Forum > PC related Forum

Huidige laptop uitbreiden of nieuwe aanschaffen

(4 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
MickeyMickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2010
Laatste: 26-2-2016
Berichten: 180
25-2-2011 09:47
Hallo allemaal,

voor onze drive in feesten gebruik ik vaak een laptop met virtual dj(het is meer voor verzoekjes en af en toe een paar nummers), nu liep hij vorige keer een aantal maal vast(drama dus), gelukkig hadden we de trouwe cd spelers nog :)
Ik denk zelf dat het aan de specs ligt. Heb op dit moment maar 2 gb ram erin zitten. Moet ik deze uitbreiden?

Nu wil ik ook een Native instruments x1 aanschaffen maar heb geen usb poorten meer over(1x hd + 1x geluidskaart + 1 midicontroller), een usb hub vind ik maar niks das meer sjouw werk en me laptop tas zit al zo goed als vol.
Nu zat ik te denken aan een expresscard met usb, maar is dit wel zo handig? want dan heb ik weer meer usb poorten die de voeding leeg vreten?

Aangezien hier kosten in gaan zitten(ram uitbreiden + expresscard) is het handig op dit te doen of toch een nieuwe laptop aanschaffen?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Laptop specs:
2 x 1.6 ghz (intel)
2 gb ram
simpele videokaart
windows xp
Dubbelop, alsof ik een quote citeer!
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
25-2-2011 12:40
Ik blijf het te gek voor woorden vinden dat je voor het afspelen van een paar MP3-tjes zulke zware specs nodig hebt. Zeker als je geen extreme effecten gebruikt (vermoed dat daar de meeste CPU power in gaat zitten).

Ik denk dat je beter even kunt kijken of je huidige laptop een herinstallatie nodig heeft, geen overbodige sh*t (programma's en services) draaien, etc.
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
25-2-2011 14:00
intresant stukje
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
25-2-2011 23:03
Een computer loopt niet vast als hij net iets langzamer is dan de beste specs voor een programma aangeven. Een computer loopt vast als hij niet goed in elkaar zit, een hardware-probleem heeft, of een gebruikers (vaak genoemd: software-bug) probleem heeft.
Light Image
MickeyMickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2010
Laatste: 26-2-2016
Berichten: 180
1-3-2011 11:55
Bedankt, dit werkt iedergeval beter. Misschien is het handig minimale specs te zetten voor een beetje drive in laptop.
Aangezien we steeds vaker te maken gaan krijgen(al hebben) met het digitale draaien.
Sticky?
Dubbelop, alsof ik een quote citeer!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)