Forum > PC related Forum

Recordbox / Traktor / Itunes playlist

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
17-4-2013 14:37
Zijn er hier mensen die zowel recordbox als ook Traktor gebruiken?

Ik ben zelf voor mijn drive-in begonnen met traktor een aantal jaar geleden, heel mijn digitale collectie zit hier dus in, uiteraard zitten hier ook veel playlisten in om snel geschikte muziek te vinden in een bepaald genre.

Nu heb ik sinds kort ook 2 CDJ2000nexus'en en gebruik dus ook recordbox om USB stikjes te maken welke in de CDJ's gebruikt kunnen worden. Op dit moment doe ik dat eigenlijk alleen met house omdat dit meer voor de spielerij is dan serieus voor de drive-in.

Maar omdat zowel recordbox als Traktor op dezelfde pc staat leek het me handig om onderling playlisten te delen. Nu kan traktor bijv wel exproteren en recordbox deze inlezen, maar dat is dan éénmalig, en dus statisch.

Nu dacht ik het op te lossen met Itunes, beide kunnen itunes playlisten gebruiken, maar mijn eerste snelle test lijkt dit maar één kant op te gaan, dus beide kunnen een playlist uit itunes lezen, maar hier niets aan wijzigen / toevoegen.

mijn vraag klopt dit? en heeft iemand een andere slimme oplossing om playlisten te delen tussen recordbox en Traktor?
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
17-4-2013 14:44
Kunnen beiden geen m3u (de standaard voor een multimedia playlist) lezen en schrijven? In dat geval is het namelijk nog maar een kwestie van beide programma's naar dezelfde map laten wijzen en gaan met die kiwi.

PS: Je kunt ook nog wel wat stoeien met de id tags van mp3 bestanden. Zo kan elk muziekbestand meerdere genres bevatten (komma gescheiden of ; gescheiden (even zoeken)). Niets weerhoudt je er dan van om een bestand de genres "house, leuk, houselist1, houselist3" te geven.

Zoeken op genre houselist1 geeft je dan, binnen beide programma's, je gewenste playlist.

Sowieso denk ik wel eens dat de id tags een beetje onderbelicht blijven in dit alles.

Uiteraard is zoiets alleen een optie als niet elke bestand onderdeel is van tientallen playlists (want dan zou het wel een rommetje worden). Ook moet de playlist niet al te "dynamisch" zijn (dus niet te veel wijzigingen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HansStandaard Lid (†)
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
17-4-2013 15:04
m3u is een mogelijkheid maar dan is het vrij statisch (exporteren / importeren) en ik zoek juist iets waar beide programma's automatisch synchroon lopen. Buiten playlisten zou bijvoorbeeld ranking en extra info wel leuk zijn.

Eigenlijk zou ik een keuze moeten maken tussen beide, maar ja allebei hun verschillende voordelen.
Traktor werkt op zich goed, ook met veel bestanden en veel playlisten, maar blijft op een pc draaien, dus zonde van mijn mooie CDJ's.
Recordbox vind ik nog niet stabiel genoeg voor mijn drive-in, en ik vraag me af of die geschikt is voor heel veel bestanden, en geen FLAC grrr.
Dus vooralsnog alleen voor house muziek als hobby, maar zou wel leuk zijn als info hiervandaan ook in Traktor zou komen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)