3 markt wel vrij.
want ze kunne zegge wat ze willen maar......
Mp3 is de toekoms
Ben ik met je eens, het enige probleem zijn de platenmaatschappijen. Die willen gewoon CD's blijven verkopen omdat ze daar meer aan kunnen verdienen. want ze kunne zegge wat ze willen maar......
Mp3 is de toekoms