Forum > Newbie Forum

Platenspelers icm serato

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
ZephirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2002
Laatste: 21-10-2010
Berichten: 23
10-8-2010 14:23
Hoi,

Ook al ben ik als DJ geen newbie, ben ik wel 'groen' op draaitafel gebied. Ik wil een dubbele stap vooruit maken, door van mijn oude DN-S5000's af te stappen naar een set van draaitafels icm Rane SL3 en Serato Sratch Live.

Nu wil ik graag 2 dingen weten:

1. welke OEM bakken zijn vergelijkbaar in handling met de SL1200's die in de meeste clubs staan, of is er niet zodanig verschil dat dit uitmaakt? Ik wil niet dat ik thuis heb lopen oefenen op beatmatchen en scratchen met vinyl etc en dat dit in de club ineens helemaal niets meer waard is...

2. Maakt het nog iets uit voor de aansturing van Serato via de Rane SL3 welke draaitafel en/of element je gebruikt?

Aanvullende info: Ik draai funk, breaks, hiphop, en diverse andere stijlen. Op de DN-S5000 kan ik wat baby scratches en 1 van de redenen om over te stappen is dat ik dit graag ook met vinyl wil kunnen en eventueel verder ontwikkelen. Het belangrijkste is echter dat de overdracht van de tijdcode precies is, dus preciese start/stop en geen verloop in lange mixen. Ook wil ik nog wel eens een oude plaat of whitelabel rippen vanaf vinyl voor gebruik op de iPod.

Ik denk zelf aan 2 van de dré's choice draaitafels, de Citronic PD45 MKII of Reloop RP-6000 MK5b bijvoorbeeld. Wat betreft elementen heb ik echt geen idee wat ik nodig heb...

Alvast bedankt voor welk advies dan ook!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
10-8-2010 14:45
PD-45 en RP-6000 MK5 voelen gelijk aan en hebben gelijke features.

Alleen de RP-6000 MK6 heeft instelbare torque (maar het is maar de vraag of je dat nodig hebt en zeker de vraag of deze feature het fikse prijsverschil waard is).

Element: Ortofon DJ S is prima. Lage slijtage (3 gram naalddruk) en prima tracking.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjblackdevilStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2002
Laatste: 7-2-2021
Berichten: 259
10-8-2010 14:54
Ik heb nog 2 x Gemini pt 2400 staan welke echt dicht in de buurt van de technics liggen (qua torque/correctie gedrag)

zoek maar is op het forum /webshop of kom ze een keertje proberen.

MVG Vincent

Terug naar forum Reageer (zonder quote)