Forum > Newbie Forum

Aansluiten set (PC, TV, 2 x LP op Stanton SA-3 mixer)

(5 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
DvH1989Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-5-2009
Laatste: 3-6-2009
Berichten: 2
28-5-2009 13:20
Beste lezer,

Ik ben op het moment aan het zoeken naar een mooie set voor verschillende doeleinden. Ik kom er niet helemaal uit en misschien kunnen jullie mij helpen.

Ik heb nu hier staan:
Stanton ST-150

Ik ben van plan aan te schaffen:
Stanton ST-150
Stanton SA-3 mixer
Syrinc M3-220 DT Actieve monitors
American Audio Genie 2 USB


Nou denk ik dat ik bij het aanschaffen en aansluiten van de DJ set opzich geen problemen tegen kan komen. Alleen als ik mijn PC en televisie ook op de mixer aan wil sluiten raak ik in de war. Is het mogelijk om de twee turntables op de phono aan te sluiten en de PC en de Televisie op de Line-in van de mixer?

Mijn doel is dus het oefenen van draaien etc. en om (niet tegelijk!) via de mixer naar de monitors het geluid van of mijn TV of mijn PC te horen.

Ik heb een tekening gemaakt ter verduidelijking van mijn verhaal:
https://home.kpn.nl/hoorn704/Tekening.jpg

Ik hoop dat het hele verhaal duidelijk is voor jullie.

Vriendelijke groet,

Dave van Hoorn
LuntStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2008
Laatste: 20-8-2016
Berichten: 239
28-5-2009 13:27
Via een knopje op de mixer kun je kiezen of je het phono signaal of de Line-in gebruikt.
Beiden kun je apart aansluiten op de achterkant en dan gewoon laten zitten (tenzij je het spul mee neemt, want dan zou ik toch minstens de TV los maken wink ;) )

Aansluitingen op de achterkant
DvH1989Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-5-2009
Laatste: 3-6-2009
Berichten: 2
28-5-2009 13:34
Beste Lunt,

Gelukkig begreep ik al dat je kan kiezen tussen het phono en line signaal wink ;) Mijn vraag is of het allemaal gaat werken. Is het mogelijk om de onderdelen op de mixer aan te sluiten, zijn er geen andere converters of dergelijke nodig om dit aan te sluiten?
Bassie RassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2006
Laatste: 21-3-2016
Berichten: 189
28-5-2009 15:40
Als je de goeie kabels hebt met de goeie stekkers. (zo uit mijn hoofd de rode en witte tulp) dan zou je het geluid van je tv op je mixer kunnen zetten.

Voor je pc heb je waarschijnlijk een converter nodig. Hier heb je namelijk een gele, zwarte en groene jack-aansluiting.
Dan kan je bij de dichtsbijzijnde elektronica zaak even vragen naar een jack naar tulp kabeltje.
Freelancer in de noordelijke provincies
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
29-5-2009 21:44
De OP heeft een American Audio Audio Genie 2 tussen pc en mixer zitten...

Als je TV een line uitgang heeft, kun je deze met een tulpkabel op een line ingang van je mixer aansluiten. Heeft je TV geen line uitgang, zou je de hoofdtelefoon uitgang van de TV kunnen gebruiken. Neem in dat geval een 1 x stereo minijack naar 2 x tulp verloopkabel.

De American Audio Audio Genie 2 sluit je met een tulpkabel aan op de andere line ingang van je mixer.

Zorg ervoor dat alle apparatuur die geaard moet worden aangesloten ook daadwerkelijk geaard aangesloten wordt.
Mocht je last krijgen van een aardlus, dan kan een groundloop isolator wellicht helpen.

Verder weet ik niet wat voor afstanden je tussen de verschillende apparaten wilt gaan overbruggen. Houd er rekening mee dat 15 a 10m tulpkabel niet altijd storingsvrij zal werken.
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
1-6-2009 21:30
Jou TV heeft gewoon een RCA uitgang, dus met een tulp-tulp kabeltje kom je een heel eind.

En volgens mij is de hoofdtelefoonuitgang van normaal jack-formaat, en geen mini-jack.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)