Forum > Algemeen Forum

case of bag ?

(38 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 13-6-2005
Berichten: 33
24-9-2003 08:31
Beste mensen,

Ik ben het gezeul met gammele vouwkratjes en te kleine tassen en beetjezat aan het worden. Er moet dus een grote recordbag of case komen, en daar stuit ik gelijk op mijn dilemma.

Recordbag (zoiets www.new-line.nl/v/11183)
*makkelijk vervoer
*je kan je koptelefoon kwijt
*80 platen
*minder fijn met platen zoeken

Case (zoiets www.new-line.nl/v/11046 )
*omdat ie 50/50 is makkelijker bij het draaien
*60 platen

Ik was altijd heel erg voor een bag, maar zie de voordelen van een case eigenlijk ook wel in. Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Kijk even niet naar de prijzen. Ik betaal liever wat meer dan dat ik achteraf spijt heb.

Jasper
mix and blend to comprehend...
LazyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2003
Laatste: 27-7-2004
Berichten: 51
24-9-2003 08:42
case = zwaar
case = beschermd beter
case = veiliger doordat je ze vaak op slot kunt doen, zodat niemand op het vliegveld bijvoorbeeld jou koffer open kan maken...

Heb zelf 1 grote tas en 2 flightcases, maar die zijn echt zwaar hoor...
Dus het ligt er een beetje aan waarvoor je het gaat gebruiken..
JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 13-6-2005
Berichten: 33
24-9-2003 11:32

Lazy schreef:

Dus het ligt er een beetje aan waarvoor je het gaat gebruiken..
Nou niet om mijn platen thuis te houden wink ;)
Draai steeds vaker op lokatie, dus moet er wat mee heen en weer sjouwen.
Heb gelukkig een auto om alles mee te sleuren.

Ik heb de eigenschap dat ik eigenlijk het liefste al mijn platen mee zou nemen... omdat ik gewoon moeilijk kan kiezen. Als ik zo eens bij mensen kijk die zo'n bag hebben volgestouwd, dan heb ik niet de indruk dat je daar lekker doorheen kan bladeren. Bij een 50/50 case kan dat weer wel.

Ik wet dat er ook tassen zijn met ritsje aan de voorkant (www.ultimatedjgear.com/home2/shopEXP/i/p/9687.gif) maar weet niet of dat wel zo lekker werkt als dat ze beloven.
mix and blend to comprehend...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
24-9-2003 12:24

Lazy schreef:

case = zwaar
case = beschermd beter
Sommige tassen hebben hele dikke wanden (je kunt er bijna op zitten ;-)
case = veiliger doordat je ze vaak op slot kunt doen, zodat niemand op het vliegveld bijvoorbeeld jou koffer open kan maken...
De betere tassen kunnen ook op slot MAAR hou er wel rekening mee dat het slot niemand ervan zal weerhouden om de complete tas/koffer mee te nemen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
24-9-2003 19:11
Ikzelf vind een tas veel beter dan een koffer, en wel om verschillende redenen.

*In een tas kun je meer zaken kwijt dan platen alleen; ik denk aan hoofdtelefoon en naalden, maar ook aan enkele cd'tjes en misschien ook je gsm en portefeuille (heb ik persoonlijk niet graag op zak als ik bezig ben).

*Een tas is mooier dan een lompe koffer (wat mijn mening is natuurlijk).

*Sommigen zeggen dat koffers steviger zijn. Dit is natuurlijk waar maar een goede tas kan ook heel wat hebben, zo kun je ze inderdaad gebruiken als zitje :-)

*Je platen worden zelfs beter beschermd want in de tas zelf zitten zes uitneembare (handig als de binnenkant vuil wordt) wanden die bestaan uit 3 centimeter dik hard schuim. De wanden blijven keurig op hun plaats dankzij velcro.

*Een tas kun je om je schouder hangen, dit vind ik een groot voordeel want ga maar eens een stukje lopen met zo'n koffer in je hand. Sommigen zeggen dat een volle metalen koffer zwaarder is dan een tas, wel deze vlieger gaat niet echt op want het gewicht hangt toch vooral af van de hoeveelheid platen die er in de tas/koffer zitten. Daarom zou ik geen tas voor 80 platen kiezen.

*Ikzelf heb een tas van het merk UDG met ruimte voor 60 platen, je kunt er lekker vlot door bladeren als ik er 50 in stop. Er bestaan ook grotere modellen natuurlijk. Bij de tas zat een slotje dat er wel erg degelijk uitzag. Je kunt je eigen combinatie kiezen.

Tot slot even reclame maken voor Dré's winkel.
UDG tassen vind je miscchien niet in de webshop, hij heeft ze wel in voorraad.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
24-9-2003 19:36
Over UDG: De CD-Rom heb ik ook gekregen. Het enige dat ik nu nog nodig heb is tijd, veel tijd (om alle producten in te voeren en alle foto's te bewerken).

(Overigens zie je UDG wel al in de merkenlijst staan).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
25-9-2003 10:37

Dré schreef:

(Overigens zie je UDG wel al in de merkenlijst staan.)
Dat had ik gemerkt.

Wat vind je eigenlijk zelf van de tassen van UDG qua afwerking en stevigheid? Vind je ze beter dan de exemplaren van Magma?
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
25-9-2003 11:32
Magma en UDG ontlopen elkaar niets. Vriend van mij heeft een Magma tas en die heeft ie zo'n beetje tegelijkertijd gekocht met mijn UDG -> Das nu 4 jaar geleden en voor zover ik weet heeft hij er net zoals mij nog niets mee gehad (en je wil niet weten hoe wij met platetassen omgaan).
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
25-9-2003 23:37
Ik heb zowel een UDG tas en een platenkoffer, das best flink sjouwen met 1 van de 2 als ik weer is in de trein moet stappen. Ik ga misschien wel eens kijken voor een geval met wieltjes eronder want je hebt af- en toe knap last van je rug en spieren op deze manier.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Hardstyle to the maxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2003
Laatste: 29-7-2007
Berichten: 34
26-9-2003 13:15
Als ik zo eens bij mensen kijk die zo'n bag hebben volgestouwd, dan heb ik niet de indruk dat je daar lekker doorheen kan bladeren. Bij een 50/50 case kan dat weer wel.Dat wat je hier boven zegt is niet helemaal waar. Het lijkt alsof die tassen helemaal volgestouwd zijn(ik heb d'r ook meer platen in zitten dan eigenlijk voorgeschreven) maar de hoezen zijn nooit helemaal plat, en je kunt ze dus nog een beetje aan duwen waardoor je in zo'n "volgestouwde tas(ca 95 platen)" weer 3 a 4 cm extra ruimte creerd.
Die ruimte is vrijwel altijd genoeg om je duim en wijsvinger in te proppen, en dus genoeg ruimte om een plaat vast te pakken en een plaat op te tillen.
Want je kunt wel zoveel ruimte maken dat je echt door je platen heen kunt bladeren, maar dan kun je ong. 15 platen minder meenemen. En jij zegt dat je altijd zoveel mogelijk platen meewilt nemen dan lijkt mij die eerste oplossing toch wel t handigste.

Ik neem aan dat je onderhand uit m'n verhaal hebt kunnen opmaken dat ik voor een tas zou gaan en nooit voor een koffer.

Ten eerste omdat ik een koffer er maar lomp uit vindt zien
Ten tweede omdat je een tas veel makkelijker kunt vervoeren en
Ten derde omdat je in een tas ook nog je koptelefoon, mobieltje, portomonee enz kunt bewaren.
This is grade A 100% pure comlubian cocaïne ladies and gentlemen, DISCO SHIT!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)