Forum > Algemeen Forum

Wanbetaling

(33 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
RutgerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-9-2003
Laatste: 24-1-2018
Berichten: 196
16-5-2004 16:34
Ik zit met een probleem. Wij hebben afgelopen maand gedraait op een groot feest. Omdat wij zelf niet zo groot zijn, hebben we het uitbesteed aan een ander licht\geluid bedrijf. Maar wij hadden wel alle ( mondelingen ) overeenkomsten gesloten. Er is ook voor het feest geen contact geweest tussen organisatie feest en licht\geluid bedrijf.

Nu willen ze niet de volle bak betalen, omdat ze vinden dat mede door de muziekkeuze er rellen zijn uitgebroken... ( nou was het een hockeytoernooi sad :( en kregen de gasten al vanaf 10 uur `s ochtens bier... en waren er maar 10 mensen van de 1200 man betrokken bij de rel.. ).

Het bedrijf waar ik het feest aan uitbesteed had, is ingeschreven bij de kamer van koophandel en heeft na het feest een factuur aan de organisatie overhandigd..

Wat zou ik nog kunnen doen?

groeten,

Rutger

ps. ik ben niet ingeschreven bij de kamer van koophandel, binnenkort wel..
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
16-5-2004 16:40

rutvanelk schreef:

Maar wij hadden wel alle ( mondelingen ) overeenkomsten gesloten.
Wat zou ik nog kunnen doen?
Niets, er staat immers niets op papier sad :(

rutvanelk schreef:

ps. ik ben niet ingeschreven bij de kamer van koophandel, binnenkort wel..
Wat zou ik nog kunnen doen?
Wat je hier het best mee kunt doen? ZWIJGEN!! Als ze echt problemen willen maken, kunnen ze anders nog een klacht indienen voor zwartwerk sad :(
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
16-5-2004 17:16

Didier_S schreef:

rutvanelk schreef:

Maar wij hadden wel alle ( mondelingen ) overeenkomsten gesloten.
Wat zou ik nog kunnen doen?
Niets, er staat immers niets op papier sad :(

rutvanelk schreef:

ps. ik ben niet ingeschreven bij de kamer van koophandel, binnenkort wel..
Wat zou ik nog kunnen doen?
Wat je hier het best mee kunt doen? ZWIJGEN!! Als ze echt problemen willen maken, kunnen ze anders nog een klacht indienen voor zwartwerk sad :(
Een mondelinge afspraak is ook rechtsgeldig in dit land (maar zie dat maar eens te bewijzen).

Hoezo zwartwerk? Als het hobbymatig is, is het prima hoor.
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
16-5-2004 17:18
Dat is inderdaad een beetje rare stelling. Als jij geld verdiend hoef je echt niet ingeschreven te staan bij de KvK. Dat kan het geheel misschien makkelijker maken, maar meer ook niet. Je kunt het geld gewoon "wit" verdienen zonder zo'n nummertje.

Verder is dit maar weer eens een bewijs hoe fijn het is om een contractje op te stellen voordat je ergens gaat draaien. Dat spaart een hoop problemen.
Dance the night away!
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
16-5-2004 17:23
1 x bewerkt. Laatst door Niek op 16-5-2004 17:58
Ik zou vooral geen negatieve handelingen ondernemen; in dit stadium is er nog veel mogelijk door gewoon eens te praten. Doe's een belletje, spreek wat af. Laat hen vervolgens uiteenzetten waarom zij absoluut niet het volle pond willen betalen; en verleg dit vervolgens met positieve, opbouwende argumenten.

Uiteindelijk is er wel een oplossing mogelijk. Desnoods spreek je af dat zij nu 75%van het bedrag betalen, op de voorwaarde (op papier) dat je het volgende feest mag verzorgen.
RutgerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-9-2003
Laatste: 24-1-2018
Berichten: 196
16-5-2004 17:49
tnks voor de snelle reacties

Ik ga dat idd ff proberen.

Groeten,

Rutger
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
16-5-2004 20:30

DJ Bastisito schreef:

Een mondelinge afspraak is ook rechtsgeldig in dit land (maar zie dat maar eens te bewijzen).
Doordat het inderdaad niet te bewijzen valt, zie je het best gewoon als "niet bestaande", nou ja, vind ik toch, niet?

DJ Bastisito schreef:

Hoezo zwartwerk? Als het hobbymatig is, is het prima hoor.
Deze snap ik niet goed... Rutvanelk heeft toch geld aanvaard? En dat moet toch op één of andere manier aangegeven worden aan de Staat? Of bestaat er een mogelijkheid om geld belastingsvrij te verdienen dan? Het zou natuurlijk kunnen hoor, maar dat betwijfel ik wel!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
16-5-2004 20:40
Dus als jij van iemand de auto wast en daar 5 euro voor krijgt, ga je ook gelijk naar de belastingdienst? (bij wijze van)
Nee, als je onder een bepaalde grens blijft en het hobbymatig is, mag je gewoon geld ervoor krijgen.
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
16-5-2004 20:54
gewoon rond de tafel gaan zitten met die mensen.
Hockeyers zijn meestal de moeilijkste niet! wink ;)
 
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
16-5-2004 21:09

Didier_S schreef:

DJ Bastisito schreef:

Een mondelinge afspraak is ook rechtsgeldig in dit land (maar zie dat maar eens te bewijzen).
Doordat het inderdaad niet te bewijzen valt, zie je het best gewoon als "niet bestaande", nou ja, vind ik toch, niet?
In dit geval ontkent de opdrachtgever zo te zien niet wat er is afgesproken, maar wil hij niet alles betalen omdat hij niet helemaal tevreden is. Maar de afspraak is gewoon geldig.

DJ Bastisito schreef:

Hoezo zwartwerk? Als het hobbymatig is, is het prima hoor.
Deze snap ik niet goed... Rutvanelk heeft toch geld aanvaard? En dat moet toch op één of andere manier aangegeven worden aan de Staat? Of bestaat er een mogelijkheid om geld belastingsvrij te verdienen dan? Het zou natuurlijk kunnen hoor, maar dat betwijfel ik wel!
Dit heb ik al ...tig keer uitgelegd op het forum. Even zoeken graag, dan hoef ik niet het hele verhaal opnieuw te typen. In ieder geval is het zeker niet zo dat als je geld vangt dat altijd maar moet worden aangegeven.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)