Eliminator Hulk 150 ombouwen naar camerahead, probleem
(0 reacties. Pagina 1 van 1)Moderator(s): Dré
TwinscanStandaard Lid Uit: België Sinds: 16-12-2006 Laatste: 13-5-2013 Berichten: 144 | 21-3-2013 12:25 |
Dag collega's, Ik heb voor een leuk prijsje een nog compleet werkende Eliminator Hulk 150 moving head op de kop kunnen tikken. Ook wel beter gekend als de American Dj Dura Spot 150. De bedoeling was om als knutselprojectje in de komende paasvakantie deze head om te bouwen naar camerahead. Gisteren ben ik begonnen met de kop zelf volledig te strippen totdat ik bij het testen opeens tot de vaststelling kwam dat het LCD-schermpje niet meer werkte. Vandaag de head nog wat meer gestript zodat ik gemakkelijk bij het moederbord kan komen maar zelfs na het uittrekken van alle stekkertjes van Gobo/kleurenwiel/shutter/Goborot nog steeds niks. Wanneer ik er stroom op zet gaan beide fans draaien wat erop duidt dat het moederbord wel degelijk voeding krijgt. Echter, na het meten van de spanning die binnenkomt op het moederbord, zag ik dat de spanning bij alle 2 de lijnen een dikke 17v bedraagt, terwijl de transfo een lijn van 12v en een lijn van 24v zou moeten geven... Iemand die me uit de nood kan helpen ? Enkele duidelijke foto's die misschien wat meer zicht op de zaak brengen. imageshack.us/g/208/img1468yw.jpg/ Alvast enorm bedankt! | |
Electronics run on smoke, if you let it out they stop working. |