Forum > PC related Forum

Rane Serato SL3, SL4, of andere...?

(1 reactie. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Pro RentalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2004
Laatste: 16-5-2017
Berichten: 115
8-9-2011 17:48
Beste,

ik draai ongeveer al 4 a 5 jaar ondertussen met een Rane Serato SL1. Nu ben ik me er van bewust dat er tegenwoordig al betere systemen, qua klank, eenvoud, gebruiksgemak, enz enz op de markt zijn. Aangezien ik de software en interface van Serato gewend ben, ging ik even kijken naar hun nieuwere producten. De Serato SL4 spreekt me meest aan, omwille van de 4 decks die tegelijk bediend kunnen worden. Niet dat ik zo'n superdj ben, maar met 10jaar ervaring kan ik al aardig wat met muziek. Stel dat er zich problemen voordoen, naald kapot oid, dan zou er met zo'n sl4 vrij vlug een oplossing zijn door met cdj's verder te draaien. Zijn er mensen die ervaringen hebben met de SL4? Raden jullie me de upgrade aan van SL1 naar SL4. Zijn er andere alternatieven op de markt die ik in het oog moet houden. Wordt de djm800 met de bijhorende cdj's en Technics binnenkort vervangen door all-in-one midicontrollers? Ik ben zeer gehecht aan mijn vinyl, en vooral het gevoel met vinyl bij het draaien. Enkel laat mijn collectie niet toe om alles daadwerkelijk te gaan meezeulen ieder weekend, daarom een tijdcodesysteem.

Wie helpt me wat verder en kan me enige informatie, misschien een andere visie, geven over wat ik zou moeten kopen om me te upgraden vanaf een sl1. Heeft er iemand gebruikservaringen met een SL4?

Graag hoor ik het van jullie.

Mvg

De Dapper Tim
TW AUDiO - Powersoft - Pioneer - VMB - Duratruss - Briteq - Contest Lighting - Showtec - ...
IctStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-8-2011
Laatste: 4-7-2022
Berichten: 5
31-10-2011 15:01
Hei Tim
Ik maak gebruik van Serato SL 3 , hiervoor had ik de SL 1 , gebruik deze vaak met de cdj1000 mk3 enzo , op locatie
vind het ook een geweldig systeem , de SL2 en SL 4 zijn later uitgebracht als de SL 3 ... de SL3 is makkelijker qua aansluiten als de SL 1 minder kabels en ja kan via je pc wisselen (thru functie) van kanaal waar je met de SL1 een heel ander kanaal moest voor hebben ...
Meer weet ik er ook niet over te zeggen gewoon voor de SL3 of SL4 gaan is mijn idee...

Groetjes

Terug naar forum Reageer (zonder quote)