pompje SP-12A uit F-80 rookmachine
(1 reactie. Pagina 1 van 1)Moderator(s): Dré
SphereStandaard Lid Uit: België Sinds: 10-5-2012 Laatste: 14-5-2012 Berichten: 2 | 10-5-2012 09:18 |
Ik heb een JB system rookmachine F-80 staan (is een antari z-80). Enkele jaren geleden heb ik de pomp (SP-12A) hiervan eens uit elkaar gehaald omdat de machine sputterde. Maar toen ik het pompje opende sprong er van alles uit door de veertjes en ik heb dit toen niet meer in elkaar gekregen. Nu heb ik het nog eens geprobeerd omdat ik wat wou spelen met de machine maar ik heb een onderdeel over . Komt er nog eens bij dat ik niet weet of dit onderdeel er wel bij hoorde. Nu heb ik op het forum hier al vele posts gelezen van mensen die ook hun pompje al hadden opengehad om te reinigen. graag had ik dus van jullie eens foto's (of exploded views of tekening als iemand dat heeft) gekregen met hoe de pomp in elkaar zou moeten zitten. hier zijn mijn onderdelen al ik heb het eens half werkende gekregen door deze samenstelling te maken met volgende wijzigingen: - 9 (rode rubber) weglaten - 12 omdraaien (met de veer eerst in de opening plaatsen) alvast bedankt! | |
SphereStandaard Lid Uit: België Sinds: 10-5-2012 Laatste: 14-5-2012 Berichten: 2 | 14-5-2012 10:47 |
Ik heb dit weekend nog eens aan het pompje geprutst. ik had het dus juist in elkaar gestoken maar met het rode rubbertje (9) gemonteerd werkt het dus niet. het lijkt alsof dit te groot is geworden en door te monteren te hard klemt op de as van 5 waardoor 5 niet meer vrij kan bewegen. zonder het rubbertje 9 werkt de pomp maar wordt er minder druk opgebouwd waardoor de rook ook minder ver wordt gespuwd. op zoek naar zo'n een klein rubbertje dus. misschien kan dit bij anderen onder jullie ook het probleem zijn? | |