Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Djwireless
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 126 bijdrage(n) van Djwireless (Pagina: 2 van 7)
Topic: In Memoriam: Martin (KVM) (18-10-2009 21:34:00)Tot 7,5Ton hoef je helemaal geen chauffeursdiploma te hebben. En laten er nu een paar mooie Clickstar bakwagens zijn waar je dus wel flink mag laden zonder een groot rijbewijs en zonder chauffeursdiploma.
Ander voordeel van BE, grote bus, totaal gewicht max 3500 kg. Zou geen aanhanger meer achter mogen, met BE mag je ineens wel weer het totaal te trekken gewicht meenemen in z'n karretje achter de bus. Kan het dus ook maar zo zijn dat je 5,5 ton rijdt. Met bakwagens zijn er zelfs bakken die de volledige 3500 KG mogen trekken. Zit je dus als treingewicht ook op een 7 ton.om precies te zijn licht die grens op 7.490 kg maar aangezien ik dat er vergeten bij ben te zetten sorry daar voor ben er zelf al aan gewend dat ik er zo mee mag rijden (mag over het algemeen meer laden dan een vrachauto )Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (16-10-2009 21:06:00)ook even kijken wat de auto mag trekken want niet het ledig gewicht van de auto bepaald maar ook nog eens het trekkend gewicht van de auto. Staat er trekkend gewicht max 700kg geremd dan mag je nog maar 700 kg rijden.
en het totaal treingewicht moet niet boven de 3500kg uitkomen.
een sprinter mag soms tot 3500 kg beladen worden. rijdt jij echter met deze lege bus en heb jij er een aanhanger achter hangen van 1700 kg. dan kan het nog maar eens wezen dat jij alsnog niet voldoet aan de eisen. Omdat het totaal gewicht alsnog boven de 3500kg uit kan komen.
hetzelfde is als jij rijdt met een aanhanger die een totaal gewicht mag hebben van 1750kg compleet leeg. het trekkend gewicht van een Vito is 1750kg, totaal dus netjes 3500kg. echter de vito heeft ook nog eens een laadvermogen van 800kg. je totaal treingewicht gaat dus over de 3500kg.
het gaat erom wat op papier staat, tel je alles bij elkaar op en kom je niet boven de 3500kg uit, dan zit je goed.
meestal de auto's met kleinere enkel assige aanhangers.
wil je toch iets groter, haal dat papiertje!!
mag je ineens een heel stuk meer laden.
maar dan nog is 2000kg laadgewicht nog wel eens aan de krappe kant. Hehe zat er laatst eens een kleine 1400kg overheen.
(voor de gein eens bekeken tot hoever je de aanhanger kon volladen) de assen houden het prima, zijn 2tons assen ook aan de buitenkant zie je niets echter de auto had er wel ietsje moeite mee.met een BE rijbewijs mag je ook in een Be combie rijden waar 9,1 ton op mag kijk maar bij veldhuizen enz Topic: Uniek in NL, Jumping Water! (incl. Foto's!) (28-4-2007 22:11:00)Ach, die "olie" slangen worden ook bij oa de brandweer gebruikt voor de drukleidingen van de slangen hoor...
En zo zijn er nog 100 den toepassingenmaar bij de brandweer staat en maar 9 tot 10 bar op en geen 300 bar (altijd handig een vader die bij de branweer zit)
en in je auto zit bijvoorbeeld stuurbekrachtiging en een remsysteem, werkt echt niet op 150 barbij de brandweer gaat er 300bar in
maar ik heb ze wel mogen bewonderen waar men 1200 bar mee kon duwen.
dan heb je zeker een flowjet gezien die snijd platen staal tot 2,5 cm dikvanuit deze kan hetzelfde
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (18-10-2009 14:20:00)als ik eff ga rekenen mijn kraan weegt 9,5 ton + 1ton aan bakken + lege semi dieplader 3 ton + trekker 2,5 ton = 16 ton en dan zou ik nog een anderhalve ton mogen laden omdat het kenteken op 12 ton(lading) staat (en ja dit klopt want ik ben vorige keer aangehouden door de politie toen had ik 13 ton aan lading bij me had ook nog gasolie tank bij me dus wel een bon maar was niet echt hoog). Veldhuizen maakt gebruik van een gat in de wet waardoor dit mogelijk is.
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (17-10-2009 12:34:00)Watt-Xtra schreef:
djwireless schreef:
voor me werk rij ik rond met een be waar ik 12t mag laden en er is zelfs nog een optie tot 13t (zie veldhuizen Groenekan) dus er is ruimte zat in de wet want als je minder dan 2 uur per dag rijd hoef je ook geen chauffeursdiploma te hebben.Ander voordeel van BE, grote bus, totaal gewicht max 3500 kg. Zou geen aanhanger meer achter mogen, met BE mag je ineens wel weer het totaal te trekken gewicht meenemen in z'n karretje achter de bus. Kan het dus ook maar zo zijn dat je 5,5 ton rijdt. Met bakwagens zijn er zelfs bakken die de volledige 3500 KG mogen trekken. Zit je dus als treingewicht ook op een 7 ton.
voor me werk rij ik rond met een be waar ik 12t mag laden en er is zelfs nog een optie tot 13t (zie veldhuizen Groenekan) dus er is ruimte zat in de wet want als je minder dan 2 uur per dag rijd hoef je ook geen chauffeursdiploma te hebben.
Topic: T-shirt met werkend equalizer-spectrum (21-6-2009 16:12:00)wou net zeggen heb er ook 1 van de duurde ongeveer 3 weken voordat er iets gebreurde met de order somige versturen ze soms al na een dag of 2 is heel wisselvallig hoe het daar gaat
Topic: Eurovision diary (26-4-2009 23:13:00)die kan je zelf ook maken kijk hier maar eens
Topic: Bigdipper profile 575 (25-4-2009 09:06:00)er was ooit wel iemand die ze op mp aanbood een heletijd maar die zie ik nu ook niet meer
Topic: post hier: een foto van jouw opslag ruimte (14-4-2009 20:44:00)hier een foto van mijn oplag is nog best leeg moet de rest nog overzetten van huis daar naar toe
foto
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (14-4-2009 20:42:00)Topic: Pioneer MEP-7000 Topic (4-4-2009 11:45:00)foto
ja je kan nu op een gedeelte van een naam of nr zoeken
Topic: PA markt 2009 (21-3-2009 20:56:00)hier ook wat spul gekocht
par 30 voor ombouw tot led om in mijn kamer te gebruiken.
wat zwenkwielen
en een fog storm 1700 HD was bijna als nieuw en waar de pomp van kapot wat zijden ze (was niet zo want het magneetje van het vloeistof peil zat verkeerd om in de tank ) koste me 5,-
Topic: Pioneer MEP-7000 Topic (20-10-2008 18:51:00)par 30 voor ombouw tot led om in mijn kamer te gebruiken.
wat zwenkwielen
en een fog storm 1700 HD was bijna als nieuw en waar de pomp van kapot wat zijden ze (was niet zo want het magneetje van het vloeistof peil zat verkeerd om in de tank ) koste me 5,-
ik heb er 1 maar ik gebruik hem niet met bpm studio zou wel moeten kunnen als ie ondersteund word door de software volgens de hanleiding
Topic: New-line meeting part 3 (9-9-2007 01:50:00)als ik me probeer aantemelden dan krijg ik dit op het scherm
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (13-7-2007 23:33:00)Je hebt geen geldige userid ingevuld
neem aan dat dat je naam op het forum is of nietWatt-Xtra schreef:
eriswa schreef:
Ow, dat valt me dan mee, dan doen we er maar een klein beetje teveel gewicht in somsen het totaal treingewicht moet niet boven de 3500kg uitkomen.
een sprinter mag soms tot 3500 kg beladen worden. rijdt jij echter met deze lege bus en heb jij er een aanhanger achter hangen van 1700 kg. dan kan het nog maar eens wezen dat jij alsnog niet voldoet aan de eisen. Omdat het totaal gewicht alsnog boven de 3500kg uit kan komen.
hetzelfde is als jij rijdt met een aanhanger die een totaal gewicht mag hebben van 1750kg compleet leeg. het trekkend gewicht van een Vito is 1750kg, totaal dus netjes 3500kg. echter de vito heeft ook nog eens een laadvermogen van 800kg. je totaal treingewicht gaat dus over de 3500kg.
het gaat erom wat op papier staat, tel je alles bij elkaar op en kom je niet boven de 3500kg uit, dan zit je goed.
meestal de auto's met kleinere enkel assige aanhangers.
wil je toch iets groter, haal dat papiertje!!
mag je ineens een heel stuk meer laden.
maar dan nog is 2000kg laadgewicht nog wel eens aan de krappe kant. Hehe zat er laatst eens een kleine 1400kg overheen.
(voor de gein eens bekeken tot hoever je de aanhanger kon volladen) de assen houden het prima, zijn 2tons assen ook aan de buitenkant zie je niets echter de auto had er wel ietsje moeite mee.
Tom schreef:
Jurrie schreef:
Hydrauliek is ALTIJD met olie!En zo zijn er nog 100 den toepassingen
En waarom olie? Juist, de olie laat zich niet samenpersen.
Noem eens één vloestof die zich wel signifant laat samenpersen?Hydraulische systemen werken vaak op hoge druk (+150 bar).
Nah, er zijn al druksysteempjes met een paar bar hoor,en in je auto zit bijvoorbeeld stuurbekrachtiging en een remsysteem, werkt echt niet op 150 bar
Perslucht zit gemiddeld op een werkdruk van 6 bar.
Ga jij eens bij een duikschool of de brandweer langs.....Daar duwen ze zo tussen de 80 en de 150 bar in een flesje....Meeste waterpompjes hebben volgens mij een werkdruk van 2 bar.
Ik heb er eentje gehad in de werkplaats welke 300 bar kon duwen,maar ik heb ze wel mogen bewonderen waar men 1200 bar mee kon duwen.
Als je zorgt dat je leidingen beschermt zijn is er niets aan de hand.
En hoe doe je dat dan volgens jouw?Trouwens het gewone waternet heeft een huisdruk meestal van om en nabij de 4 bar.
Een gemiddelde beetje tuinslang kan een werkdruk van 10 bar aan,
er zijn ook speciaal slangen voor huis en tuin die wat meer nog aankunnen.