Forum > PC related Forum

Cakewalk Sonar 3 OF Cubase SX 2

(20 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
Ma1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2004
Laatste: 22-1-2004
Berichten: 1
22-1-2004 23:02
1) Welke sequencer zou ik best aankopen, Cakewalk Sonar 3 of Cubase SX 2.
Bij Cubase SX zijn er nederlandstalige boeken te verkrijgen in de boekhandel, maar is dit ook het geval voor Cakewalk Sonar ?
Ik leest vaak op een forum dat Cakewalk Sonar erg goed is en dat deze sequencer (voorlopig) aan de top staat, boven Cubase. Om welke reden zou dit zijn?

2) Is er een nederlandstalige handleiding of cursus op internet te bekomen van Cakewalk Sonar, en op welk internetadres zou dit dan te vinden zijn?

Bedankt !
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-1-2004 23:53
Ik neem aan dat dit meer iets voor PC Related is.

In antwoord op je tweede vraag. Als je iets KOOPT, krijg je er ook de handleiding bij.
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
23-1-2004 15:11
ik geloof niet dat cakewalk sonar 3 boven steinberg cubase sx2 staat. ik werk zelf met cubase sx, sonar 3 heb ik geen ervaring mee, maar volgens mij is dat meer een programma als reason en is cubase (zeker voor studio werk) toch professioneler. het hangt er ook vanaf waarvoor je het wilt gaan werken, werk je alleen met software dan zou ik voor reason/sonar3/fruityloops kijken en werk je met hardware synths/samplers dan zou ik toch voor cubase/logic gaan kijken.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
24-1-2004 17:37

sylvia schreef:

Ik neem aan dat dit meer iets voor PC Related is.

In antwoord op je tweede vraag. Als je iets KOOPT, krijg je er ook de handleiding bij.
Ik denk dat er in dit geval een "how to" handleiding bedoeld wordt.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MayodaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2003
Laatste: 30-9-2004
Berichten: 75
19-2-2004 13:20
Cakewalksonar 3 is een professioneel sequencing platform wat zeker niet vergeleken mag worden met reason, maar wel met SX/ Logic.
Cubase is al jaren DE standaard dus wat dat betreft zit je dan ook meteen goed.
Cakewalk is de U.S heel erg populair, meer nog dan cubase.
De manier van werken blijft persoonlijk dus de keuze van je sequencer ook.
Het mixer en routing gedeelte in sonar is creme de la creme(sonar 3)
Sonar 3 heeft een geheel nieuwe interface gekregen, wat het programma nog werkbaarder maakt.
Jeanneke60Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-6-2004
Laatste: 5-6-2004
Berichten: 1
5-6-2004 21:57
waar kan ik de handleiding vinden van cake walk sonar V3?
waar kan ik een handleiding vinden van cakewalk sonar V3?
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
5-6-2004 22:13
In de doos tesamen met de cd-rom met sonar erop?
Tom van der MeerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2004
Laatste: 7-6-2010
Berichten: 94
16-7-2004 19:41
hey, goeie tip voor cubase! Ik heb de oude cubase VST van m'n oom gekregen maar heb er nog geen geluid uit gekregen laugh :D
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
16-7-2004 23:27
Sonar 3 en Cubase SX ontlopen elkaar niet erg, je kan ze allebei redelijk op hetzelfde niveau schalen. Het zijn allebei sequencer programma's die gebruik maken van VST's.

Reason is overigens ook weer een klasse op zichzelf en is absoluut geen amateurenprogramma, alleen de sequencer laat wat te wensen over her of der, en bovendien ondersteund Reason geen vst en moet je daarom roeien met de riemen (instrumenten) die je hebt. Ik ben net aan Reason begonnen en kan je vertellen dat je te veel mogelijkheden hebt. Je kan trouwens via rewire Reason koppelen aan Sonar 3 (kan geloof ik ook net zo makkelijk met Cubase)

Als je je echt wil verdiepen kan ik je adviseren eerst met Reason te beginnen en daarnaast Cakewalk of Cubase als Sequencer te gebruiken, dan kom je al extreem ver en kan je extreem veel leren. Als je goed met Reason bent, zullen de VST's van Cubase of Cakewalk ook makkelijker te leren zijn.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
MarcStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2004
Laatste: 25-8-2004
Berichten: 29
20-7-2004 17:41
Ik ben het toch niet helemaal eens met wat hier geschreven wordt....

De eerste keer dat ik Cubase VST opende schrok ik me helemaal wild shocked 8O
Dit soort programma's leer je niet zo maar ff sad :(

Ik bedoel dit overigens niet om mensen af te schrikken, in tegendeel, ik kan het mensen alleen maar aanraden om muziek te gaan maken happy :)

Houd alleen wel rekening met het feit dat voor je een beetje een "redelijk" nr. kan maken dat je zo 1 á 2 jaar verder bent.

Ik ben zelf ongeveer 8 jaar bezig, en pas nu beginnen mijn nrs. echt professioneel te klinken. (en labels (zeer) voorzichtig intresse te tonen happy :) )

Ik ben trouwens met een MC-303 begonnen, ik denk ook dat je je met een (eenvoudig) alles-in-een stukje hardware veel sneller het produceren eigen maakt, wanneer je dan een beetje gewend bent geraakt met termen als sequencing, ADSR envelope, compressie, reverb, enz, je heel vloeiend kan overstappen naar een professioneel software programma.

Ik moet wel zeggen dat toen ik begon vst's, reason en (zelfs) rebirth, nog niet bestonden......

En het belangrijkste: Computers maken geen muziek muziek, je zal het toch echt zelf moeten doen wink ;)

mvg,
Marc

Terug naar forum Reageer (zonder quote)