Forum > PC related Forum

Hulp nodig met opnemen

(60 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
Dj PsykickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-6-2004
Laatste: 29-8-2004
20-6-2004 18:29

QuincMan schreef:

1 tip: denk om plaatsing vd microfoon ;)
wat bedoel je daarmee sad :( waar zou ik hem het beste kunnen doen?
in me mixer toch
QuincManStandaard Lid
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
20-6-2004 18:46
Nee, plaatsing van microfoon in een ruimte. Dat je hem niet tegen een muur ofzo zet, zodat je weer reflexie krijgt. Ik zal even een link zoekn ;)

Edit:

www.tweakheadz.com/microphones_for_the_home_studio.htm
Dj PsykickStandaard Lid
20-6-2004 19:47

QuincMan schreef:

Nee, plaatsing van microfoon in een ruimte. Dat je hem niet tegen een muur ofzo zet, zodat je weer reflexie krijgt. Ik zal even een link zoekn ;)

Edit:

Juist zo´n ding ga ik wel halen jah dan trilt hij ook niet bedankt voor de foto nu weet ik precies wat je bedoeld happy :) zijn die dingen duur?
FracktoneStandaard Lid
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
20-6-2004 23:27

Infceted Sounds schreef:

Ik ga binnenkort de ESI Juli@ (plus gratis Ableton Live)aanschaffen, lijkt me wel een mooie geluidskaart, doe daarbij een goedkope midicontroller en eventueel Fruityloops/Reason/Cubase SE o.i.d. en je kan beginnen met producen happy :)razz :p
De Juli@ is sinds twee weken leverbaar en heeft een ingebouwde midi controller (in/out)plus een verwisselbare I/O socket zodat je geen jack pluggen meer hoeft te gebruiken (je kunt er dus je tulp kabels direct op aansluiten).
QuincManStandaard Lid
20-6-2004 23:35

Dj Psykick schreef:

QuincMan schreef:

Edit:

Juist zo´n ding ga ik wel halen jah dan trilt hij ook niet bedankt voor de foto nu weet ik precies wat je bedoeld happy :) zijn die dingen duur?
Alle waar naar z'n geld he ;).. Ben niet zo thuis in studio mic's.. Daarom laat ik die link ook zien, staat heel stuk uitgelegd over mic's en over de plaatsing d'r van ;).
Dj PsykickStandaard Lid
21-6-2004 09:17

QuincMan schreef:

Dj Psykick schreef:

QuincMan schreef:

Edit:

Alle waar naar z'n geld he ;).. Ben niet zo thuis in studio mic's.. Daarom laat ik die link ook zien, staat heel stuk uitgelegd over mic's en over de plaatsing d'r van ;).
aha k ik zal ff goed doorlezen wink ;)
Infected SoundsStandaard Lid
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
21-6-2004 16:38

fracktone schreef:

Infceted Sounds schreef:

Ik ga binnenkort de ESI Juli@ (plus gratis Ableton Live)aanschaffen, lijkt me wel een mooie geluidskaart, doe daarbij een goedkope midicontroller en eventueel Fruityloops/Reason/Cubase SE o.i.d. en je kan beginnen met producen happy :)razz :p
De Juli@ is sinds twee weken leverbaar en heeft een ingebouwde midi controller (in/out)plus een verwisselbare I/O socket zodat je geen jack pluggen meer hoeft te gebruiken (je kunt er dus je tulp kabels direct op aansluiten).
Hmm, kan je dat van die ingebouwde midi-controller even uitleggen?
Als je iets wilt inspelen op je pc/geluidskaart heb je daar tog een externe midi-controller voor nodig (of een keyboard)?

Ik ben nog niet helemaal thuis op dit gebied dus mss is dit en domme vraag.

Mvg, Joep
Thanx Dré !
QuincManStandaard Lid
21-6-2004 17:56
www.tweakheadz.com/laboratory/index.html :)

Staat het allemaal in uitgelegd... [Note: om snel bij het midi verhala te komen: www.tweakheadz.com --> guide ;) en dan in linkse menu midi selecteren]
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
21-6-2004 19:20

Dj Psykick schreef:

QuincMan schreef:

Edit:

Toch lees je bepaalde adviezen niet goed genoeg en bekijk (of zoek) je het genoemde product niet op.
maar het volgende voor de duidelijkheid:
Deze door Quincman geposte link verteld alles over de opstelling (plaatsing) van de microfoon.

Ook staat op deze site een foto van de Neumann microfoon die hangt in een shockmount (links op de pagina). De microfoon die ik had voorgesteld als voorbeeld (MXL 2003 /150Euro) wordt geleverd inclusief shockmount. Het zorgt dat de microfoon minder contact gevoelig is.
De microfoon die jij in eerste instantie genoemd had (Superlux) had geen shockmount, vandaar dat ik melde dat het in iedergeval een microfoon moet zijn met shockmount.

Martin.
kvm entertainment
Dj PsykickStandaard Lid
21-6-2004 20:39

kvm schreef:

Dj Psykick schreef:

QuincMan schreef:

Edit:

Toch lees je bepaalde adviezen niet goed genoeg en bekijk (of zoek) je het genoemde product niet op.
maar het volgende voor de duidelijkheid:
Deze door Quincman geposte link verteld alles over de opstelling (plaatsing) van de microfoon.

Ook staat op deze site een foto van de Neumann microfoon die hangt in een shockmount (links op de pagina). De microfoon die ik had voorgesteld als voorbeeld (MXL 2003 /150Euro) wordt geleverd inclusief shockmount. Het zorgt dat de microfoon minder contact gevoelig is.
De microfoon die jij in eerste instantie genoemd had (Superlux) had geen shockmount, vandaar dat ik melde dat het in iedergeval een microfoon moet zijn met shockmount.

Martin.
aha okeej sad :( sorry dat ik verkeerd opvatte wink ;) enne jah die shockmount haal ik ook of hij zit er hopelijk bij bij de mic die ik ga halen ik ga goed zoeken naar een goede microfoon en is die er zonder shockmount dan koop ik die er wel bij

Terug naar forum Reageer (zonder quote)