Forum > PC related Forum

HELP: Midi karaoke op laptop naar beamer

(22 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
DJJPCKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 21-3-2019
Berichten: 82
20-8-2009 12:01
Hallo medeforummers,

Ik moet aanstaande zaterdag voor het eerst karaoke verzorgen met mijn laptop.

Nu is mij verteld dat als je met een normale computerplug naar de beamer gaat dat het publiek mee kan kijken. Ze zeiden dat als je een verloopkabe van Midi naar computerplug gebruikt je hier geen last van hebt is dit zo?
En kan je als er geen midi ingang op de beamer zit op een of andere manier ervoor zorgen dat het publiek alleen de tekst kan zien.

Alvast bedankt

Groeten, Jan-Paul.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
20-8-2009 12:17

DJJPCK schreef:

Nu is mij verteld dat als je met een normale computerplug naar de beamer gaat dat het publiek mee kan kijken.
Wat is een "normale computerplug"? Ik kan je er 10 opnoemen van powerconnector tot USB tot seriele poort.
Ze zeiden dat als je een verloopkabe van Midi naar computerplug gebruikt je hier geen last van hebt is dit zo?
Wie is ze? Waar heb je geen last van? Wat heeft MIDI met het verhaal te maken voor je beamer en wat is die computerplug nou in godsnaam?
En kan je als er geen midi ingang op de beamer zit op een of andere manier ervoor zorgen dat het publiek alleen de tekst kan zien.
Een MIDI ingang op je beamer?!?!?!?!?!?!?!?!?!?

Ik zou lekker een complete karaokeset inhuren bij een professionele verhuurder en je vingers niet branden hieraan.
Light Image
DJJPCKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 21-3-2019
Berichten: 82
20-8-2009 12:29
Ik zal het wat verduidelijken.

Deze computerplug stop ik in de uitgang van de laptop en dan de andere kant van de kabel in de beamer:
www.new-line.nl/v/11535

Ze zeiden dat op deze manier het publiek kon meekijken naar wat jij op je laptop doet.

De bedoeling is dus dat het publiek alleen de tekst van de karaoke ziet en niet dat ik de nummers selecteer en plaats in de playlist.

En ze zeiden dat dit kon als je een midi-kabel gebruikte.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.

Groeten, Jan-Paul
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
20-8-2009 12:54

DJJPCK schreef:

Ik zal het wat verduidelijken.

Deze computerplug stop ik in de uitgang van de laptop en dan de andere kant van de kabel in de beamer:
www.new-line.nl/v/11535

Ze zeiden dat op deze manier het publiek kon meekijken naar wat jij op je laptop doet.
Vraag dan aan diezelfde "ZE" hoe dat precies gaat.

Voorlopig lijkt het me allemaal nogal volslagen onzin wat je uitkraamt...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJJPCKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 21-3-2019
Berichten: 82
20-8-2009 13:01
Bedankt voor de hulp, alleen DIT was in Frankrijk dus dat gaat een beetje moeilijk.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
20-8-2009 13:45
1 x bewerkt. Laatst door JeroenVDV op 20-8-2009 13:46

DJJPCK schreef:

Bedankt voor de hulp, alleen DIT was in Frankrijk dus dat gaat een beetje moeilijk.
Je haalt willekeurige producten aan die werkelijk niets te maken hebben met wat je wil doen. MIDI is een muziek-protocol en geen video-protocol.

Sluit een beamer (of een 2e beeldscherm, EXACT hetzelfde resultaat) aan op je laptop's BEELDSCHERM uitgang en ga stoeien om de player-controls op het laptop scherm te krijgen en het full-screen karaoke/video-gedeelte op het 2e scherm of de beamer. Hoe moeilijk kan het zijn.

Snap je niet waar het over gaat of wat ik bedoel is het wellicht handiger om je gewoon niet bezig te gaan houden met dingen waar enig technisch inzicht danwel de bereidheid tot zoeken naar de oplossing voor vereist zijn.
Light Image
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
20-8-2009 13:46
Zou zo maar kunnen dat je het slachtoffer bent van een "citroenijsblokjes" of "plintladder" of "luchtanker" grapje.

1. Er zijn weinig tot geen beamers met een midi uitgang.
2. Er zijn weinig tot geen laptops met een gameport aansluiting.

Het wordt dus weinig tot geen maal weinig tot geen (uitkomst erg klein).

Mogelijk gaat het hier om een video uitgang van de laptop die gebruikt kan worden om de beamer aan te sturen. Zie handleiding laptop in kwestie EN handleiding softwarepakket in kwestie.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
20-8-2009 14:13
Wellicht heb je het over S-video. (aangezien dat met veel verbeelding misschien een beetje op een MIDI-aansluiting lijkt)
DJJPCKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 21-3-2019
Berichten: 82
20-8-2009 15:41

JeroenVDV schreef:

DJJPCK schreef:

Bedankt voor de hulp, alleen DIT was in Frankrijk dus dat gaat een beetje moeilijk.
Je haalt willekeurige producten aan die werkelijk niets te maken hebben met wat je wil doen. MIDI is een muziek-protocol en geen video-protocol.

Sluit een beamer (of een 2e beeldscherm, EXACT hetzelfde resultaat) aan op je laptop's BEELDSCHERM uitgang en ga stoeien om de player-controls op het laptop scherm te krijgen en het full-screen karaoke/video-gedeelte op het 2e scherm of de beamer. Hoe moeilijk kan het zijn.

Snap je niet waar het over gaat of wat ik bedoel is het wellicht handiger om je gewoon niet bezig te gaan houden met dingen waar enig technisch inzicht danwel de bereidheid tot zoeken naar de oplossing voor vereist zijn.
Hartstikke bedankt, hier dacht ik net aan. Ik ga het proberen.

Groeten, Jan-Paul
DJ JBStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
Berichten: 191
20-8-2009 17:34
Mogelijke video-uitgangen op laptop: s-video, vga, dvi.
Mogelijke video-ingangen op projector: s-video, vga, dvi, hdmi.

Midi is geen videosignaal. De midi-karaoke-files worden binnen in je computer al vertaald naar video en geluid, dus daarna heb je niets meer met het protocol en de bijbehorende kabels te maken.

Midi klinkt 99 van de 100 keer totaal ruk uit je laptop, zodra je een externe geluidskaart gebruik wil hij direct midi uitspugen ipv geluid en ik denk niet dat je voor zaterdag iets van verbetering in de situatie gaat krijgen.

Huur een leuk dvd-karaoke-setje en ga dat bedienen.
Lichtje erbij?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)