Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Stoney3K
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 101 bijdrage(n) van Stoney3K (Pagina: 2 van 6)
Topic: 100v speakers op een synq 1k0 (13-4-2011 15:29:00)Ik weet zelf ook wel donders goed dat dat meer wordt maar was even te lui om uit te rekenen hoeveel dat precies wordt.
Overigens is het inderdaad de reden dat klasse D's zo goed zijn in burst-vermogen en ze daarom behoorlijk goed gaan op subs, en niet op mid/hoog wat een aardige partij continu-vermogen wil hebben.Topic: 100v speakers op een synq 1k0 (13-4-2011 00:07:00)Het apparaat heeft toch een randaarde? In principe is het dan een Klasse I apparaat en er is geen norm die het voorschrijft dat er een galvanische scheiding nodig is. Als er een eventuele fout optreedt wordt dat juist afgevangen door de randaarde en/of de zekering (igv fase-nul sluiting). Het zou mogelijk een ander verhaal zijn als de Synq geen Speakon- maar banaansteker-aansluitingen had, een Speakon is in principe aanraakveilig.
Hint: In Nederland kan de stekker op TWEE manieren in het stopcontact. Je weet dus nooit of de fase op de fase of de nul terecht komt (en vice versa).De nul en de aarde hoeven niet aan elkaar te hangen en zijn al helemaal niet in het apparaat met elkaar doorverbonden. Dan zou je leuke situaties krijgen als je per ongeluk een stekker andersom insteekt.
Als fase en nul verwisseld worden in het apparaat (even ervanuitgaand dat we geen nul-aarde sluiting hebben) dan is er niks aan de hand en komt de 230V gewoon in tegenfase binnen. Die wordt als eerste met een behoorlijke gelijkrichter omgebouwd tot 230VDC, en van daaraf gaat de SMPS aan het werk om er HF van te maken. Of je nu het spanningsniveau 'nul' op werkelijk 0V legt of op 230V boven of onder dat nulniveau, dat maakt functioneel gezien niets uit.
Again: Dit is natuurlijk even onder de voorwaarde dat er niet één of andere gekke Henk denkt dat nul en aarde in het apparaat aan elkaar horen. Dan krijg je in het ergste geval een sluiting van fase naar aarde en mooi vuurwerk. De nuldraad hoort in het verdeelpunt aan aarde geknoopt te zitten, maar dan is het (als alles goed gaat) in de krachtstroomverbinding ook geen stroomvoerende draad meer.
Dat die trafo het hele versterkervermogen zou dragen geloof ik nog steeds geen barst van trouwens. Dezelfde trafo is aanwezig in de 2K2 en 3K6 (kijk de foto's er maar op na) en die laatste kan zo'n 750-1000W continu sinus leveren. Dat is een stevige 4A aan 230V continu, ik weet niet of de wikkelingen in dat ding dik genoeg zijn om die stroom te dragen. (Dat er HF gebruikt wordt is trouwens niet vanwege de draaddikte van de wikkelingen, maar vanwege de kleinere kern die dan nodig is.)
Maar volgens mij dwalen we hier wel een beetje af.Topic: 100v speakers op een synq 1k0 (12-4-2011 13:15:00)
Alleen is dat nog niet voldoende om aan bepaalde 100V normen te voldoen.Klopt, al is dit een autotransformator die dus een gezamelijke aarde of nulleiding heeft en 2 sets windingen over elkaar heen. Dit is ook nodig omdat anders het feedback-circuit van de SMPS zijn werk niet kan doen (dat schakelt de ingangs-kant van de trafo aan de hand van de uitgangsspanning en -frequentie) en dit valt niet onder een galvanisch gescheiden voeding. De vraag is ook of de trafo die je daar ziet de hele versterker van voeding voorziet of dat ie alleen gebruikt wordt om een meetspanning door te geven aan de controller en een stabiele 5V/12V voor alle logische elektronica. Gezien het formaat van de trafo (en de doorsnee van de wikkelingen) gok ik het laatste.
De 230V en de speaker-kant hangen om duidelijke redenen niet met een draadje aan elkaar. Maar de 0V kant van de versterkervoeding en de nuldraad van de netaansluiting hangen netjes met elkaar verbonden. (Dit heb ik in mijn eigen 2K2 nagemeten). Mocht er dus een storing optreden in de SMPS, dan kan het zo zijn dat de aansluitingen aan 230V worden blootgesteld.
Efficiënt is het wel, maar veilig is het niet als het om bijvoorbeeld gebruik in natte ruimtes of buiten gaat. 100V bedrijf op een 1K0 kun je prima doen, maar dan om veiligheidsredenen niet rechtstreeks uit de versterker.Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (10-4-2011 00:30:00)
Achja.. een beetje aanpoten is soms wel goed! hahaDan mag je hopen dat er al wát apparatuur hangt of je niet in je eentje bent, want 3 zalen vanaf helemaal niks bouwen in je eentje in anderhalf uur is natuurlijk onbegonnen werk.Topic: 100v speakers op een synq 1k0 (9-4-2011 13:31:00)
Vergeet je nu niet de nettransformator?
Vroeger waren 100V trafo's in versterkers nodig omdat de versterkers zelf simpelweg de benodigde zwaai niet konden halen. Die tijd ligt echter alweer een 10-20 jaar achter ons...Een Synq heeft geen transformator aan de netkant. Die is vanaf de netspanning een SMPS naar gelijkspanning (bij de 2K2 zo'n +/-220VDC gemeten) en van daaraf wordt het in de klasse D eindtrappen gevoed. Er is dus GEEN galvanische scheiding tussen de net- en luidsprekeraansluitingen.
Voor 100V systemen is ie daarom ook niet (veilig) geschikt. Een fout in je net kan dus doorwerken in je 100V installatie die nogal eens aan de elementen wordt blootgesteld. Normaal is de transformator aan de 100V lijn daar een stroombeperkende factor.Topic: 100v speakers op een synq 1k0 (8-4-2011 02:28:00)Euh, uit dezelfde periode: Vari*Lite VL200?
Volgens mij zijn er daar aardig wat van heen en weer gesmeten (letterlijk en figuurlijk) op de afgelopen PA-markt...Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (25-3-2011 10:38:00)
Wat betreft je classics feestje...LED no classic, movingheads no classic....maar dat is mijn opinie.
Classic is mijn inziens enkel vintagelights en PAR's de rest uit den boze.Ik denk niet dat het erg nuttig is om alleen omwille van een paar nitpickende collega's 'alleen' vintagelights te moeten gebruiken. Als je de sfeer van de 70s en 80s op wil roepen, kun je prima wat nieuwer spul gebruiken in combinatie met een aantal vintage lampjes die je als eyecatcher inzet.
Of gaan we 'om de nitpicks' ook maar draaien met een halve ton aan Stage Accompany-hout, bijbehorende conventionele amps en alle muziek van vinyl schuiven? Veel succes, als je voor elke bruiloft een vrachtwagen wil huren.
MH's zijn eigenlijk niks anders dan een doorontwikkeling van alles wat ze in de 70s al hadden: Gasontladingslampen, kleuren- en gobowielen en een bewegende kop. Ik zie niet in wat daar verkeerd aan is. LED is misschien een ander verhaal, maar dat past qua sfeer weer veel beter in het 70s verhaal vanwege de felle disco-kleurtjes.Topic: hoe ziet jullie CD collectie eruit? (23-3-2011 13:38:00)
doet wonderen
en de ene drummer is anders dan de andere natuurlijk
is er bij deze meting ook rekening gehouden met reflecties?? staande golven....???Als je *echt* wil zou je natuurlijk prima onder die 100dB uit kunnen komen. Maar klinkt een elektronische crash ook echt hetzelfde als een 'echte' crash?
Bovendien is het grootste probleem niet het zachter zetten van PA's. Want het opvoeden van bands zodat ze in de repetitiehokken al onder de 100dB spelen is veel moeilijker.
En wat gaan we doen met de big-bands en grote orkesten die zonder een speaker al makkelijk de 100dB halen? De ME bellen om 100 man van het podium op te ruimen?Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (7-2-2011 12:33:00)
wil de synq 1k0 mischien aanschaffen voor de dap k 112Ik heb de set nu een paar keer gebruikt en klinkt echt prima op al mijn speakers (K112/K115)
Dus wil je een 3,3kg versterker voor je tops dan is deze zeker een aanrader.
Hoelang ze het blijven doen is nog een lange test, maar ik gebruik het misschien nu 1 keer per 2 maanden.Is er al iemand van wie de TWEEDE generatie Synq het begeven heeft? Ik heb een eerste generatie naar de maan geholpen door een stroompiek op het aggregaat. Maar de tweede generatie schijnt zich een stuk beter te houden.
Ik zit er zelf over te denken om een nieuw rackje te gaan bouwen met Synq 2K2 en 3K6 voor K-112 toppen en mijn ElectroVoice subs. Ik ben alleen benieuwd hoe de Synqs zich houden op wat zwaarder materieel, ik kan bijvoorbeeld voor weinig geld aan Turbosound TL-1201 komen.Topic: jaren 70/disco artiest (1-2-2011 01:24:00)Er komen steeds meer DJ's met alleen een laptop twee actieve boxen en een setje (led) T4.
Dus ja,
er zijn mensen die in hun eentje een "complete show" weg zetten met 4 keer de trap oplopen.Heh, klasse D versterkers eronder, LED-parren en de hele rataplan vanaf 12V op zonnepaneeltjes draaien?
CO2-neutrale drive-in show!
Ganzz schreef:
Wat krijg je als je 230VAC gelijkricht?Welkom in de wereld van geschakelde voedingen...
Dan nog zal er een aardige partij stroom door de wikkelingen van die trafo heen moeten en gezien de afmetingen van dat ding heb ik daar (ook op HF) echt mijn twijfels over. De wetten van de fysica en met name die van Ohm veranderen niet als je een trafo aanstuurt met een aantal KHz om er 4 ampère doorheen te jagen. (Sterker nog, als die frequentie té hoog wordt, dan wordt dat nog verrekte moeilijk omdat het effectieve draadoppervlak minder wordt door skin-effect, hoe dik je de wikkelingen ook maakt.)Daarnaast zal een synq op een dummyload echt het vermogen niet continu leveren, met een sinus van 1kHz. Meeste klasse D versterkers zijn erg goed in burst vermogen, maar daarna zakken ze in. Het zal mij niet verbazen als dit door de voeding komt.
Vandaar dat ik het over een 3K6 had (geadverteerd op 3600W @ 8ohm brug) die een slordige 750-1000W continu erdoorheen werkt. Niet over de 1K0.Overigens is het inderdaad de reden dat klasse D's zo goed zijn in burst-vermogen en ze daarom behoorlijk goed gaan op subs, en niet op mid/hoog wat een aardige partij continu-vermogen wil hebben.
PvG schreef:
Neem van ons aan: elke audioversterker die in Nederland verkocht mag worden en die gevoed wordt door netspanning, is galvanisch gescheiden van die netspanning. Alleen in het zeer uitzonderlijke geval dat de HF trafo doorslaat van primair naar secundair zou er netspanning op de eindtrap kunnen komen te staan.Dre schreef:
Fase/Nul (geen idee welke waar terecht komt omdat de stekker op 2 manieren in het stopcontact past). Klok/Klepel???Hint: In Nederland kan de stekker op TWEE manieren in het stopcontact. Je weet dus nooit of de fase op de fase of de nul terecht komt (en vice versa).
(Dit heb ik in mijn eigen 2K2 nagemeten).
Ik ben bang dat je een stevige meetfout gemaakt hebt (met als gevolg deze onzin)!!!Als fase en nul verwisseld worden in het apparaat (even ervanuitgaand dat we geen nul-aarde sluiting hebben) dan is er niks aan de hand en komt de 230V gewoon in tegenfase binnen. Die wordt als eerste met een behoorlijke gelijkrichter omgebouwd tot 230VDC, en van daaraf gaat de SMPS aan het werk om er HF van te maken. Of je nu het spanningsniveau 'nul' op werkelijk 0V legt of op 230V boven of onder dat nulniveau, dat maakt functioneel gezien niets uit.
Again: Dit is natuurlijk even onder de voorwaarde dat er niet één of andere gekke Henk denkt dat nul en aarde in het apparaat aan elkaar horen. Dan krijg je in het ergste geval een sluiting van fase naar aarde en mooi vuurwerk. De nuldraad hoort in het verdeelpunt aan aarde geknoopt te zitten, maar dan is het (als alles goed gaat) in de krachtstroomverbinding ook geen stroomvoerende draad meer.
Dat die trafo het hele versterkervermogen zou dragen geloof ik nog steeds geen barst van trouwens. Dezelfde trafo is aanwezig in de 2K2 en 3K6 (kijk de foto's er maar op na) en die laatste kan zo'n 750-1000W continu sinus leveren. Dat is een stevige 4A aan 230V continu, ik weet niet of de wikkelingen in dat ding dik genoeg zijn om die stroom te dragen. (Dat er HF gebruikt wordt is trouwens niet vanwege de draaddikte van de wikkelingen, maar vanwege de kleinere kern die dan nodig is.)
Maar volgens mij dwalen we hier wel een beetje af.
PvG schreef:
Stoney3K schreef:
Die SMPS heeft toch echt een trafo, alleen is die trafo een stuk kleiner om dat er hoogfrequent geschakeld wordt i.p.v. op 50Hz. Er is dus WEL een galvanische scheiding tussen netspanning en eindtrap. Zie foto rechtsonder, trafo met koper band: img179.imageshack.us/img179/2335/synqdigitbinnenwerktw1.jpg.Alleen is dat nog niet voldoende om aan bepaalde 100V normen te voldoen.
De 230V en de speaker-kant hangen om duidelijke redenen niet met een draadje aan elkaar. Maar de 0V kant van de versterkervoeding en de nuldraad van de netaansluiting hangen netjes met elkaar verbonden. (Dit heb ik in mijn eigen 2K2 nagemeten). Mocht er dus een storing optreden in de SMPS, dan kan het zo zijn dat de aansluitingen aan 230V worden blootgesteld.
Efficiënt is het wel, maar veilig is het niet als het om bijvoorbeeld gebruik in natte ruimtes of buiten gaat. 100V bedrijf op een 1K0 kun je prima doen, maar dan om veiligheidsredenen niet rechtstreeks uit de versterker.
knorrepot schreef:
Klopt, verder ook niet erg, maar als ze zaaleigenaar je al een uur lang naar buiten probeerd te kijken en toch mondeling duidelijk maakt dat om 1u de zaak sluit is dat niet echt ideaal.. Vooral als de eigenaar de zalen de volgende dag niet eerder dan half 8 los doet en om 9u de presentaties beginnen..Achja.. een beetje aanpoten is soms wel goed! haha
Dré schreef:
???Vergeet je nu niet de nettransformator?
Vroeger waren 100V trafo's in versterkers nodig omdat de versterkers zelf simpelweg de benodigde zwaai niet konden halen. Die tijd ligt echter alweer een 10-20 jaar achter ons...
Voor 100V systemen is ie daarom ook niet (veilig) geschikt. Een fout in je net kan dus doorwerken in je 100V installatie die nogal eens aan de elementen wordt blootgesteld. Normaal is de transformator aan de 100V lijn daar een stroombeperkende factor.
Vergeet ook even niet dat er in de Synq geen galvanische scheidingen zijn ingebouwd. Mocht je de amp kortsluiten of er slaat onverhoopt een transistor door, dan hangt de 100V leiding dus rechtstreeks aan het net!
Topic: Cubo 15 (28-3-2011 18:24:00)Mooi bouwprojectje! Dubbel-Cubo's, bonuspunten voor creatief!
Topic: Martin Lightjockey dongle inruilen (27-3-2011 13:38:00)... En dan weer niet voor Nederland of België, volgens de Martin website.
Misschien hierover eens contact opnemen met Fairlight (importeur Martin)? Ik heb hier nog een oude Lightjockey ISA-kaart die misschien het inruilen waard is...
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (26-3-2011 00:03:00)Misschien hierover eens contact opnemen met Fairlight (importeur Martin)? Ik heb hier nog een oude Lightjockey ISA-kaart die misschien het inruilen waard is...
Martin518 schreef:
Bij mij werkt die link ook en dat is het eerste wat er was.......ik spreek dan niet van de MH's van nu. Denk zelfs niet bestuurbaar, , enkel audio movement verder PAR op tilt/pan. Knap.Volgens mij zijn er daar aardig wat van heen en weer gesmeten (letterlijk en figuurlijk) op de afgelopen PA-markt...
Martin518 schreef:
Watje, je bent dan zeker dat je hersens hebt. Niet iedereen kan dat zeggen.Wat betreft je classics feestje...LED no classic, movingheads no classic....maar dat is mijn opinie.
Classic is mijn inziens enkel vintagelights en PAR's de rest uit den boze.
Of gaan we 'om de nitpicks' ook maar draaien met een halve ton aan Stage Accompany-hout, bijbehorende conventionele amps en alle muziek van vinyl schuiven? Veel succes, als je voor elke bruiloft een vrachtwagen wil huren.
MH's zijn eigenlijk niks anders dan een doorontwikkeling van alles wat ze in de 70s al hadden: Gasontladingslampen, kleuren- en gobowielen en een bewegende kop. Ik zie niet in wat daar verkeerd aan is. LED is misschien een ander verhaal, maar dat past qua sfeer weer veel beter in het 70s verhaal vanwege de felle disco-kleurtjes.
En ik maar denken dat we een paar mooie foto's van volle CD-kisten te zien kregen
Dan trappen we maar af...
a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/196733_1863357312558_1499739404_2064870_5026603_n.jpg
Net alles gesorteerd, de CD-singles in de linkerkoffer (alles in slimcases), albums aan de rechterkant. Alle CD-singles die ik nog niet in hoesjes gedaan heb zitten nog in kartonnen slip-covers in de rechterdoos.
Hier zit dus geen enkele gebrande CD tussen. Ben wel nog bezig om overal digitale backups van te maken, zodat ik makkelijker met de laptop kan zoeken als ik een specifiek nummer nodig heb.
Topic: Nieuwe (lichtgewicht) versterkers behringer INUKE (23-3-2011 12:37:00)Dan trappen we maar af...
a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/196733_1863357312558_1499739404_2064870_5026603_n.jpg
Net alles gesorteerd, de CD-singles in de linkerkoffer (alles in slimcases), albums aan de rechterkant. Alle CD-singles die ik nog niet in hoesjes gedaan heb zitten nog in kartonnen slip-covers in de rechterdoos.
Hier zit dus geen enkele gebrande CD tussen. Ben wel nog bezig om overal digitale backups van te maken, zodat ik makkelijker met de laptop kan zoeken als ik een specifiek nummer nodig heb.
Maar dan moeten ze dus niet gaan schermen met RMS (root-mean-square) vermogen, wat niet te bepalen is in normale afspeelsituaties, maar wel bij een continue sinus.
Laat het ze dan netjes doen en er een AES-vermogen van maken. Roze ruis met een crestfactor van 6dB, dat komt al iets meer in de buurt van 'muziek', al wil je daar ook geen 2 uur naar staan luisteren.
Overigens is die feitelijke 2x750W (in 4 ohm?) stiekem toch aardig wat amp voor je geld.
Topic: Nieuwe (lichtgewicht) versterkers behringer INUKE (22-3-2011 20:47:00)Laat het ze dan netjes doen en er een AES-vermogen van maken. Roze ruis met een crestfactor van 6dB, dat komt al iets meer in de buurt van 'muziek', al wil je daar ook geen 2 uur naar staan luisteren.
Overigens is die feitelijke 2x750W (in 4 ohm?) stiekem toch aardig wat amp voor je geld.
Nu moet ik ook zelf toegeven: Behringer heeft inderdaad in het verleden met hun analoge apparatuur nogal eens steken laten vallen, maar de digitale hardware is (op een paar kinderziektes na) nooit verkeerd geweest. Toch menig bedrijf hier die denk ik een Ultradrive in zijn rackje heeft hangen.
Daarom, ik ben wel eens benieuwd hoe deze serie zich in het wild gaat gedragen. En wat voor opties er op zitten als het bijvoorbeeld om de DSP gaat: Zit er ook een RS485 aansluiting op zodat je meerdere amps aan elkaar kan koppelen voor 2- of 3-weg bedrijf?
Topic: Nieuwe (lichtgewicht) versterkers behringer INUKE (22-3-2011 17:46:00)Daarom, ik ben wel eens benieuwd hoe deze serie zich in het wild gaat gedragen. En wat voor opties er op zitten als het bijvoorbeeld om de DSP gaat: Zit er ook een RS485 aansluiting op zodat je meerdere amps aan elkaar kan koppelen voor 2- of 3-weg bedrijf?
Ik ben voorlopig nog een beetje sceptisch. De Synq 3K6'jes hebben nu een beetje een naam gekregen als goeie bang-for-buck, en ik vraag me af of deze Behringers (die, ik wed om een krat bier, ook klasse D zijn) dat bij kunnen houden en een beetje betrouwbaar zijn voor die prijs.
2x3000W klinkt leuk, maar vergeet niet dat de wetten van de fysica dan voorschrijven dat er ook 2x3000W uit je net getrokken zou moeten worden. Resultaat: 32A aansluitingen? Of hebben we hier toch te maken met een 'Behringer-meetprotocol', die de RMS waarde niet continu, maar voor een piek van een fractie van een seconde erdoorheen werkt?
De Synq 3K6'jes zijn om die reden prima bakjes op het sub, maar wil je hetzelfde vermogen er continu doorheen trekken op bijvoorbeeld het midden of hoog dan hebben ze binnen de kortste keren geen puf meer. Logisch ook, want het grootste deel van het vermogen wordt gewoon vanuit de grote condensatorbank in de speakers gedumpt.
Ik ben benieuwd hoe deze INUKE serie (wat een naam ook...) zich gaat houden als ie flink voor een tijdje op zijn staart wordt getrapt.
Topic: Nieuwe geluidsnormen in Belgie (11-2-2011 00:50:00)2x3000W klinkt leuk, maar vergeet niet dat de wetten van de fysica dan voorschrijven dat er ook 2x3000W uit je net getrokken zou moeten worden. Resultaat: 32A aansluitingen? Of hebben we hier toch te maken met een 'Behringer-meetprotocol', die de RMS waarde niet continu, maar voor een piek van een fractie van een seconde erdoorheen werkt?
De Synq 3K6'jes zijn om die reden prima bakjes op het sub, maar wil je hetzelfde vermogen er continu doorheen trekken op bijvoorbeeld het midden of hoog dan hebben ze binnen de kortste keren geen puf meer. Logisch ook, want het grootste deel van het vermogen wordt gewoon vanuit de grote condensatorbank in de speakers gedumpt.
Ik ben benieuwd hoe deze INUKE serie (wat een naam ook...) zich gaat houden als ie flink voor een tijdje op zijn staart wordt getrapt.
djjorre schreef:
electronische drum met in ear.....doet wonderen
en de ene drummer is anders dan de andere natuurlijk
is er bij deze meting ook rekening gehouden met reflecties?? staande golven....???
Bovendien is het grootste probleem niet het zachter zetten van PA's. Want het opvoeden van bands zodat ze in de repetitiehokken al onder de 100dB spelen is veel moeilijker.
En wat gaan we doen met de big-bands en grote orkesten die zonder een speaker al makkelijk de 100dB halen? De ME bellen om 100 man van het podium op te ruimen?
nijhuisr schreef:
tommie1 schreef:
hey hoe is u ervaring met de synq diget serie.wil de synq 1k0 mischien aanschaffen voor de dap k 112
Dus wil je een 3,3kg versterker voor je tops dan is deze zeker een aanrader.
Hoelang ze het blijven doen is nog een lange test, maar ik gebruik het misschien nu 1 keer per 2 maanden.
Ik zit er zelf over te denken om een nieuw rackje te gaan bouwen met Synq 2K2 en 3K6 voor K-112 toppen en mijn ElectroVoice subs. Ik ben alleen benieuwd hoe de Synqs zich houden op wat zwaarder materieel, ik kan bijvoorbeeld voor weinig geld aan Turbosound TL-1201 komen.
Misschien is het ook wel handig om te weten in welke regio je zit.
Gaat het per sé om een A-lijster of 'bekende' naam? Ik denk dat er anders wel een aantal DJ's zijn (waaronder ondergetekende) die je uit de brand willen helpen voor een schappelijke prijs. Al dan niet met PA en licht.
Tom: Uiteraard draai je 70s muziek van echt vinyl. Al is het maar voor het show-element!
Topic: Digimixer: Behringer X32 (30-1-2011 16:45:00)Gaat het per sé om een A-lijster of 'bekende' naam? Ik denk dat er anders wel een aantal DJ's zijn (waaronder ondergetekende) die je uit de brand willen helpen voor een schappelijke prijs. Al dan niet met PA en licht.
Tom: Uiteraard draai je 70s muziek van echt vinyl. Al is het maar voor het show-element!
Klinkt interessant. Zoals Jasper al zei, de vorige digitale tafel van Behringer (DDX3216) was geen slecht apparaat en kon prima meekomen met de kleine sets die anderen met een 01v draaiden. De digitale DJ-mixer die ze nu hebben (DDM4000) ben ik ook van onder de indruk.
2500 euro is voorlopig nog wel boven mijn budget, maar ik hoop dat ze ook weer een 'klein' segment mixer uitbrengen voor klussen waar je met 12-16 inputs prima weg kan komen en je geen hele band aan hoeft te sluiten.
Trouwens nooit geweten dat Behringer, Midas en Klark van één bedrijf waren. ;)
Topic: Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers (20-10-2010 14:56:00)2500 euro is voorlopig nog wel boven mijn budget, maar ik hoop dat ze ook weer een 'klein' segment mixer uitbrengen voor klussen waar je met 12-16 inputs prima weg kan komen en je geen hele band aan hoeft te sluiten.
Trouwens nooit geweten dat Behringer, Midas en Klark van één bedrijf waren. ;)
Heeft er iemand nog last van problemen met de voeding van de nieuwe serie Synqs?
Ik heb een 2K2 gehad die uiteindelijk total-loss was omdat de voeding de geest gaf. Voordat ik nieuwe 2K2's of 3K6's ga kopen wil ik natuurlijk even weten of me dit niet zo snel nog een keer zal gebeuren.
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (7-9-2010 11:12:00)Ik heb een 2K2 gehad die uiteindelijk total-loss was omdat de voeding de geest gaf. Voordat ik nieuwe 2K2's of 3K6's ga kopen wil ik natuurlijk even weten of me dit niet zo snel nog een keer zal gebeuren.
Tom schreef:
ideedeluxe schreef:
dat je toekunt met alleen je mengpaneeltje en afspelers....Dus ja,
er zijn mensen die in hun eentje een "complete show" weg zetten met 4 keer de trap oplopen.
CO2-neutrale drive-in show!