Forum > PC related Forum

Proffesionele VST / TDM plugins

(4 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
RekalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 26-7-2021
12-6-2011 17:27
Beste medeforumers.

Ik ben bezig met het opzetten van een eigen (amateur) zangstudio.
Ik heb reeds volgende materialen compleet:

1. i7 pc 6gb ram,
2. TC helicon voiceworks plus
3. Focusrite saffire 24 dsp (firewire gelduiskaart)
4. Shure beta 58a > word vervangen door een grootmembraam condenser in de toekomst.
5. Sonar X1 producer

Voor de stemtuning heb ik "Medlodyne studio 3.2" en "Antares autotune 6"

Dan missen er nog de EQ, compressor, gate, reverb, delay, d-esser,... plugins.

In de Focusrite zit inderdaad een compressor + eq ingebouwd maar die gebruik ik niet...
Ook in de TC helicon zit een compressor, gate en eq die ik iets hoger inschat dan die in de Focusrite maar ook hier denk ik dat een degelijke plugin overtreft?

Ik ben echt op zoek naar de TOP zeg maar, zoals gebruikt word bij artiesten als Jan Smit, Nick & Simon, 3j's, Frans Bauer, Marco Borsato, ....... (inderdaad Nederlandstalig fan razz :p )

alle advies is welkom!
RekalStandaard Lid
13-6-2011 15:07
Plugins van Waves zijn erg goed ben ik al uit.
Compressor: Waves CLA-76
Reverb: Waves IR-1 Convolution Reverb & IR360

maar is er nog dergelijk top spul welke word gebruikt in de prof. studio...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
13-6-2011 16:42
Amateur zangstudio, en producten als Waves, in 1 zin ... ik weet niet of je enig idee hebt wat die plug-ins kosten?

De Lexicon Native reverbs zijn erg fijn (en prijzig), de Sonnox plug-ins zijn fantastisch, en er zijn ook veel betaalbaardere alternatieven. Het mooie is dat je als je een goed stel oren hebt (wel prettig als je een studio hebt), je de demo's prima kunt downloaden en zelf beoordelen.

De een is niet goed en de ander niet slecht, het zijn gewoon allemaal verschillende tools met een eigen sound en gebruik. Op de ene track gebruik ik graag een Waves C1 compressor, op de andere werkt een Apple Logic Compressor (ja, de standaard meegeleverde) erg fijn.
Light Image
RekalStandaard Lid
13-6-2011 22:12
Ik weet inderdaad wat de genoemde plugins kosten!
de volledige Mercury bundel inclusief genoemde plugins draaien hier ondertussen prima...

de "Lexicon PCM Native Reverb Bundle VST" heb ik ook.

Ik zou graag eens een kijkje nemen bij een TOPstudio, ben benieuwd///
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
14-6-2011 01:11
Als je de Waves bundle hebt, en de Lexicon Reverb, heb je meer dan 20x zoveel tools in huis als nodig voor eenzelfde eindproduct als wat je als voorbeelden noemt. Enige vereiste is een stel goede oren en een fatsoenlijke zanger. En oja, doe er ook nog een songwriter die hit-writing snapt bij.

Met Pro Tools + standaard-plugins of zelfs Logic met standaard bijgeleverde plug-ins kan je dat resultaat al behalen.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)