Forum > Geluid

Vraagje DAP Stage Cube SC-15

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
DemandelaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2010
Laatste: 29-12-2010
Berichten: 2
6-10-2010 22:35
Ik heb even een kort vraagje over de DAP Stage Cube SC-15...

Bij de omschrijving staat dat op de nieuwe modellen van deze voorversterker de GND is weggehaald. Hoe moet ik de aarde dan aansluiten... Heb een Dual platenspeler staat die gewoon gnd nodig heeft.

en bij veel reviews (ook van andere preamps) lees ik dat het geluid soms te hard is. Is het dan mogelijk om hem op een homecinema reciever aan te sluiten? je kan alleen het hoofdvolume veranderen dan dus niet nog eens de gain per input. ik zie ook niet dat je op de preamp iets kan wijzigen van het versterken.

mocht een andere preamp meer geschikt zijn hoor ik het ook graag... razz :p thnx
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13473
7-10-2010 09:18

demandela schreef:

Ik heb even een kort vraagje over de DAP Stage Cube SC-15...

Bij de omschrijving staat dat op de nieuwe modellen van deze voorversterker de GND is weggehaald. Hoe moet ik de aarde dan aansluiten... Heb een Dual platenspeler staat die gewoon gnd nodig heeft.
Je kunt hem onder een schroefje van de SC-15 z'n behuizing zetten. Cosmetisch gezien minder netjes maar het is niet anders.
en bij veel reviews (ook van andere preamps) lees ik dat het geluid soms te hard is. Is het dan mogelijk om hem op een homecinema reciever aan te sluiten? je kan alleen het hoofdvolume veranderen dan dus niet nog eens de gain per input. ik zie ook niet dat je op de preamp iets kan wijzigen van het versterken.
Veel mensen klagen dat de Preamp-220 te hard hun geluidskaart instuurt (vooral wanneer ze de opnameregelaar in Windows niet kunnen vinden...). Dit product is echter niet de Preamp-220 maar de SC-15 (met een fiks lagere versterkingsfactor). Daarnaast gebruik je niet een geluidskaart maar een HomeCinemaset (die hebben daar minder tot geen last van; zelfs niet bij de Preamp-220).
mocht een andere preamp meer geschikt zijn hoor ik het ook graag... razz :p thnx
Een overzicht van geschikte voorversterkers kun je vinden op de LP's op CD zetten pagina.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DemandelaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2010
Laatste: 29-12-2010
Berichten: 2
14-10-2010 12:12
Inmiddels mijn DAP binnengekregen en ben helemaal blij :D

wel even priegelen met dit GND. Schroefje is waardeloos. Zat nog een dikke brom op. Ding open geschroefd, GND kabel van de behuizing afgehaald en de platenspelen GND door het gaatje gepropt. Nu zit het schroefje aan de binnenkant met het boutje mooi vast gedraaid.

Werkt als een trein.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)