Forum > Licht

Hoe overdag buiten verlichting uit te richten?

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 2059
3-5-2012 21:29
Ik heb binnenkort een buitenklusje, opbouwen en afbreken binnen dezelfde dag.

Het enige probleem waar ik mee zit is, hoe ga ik overdag (in de volle zon) mijn licht uitrichten?
Het is de bedoeling dat ik specifieke punten belicht, vanaf zo´n 15-20m afstand.
Hiervoor wilde ik parren met 1kW VNSP gebruiken.

Zelf zat ik eraan te denken om een filterhouder om te bouwen zodat ik er een laserpointer in kan klemmen.
Heeft er nog iemand ideeën hoe zoiets het best te doen is?

Voor het front van het podium zelf (niet overdekt) zit ik namelijk met een soortgelijk probleempje, hier heb ik 8* 500W fresnell op staan.
Ook hier lijkt het me lastig in vol daglicht de barndoors te stellen.
Niet goed, wel hard!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
3-5-2012 22:05
Een (VNSP) par is prima overdag te richten. Beetje geoefend belichter/lichtontwerper kan prima vanaf podium (of andere te belichten plek) zien of de lamp met het hart op die plek staat. Barndoor afklappen is kwestie van grofweg doen en over podium lopen om te kijken wanneer 't wegvalt.

Zoals al gezegd, moet je wel enig ervaring met dat werk hebben om dat op 't zicht vanaf te belichten plek overdag te kunnen.
Light Image
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 2059
3-5-2012 22:27
Okay dan moet het wel lukken.
Ik zit niet vaak buiten met licht (op feestverlichting na), dus ik was een beetje bang dat het misschien lastig mikken zou zijn in de volle zon.

Misschien eens eventjes thuis oefenen, ik heb eerlijk gezegd geen idee wat er wel of niet overblijft van een par in het zonlicht. laugh :D

Het licht zal overigens pas gebruikt worden vanaf een uur of 8 ´s avonds.
Niet goed, wel hard!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)