Home > Service pagina
WebShop: Help Top-10
Hier vind je antwoord op de meest gestelde vragen over onze webshop.
De "Help Top-10".
- De webshop doet het niet.....
- Hoe werkt de webshop?
- Hoe vind ik producten?
- Hoe gaat het bestellen?
- Wat zijn de verzendkosten?
- Hoe lang duurt het voordat ik m'n bestelling binnen heb?
- Wat nu als ik het bestelde product niet goed vind?
- Hoe zit het met de garantie?
- Wat gebeurt er met m'n gegevens?
- Ik heb geen antwoord kunnen vinden op m'n vraag!
De Webshop doet het niet.....
Onze webshop plaatst een "cookie" op de harddisk van je computer om bij te houden welke artikelen je in je winkelwagentje hebt zitten. Als je "accept cookies" uit hebt gezet in je browser dan werkt het winkelwagentje dus niet. Je zult dan of alles op moeten schrijven en doorbellen (naar 0517 - 418118) of "accept cookies" aanzetten. Als het nog steeds niet werkt nadat je de cookies "aan" hebt gezet, stuur dan even een mailtje naar de webmaster. ^^
Hoe werkt de webshop?
In onze webshop kun je op je gemak door de categorieën bladeren. Je vindt deze in het menu. Door een categorie te selecteren krijg je een overzicht te zien van de beschikbare subcategorieën. Na het selecteren van een van deze subcategorieën krijg je een lijst van producten binnen deze subcategorie. Je kunt deze dan direct in je winkelwagen plaatsen of aanvullende informatie lezen. Soms kun je ook extra opties selecteren (zoals een element of kleur). Als je op bestellen drukt wordt het artikel automatisch in je winkelwagentje geplaatst. ^^
Hoe vind ik producten?
Het snelste kun je producten vinden door onze "snelzoeker" te gebruiken. Voer gewoon de naam van een product (of van een fabrikant) in en je krijgt een volledige lijst van producten die aan deze omschrijving voldoen. Lekker makkelijk toch? ^^
Hoe gaat het bestellen?
Nadat je de producten van je keuze aan je winkelwagentje hebt toegevoegd ga je naar "afrekenen". Als je al eens eerder bij onze winkel besteld hebt dan heb je een wachtwoord gekregen. Gebruik dit wachtwoord in combinatie met je E-mail adres om je gegevens op te halen (hoef je ze niet steeds opnieuw in te typen). Als het de eerste keer is dat je iets bij onze webshop koopt dan zul je je NAW gegevens in moeten vullen. Daarna wordt gevraagd op wat voor manier je wilt betalen (rembours, vooruit of op rekening (voor vaste klanten)) waarna de shop de totale bestel en verzendkosten berekent. ^^
Wat zijn de verzendkosten?
Voor bestellingen onder de € 50,- bedragen de verzendkosten binnen Nederland slechts € 3,50 mits de zending door de brievenbus past. Is dat niet het geval dan bedragen de verzendkosten € 5,95 (met gratis verzending voor bestellingen boven de € 75,-).
Voor andere landen rekent webshop keurig uit wat de totale kosten zijn zodra er iets in het winkelwagentje geplaatst wordt (en, indien van toepassing, het juiste afleverland gekozen is), daarbij rekening houdend met de afmetingen en het gewicht van je bestelling. Mochten de werkelijke verzendkosten hoger zijn dan de webshop berekend heeft dan krijg je altijd een mailtje met daarin de correcte kosten. Je kunt dan uiteraard bepalen of je de bestelling door wilt laten gaan of hem wilt annuleren.
Als de webshop aangeeft NACALCULATIE dan kunnen de kosten niet meer bepaald worden door de webshop. In dat geval zul je een handmatige calculatie van ons ontvangen na plaatsen van je bestelling. ^^
Hoe lang duurt het voordat ik m'n bestelling binnen heb?
De webshop geeft aan of het artikel bij ons op voorraad is of dat het voor je besteld moet worden. Deze status wordt gedurende elke werkdag continu bijgewerkt (en buiten kantoortijden werkt onze webshop software de voorraad bij na elke geplaatste order).
Als bij een product staat "in bestelling bij de importeur, levertijd onbekend" dan betekent dit letterlijk dat we op dat moment niet weten wanneer het product weer binnen gaat komen. Als we wel een indicatie hebben over de levertijd dan wordt dat zeker bij het product vermeld!
De tekst "Nu besteld, xxxx in huis" is alleen van toepassing op orders die geplaatst zijn met betaaloptie rembours of Ideal. Bij orders die gedaan zijn met betaaloptie vooruit overmaken wordt de order pas verwerkt als de betaling bij ons is binnen gekomen.
Als één of meer artikelen van je order besteld moet worden hangt de levertijd van je order af van de leverancier en/of importeur. De meeste leveranciers/importeurs kunnen hun producten binnen 1-3 werkdagen uitleveren (dan duurt het dus tussen de 2-4 werkdagen voordat je het binnen hebt). Hierbij gaan we er vanuit dat de producten in kwestie bij de betreffende importeur/leverancier op voorraad zijn.
Wij versturen elke order in principe in z'n geheel in één zending. Bij orders met een orderbedrag van 250 euro of hoger (uitgezonderd orders op basis van een offerte of prijsafspraak) voeren we, indien gewenst, gratis één splitsing uit (order wordt dan in 2 gedeeltes verzonden). In het geval van een rembourszending wordt het totale orderbedrag overigens wel bij de éérste zending verrekend zodat franco nalevering mogelijk is. Bij orders onder de 250 euro is deze splitsing niet gratis. Mocht je in dat geval de bestelling toch willen splitsen in 2 deelleveringen dan kun je het product VZSPLITS aan je order toevoegen.
Ook krijg je op de dag van verzending (aan het einde van de werkdag) een mailtje zodat je niet voor verrassingen komt te staan (vooral bij rembours een erg handige service!). In dat mailtje staat ook de barcode van je zending zodat je het gehele verzendtraject kunt volgen.^^
Wat nu als ik het bestelde product niet goed vind?
Je hebt een mooie mixer uitgekozen maar toen de postbode hem langs bracht vond je het helemaal niets! Kan gebeuren. Verpak het apparaat precies zoals het verpakt was toen je het ontving en stuur het, binnen 14 werkdagen, gefrankeerd naar ons retour (svp. even met een omschrijving van de klacht en je bankrekening als wij deze niet hebben). Je krijgt dan zo snel mogelijk het bedrag van het product in kwestie op je rekening teruggestort (minus eventuele verzendkosten, rembourskosten en betalingskorting). Het kan soms gebeuren dat we een percentage van de prijs van het product in mindering brengen (bijvoorbeeld als er beschadigingen zijn aan het product of de verpakking). Artikelen die op klantenspecificatie zijn ontworpen kunnen uiteraard niet geretourneerd worden. Hetzelfde geldt voor verbruiksartikelen zoals lampen, naalden en vloeistoffen.
Verstuur retouren altijd gefrankeerd EN in overleg met een van onze medewerkers. Ongefrankeerde zendingen worden door ons NIET geaccepteerd. Retourrecht is alleen van toepassing op particuliere aankopen.^^
Hoe zit het met de garantie?
Verdorie, hij doet het niet meer! Geen nood. Alle producten die bij onze webshop gekocht zijn vallen onder de fabrieksgarantie. Vaak kun je de voorwaarden terugvinden in de handleiding van het apparaat. Alle apparaten worden door ons gecontroleerd voor ze verstuurd worden. Op deze manier is het aantal defecten bij aankomst nagenoeg nul. Mochten wij toch nog een defect over het hoofd gezien hebben waarvan redelijkerwijs aangenomen mag worden dat we die hadden moeten opmerken, dan zijn de bijkomende kosten voor onze rekening! (vergoeding volgens de tarievenlijst van PostNL).
Bij defecten die na ingebruikname optreden geldt een "carry in" garantie. Dit betekent dat je het product bij ons langs brengt of gefrankeerd naar ons toe stuurt en dat wij de verdere afhandeling verzorgen. Bewaar altijd de volledige verpakking zodat je het goed en veilig kunt versturen!
Bewaar ook altijd de factuur aangezien deze tevens je garantiebewijs is. Op verbruiksartikelen (lampen, vloeistoffen e.d.) zit in principe geen garantie.
Als bij ontvangst blijkt dat het niet gaat om een defect in het apparaat maar om een gebruikersfout dan kan het gebeuren dat we onderzoekskosten in rekening brengen!
Verstuur retouren altijd gefrankeerd (ook in geval van DOA) EN in overleg met een van onze medewerkers. Ongefrankeerde zendingen worden door ons NIET geaccepteerd. ^^
Wat gebeurt er met m'n gegevens?
Je klantgegevens worden in onze database opgeslagen en worden NIET aan derden gegeven (volledige privacy) behalve de bedrijven die nodig zijn voor het uitvoeren van de bestelling (importeurs, PostNL e.d.). Je kunt op elk moment een berichtje naar ons sturen om je gegevens uit onze database te verwijderen, mocht je niet meer willen dat je gegevens in onze database zitten. Je gegevens worden NIET gebruikt om je lastig te vallen met acties o.i.d. TENZIJ je daar uitdrukkelijk voor kiest. ^^
Ik heb geen antwoord kunnen vinden op m'n vraag!
En we deden nog wel zo ons best! Geen nood. Stuur ons een mailtje of bel ons op (tel: 0517 - 418118) en we lossen het samen op. ^^