Forum > Geluid

Probleem met Pioneer DJM-800 mengpaneel

(1 reactie. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Dubbele PStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2018
Laatste: 13-5-2018
Berichten: 1
11-5-2018 22:45
Recentelijk heb ik een tweedehands DJM-800 gekocht. Nu heb ik de mixer daarna thuis aangesloten en aan een uitgebreidere test onderworpen, waarbij ik ontdekte dat de keuzeschakelaar voor de 'beat effects' en de bijbehorende kanaalkeuze waarop de effecten worden toegepast niet naar behoren werken. Beide vertonen eigenlijk hetzelfde probleem, namelijk dat slechts een paar opties werken/te selecteren zijn.

Zo kan ik bij de keuzeknop 'beat effects' alleen de eerste 7 effecten kiezen. Na effect 7 (flanger) gebeurt er bij keuze 8 niets en vervolgens selecteert hij vanaf stand 9 weer de eerdere effecten in tegengestelde volgorde (te zien op het display). Effect 8 t/m 14 kan ik dus simpelweg niet geselecteerd krijgen. Zonder kapje is de knop overigens volledig rond te draaien, maar dat leidt verder niet tot de mogelijkheid om voor de overige effecten te kunnen kiezen.

De keuzeknop 'channel select' daaronder heeft hetzelfde probleem, in die zin dat ik daar alleen uit kanaal 1 t/m 4 kan kiezen en de overige opties ook niet geselecteerd krijg.

Mijn vraag is dan ook of iemand dit probleem herkent en/of weet waaraan dit te wijten is. Is de keuzeschakelaar (potmeter) defect, moet ik het probleem elders zoeken of is er meer aan de hand?
Ik heb gezien dat er redelijk wat losse onderdelen en componenten van deze mixer te verkrijgen zijn, dus dat biedt mogelijk soelaas.

Mocht niet helemaal duidelijk zijn wat ik bedoel, dan kan ik ook wel een foto/filmpje posten. Alvast bedankt voor jullie hulp! happy :)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
14-5-2018 20:30
Lijkt wel alsof er een adreslijntje niet doorkomt. Even goed de printspoortjes, eilandjes en connectoren nalopen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)