Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van The Wave

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 33 bijdrage(n) van The Wave (Pagina: 2 van 2)

Topic: Weer eentje die een Drive-in verzamel-site begint. (5-5-2004 23:22:00)

DJ.T schreef:

Eigenlijk moet je dit mailtje bewaren en gewoon doorsturen naar justitie of een of ander bureau dat dit soort dingen afhandelt, dit is gewoon misbruik.
als het een nederlands bedrijf is dat dit soort mail verstuurd door sturen met headers aan meldpunt@spamvrij.nl anders mailen naar spamcop
Topic: Bierscherm? (5-5-2004 23:20:00)
als er ruimte is kan je altijd nog stage barriers plaatsen
die zorgen voor een vrije ruimte tussen het publiek en de dj van ongeveer 30 cm
enm zijn te huur (voor ongeveer 2.50 euro de stuk) zelf maken kan ook
als je een zaal heb waar langwerpige tafels staan die niet worden gebruikt zet je die op z'n kant hebben bijna het zelfde effect
Topic: Stroom groepen in een huis (5-5-2004 23:09:00)

RoOoYtJuH schreef:

djmouse schreef:

djmouse schreef:

je kan ook gewoon op de tekening kijken (die MOET aanwezig zijn)
dj mouse
best dom eigenlijk ik quote mezelf razz :p
dj mouse
Wij hebben geen tekening? laugh :D ehmmm razz :p
deze regel is ook van kracht op installaties geïnstalleerd / veranderd na 1990 installaties voor deze datum is het niet verplicht maar wel degelijk aan te raden
dus van welke datum is de instalatie ?

optie op de groepenkast staat een stikker van de instalateur bel die eens
Topic: 3 groepen!?!?!? (5-5-2004 22:57:00)
Ik snap niet dat er mensen zijn die een smeltveiligheid weten te laten doorslaan
Wij hebben bij de bouw van de desk power limmiter’s in gebouwd
Met behulp van een beetje elektronica en 3 fase aansluiting gooit de kast alles evenredig over de 3 fases
Als op de plaats van het feest blijkt dat er te weinig vermogen is probeer ik de organisatoren er van te overtuigen dat niet alles aan kan of dat er een extra groep moet komen
Als dat niet mogelijk blijkt zo als we een feest in Amsterdam hadden waar dat absoluut niet mogelijk was hebben we op kosten van de organisatie een aggregaat gehuurd om dat vermogen probleem op te lossen

Op zich is het huren van een aggregaat best te doen en als je er een huurt bij de bouw markt is het best te betalen

Maar zoals de voorgaande berichten al uit wijzen zijn er helaas weinig mensen die verstand van elektra hebben

Maar als je een huis feest heb denk ik niet dat je meer dan 2000 watt gebruikt
anders is de aggregaat een optie
Gewoon de aggregaat ver in de tuin zetten en je hoort hem niet
Op een groot feest overstemd de muziek meestal het geluid van de aggregaat wel

Maar toch blijkt door goede voorbereiding is het halve probleem opgelost
Topic: vervelend publiek? (6-4-2004 17:04:00)
Wij hebben een keer on stage een aanvraag gehad voor een nummer wat we echt niet hadden
De persoon zei ik heb het nummer wel op cd in mij autoradio
Wij hebben toen aangeboden de cd te haalen zo dat we hem konden draaien maar net de overeenkomst dat als de cd beschadigd zou zijn of worden dat wij niet verandwoordelijk zouden worden gehouden
Hij ging hier mee accoord en heeft de cd gehaald en op die manier was er weer een feest ganger tevreden
Het is ook al eens gebeurt dat ze niet met die regel accoord gingen en dan gaat het aanbod gewoon over
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat wij cd gaan vergoeden die mischien al beschadigd waren
Meestal word er niet moeilijk over gedaan maar er zijn uitzonderingen
Topic: vervelend publiek? (6-4-2004 16:52:00)
een lastig parket maar meestal probeer ik de mensen tevreden te stellen maar dat lukt ook niet altijd

maar waar gaan ze bij jou om zeuren?
mischien is er wel een oplossing voor
Topic: Bluffers en neppers in deze branche.. (29-3-2004 01:02:00)
Wij zelf hebben een keer een bedrijf aan de telefoon gehad wat bij voorbaat vroeg of we KvK waren ingeschreven.
Wij zijn dat gelukkig
Hij had namelijk al diverse collega drive-in’s aan de lijn gehad mooie beloftes super spul maar niet afschrijfbaar
Het grote probleem van dit moment is dat een bedrijf best een personeels feest wil geven maar als een drive-in niet KvK is ingeschreven het bedrag niet kan worden afgeschreven en dus lastiger word
Het bedrijf zoekt een betaalbare drive-in met KvK en belasting nummer
Al levert het minder (apparatuur) voor meer geld
Als het personeel maar een super dag/avond heeft dat is het belangrijkste
Dus een KvK inschrijving speelt tegenwoordig ook mee om een leuk feest te kunnen geven bij scholen of bedrijven
Want tegenwoordig moeten scholen ook kunnen verantwoorden waar geld naar toe gaat

Kijk een KvK ingeschreven drive-in show met een prijs van rond de 2 a 3 honderd euri kan niet op tegen een beginnend drive-in show van 60 euri
Ok je schrijft 60 euri makkelijker weg dan 200 maar toch bij controle’s (die steeds vaker voorkomen) moet het toch verantwoord worden
En drive-in’s die staan ingeschreven hebben in diverse gevallen een garantie en de andere niet dus worden sneller geboekt alleen moet het wel op de site staan of zoals bij ons op de offerte
Topic: adverteren (29-3-2004 00:36:00)
Dat bericht hangt in een bus klopt
(voor € 10- hangt uw advertentie 1 week in de bus)
Ik ben een keer gaan informeren die € 10 euro klopt maar PER bus en dan komt de opmaak er nog bij of je moet zelf een a3’tje leveren
Als je het door hun laat doen is de minimale afname 50 stuks (totaal € 500 p.w.)en men kan niet garanderen dat de bus waar de poster in hangt die tijd rijd en op een bepaald traject of iets in die geest
Ze zeiden zelfs als je zeker wil zijn dat je advertentie te zien is kan je beter alle bussen in de regio nemen (totaal ongeveer 3500(kosten 35000 euro))
Als ik in 1 week zoveel zou verdienen was ik allang professioneel bezig geweest
En vele met mij denk ik
Wij kunnen toch nooit 35 duizend euro betalen voor 1 week reclame

Nee dan ga ik liever folders op scholen en bedrijven in de bus doen
De respons is dan meestal beter dan een a3’tje in de bus
Scholen bewaren folders eerder voor een komend feestje
Wel doen rond april / mei daarna zijn de meeste al bezig de examen feesten al aan het voor bereiden
Wij zelf hebben folders gestuurd naar de hogescholen in de regio en daar kwam een superknal feest uit voort
Investeer 30 x € 0.78 (€ 23,40 ) en je haalt een jaaropeningsfeest binnen van bijna € 600,-

Beter konden we het niet treffen
Maar de site is ook heel belangrijk
Topic: adverteren (27-3-2004 00:04:00)

GoeieGast schreef:

Volgens mij heb jij echt GEEN idee wat zelfs al een heel simpel spotje kost.
En inderdaad, daar kijken meestal ouderen naar, tenzij er een soort jongeren of kinderprogramma draait...
bij ons in de regio ben je 1000 euri kwijt voor een avond regionale tv

kan ik beter op de radio doen voor dat bedrag krijg ik bijna 1 week aandacht
doe zo als de oude eigenaar van ons bedrijf zorg dat radio en tv aan wezig is op een feest wat je draait
zorg dat je naam en indien aanwezig je website duidelijk aanwezig is
levert super veel reacties en nieuwe feesten op
daardoor is onze drive-in groot geworden aleen jamer dat de medewerker in de ziekte periode van de eigenaar de bijl neer gegooit hadden anders was het nog super druk geweest
maar in de zomer komt er weer aan en dat is DE periode om je naam bekent te maken (wijk en straat feesten)
dus nu alvast regelen en je word groot
Topic: adverteren (26-3-2004 21:50:00)
momenteel zie hoor of lees ik weinig advertentie's van drive-in shows
mischien is het mogenlijk dat iedereen eens vertelt hoe hij reclame maakt voor zijn handeltje
is mischien een hulp middel voor beginnende dj's /drive-in shows

zelf koop ik banner views in op een pagina (helaas weinig respons)
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (26-3-2004 15:16:00)
daarom gaan we alles op mp3 zetten en dan hebben we het altijd nog bij ons
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (26-3-2004 15:11:00)

sylvia schreef:

Om dat te voorkomen neem ik dus altijd alles mee. Je kunt exact doen wat de klant vraagt, maar als ervaren dj weet je natuurlijk dat een avond heel anders kan lopen dan dat de feestgever van tevoren inschat.
Maar als we alles mee moet nemen hebben we ongeveer 15 koffers met cd's en 1 koffer met mp3 disc's en 6 koffers met platen en 3 externe harddisks

Als ik een bepaald genre niet mee neem scheelt dat weer ruimte en een hoop gesjouw
we hebben zo’n leuke verzameling op gebouwd alleen niet altijd de zijn om alles mee te nemen

Bij een trouwerij of thema feest kan je altijd wel een berg in de opslag laten
Maar een schoolfeest nemen we ongeveer 80 % van de muziek mee

Veel muziek zijn we op mp3 aan het gooien en dat scheelt een hoop ruimte en moeite
Maar dit is een honden baan en tijdrovend maar gelukkig kunnen we gebruikmaken van een studio van een kennis
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (26-3-2004 14:32:00)
Wij hebben het al eens gehad dat we een feest voorbereid hadden door met de klant naar de locatie te gaan en alles te bekijken
Duidelijk afgesproken dat er in het begin top 40 daarna trance en aan het eind hard trance zou worden gedraaid met de mogelijkheid verzoek nummers aan te vragen
Ons werd verteld dat we geen Nederlandstalig of r&b mee hoefde te nemen
De groep die op het feest kwam zou daar geen belangstelling in hebben

Alles op de datum opgebouwd aan gesloten en draaien maar en wat denk je komen ze na 2 uur zeuren om Nederlandstalig en r&b

Na overleg met de organisatie is er besloten muziek van de feestgangers te vragen en de avond was super geslaagd
Alleen jammer dat de organisatie niet goed had geïnformeerd wat voor muziek er moest worden gedraaid