Forum > Geluid

Draadloze mic

(3 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-11-2024
10-3-2014 15:47
Een school wil voor zijn evenementen een draadloze mic aanschaffen, handheld. Vooral spraak, soms wat kinderen die eens willen zingen. Moet dus geen topkwaliteit zijn qua klank, liefst wel een beetje degelijk gebouwd en ook het bereik moet niet na 10 meter wegvallen.
Nu weet ik dat er iets met frequenties is, dat er bepaalde verdwijnen en andere vrijgesteld worden. Hier heb ik de klok wel horen luiden maar ik heb geen flauw idee waar op te letten.

Met andere woorden, waar let ik op bij aanschaf en wat zijn eventuele suggesties?
Free beats!
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 28-11-2024
10-3-2014 16:02
Tja, frequentiegedoe vind je allemaal hier:
www.agentschaptelecom.nl/onderwerpen/zakelijk-gebruik/programme-making-and-special-events-pmse/verandering-frequenties

Welke set je neemt maakt voor dit gebruik niet heel veel uit lijkt me.
Alle sets die duurder zijn dan pakweg 150-200 euro zullen voor dit gebruik prima zijn.

Ik zou wel liefst een set nemen met:
- diversity ontvangst, liefst verwisselbare antennes
- liefst AA batterijen met een goede batterijstatus weergave
- liefst instelbare frequentie en metalen behuizing

Zelf heb ik zeker geen slechte ervaringen met de JTS/DAP setjes (EM/ER, liever geen Com xx serie), maar ook bijvoorbeeld de LD systems of de goedkopere AKG/Sennheiser zijn prima setjes voor het geld.
De WMS-40 van AKG voldoet eigenlijk aan bijna geen van bovenstaande "liever" wensen, maar is wel een prima klinkende, stevige microfoon die net wat meer kost dan 100 euro... Het is gewoon de vraag wat je belangrijk vindt...
Voor de DAP/JTS, Sennheiser of LD systems ben je toch al gauw 250 euro per setje kwijt.
Niet goed, wel hard!
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-11-2024
10-3-2014 17:42
Staat het uitgestraalde vermogen in de specs? Ik weet dat de BIPT hier namelijk nogal al eens op de meest ongelukkige momenten tot controles over gaat, en dan kunnen ze echt mierenn**ken...
Free beats!
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 28-11-2024
10-3-2014 19:59
Wow nog nooit gehoord dat agentschap telecom hier in Nederland werkelijk controles uitvoert op tijdelijk gebruik van microfoons met enkele milliwatts zendvermogen shocked 8O
Dan moeten ze je toch goed weten te vinden...

Je kunt er eigenlijk wel bijna van uit gaan dat alle spullen die je in eigen land koopt bij een betrouwbare vakhandel ook voldoen aan de regelgeving van je land.
Niet goed, wel hard!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)