Forum > Geluid

Hulp gevraagd SF SPU 1000 Mark II

(8 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
KevinblanpainStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-5-2023
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 4
19-5-2023 20:58
Ik heb mijn oude set van SF uit den haag terug onder het stof vandaan gehaald en via via nog een soundporcessor gekregen van SF
Wie kan me helpen ivb met die sound processor. Wat is de aansluiting betekenis Sub-Sense en FR-Sense beide zijn Xlr aansluitingen
Het model dat ik kan aflezen is SF SPU 1000 Mark II
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 9-7-2024
Berichten: 390
23-5-2023 00:58
Ik ken het specifieke merk niet. maar de oude processors van o.a. hitec hebben sense ingangen. en idd op xlr. Tegenwoordig zou speakon beter zijn, maar dat bestond toen nog niet. Op deze ingangen zet je het uitgaande signaal dat naar je speaker gaat. Dus letterlijk de speaker speakon parralel setten met deze inganggen. sub sense is laag fr sense is full range. Mocht je te hard i sturen, regelt de processor het volume terug.
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 8-7-2024
Berichten: 13459
23-5-2023 09:18
Hou er rekening mee dat je bij sommige merken (zoals bij de Lab.Gruppen SPL-2 bijvoorbeeld) zelf nog een spanningsdeler in moet bouwen in de sense lijn (waarbij de waarden dan op te zoeken zijn in een tabel die achterin de handleiding staat). Voor de zekerheid dus echt even je best doen om de handleiding te achterhalen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KevinblanpainStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-5-2023
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 4
27-5-2023 17:30
Ik heb helaas de hadleiding niet meer ik heb 2 verstekers van Synq PE2400
dus als ik het begrijp een lijn maken van de uitgang van de versterker naar de Xlr sub sense en Fr Sense ???
Al vast bedankt
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 9-7-2024
Berichten: 390
30-5-2023 02:20
yep, maar dus nog wel met een eventuele spanningsdeler zo als Dre aangeeft.
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 8-7-2024
Berichten: 13459
31-5-2023 22:21
Post anders eens wat duidelijke foto's van de binnenkant van het apparaat.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KevinblanpainStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-5-2023
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 4
2-6-2023 21:54
https://img.onl/qGzHJ5

Dré schreef:

Post anders eens wat duidelijke foto's van de binnenkant van het apparaat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 8-7-2024
Berichten: 13459
5-6-2023 10:14
Dit ziet er een beetje uit als een of ander zelfbouwpakket (a-la Velleman, Elektuur of zo) of zeer een kleine productie (ziet er verder wel keurig uit dus is zeker niet negatief bedoeld). Met name de Phoenix (schroef) aansluitingen voor de voeding zijn iets dat je bij fabriekswerk eigenlijk nooit ziet. Idem bij draadjes gesoldeerd aan schakelaars en XLR chassisdelen (normaliter doen we dat via een printje als het productiewerk moet zijn). Die open filmcondensatoren brengen me trouwens weer helemaal terug naar begin jaren 80 (en uit die tijd zal het apparaat volgens mij ook komen). Ik zie ook nog wat styroflex condensatoren zitten (dus aan de audiokant is wel gedacht bij dit apparaat).

Ik hoop wel dat die TL074's niet gebruikt worden aan de uitgangskant want daar zijn ze, weet ik door schade en schande, totaal niet geschikt voor. Mochten ze gebruikt worden aan de uitgangen, gebruik dan niet al te lange XLR kabels (< 5 meter) want dat kunnen die FET Op-Amps echt niet goed aan. Gelukkig zit je cross-over meestal in hetzelfde rack als de eindversterkers en zijn de kabels vaak < 1 meter.

Ik zie een 4-tal meertoeren potmeters per kanaal waarmee dus nauwkeurig iets ingesteld moet worden. 3 daarvan zitten dicht bij de indicatieleds voor laag/mid/hoog zodat ik schat dat met die 3 de gevoeligheid van de beveiliging ingesteld wordt. Is geen eenvoudige "zo moet je afregelen" voor te geven. Op de print wordt op het silk screen ook totaal geen hint gegeven (iets dat fabrikanten vaak wél even doen). Je zult echt op zoek moeten naar de bijbehorende handleiding. Een andere optie is alles midden in de banden (100Hz, 1kHz en 10kHz bijvoorbeeld) doorfluiten en op spanning afregelen.

Wel raar dat het op het www echt helemaal niets over terug te vinden is (ik heb zeker een dik half uur mijn ninja search skills gebruikt).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KevinblanpainStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-5-2023
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 4
5-6-2023 17:51
Ik weet gewoon niet of ik goed doe om deze te blijven te gebruiken??? mss beter overschakelen op een DBX Driverack pa2. Of wat dan ook voor mij is het allemaal erg lang geldenen en weet het echt niet meer. de speakers zijn ook gemaakt door SF die in den haag zaten
Toppen zitten 2 drivers op 1 hoorn en 2 x 15k200 van Beyma in, en de subs zijn dubbel geladen 18 inch ook beyma als ik me niet vergis de 18gt200
is er een mogelijkheid om jou eens te bellen ???

als vast erg bedankt voor de info

Terug naar forum Reageer (zonder quote)