Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van CyberDance

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van CyberDance (Pagina: 5 van 10)

Topic: Verhuur managment software (15-4-2014 16:52:00)
@Webbie: In principe is het verhuren aan een particulier idem aan overige verhuur. Zoals Jeroen al zegt kan je bij klant gelijk voor nieuwe klant aanmaken kiezen. Materialen in materiaallijst mikken en offerte printen.

Ik heb diverse projecttypes gemaakt waarbij dingen als texten en briefpapier automatisch geslelecteerd worden op basis van het type project. (Kan je instellen in de admin). De workflow is dan eigenlijk voor alle soorten projecten verder identiek waarbij je op het eind wel verschillende documenten krijgt, aangepast aan het projecttype.

Hierover liggen nog wat suggesties bij Roy mbt standaard taken, formulieren etc en voor zover ik begreep was men sowieso bezig om gebruikers meer mogelijkheden te gaan geven mbt het customisen van layouts.

Mbt de handleiding zijn er in het support center volgens mij wel een aantal filmpjes waar het eea in uitgelegd wordt. Het lijkt me vrij complex om een handleiding voor zo'n programma te schrijven en vooral bij te houden, maar iets van een uitgebreidere log over nieuw toegevoegde functies en de functionaliteit/vindbaarheid daarvan zou opzich niet heel gek zijn. Op die manier worden uiteindelijk toch alle functies omschreven en dat geeft al een best aardige handleiding opzich.
Topic: Pearl witte flits (15-4-2014 12:44:00)
CMY is hierin ook niet heilig. Sommige CMY systemen trekken het qua snelheid simpelweg niet, ook is het effect wat minder "instant".

Als je koppen met meerdere kleurenwielen hebt valt er ook nog wel winst te halen door beide wielen te gebruiken, dwz 1 kleur uit het eerste en de andere uit het tweede wiel.
Topic: Verhuur managment software (15-4-2014 12:38:00)
@Webbie: Ik heb Roy indertijd naar aanleiding van dit topic over de vloer gehad. RentMan stond toen nog in de kinderschoenen als je het vergelijkt met nu dus ik heb hem toen een redelijke waslijst aan functies voorgelegd die ik nodig had of handig vond.

Ik denk dat een maand later de voor mij belangrijkste geïmplementeerd waren en toen ben ik direct ovegestapt van RMS naar Rentman. Als ik de lijst nu zo terugkijk denk ik dat sinds de laatste update de meeste items die op die lijst stonden inmiddels aardig beschikbaar zijn, ook de items die indertijd nog als niet nodig voor het grote publiek of niet handig werden beschouwd sneaky :V

Ik kom met regelmaat nog wel dingen tegen waarvan ik zeg dat kan anders en bugs zal je altijd blijven houden maar over het algemeen wordt daar vrij snel op ingespeeld. Ook hier geldt dat de meeste suggesties één of enkele updates later (al dan niet met een extra reminder razz :p ) wel geïmplementeerd zijn. De écht serieuze issues worden gewoon snel opgelost. Iets waar RMS nog wat van kan leren.

Wellicht ook nuttig om te vermelden is dat RentMan hier gebruikt wordt voor zowel (kleine) verhuur aan particulieren, verhuur aan collegabedrijven als grote projecten met materiaallijsten van 10 pagina's of meer.
Onlangs heeft de kleine verhuur door overname van de activiteiten van een collega een redelijke boost gekregen en dan ga je toch op zoek naar efficiënter gebruik van een verhuurprogramma, naast het feit dat de aanpak een stuk anders is dan bij grote projecten. Ook suggesties die hierin gedaan zijn worden netjes opgepakt.
Topic: HES led movinghead (16-3-2014 12:54:00)
Gezien op de messe, leuk spotje maar naar mijn idee wel redelijk specialistisch. De B-Eye kan in zekere zin hetzelfde (welliswaar via een andere techniek: lens die kan draaien) en is breder inzetbaar.
Topic: Advies gevraagd: Nieuwe hoogdrivers Turbosound TMS2a (Beyma CP300 vervanger) (11-3-2014 15:41:00)
Qua aantallen gaat het de goede kant op ja laugh :D Staan hier nu zo'n 120 kasten waarvan +-90 Turbosound.

Met zo'n aantallen is partijen kopen de beste manier inderdaad. Floodlights, Flashlights en TSW-721 subs zijn in een paar partijen gekocht. 718's later als aanvulling toegevoegd (en nog zoekende).
Verder heb ik ook nog aardig wat TCS-612 kastjes voor spraak/bedrijfsevenementjes, grotendeels als 1 partij gekocht. En begin vorig jaar een 12-tal TFM 420 en TFM450 monitoren.

Hoezen van muzip zijn hier inderdaad bekend en gebruik ik ook voor een aantal kasten, maar is met die aantallen eigenlijk niet te doen voor de grote set.
Qua toppen maak ik me niet zo druk, de flashen staan per 2 op de orginele dolly's en de floods op karren van 4 dus dat valt qua beschadigen wel mee, het zijn vooral de TSW-721's die het te verduren krijgen. Zijn losse kasten dus vaak op en afstapelen etc.
De TCS-en en TFM-en zijn redelijk compact en zitten dan weer in flightcases (zijn allemaal al zwart).

Mbt dat extra mannetje dat houd ik zeker in gedachte razz :p
Topic: Advies gevraagd: Nieuwe hoogdrivers Turbosound TMS2a (Beyma CP300 vervanger) (11-3-2014 13:22:00)
Ik heb vorig jaar hier wat oorsponkelijk blauwe turbo kasten zwart gemaakt om eens te kijken hoe dat zich houdt, vooralsnog gaat dat prima, dus de rest gaat er ook maar aan geloven (hopelijk in de komende maanden, zal met 60 kasten te gaan nog wel een onderneming worden sad :( ). Zal kijken of ik dan wat foto's kan schieten.

Paar foto's van het resultaat van de vorige kasten:
Drogen
Klaar

@Hugo: Ik heb hier de flood en flashlight prijslijst van vroeger. TMS was hier de voorganger van dus het zal wellicht ergens rond de prijs van de HT floodlights gezeten hebben.

Floodlight touring: 12.270 guldens
Floodlight HT: 10.565 guldens
Flashlight top: 13.290 guldens
Topic: DJ set bekabelen (18-2-2014 21:07:00)
Voor DJ Booths heb ik inderdaad speciale blokken en multi-verloopjes gemaakt om de bekabeling deels te vergemakkelijken.
Eigenlijk vooral voor de festivals maar ook bij kleinere setjes handig.

Alle DJ gear zit hier in kistjes met lage bodem en klepjes achterop om de kabels te verbergen en blijft eigenlijk altijd in de kist. Da's dan weer ideaal bij kleine feestjes maar op festivals staan de klepjes meestal gewoon open omdat DJ booths vaak telkens weer omgebouwd moeten worden ivm DJ-specifieke eisen, externe controllers en laptops etcetc. Booths zijn dan vaak 1 grote kabelbende maar daar is weinig aan te doen en de DJ's maken het er vaak ook zelf zo naar. De enige optie is dan een doekje erover, maar dat verdwijnt toch wel weer bij de eerste de beste ombouw door DJ's.

Komt bij dat bij grote/belangrijke stages DJ-Booths vaak uitgevoerd worden met 2 mixers om de wissels te vergemakkelijken. Dan wordt er vanaf het stageblock meestal een 12-voudige LK met Dropbox doorgelegd naar de DJ booth voor de Main en Monitor lijnen. Enige optie is dan 6-voudige stroomblokken om in ieder geval het 230V gedeelte nog enigsinds te beperken in aantal verdeelblokjes.

Verder is het natuurlijk ook wel zo dat de deco boys of organisatie wel weer iets voor de booth bouwen wat iets hoger is zodat vanuit het publiek de hele kabelbende niet te zien is. Bij kleine booths waar gebruik wordt gemaakt van de klepjes is het multiblok redelijk goed achter of langs de set te leggen zodat de meeste kabels onder de klepjes blijven. Bij gebruik van losse kabels plak ik het stroomblok ook wel eens ergens onzichtbaar achter of onder de booth vast (aan een trussje of podiumpoot oid)
Topic: Facebook (4-2-2014 01:57:00)
Klopt 16x VL2500 spot. Vond ik wel een goed idee om eens mee te beginnen laugh :D. Als de maccen 500/600 verkocht zijn verder kijken.
Topic: Facebook (1-2-2014 23:06:00)
Beter laat dan nooit razz :p CyberDance Facebook

En ikzelf Klik
Topic: Advies gevraagd: Nieuwe hoogdrivers Turbosound TMS2a (Beyma CP300 vervanger) (1-2-2014 17:59:00)
Aah nog een Turbosound fan, heel goed laugh :D

De TMS kasten komen volgens mij uit het tijdperk dat BSS nog versterkers maakte (EPC 760 en 780, werden ook bij de eerste (Flood- ?) en Flashlight sets geleverd). Die waren qua vermogen niet bijster bijzonder.
Gezien de leeftijd van de componenten zou ik persoonlijk ook opletten met té veel vermogen. Het passieve filter is wat dat betreft iets om mee op te letten heb ik in het verleden geleerd met de TCS-612's. Wellicht is het een overweging om de kasten 3-weg aktief aan te gaan sturen ipv het filter te gaan modificeren?

Als je naar het Flood en Flash kijkt gaat er eigenlijk bizar weinig vermogen achter de toppen voor wat eruitkomt, als je ziet wat men tegenwoordig wil dat je achter een beetje serieuze kast zet.

@Peter: toevallig ook nog componenten liggen voor Flood / Flash / TCS612? Zoja wil je mij eens een lijstje sturen als je ervanaf wil? Vooral de Flashlight MKII componenten zijn een uitdaging aangezien die maar in beperkte oplage gemaakt zijn.
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (21-11-2013 00:17:00)
Paneeltjes worden idd door Schaeffer gemaakt, ik ontwerp ze met de Schaeffer software.
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (19-11-2013 23:47:00)
Losse ampjes worden hier eigenlijk vooral voor losse dingetjes gebruikt, dus niet echt in systemen. Dus dat is vaak meenemen en op locatie aansluiten. In een grotere set is dat max een monitorampje of een losse PL4 op sub. Verder heb ik overal rackjes voor:
  • Topracken met 3x MC² versterker erin. Die hebben vaste stroomkabel en vaste LK25 leads van een metertje of 2 (in/out) die zo in het processorrack geprikt kunnen worden. (gaan 3-weg toppen aan of 2-weg topjes +sub).
  • Subracken met 2x PL4.0 erin. Ook hier vaste stroomkabel (16A CEE: sub ampje per fase en shuko out op fase 3 voor toprack , extra sub ampje oid) en vaste XLR spinners in/out. Spinners kunnen zo in processorrack of toprack geprikt worden afhankelijk van setup. Verder zit er ook een XLR split paneeltje in zodat zonder gedoe met 1 XLR het hele rack mono aan te sluiten is. Klik, zonder split paneeltje
  • 2-Weg racken met 2x MC² versterker + processor. XLR in/out en vast stroomlijntje. Voor 2-weg sub/top setjes of monitors.
  • 2-Weg racken met MC² E475 + processor (bovenstaande foto's). Die worden wat meer bijzonder. Rackjes krijgen 4x XLR input + doorlus. 2 inputs hangen sowieso aan de processor, verder zijn de inputs van de versterker in paartjes te schakelen naar de XLR inputs op het paneeltje of naar de processor outputs. Op die manier zijn ze dus bruikbaar met 4 inputs als 4 simpele ampkantjes voor aansturen van kleine topjes of monitoren of als 2-weg rackjes voor het aansturen van grotere biamp monitoren. Voor dat laatste zullen ze het meest gebruikt gaan worden. Klik
  • Processorracken heb ik met 1 of 2x XTA DP226 erin. Enkele rackjes hebben LK25 out + 6 XLR. Dubbele rackjes krijgen nu 2x LK25 out. (8ch proc 1+2 en 6ch proc 2) omdat ik het gesteek met spinners wel gezien heb ashamed :$ . Klik
Alles is eigenlijk zodanig gemaakt dat de hele ampcity met zo min mogelijk losse kabels te bouwen is. Dus zoveel mogelijk vaste kabels aan de racken, shuko doorlusjes op de panelen etc. Grote top en subracken hebben ook een Soca 419 connector op het rack zitten om zo alles speakerlijnen via een multi naar de kasten te brengen. Handig met beetje serieuze stapels sub als de racken niet erachter kunnen of bij gevlogen toppen. En handig om de spinner zo op het rack te draaien en te prikken ipv losse kabeltjes te leggen razz :p .

Wat ermee aangestuurd wordt is hetvolgende:
Grote toppen tri-amp: Turbosound Flashlight / Floodlight en Cyber XT15
Kleine toppen en monitors bi-amp: Turbosound TCS612 / TFM420 / TFM450
Kleine toppen: Cyber PS10
Sub: Turbosound TSW 718 / TSW721 en Cyber XS218 / B18

Als de paneeltjes in de nieuwe racken zitten zal ik alles wel eens op een rijtje zetten met foto's.
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (16-11-2013 15:28:00)
Nieuwe compacte 2-weg rackjes eindelijk in hun eigen huisjes: Klik
Hoofdzakelijk bedoeld voor het aansturen van biamp monitoren en topjes.

Eind van de zomer ook alle subracken omgebouwd naar QSC PL4.0 en resterende MC² in topracken geduwd. Hier een rackje en een paar losse, de rest zijn allemaal rackjes van 2. Klik
Topic: Opslag / vervoer kabels (28-10-2013 12:03:00)

Subsystem schreef:

Dus bij elke klus vullen jullie lege flightcases met kabels uit de manden in de opslag?
Beetje de manier zoals ik het nu doe, alleen is het dan wel goed uitkijken dat er geen kabels vergeten worden.
Yep,

En om dat vullen deels te reduceren zijn de kitjes er gekomen. Als er bijvoorbeeld een beetje serieuze hoeveelheid shuko nodig is gaat er dus gewoon een shuko kit mee en verdwijnt enkel de rest in de kabel/productiekisten.
Veel geluid/microfoons mee? Complete XLR kit mee ipv los xlr-en graaien.

Als er sets meerdere keren meemoeten op korte termijn worden de kisten na de eerste keer ook gewoon compleet gehouden indien mogelijk. Ook dat scheelt weer ompakken.

Kabels niet vergeten is verder zoals Pim zeg kwestie van goede pakbon maken en lezen razz :p
Topic: Opslag / vervoer kabels (27-10-2013 12:36:00)
In de opslag hier kabels in kabelmanden voor losse verhuur en los in de pakken kabelkisten.
Daarnaast ook een hoop in vaste kit's zoals shuko (10x3m / 10x5m / 10x10m / 10x20m / 10x 3w / 10x 5w 5m), Harting (10x20m en 10x10m / 10x5m) en XLR (10x20 / 20x10 / 20x5 / 20x 3 / Adapterkit) die zo uit de loods de wagen inkunnen.

Kleine klussen is dus meestal een custom kitje met kabels uit de manden. Grotere producties is vaak een combi van kit's en kabels uit de manden.

Kabelkisten in 3 maten: 120x60, 80x60 en 60x60. Alles met vakverdelers en losse schotten voor makkelijke indeling.
  • 120x60 zijn alle kits en de meeste kabelkisten
  • 80x60 is wat ik hier productiekisten noem, daar gaat vaak vanalles en nogwat in of wordt gebruikt voor de kleinere klusjes
  • 60x60 ook voor losse of aparte setjes, 63 en 125A kabel per niet al te veel lengtes en die kisten hebben tevens dezelfde maat als de rigging/takelkisten etc.
  • Verlopenkoffers zijn kleine koffertjes die weer in bovenstaande kisten passen. Daar zitten XLR M/M, XLR F/F, XLR Y, XLR Combine, XLR - Jack, Speakon koppel en diverse XLR-Tulp en Tulp-Tulp etc in, over het algemeen van alles 8. Voor Video moet ik stilaan ook eens zoiets gaan verzinnen.
Topic: Gezocht: Sparring partner # DTV (12-10-2013 19:48:00)
Je kan ook zelf het initiatief nemen en even op het houtje bijten door naar die collega toe te stappen. Wellicht werk je dan de eerste keren tegen een hongerloontje maar als men ziet wat je waard bent komt het respect en de opdrachten vanzelf. Zoniet zullen ze je ook niet uit het niets gaan bellen.

Wachten kan je doen maar tegen die tijd zijn er 5 anderen je voor.
Topic: Gezocht: Sparring partner # DTV (12-10-2013 13:33:00)
Ok en als de concurrent nou zijn naam verprutst op een job zie ik daar toch best een mooie kans voor jou.
Topic: Gezocht: Sparring partner # DTV (12-10-2013 13:20:00)
Als je iedereen gelijk gaat bestempelen als concurrenten ga je er niet komen nee.

In principe noem ik het liever collega's, tenzij ze tegen me gaan werken, klanten afpikken of het daglicht niet in de ogen gunnen.

Je moet het ook een beetje selectief aanpakken. Je weet zelf in welke markt je actief bent of actief wil zijn. Er zijn vast genoeg bedrijven die niet in die markt zitten. Daar zou je prima voor kunnen werken. Jij loopt hun niet voor de voeten en zij jou niet. Daarnaast kan je mekaar op gebied van bijvoorbeeld materiaal ook nog eens aanvullen. Stel jij zit in de DJ hoek en je gaat werken voor een bedrijf wat meer richting de wat grotere producties zit. Als zij een keer een DJ nodig hebben zullen ze jou veel sneller bellen, misschien wel incl. spulletjes omdat zij leeg zijn. Hop extra werk.
Je kan het ook net ff buiten je directe omgeving zoeken qua afstand.

Het niet onder je eigen naam werken is iets wat je moet willen en kunnen. Maar als je moet kiezen tussen thuis op de bank zitten zonder brood op de plank of het eerste zou ik het wel weten. Niemand zegt dat je daarnaast niet je eigen bedrijf verder kan uitbouwen.

Ik heb er in de loop der jaren (en nog steeds) voldoende aan het werk geholpen die het aanpakten zoals Nico en heb indertijd zelf ook die strategie gevolgd. We zijn er volgens mij allemaal niet slechter op geworden razz :p . Zolang het maar beide kanten op werkt en je mekaar het werk gunt. Er zullen altijd rotte appels tussenzitten maar dat is een keer jezelf voor de kop slaan en doorgaan.
In principe werk ik voor diverse collega's nog steeds op dezelfde manier alleen dan op grotere schaal, sommige eindklanten weten dat ook en ik communiceer er zelfs rechtstreeks mee, maar ze zullen me nooit zonder medeweten van de tussenpartij rechtstreeks benaderen of ik laat dat niet toe.
Het maakt mij niet uit of ik nou in een shirtje van klant A, B, C of van mezelf loop: ik ben van straat en mijn spullen uit de schuur, er komt brood op de plank (of nog meer speelgoed ashamed :$ ) en ik heb er lol in, dat is wat telt. Er zijn mensen op locaties die me inmiddels zovaak zien dat ze al lang niet meer weten voor wie ik nu aan het werk ben, soms is dat rechtstreeks onder eigen naam en soms via een andere partij maar wel telkens met mijn eigen spulletjes. Ik kan die locaties of klanten dan wel gaan overhalen om alles rechtstreeks te doen, ik ben dan meer werkzaam onder eigen naam en wellicht levert het iets meer op maar wat schiet ik er verder mee op? Een hoop ellende met collega's die me andere jobs ook niet meer gunnen en meer werk omdat ik dan ook het acquisitieproces moet doen, nee dankje shut up :X

Een goede mix tussen freelance en onder je eigen naam werken kan best prima zijn.
Topic: Gezocht: Sparring partner # DTV (11-10-2013 21:59:00)
Ik weet niet hoe de relaties liggen maar wellicht is freelance werk bij collega's in de buurt een mooie opvulling.

Laat je sterke kanten zien en probeer daar winst mee te halen. Observeer wat men daar mist of wat beter kan en speel daarop in. Dat kunnen vaardigheden zijn die jij bezit of materiaal wat te verhuren valt.

Ik ben nog altijd van mening dat samenwerken met collega's meer oplevert dan mekaar tegenwerken.

Je focussen op de verhuur van materialen en de eigen jobs is goed maar als dat niet zo 123 wil lopen kan je ook verder kijken naar andere opties om brood op de plank te krijgen. Er zit altijd wel ergens een gunfactor en dat kan voor of tegen je werken.

Vanaf het niets onbekende potentiële klanten benaderen voor job's zal in deze tijd niet makkelijk zijn als je niet op prijs inzet. Goede materialen is ook naar mijn idee noodzakelijk maar de klant zal tegenwoordig veel minder of niet meer kijken naar de lijstjes. Als er maar staat wat men verwacht, het goed werkt en blijft werken, men goed behandeld wordt en er meegedacht wordt zit het wel snor. De materialen zijn hier een hulpmiddel voor en dan heb je de keuze of goed zodat het zeker werkt en minder vaak vervangen moet worden, of B merken icm vaak vervangen en risico's lopen. Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik nog steeds voor het eerste kan gaan.
Topic: High End Roadhog 3 (24-5-2013 00:53:00)
Als je niet meer dan 4 universes nodig hebt is een gewone road hog opzich prima. Ik draai er al jaren festivals en overige op en heb er geen klagen over. Qua gear ging dat meestal over 8 tot 40-50 koppen, 4 tot 24 sunstrips, div conventioneel, strobo's en tot 20-30 led fixtures.

Sinds dit jaar zit er ook met enige regelmaat wat meer led op, dan krijgt ie het wat moeilijker als je met die wielen aan de gang gaat mbt fanning ipv commandline etc. Maar dan praat ik wel over 200+ keer RGB. 2 weken terug had ik de 4 universes tot de nok toe vol (18x Beam, 4x Ato, 36ch conventioneel, 1296sneaky :V x RGB) en dat trok ie eigenlijk wel prima met bovenstaande in het achterhoofd.

Pixelmapper zit er niet in maar met juist gebruik van de FX gen kan je heel ver komen. Verder flink verdiepen in de macro's, daar zijn ook genoeg toffe dingen mee te doen.

In het begin kon er aan de RoadHog geen derde (touch)screen maar sinds de update er is zodat dat wel kan is er op de networking mogelijkheid van de RHFB na weinig meer wat ie niet kan ten opzichte van de normale RH.

Als ik moest kiezen tussen een GMA1 UL of een RoadHog ga ik toch nog steeds voor die laatste zonder enige twijfel. In de GrandMA serie moet je naar mijn idee toch wel minimaal de GMA1 Light of GMA 2 Light hebben voor een beetje serieus controle / Overzicht.