Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van SoundExperience
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van SoundExperience (Pagina: 4 van 10)
Topic: SMS-party software (19-10-2008 22:03:00)Ik heb zoiets ook weleens geprogrammeerd. Is wel makkelijk omdat je je eigen wensen mee kan nemen (denk aan layout, woordenfilter enz). Topic: Hoe te programeren bij Freestyler Dmx? (14-10-2008 00:23:00)De Kerio Outlook Connector (KOC) is eigenlijk een MAPI cliënt die je er in twee smaken hebt, namelijk één met "with off-line caching" en één met "without off-line caching" (waar SoundExperience het over heeft).
Inderdaad heeft de KOC zonder caching het voordeel dat er niets op het werkstation komt te staan, maar heeft ook het nadeel als Outlook geen mailserver "ziet" je ook geen mail hebt.
Niet echt handig als je een laptop hebt waarmee je buiten het bedrijf komt en geen verbinding hebt over het Internet naar de mailserver toe.
Wij werken alleen met terminal server, waar ik geen mail op wil hebben. Verder zijn 95% van onze applicaties webbased. Men zal altijd een inet verbinding moeten hebben om fatsoenlijk te kunnen werken. Een voordeel omdat veel van onze medewerkers bij de klant op bezoek gaan en daar vrijwel alle tools kunnen gebruiken die ze op het kantoor ook hebben.
Het enige waar ik niet over te spreken ben is het extern raadplegen van de kerio server via outlook. De directeur neemt zijn laptop ook weleens mee naar huis en checked daar ook zijn mail en dat is nog te traag naar mijn zin.Topic: MailServer Topic (1-10-2008 02:01:00)
Het lijkt me te bizar voor woorden (dit is dus een mening). En ik kan er niets over vinden op reprorecht.nl.Nogmaals.. Je hebt blijkbaar NIET goed gelezen.. Als je je eigen werk aanmeldt bij BUMA/STEMRA (je kunt PER track die je maakt kiezen of je dat wel of niet doet!!!!!) zal iedereen die 't gebruikt bijvoorbeeld op een website moeten betalen. Of bij een videoclip. Of bij een TV-programma als achtergrond-muziek.
Te bizar voor woorden? Dat vind ik wel meer dingen.. Geloof je 't niet? Bel BUMA/STEMRA.ALS zo te zien lees jij ook niet goed. Dan qoute ik mezelf maar even: Portretrecht noemen ze dat:
Het portretrecht is een beperking van het auteursrecht. Het geeft geportretteerde personen het recht zich te verzetten tegen publicatie van hun portret.
Onder portret wordt in dit verband verstaan, elke zichtbare weergave waarop iemand herkenbaar is afgebeeld, bijvoorbeeld in een foto, schilderij, tekening of in filmbeelden. Als er op een foto of film meerdere personen te zien zijn, heeft elk van hen het portretrecht.
bron: wikipediaTopic: Buma stemra betalen voor muziek op je site (26-9-2008 18:58:00)Ik zal een voorbeeld noemen waar ik meer ervaring mee heb. Als ik een foto maak en deze publiceer (indien toestemming van de eventuele mensen hierop) dan heb ik het recht van deze foto en hoef ik geen rechten of iets te betalen.
Audioheffing op cd-r(w) is van toepassing dat klopt, maar we hebben het hier over publiceren op een website. En dus niet het product kopieren op een cd.Topic: Buma stemra betalen voor muziek op je site (26-9-2008 01:22:00)Eigen muziek mag natuulijk want jij bent daar de rechtmatige eigenaar van. Als jij een mix maakt met muziek van andere dan moet je gewoon betalen.Lees mijn post nog even. Als je eigen muziek is aangemeld bij Buma/Stemra zul je gewoon moeten betalen!!!!!Als je je eigen muziek aanmeld, maar waarom zou je als je het alleen voor je eigen website wil gaan gebruiken.
Tuurlijk mag een artiest is verdienen. Maar het feit is dat nu 95% van de internet gebruikers hier het lak aan heeft. Het punt wat ik duidelijk wil maken is dat ik er ook vanaf gezien heb omdat ik het te prijzig vind ik verhouding tot.Topic: Buma stemra betalen voor muziek op je site (25-9-2008 13:54:00)Eigen muziek mag natuulijk want jij bent daar de rechtmatige eigenaar van. Als jij een mix maakt met muziek van andere dan moet je gewoon betalen.
Ik heb het recent ook een opgevraagd wat het zou kosten om 3 min muziek (in filmpje) op mijn website te zetten. Tot (6min geloof ik) betaal je 26 E per maand.
Dat is dus ongeveer 5x zo duur dan mijn domain + hosting . Echt te gek maarja.Topic: Geen geluid in Traktor (17-9-2008 18:01:00)Dat liedje is van de kermis klantenTopic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (7-9-2008 13:36:00)Hier idem.
Heb tot voor kort wel eens uitzonderingen gemaakt voor "vaste klanten(vooral kroegbazen)", maar sinds ik door zo'n dropl.. befli.... ben, is dat nu dus nog strikter geworden.
Deze ezel stoot zich niet meer voor een 4e keer aan 'dezelfde' steen
4 x in al die jaren...ach valt nog wel mee toch?0 x in 10jr
Kwestie van duidelijke contracten, en ik neem altijd nog telefonisch contact op in de week voor de happening. Tevens is een contract (indien getekend natuurlijk) ook doorslaggevend als het komt tot incasso. En dan bedoel ik als het incassobureau het ook uit handen gaat geven en een stapje hoger gaan.
Ik zit nog steeds op geld van een bruiloft van 7-7-7 te wachten .Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (25-8-2008 18:10:00)
maar je hebt luie surfers die gewoon op de eerste pagina waar ze een mail adres tegenkomen (bij mij op elke pagina ) gelijk klikken en niet verder lezen.
Er is wel een kleine nuanse,
als men gegevens geeft, zoals een telefoonnummer en adres en datum,
dan word het meestal wel een boeking....
Alleen een mailtje met daarin: wat kosten jullie voor een feest met 100 man daar en daar, die worden meeastal niks.Klein detail, misschien ook prijzen inclusief op je website plaatsen voor de particulieren klanten. Verder een prima site, vind het wel een van de meest informatieve dj websites van de laatste tijd.Topic: Hoe klant gegevens verwerken? (22-8-2008 15:48:00)
Mijn ervaring is dat klanten graag even een belletje krijgen, of dat ze zelf bellen als ze me wel of niet willen boeken.
Daarnaast is dat "volautomatische" systeempje natuurlijk doodeng, je moet zorgen dat je je voorwaarden goed voor m'kaar hebt voordat je hieraan begint.Voortaan eerst even lezen voordat je gelijk gaat roepen. In mijn post ervoor heb ik aangegeven hoe het moet gaan werken. Ik ben met je eens dat persoonlijk contact erg belangrijk is dit systeem is enkel als uitbreiding van mijn diensten. Tevens dient het als een klantensysteem enz.
eindigen ermee dat ik niet eens antwoord krijg op mijn eerste antwoord.
Dit soort aanvragen komen volgens mij vaak uit het resultaat van 10 disco's aanschrijven welke gevonden zijn via startpagina's.
Telefonische daarintegen aanvragen eindigen negen van de tien keer wél in een boeking.Klopt ook, ik ben juist van mening dat je dat hiermee uitsluit. Men dient eerst hun persoonlijke gegevens in te vullen voordat er een optie vastgelegd kan worden. Hierna nemen wij telefonisch contact op om afspraken te maken. Als de klant graag eerst een face to face gesprek aan wil gaan dan is dit ook geen enkel probleem.
iig, ik neem aan dat alle mailtjes die je krijgt prijsopgave zijn en om te kijken of je die datum nog kan?
Dat inloggen vind ik trouwens maar niks, ik denk niet dat mensen 'lid' willen worden.. ze willen een drive in, lid ben je van de libelle ;)De standaard prijzen zijn op de website te zien.
Dat inloggen werkt erg goed heb ik van een collega vernomen. Een drive-in show hier uit de regio (een van de grotere uit ned) heeft dit al enige tijd en krijgt hieruit positieve reacties van haar klanten. En als het bij mij geen succes is dan zullen we het vanzelf zien.Topic: Hoe klant gegevens verwerken? (22-8-2008 03:27:00)
joepurlings schreef:
En als je een beetje handig bent, kun je ook zelf iets programmeren. Oude Nokia´s over een datakabel uitlezen is niet zo lastig :)Is het ook mogelijk om in freestyler een bepaalde tijd aan te geven voor een sequence? Zodat deze constant blijft loopen binnen dit tijdsbestek.
Topic: MailServer Topic (1-10-2008 22:42:00)Webbie schreef:
Hallo.SoundExperience schreef:
Nog mooier is om te werken met een kerio connector. Dat is een plug-in die ervoor zorgt dat je outlook en soort van webmail wordt. Je mail blijft op de mailserver staan. J trekt dus helemaal geen troep je werkstation op.Inderdaad heeft de KOC zonder caching het voordeel dat er niets op het werkstation komt te staan, maar heeft ook het nadeel als Outlook geen mailserver "ziet" je ook geen mail hebt.
Niet echt handig als je een laptop hebt waarmee je buiten het bedrijf komt en geen verbinding hebt over het Internet naar de mailserver toe.
Het enige waar ik niet over te spreken ben is het extern raadplegen van de kerio server via outlook. De directeur neemt zijn laptop ook weleens mee naar huis en checked daar ook zijn mail en dat is nog te traag naar mijn zin.
Klopt wat webbie zegt. Kerio heeft het uit zichzelf al aardig goed geregeld. Ik vind gemiddeld 2 spam berichten per week bij mijn gebruikers in hun mailbox (20 gebruikers). De rest wordt er netjes uitgefilterd.
Nog mooier is om te werken met een kerio connector. Dat is een plug-in die ervoor zorgt dat je outlook en soort van webmail wordt. Je mail blijft op de mailserver staan. J trekt dus helemaal geen troep je werkstation op.
Topic: Buma stemra betalen voor muziek op je site (29-9-2008 18:49:00)Nog mooier is om te werken met een kerio connector. Dat is een plug-in die ervoor zorgt dat je outlook en soort van webmail wordt. Je mail blijft op de mailserver staan. J trekt dus helemaal geen troep je werkstation op.
Ben het nog steeds niet met jullie eens. Ik ken het reporecht en heb ik die brief ook weleens thuis gekregen met de vraag of ik een fotokopieerapparaat heb.
Maar sinds wanneer zet je met een fotokopieerapparaat muziek op je website??? Niet relevant dus, we dwalen af van de kern van de hoofdvraag.
Verder verwar ik geen rechten, maar probeer een voorbeeld te maken op het gebied waar ik meer mee te maken heb. Als jullie het dan uit zijn verband trekken en zeggen dat dat geen heffingsregel is dan kan ik daar ook niets aan doen.
Topic: Buma stemra betalen voor muziek op je site (27-9-2008 14:07:00)Maar sinds wanneer zet je met een fotokopieerapparaat muziek op je website??? Niet relevant dus, we dwalen af van de kern van de hoofdvraag.
Verder verwar ik geen rechten, maar probeer een voorbeeld te maken op het gebied waar ik meer mee te maken heb. Als jullie het dan uit zijn verband trekken en zeggen dat dat geen heffingsregel is dan kan ik daar ook niets aan doen.
JeroenVDV schreef:
SoundExperience schreef:
We kunnen de vraag ook omdraaien. Bewijs eens dat het wel zo is dat je over je eigen producten (dus je bent zelf de rechtmatige eigenaar) reprorecht moet betalen.Het lijkt me te bizar voor woorden (dit is dus een mening). En ik kan er niets over vinden op reprorecht.nl.
Te bizar voor woorden? Dat vind ik wel meer dingen.. Geloof je 't niet? Bel BUMA/STEMRA.
SoundExperience]Als je je eigen muziek aanmeld, maar waarom zou je als je het alleen voor je eigen website wil gaan gebruiken.
Dré schreef:
Ik wist niet dat er een algemene heffingsregeling was voor het gebruik van afbeeldingen. Welke regeling is dat precies? Als die regeling er niet is dan maak je wel een héél erg niet relevante vergelijkig (en volgens mij is die regeling er inderdaad NIET...).Het portretrecht is een beperking van het auteursrecht. Het geeft geportretteerde personen het recht zich te verzetten tegen publicatie van hun portret.
Onder portret wordt in dit verband verstaan, elke zichtbare weergave waarop iemand herkenbaar is afgebeeld, bijvoorbeeld in een foto, schilderij, tekening of in filmbeelden. Als er op een foto of film meerdere personen te zien zijn, heeft elk van hen het portretrecht.
bron: wikipedia
We kunnen de vraag ook omdraaien. Bewijs eens dat het wel zo is dat je over je eigen producten (dus je bent zelf de rechtmatige eigenaar) reprorecht moet betalen.
Het lijkt me te bizar voor woorden (dit is dus een mening). En ik kan er niets over vinden op reprorecht.nl.
Topic: Buma stemra betalen voor muziek op je site (26-9-2008 01:27:00)Het lijkt me te bizar voor woorden (dit is dus een mening). En ik kan er niets over vinden op reprorecht.nl.
Dré schreef:
Het zal me daarom ook niets verbazen als je ook moet dokken als de muziek die je laat horen alleen eigen werk is. Vandaar mijn vraag: Denk je het, vind je het of IS het zo?Audioheffing op cd-r(w) is van toepassing dat klopt, maar we hebben het hier over publiceren op een website. En dus niet het product kopieren op een cd.
JeroenVDV schreef:
SoundExperience schreef:
pietje schreef:
Hoe zit dit dan met DJ's die hun eigen muziek op de website hebben?Echt te gek maarja.
Wat een onzin?!?! Mag een artiest niets meer verdienen?Tuurlijk mag een artiest is verdienen. Maar het feit is dat nu 95% van de internet gebruikers hier het lak aan heeft. Het punt wat ik duidelijk wil maken is dat ik er ook vanaf gezien heb omdat ik het te prijzig vind ik verhouding tot.
pietje schreef:
Hoe zit dit dan met DJ's die hun eigen muziek op de website hebben?Ik heb het recent ook een opgevraagd wat het zou kosten om 3 min muziek (in filmpje) op mijn website te zetten. Tot (6min geloof ik) betaal je 26 E per maand.
Dat is dus ongeveer 5x zo duur dan mijn domain + hosting . Echt te gek maarja.
Dual boot en ook windows installeren .
Topic: Circus muziek (8-9-2008 17:59:00)DJ Bartje schreef:
hoe noemt dat ene liedje ook alweer van circus renz?Vrijdag ook weereens wat meegemaakt.
We moesten draaien op een bruiloft waar weinig informatie over bekend was (geregeld via een ander bedrijf). Dus we lieten alles maar op ons afkomen. Maar we hadden niet verwacht dat meer dan de helft van lietouwse afkomst was en amper nederlands spraken .
Was wel grappig om mee te maken, en had niet verwacht dat ze daar ook fransje bauwer kenden.
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (26-8-2008 01:35:00)We moesten draaien op een bruiloft waar weinig informatie over bekend was (geregeld via een ander bedrijf). Dus we lieten alles maar op ons afkomen. Maar we hadden niet verwacht dat meer dan de helft van lietouwse afkomst was en amper nederlands spraken .
Was wel grappig om mee te maken, en had niet verwacht dat ze daar ook fransje bauwer kenden.
Malle Pietje schreef:
YourLiVe schreef:
Gewoon een kwestie van werken met duidelijke contracten. Bij ons gaat er niks de deur uit zonder ondertekend contract (of accoord per e-mail als het een spoedklusje betreft). Dan weet je tenminste ook zeker dat je je geld krijgt.Heb tot voor kort wel eens uitzonderingen gemaakt voor "vaste klanten(vooral kroegbazen)", maar sinds ik door zo'n dropl.. befli.... ben, is dat nu dus nog strikter geworden.
Deze ezel stoot zich niet meer voor een 4e keer aan 'dezelfde' steen
4 x in al die jaren...ach valt nog wel mee toch?
Kwestie van duidelijke contracten, en ik neem altijd nog telefonisch contact op in de week voor de happening. Tevens is een contract (indien getekend natuurlijk) ook doorslaggevend als het komt tot incasso. En dan bedoel ik als het incassobureau het ook uit handen gaat geven en een stapje hoger gaan.
Ik zit nog steeds op geld van een bruiloft van 7-7-7 te wachten .
Hahaha mooi om al die reacties zo te lezen.
De dj bekende mij dat hij een soort gelijk iets al vaker meegemaakt had. Hij was aangekomen in een partycentrum met 2 zalen en moest draaien bij de fam jansen .
Je raad het al, de show was opgebouwd en toen vertelde de cafe eigenaar hem dat hij in de andere zaal moest staan. Twee familie's jansen die avond .
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (24-8-2008 18:09:00)De dj bekende mij dat hij een soort gelijk iets al vaker meegemaakt had. Hij was aangekomen in een partycentrum met 2 zalen en moest draaien bij de fam jansen .
Je raad het al, de show was opgebouwd en toen vertelde de cafe eigenaar hem dat hij in de andere zaal moest staan. Twee familie's jansen die avond .
hahaha
Onder administratie valt niet alleen het opschrijven in de agenda .
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (24-8-2008 17:54:00)Onder administratie valt niet alleen het opschrijven in de agenda .
Wat ik gisteren weer meegemaakt heb.
We kwamen rond een uur of 6 aan bij de zaal waar we ons kunstje moesten doen. Dus eerst even langs de eigenaar om een praatje te maken. Deze man stond even raar te kijken want er was al een drive-in show opgebouwd in de zaal waar wij moesten staan.
De zaaleigenaar was er gewoon van uit gegaan dat dat de enige geboekte show was. Na het controlen van zijn administratie geloofde hij ons en konden we onze spullen lossen. Op de show van die ander was geen telefoonnummer of naam te bekennen en konden we dus ook geen contact opnemen. Op verzoek heeft de eigenaar de primitieve drive-in show afgebroken zodat wij onze show op konden gaan bouwen.
Wat bleek nou, het bruidspaar had 1jr geleden contact gehad met deze man en verder daarna nooit meer iets van gehoord. En tot hun verbazing was hij gewoon gekomen haha. Gelukkig hadden wij onze administratie wel in orde en konden we dus na wat vertraging toch een feestje gaan bouwen.
Topic: Hoe klant gegevens verwerken? (24-8-2008 13:38:00)We kwamen rond een uur of 6 aan bij de zaal waar we ons kunstje moesten doen. Dus eerst even langs de eigenaar om een praatje te maken. Deze man stond even raar te kijken want er was al een drive-in show opgebouwd in de zaal waar wij moesten staan.
De zaaleigenaar was er gewoon van uit gegaan dat dat de enige geboekte show was. Na het controlen van zijn administratie geloofde hij ons en konden we onze spullen lossen. Op de show van die ander was geen telefoonnummer of naam te bekennen en konden we dus ook geen contact opnemen. Op verzoek heeft de eigenaar de primitieve drive-in show afgebroken zodat wij onze show op konden gaan bouwen.
Wat bleek nou, het bruidspaar had 1jr geleden contact gehad met deze man en verder daarna nooit meer iets van gehoord. En tot hun verbazing was hij gewoon gekomen haha. Gelukkig hadden wij onze administratie wel in orde en konden we dus na wat vertraging toch een feestje gaan bouwen.
Tom schreef:
bij mij staan de prijzen tot in detail ook op de website,maar je hebt luie surfers die gewoon op de eerste pagina waar ze een mail adres tegenkomen (bij mij op elke pagina ) gelijk klikken en niet verder lezen.
Er is wel een kleine nuanse,
als men gegevens geeft, zoals een telefoonnummer en adres en datum,
dan word het meestal wel een boeking....
Alleen een mailtje met daarin: wat kosten jullie voor een feest met 100 man daar en daar, die worden meeastal niks.
JeroenVDV schreef:
Een goed idee.. Laat me even denken... Persoonlijk contact met de klant!?!?!?!?!?Mijn ervaring is dat klanten graag even een belletje krijgen, of dat ze zelf bellen als ze me wel of niet willen boeken.
Daarnaast is dat "volautomatische" systeempje natuurlijk doodeng, je moet zorgen dat je je voorwaarden goed voor m'kaar hebt voordat je hieraan begint.
Tom schreef:
Negen van de tien e-mail aanvragen van onbekenden,eindigen ermee dat ik niet eens antwoord krijg op mijn eerste antwoord.
Dit soort aanvragen komen volgens mij vaak uit het resultaat van 10 disco's aanschrijven welke gevonden zijn via startpagina's.
Telefonische daarintegen aanvragen eindigen negen van de tien keer wél in een boeking.
LJ DaAn schreef:
DAN zou dit systeem toch wel goed zijn omdat de klant meteen kan zien wat ze kwijt zijn en meteen kunnen boeken?iig, ik neem aan dat alle mailtjes die je krijgt prijsopgave zijn en om te kijken of je die datum nog kan?
Dat inloggen vind ik trouwens maar niks, ik denk niet dat mensen 'lid' willen worden.. ze willen een drive in, lid ben je van de libelle ;)
Dat inloggen werkt erg goed heb ik van een collega vernomen. Een drive-in show hier uit de regio (een van de grotere uit ned) heeft dit al enige tijd en krijgt hieruit positieve reacties van haar klanten. En als het bij mij geen succes is dan zullen we het vanzelf zien.
Oke we zijn weer een stukje verder.
Als een klant een online optie plaatst dan krijgt deze automatisch per mail de ingevoerde gegevens inclusief de gegevens van zijn/haar inlogaccount. Hiermee is het mogelijk om in te loggen op onze website waarna het mogelijk is om de wensen aan te vullen of te wijzigen.
Na een wijziging krijgt de klant hiervan een bevestiging. Ook de desbetreffende dj krijgt hiervan een bevestiging in zijn mailbox zodat hij hierop kan anticiperen.
Tevens zijn verschillende beveiligingen ingebouwd (verplichte velden enz). En om het nog mooier te maken wordt alles gelogd in de db, denk hierbij aan data/tijd van inloggen, aantal, ipadres per inlog enz. Door gebruik hiervan kan je ook misbruik tegengaan als deze niet steeds van ip wissen (maar dan gaat het al redelijk ver).
Binnenkort zal ik een demo voor iedereen toegangkelijk maken zodat erop geschoten kan worden .
Als er iemand nog goeie ideeen heeft dan hoor ik ze graag.
Als een klant een online optie plaatst dan krijgt deze automatisch per mail de ingevoerde gegevens inclusief de gegevens van zijn/haar inlogaccount. Hiermee is het mogelijk om in te loggen op onze website waarna het mogelijk is om de wensen aan te vullen of te wijzigen.
Na een wijziging krijgt de klant hiervan een bevestiging. Ook de desbetreffende dj krijgt hiervan een bevestiging in zijn mailbox zodat hij hierop kan anticiperen.
Tevens zijn verschillende beveiligingen ingebouwd (verplichte velden enz). En om het nog mooier te maken wordt alles gelogd in de db, denk hierbij aan data/tijd van inloggen, aantal, ipadres per inlog enz. Door gebruik hiervan kan je ook misbruik tegengaan als deze niet steeds van ip wissen (maar dan gaat het al redelijk ver).
Binnenkort zal ik een demo voor iedereen toegangkelijk maken zodat erop geschoten kan worden .
Als er iemand nog goeie ideeen heeft dan hoor ik ze graag.