Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Remcopeters
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Remcopeters (Pagina: 2 van 10)
Topic: Seeburg - Acoustic Line (26-7-2010 10:33:00)Topic: Spanbanden (23-6-2010 21:59:00)
Probeer dit eens: Zet de groundlift aan EN (als het keyboard een voeding heeft zonder randaarde) hang de massa van de keyboard z'n audio uitgang (al dan niet via een weerstand van 100 Ohm) aan de lokale randaarde (bijvoorbeeld de massa van je stage spin). Je bent er dan zeker van dat het keyboard niet meer zweeft op de helft van het lichtnet (zodat een eventuele zwakke CMRR van je DI box geen roet in het eten kan gooien) terwijl de groundlift op de DI ervoor moet zorgen dat eventuele aardlussen tussen podium en tafel opengebroken worden.
Uiteraard kan het geen kwaad bovenstaande ook eens te herhalen met een andere DI box (en dingen zoals manier van voeden (fantoom/batterij) eens goed onder de loupe te nemen). Sowieso zou ik voor DEZE toepassing gewoon een passieve DI pakken.Bedankt voor de tip, zal binnenkort eens checken. Zat er zowiezo al aan te denken om een paar passieve DI's aan te schaffen.Topic: Brom in de PA dankzij stagepiano/synthesizer (17-5-2010 19:25:00)
De brom zit alleen op het kanaal van het keyboard?
Dus schuif van betreffende kanaal dicht = brom weg?
Zo ja: lees verder. Zo nee: je hebt een ander probleem.De brom zit alleen op het kanaal van het keyboard.Topic: Drive-in show websites (17-5-2010 12:55:00)Lang verhaal Topic: Drive-in show websites (17-5-2010 12:54:00)
Als ik met de ground lift speel maakt het wel degelijk verschil uit (verschil tussen kraken en brom) maar de brom blijft erin zitten. De brom is alleen weg als ik de piano mute op de mixer (A&H pa28). Topic: Brom in de PA dankzij stagepiano/synthesizer (17-5-2010 10:11:00)Een derde overhead (eigenlijk underhead) onder de bel van de ride is als extra'tje heerlijk hoor!Komt later wel, heb ik eerst een grotere mixer nodig en hoger budget ;)
@ PvG
Ik heb 4 X-12T's en 6 X-18B's. Met deze set kan ik me aardig redden op de meeste evenementen/feestjes. Maar.. ik moest laatst 3 bandjes uitversterken in een tent van 15x40 meter en dit soort klussen verwacht ik wel vaker in de toekomst. Stond trouwens aan de kopse kant van de tent dus moest 40 meter overbruggen. Hier moest ik de X-12T's wel echt aan hun staart trekken en kwam nog net niet tekort maar het hield niet over. Dus zoek er eigenlijk 2 of 4 hoorngeladen toppen bij voor deze situatie's. Mijn probleem is dus een Long-Throw probleem, spreiding niet zozeer.. Ik heb ook extra X-12T's overwogen maar dan ben ik verplicht om weer een versterkerrack erbij te bouwen. De LT-212 heb ik overwogen (ook 60x40 graden spreiding), deze wil ik nog testen op 'n paar X-18B's maar dit is plan B.
Ik weet dat de spreiding van de K2 minimaal is en dat je er minimaal 2 per kant moet stacken. Dat heeft WX me ooit verteld in een ander topic. Maar het gaat hier alleen om uitzonderingen en eventueel buiten. In zalen pak ik de X-12t's en deze zou ik ook kunnen gebruiken voor in-fills met een extra versterkertje erbij.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe deze toppen presteren boven 6 X-18b's. En de spreiding 60 horizontaal en 40 verticaal valt toch wel mee? Goed richten en iets tilten? Kwa uiterlijk passen ze er goed bij en hoef mijn amp-rack niet aan te passen, alleen een preset instellen op de driverack.
Topic: Seeburg - Acoustic Line (26-7-2010 02:01:00)Ik heb 4 X-12T's en 6 X-18B's. Met deze set kan ik me aardig redden op de meeste evenementen/feestjes. Maar.. ik moest laatst 3 bandjes uitversterken in een tent van 15x40 meter en dit soort klussen verwacht ik wel vaker in de toekomst. Stond trouwens aan de kopse kant van de tent dus moest 40 meter overbruggen. Hier moest ik de X-12T's wel echt aan hun staart trekken en kwam nog net niet tekort maar het hield niet over. Dus zoek er eigenlijk 2 of 4 hoorngeladen toppen bij voor deze situatie's. Mijn probleem is dus een Long-Throw probleem, spreiding niet zozeer.. Ik heb ook extra X-12T's overwogen maar dan ben ik verplicht om weer een versterkerrack erbij te bouwen. De LT-212 heb ik overwogen (ook 60x40 graden spreiding), deze wil ik nog testen op 'n paar X-18B's maar dit is plan B.
Ik weet dat de spreiding van de K2 minimaal is en dat je er minimaal 2 per kant moet stacken. Dat heeft WX me ooit verteld in een ander topic. Maar het gaat hier alleen om uitzonderingen en eventueel buiten. In zalen pak ik de X-12t's en deze zou ik ook kunnen gebruiken voor in-fills met een extra versterkertje erbij.
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe deze toppen presteren boven 6 X-18b's. En de spreiding 60 horizontaal en 40 verticaal valt toch wel mee? Goed richten en iets tilten? Kwa uiterlijk passen ze er goed bij en hoef mijn amp-rack niet aan te passen, alleen een preset instellen op de driverack.
Wie o wie heeft er ervaring met de K2 toppen van Seeburg? En wie heeft er toevallig 2 staan die ik een keer kan testen/lenen/huren? Wil ze eens proberen op 'n stackie X-18B want m'n X-12T's komen in de grotere live-situatie's nog wel eens tekort.
Link K2
Topic: Spanbanden (26-6-2010 02:11:00)Link K2
remcopeters schreef:
Showtec had ze wel in het assortiment maar kan ik ook nergens meer vindenGraag een lengte van 8 meter.
Alvast bedankt voor de moeite.
Topic: Spanbanden (23-6-2010 21:22:00)Alvast bedankt voor de moeite.
Op div. internet sites staan ze als eindloos. Dus zonder haken dat je de band vanaf de ratel om de stack heen kunt gooien en zo weer in de ratel kunt steken.
Topic: Spanbanden (23-6-2010 19:46:00)Collega's,
Ik ben opzoek naar zwarte eindloze spanbanden, 5000kg uitvoering, 5 cm dikke band. Heb heel internet afgezocht maar kan alleen gele/oranje uitvoeringen vinden. Showtec had ze wel in het assortiment maar kan ik ook nergens meer vinden, waren trouwens ook geen eindloze. Weet iemand toevallig een adres waar ik deze kan bestellen?
Topic: Brom in de PA dankzij stagepiano/synthesizer (17-5-2010 19:28:00)Ik ben opzoek naar zwarte eindloze spanbanden, 5000kg uitvoering, 5 cm dikke band. Heb heel internet afgezocht maar kan alleen gele/oranje uitvoeringen vinden. Showtec had ze wel in het assortiment maar kan ik ook nergens meer vinden, waren trouwens ook geen eindloze. Weet iemand toevallig een adres waar ik deze kan bestellen?
Dré schreef:
Had ik inderdaad overheen gelezen.Probeer dit eens: Zet de groundlift aan EN (als het keyboard een voeding heeft zonder randaarde) hang de massa van de keyboard z'n audio uitgang (al dan niet via een weerstand van 100 Ohm) aan de lokale randaarde (bijvoorbeeld de massa van je stage spin). Je bent er dan zeker van dat het keyboard niet meer zweeft op de helft van het lichtnet (zodat een eventuele zwakke CMRR van je DI box geen roet in het eten kan gooien) terwijl de groundlift op de DI ervoor moet zorgen dat eventuele aardlussen tussen podium en tafel opengebroken worden.
Uiteraard kan het geen kwaad bovenstaande ook eens te herhalen met een andere DI box (en dingen zoals manier van voeden (fantoom/batterij) eens goed onder de loupe te nemen). Sowieso zou ik voor DEZE toepassing gewoon een passieve DI pakken.
PvG schreef:
Vraag voor de duidelijkheid:De brom zit alleen op het kanaal van het keyboard?
Dus schuif van betreffende kanaal dicht = brom weg?
Zo ja: lees verder. Zo nee: je hebt een ander probleem.
Je zegt dat je een "instrumentenkabel" gebruikt tussen keyboard en DI.
Wat voor jack pluggen zitten er aan: tip+sleeve of tip+ring+sleeve?
In het laatste geval kan het misgaan afhankelijk van het type
chassisdelen/bedrading in keyboard en DI: wel/niet gebalanceerde
chassisdelen en wel/niet ring aan sleeve geknoopt.
Aan een instrumentenkabel horen jacks met alleen tip+sleeve (=ongebalanceerd).
Ik gebruik alleen ongebalanceerde instrumentenkabels.Wat voor jack pluggen zitten er aan: tip+sleeve of tip+ring+sleeve?
In het laatste geval kan het misgaan afhankelijk van het type
chassisdelen/bedrading in keyboard en DI: wel/niet gebalanceerde
chassisdelen en wel/niet ring aan sleeve geknoopt.
Aan een instrumentenkabel horen jacks met alleen tip+sleeve (=ongebalanceerd).
Andere vraag:
Prik je rechtstreeks in het keyboard in of heeft de
toetsenist een lokaal mixertje en heeft hij daarmee de nodige lokale
groundloops gemaakt? Meestal gebruiken ze (ongebalanceerde!) instrumentenkabels
tussen keyboard(s) en mixer en dan zeggen ze: "thuis heb ik er geen last van hoor..."
Keyboard gaat rechtstreeks de DI in en vanuit de DI rechtstreeks de stagebox in.Prik je rechtstreeks in het keyboard in of heeft de
toetsenist een lokaal mixertje en heeft hij daarmee de nodige lokale
groundloops gemaakt? Meestal gebruiken ze (ongebalanceerde!) instrumentenkabels
tussen keyboard(s) en mixer en dan zeggen ze: "thuis heb ik er geen last van hoor..."
SebasVD schreef:
Punt 3: De naam, 'Sjemcoo'?Oké jongens, zo kan ie voorlopig wel weer ;) Zal eens wat gaan proberen.
Topic: Brom in de PA dankzij stagepiano/synthesizer (17-5-2010 12:25:00)remcopeters schreef:
Beste,Als ik met de ground lift speel maakt het wel degelijk verschil uit (verschil tussen kraken en brom) maar de brom blijft erin zitten. De brom is alleen weg als ik de piano mute op de mixer (A&H pa28).
Ik zal m'n kistje met XLR kabels eens gaan checken.
Topic: Brom in de PA dankzij stagepiano/synthesizer (17-5-2010 09:19:00)@ Pietje: Er zit een originele voeding bij de toetsen.
@ Tom: Ik gebruik aangekochte XLR, dus geen zelfgemaakte kabels. Met name de Fair-Line's van Cordial met neutrik connectoren en de kabels van Proel die dré in de webshop heeft dus ook met neutriks. En het zit hem ook niet in een kabel, maakt niet uit welke kabel ik pak hij blijft brommen.
Topic: Drive-in show websites (16-5-2010 22:24:00)Topic: Brom in de PA dankzij stagepiano/synthesizer (16-5-2010 21:08:00)@ Tom: Ik gebruik aangekochte XLR, dus geen zelfgemaakte kabels. Met name de Fair-Line's van Cordial met neutrik connectoren en de kabels van Proel die dré in de webshop heeft dus ook met neutriks. En het zit hem ook niet in een kabel, maakt niet uit welke kabel ik pak hij blijft brommen.
Beste,
Ik heb al sinds het begin een brom in mijn PA zitten, deze zit er alleen in als ik een band mix die ook een stagepiano/synthesizer in bezit hebben. De brom zit rond de 50Hz. Ik sluit de piano dmv een instrumentenkabel (jack/jack) aan op een Samson S-direct Plus:
Stereo direct box
1/4" linked inputs/outputs
48 volt phantom power or 9 volt operation with auto battery shut off
Switch-able ground lift
Gold plated XLR balanced outputs
Solid extruded aluminum chassis with large rubber feet
Vanuit de DI ga ik verder met een xlr en prik hem in m'n stagebox die dmv een H108 aankomt bij m'n mixer. Als ik met de ground lift speel maakt het wel degelijk verschil uit (verschil tussen kraken en brom) maar de brom blijft erin zitten. De brom is alleen weg als ik de piano mute op de mixer (A&H pa28). Aardlus? Alle apparatuur (backline/foh/pa) gaat via een 32A stekker, 16A bij kleine optredens.
Wie kan me helpen?
Topic: Nieuwe versterkers DAP (Stage-Amp) (10-5-2010 20:19:00)Ik heb al sinds het begin een brom in mijn PA zitten, deze zit er alleen in als ik een band mix die ook een stagepiano/synthesizer in bezit hebben. De brom zit rond de 50Hz. Ik sluit de piano dmv een instrumentenkabel (jack/jack) aan op een Samson S-direct Plus:
Stereo direct box
1/4" linked inputs/outputs
48 volt phantom power or 9 volt operation with auto battery shut off
Switch-able ground lift
Gold plated XLR balanced outputs
Solid extruded aluminum chassis with large rubber feet
Vanuit de DI ga ik verder met een xlr en prik hem in m'n stagebox die dmv een H108 aankomt bij m'n mixer. Als ik met de ground lift speel maakt het wel degelijk verschil uit (verschil tussen kraken en brom) maar de brom blijft erin zitten. De brom is alleen weg als ik de piano mute op de mixer (A&H pa28). Aardlus? Alle apparatuur (backline/foh/pa) gaat via een 32A stekker, 16A bij kleine optredens.
Wie kan me helpen?
Ondertussen al iemand ervaring met deze versterkers?
Topic: PA voor DJ / Drive in show (25-2-2010 21:40:00)Ik had precies hetzelfde.. Wilde ook geen dap, heb nu X-12T icm. X-18B en dat gaat als een trein. Ook de logotjes verwijderd, waarom? Nou omdat je publiek dan niet bevooroordeeld is, en als ze het willen weten moeten ze maar achterop de kast kijken. En wie intresseert het nou? Waarschijnlijk 99% van de feestgangers niet. Ik zal de SM3 zeker overwegen!
Topic: PA voor DJ / Drive in show (25-2-2010 18:41:00)Misschien is dit wat voor je?
Topic: Keuze Drummicrofoons (27-1-2010 16:47:00)Vandaag de SM-57 gehaald voor de snare, een 901 voor in de kick (vanavond de combinatie 901/902 testen ) en een NT-3 voor de Hi-Hat.
Nu rest alleen nog 4 stuks 604 of 904 voor de tom's..
[edit]
Combinatie klinkt erg lekker! Opzich kan je het met de 902 alleen ook erg goed redden, maar met de 901 erbij heb je net die lekkere tik.
Topic: Keuze Drummicrofoons (4-1-2010 14:40:00)Nu rest alleen nog 4 stuks 604 of 904 voor de tom's..
[edit]
Combinatie klinkt erg lekker! Opzich kan je het met de 902 alleen ook erg goed redden, maar met de 901 erbij heb je net die lekkere tik.
dj Jasper schreef:
DJ JB schreef:
En daarnaast 3!!! overheads?