Forum > Newbie Forum

Tascam X-9 Mixer

(16 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
8-3-2004 18:16
Hey mensen ik heb een vraagje,

Heeft er iemand ervaring met de tascam x-9 mixer? Ik lees hier namelijk helemaal niks over, en ik ben erg benieuwd naar zijn kennen en kunnen.

Ik ga volgende maand een nieuwe mixer kopen, en dan moet je overal van op dehoogte zijn vind ik happy :)

B.v.d
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
8-3-2004 19:31
Daar is toch nog wel wat over te vinden hoor:
www.new-line.nl/forum/search/?str=tascam+x9

Ik las zo even snel dat Snake en Reind er wel wat over te melden hebben.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-3-2004 23:10
Ik vond het een leuke mixer en blijf het een leuke mixer vinden maar heb er tegenwoordig wel wat dingen op aan te merken.

Vriend van me heeft namelijk nu bijna een jaar die mixer staan en hij heeft soms een beetje nukken. Fadertjes kraken een klein beetje maar dat komt omdat meneer een redelijke hufter is en fader ragt. Dat kun je dus weer niet helemaal afschuiven op de kwaliteit van de mixer.

Verder klinkt ie wel oké e.d.

Moet er morgen toch even langs om een platen tas op te halen dus dan zal ik hem wel even snel helemaal na lopen want tis alweer ff geleden dat ik me verdiept heb in die mixer.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
11-3-2004 00:19
Okee zou ik erg gaaf vinden!, ik zit op dit moment te twijfelen tussen de denon dn-x1500. Vooral de samplers lijken me erg leuk. Wat lijkt jou een betere keuze Reind?

Ik wacht met smart op je reactie razz :p
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
11-3-2004 03:28
Geen van beiden.

Wat dacht je daar van laugh :D

Nee als het aan mij lag zou ik op safe spelen en een Xone met losse kaos padd en een cycloops van red sound op de kop tikken. Heb je meer aan en je weet zeker dat je geen dingen in huis haalt waar je later spijt van krijgt.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
11-3-2004 08:07
Als je een Redsound C-loops wilt zou ik niet te lang wachten; Redsound maakt ze niet meer dus je moet geluk hebben dat een winkel ze nog in stock zou hebben liggen.
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
12-3-2004 00:43
Als ik voor A&H zou gaan zou ik toch voor de 62 gaan (omdat ik anders wel errrug duur uitkom)
Alleen ik kan geen send/return aansluitingen vinden? die zitten er volgens mij ook niet op. Moet ik dan de kaoss gewoon aan de master out hangen?

www.allen-heath.com/AHImages/hi_res/xone62_connectors_hires.htm

De cycloops kun je (correct me if i'm wrong) tussen de aansluiting van de koptel. hangen en een aparte ingang (kanaal 1 of 2) voor gebruiken (aangezien ik er toch maar 4 gebruik)
Wel een nadeel van de 62 vind ik dat je geen Mix Cue hebt maar dat is nog wel te slikken.

Heb ik het een beetje goed zo of niet?
Alleen de cycloops kan inderdaad nog een probleempje worden aangezien ik er nou al geeneen meer kan vinden sad :(

(dan rest me nog een vraagje misschien heel dom hoor maar waar zijn de bovenste rij knoppen voor? www.allen-heath.com/AHImages/hi_res/xone62_main_hires.htm )
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
12-3-2004 01:03
De bovenste rij knoppen is de regelbare aux-send per kanaal. Hiermee kan je ieder kanaal doorlussen naar een aparte uitgang, waar je bijvoorbeeld weer je effectbak aan hangt. Zo kan je regelen of je veel of weinig signaal van ieder kanaal naar je effectbak stuurt. Of je hangt er een recorder aan, als je sommige kanalen (bijvoorbeeld je cd-spelers) wilt opnemen en andere (microfoon) niet. Kortom: zat mogelijkheden.

Je kan de aux-send zelfs schakelen tussen pre- en post fader, zodat je zelfs kanalen die in de zaal niet te horen zijn (omdat de fader dichtstaat) naar je effectbak kan leiden.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
12-3-2004 02:11
Okee ik vat m (denk ik) ik hang dus in dit geval de kaosspad aan de aux en zet hem weer op een apart kanaal op de mixer. Zal waarschijnlijk kwa mixen wel ff oefenen worden ben ik bang, want dan zal je het ene kanaal dicht moeten zetten en die met de effecten weer open.. confusing razz :p
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
12-3-2004 12:04

Tribal Chef schreef:

Okee ik vat m (denk ik) ik hang dus in dit geval de kaosspad aan de aux en zet hem weer op een apart kanaal op de mixer.
Als je een sampler gebruikt kun je die gewoon in de "effectketen" opnemen.

Voor de duidelijkheid:
1) Effect send uitgang / aux send uitgang aansluiten op ingang effectapparaat A.
2) Uitgang effectapparaat A aansluiten op ingang effectapparaat B.
3) Uitgang effectapparaat B aansluiten op ingang effectapparaat C.
4) Enzovoorts enzoverder.
.
.
.
n) Uitgang effectapparaat X aansluiten op effect return / aux return aansluiting mengpaneel, OF aansluiten op een aux ingang, OF aansluiten op de ingang van een kanaal (bij dit kanaal de aux-send knop dan wel dichtdraaien).

De Xone:62 (en de Xone:92 vast ook) van A&H heeft geen effect return (o.i.d.), zodat je maar één mogelijkheid hebt -> het effect laten terugkomen op een kanaalingang.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)