Dap palladium 1200 defect
(5 reacties. Pagina 1 van 1)Moderator(s): Dré
TimjjjStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-4-2014 Laatste: 9-4-2016 Berichten: 23 | 7-9-2014 17:19 |
Beste forum leden, Ik heb een 1200 versterker hier staan, het linker kanaal blijft in protect. Ik heb gister de eindtransistoren vervangen, 6 nieuwe in geplaatst. De Toshiba 2SC5200 Helaas schiet hij weer in de protect en knalt de bovenste zekering eruit. Het gene wat mij opvalt is dat met name 2 weerstanden op de linker eintrap flink heet worden. En er zijn geen Elco's kapot. Wat is er hier aan de hand? Ik heb menig palladium topic doorgelezen maar niet eentje met deze verschijnselen. Mvg. Tim | |
DJohnnyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-3-2004 Laatste: 2-1-2024 Berichten: 235 | 7-9-2014 19:51 |
Ik blijf me toch verbazen hoe simpel men toch kan denken over het repareren van een eindtrap. Ff nieuwe torren steken en gaan!!!??? Als je serieus verstand van zaken hebt hoef je dit niet op een forum te vragen! En meen je nu serieus dat je 6 maal de 2SC5200 hebt vervangen ipv 3x 2SC5200 en 3x 2SA1943? Maar goed, om je toch even op weg te helpen: vervang de drivers maar. Ook de schakelFETS voor de H rail moet je vervangen (zelfs al meten ze goed, ze bezwijken vroeg of laat toch). Daarnaast ook een aantal kleine componentjes, kwestie van goed uitmeten! | |
Corolla power! | |
TimjjjStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-4-2014 Laatste: 9-4-2016 Berichten: 23 | 7-9-2014 20:46 |
DJohnny schreef: Ik blijf me toch verbazen hoe simpel men toch kan denken over het repareren van een eindtrap. Ff nieuwe torren steken en gaan!!!???Als je serieus verstand van zaken hebt hoef je dit niet op een forum te vragen! En meen je nu serieus dat je 6 maal de 2SC5200 hebt vervangen ipv 3x 2SC5200 en 3x 2SA1943? Maar goed, om je toch even op weg te helpen: vervang de drivers maar. Ook de schakelFETS voor de H rail moet je vervangen (zelfs al meten ze goed, ze bezwijken vroeg of laat toch). Daarnaast ook een aantal kleine componentjes, kwestie van goed uitmeten! | |
DJohnnyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-3-2004 Laatste: 2-1-2024 Berichten: 235 | 7-9-2014 22:42 |
Doe jezelf een hele grote lol, en breng hem naar iemand met verstand van zaken of schrijf hem af en zet hem voor een paar knaken op marktplaats. Als je dit soort dingen moet gaan vragen op een forum dan is reparatie van zon eindtrap gewoon een brug te ver. Zoals ik al zei er is waarschijnlijk meer kapot (en ZEKER nadat iemand verkeerde torren heeft gestoken) en daar kom je niet achter als je niet weet wat je doet en er niet het goede gereedschap en ervaring voor hebt. Op het slot van het liedje heeft de eindtrap veel meer schade opgelopen en ben je flink wat geld aan componenten kwijt! Waarschijnlijk is het brengen naar een reparateur in dit geval nog goedkoper dan zelf dokteren! Ik heb genoeg van deze trapjes gefixt, dus ik weet echt wel waar ik het over heb! | |
Corolla power! | |
TimjjjStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-4-2014 Laatste: 9-4-2016 Berichten: 23 | 7-9-2014 23:49 |
DJohnny schreef: Doe jezelf een hele grote lol, en breng hem naar iemand met verstand van zaken of schrijf hem af en zet hem voor een paar knaken op marktplaats. Als je dit soort dingen moet gaan vragen op een forum dan is reparatie van zon eindtrap gewoon een brug te ver. Zoals ik al zei er is waarschijnlijk meer kapot (en ZEKER nadat iemand verkeerde torren heeft gestoken) en daar kom je niet achter als je niet weet wat je doet en er niet het goede gereedschap en ervaring voor hebt. Op het slot van het liedje heeft de eindtrap veel meer schade opgelopen en ben je flink wat geld aan componenten kwijt! Waarschijnlijk is het brengen naar een reparateur in dit geval nog goedkoper dan zelf dokteren!Ik heb genoeg van deze trapjes gefixt, dus ik weet echt wel waar ik het over heb! | |
DJohnnyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-3-2004 Laatste: 2-1-2024 Berichten: 235 | 8-9-2014 09:42 |
TIm, Ik kan hem wel voor je repareren. Stuur maar een berichtje. | |
Corolla power! |