Forum > Geluid

Ecler awak serie

(16 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
DJ_SCARAViLiiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 9-4-2015
Berichten: 276
27-9-2008 15:04
Beste,

Op nieuwjaar organiseren wij ons volgende evenement.
Het vindt paats in een oude schuur en er zal tot zo'n 800 personen aanwezig zijn (hopelijk)

pakweg 600 man gelijktijdig op de "dansvloer"

Nu wordt er me in een offerte een ecler set aangeboden (tot 8 bassen en 8 toppen, b218 en 215i)

Qsc versterkt, en alto geprocessed.
is dit wat?

Mvg
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
Berichten: 247
30-9-2008 20:13
Ik heb de kasten nog nooit gezien of gehoord.

De QSC versterkers die je gaat krijgen zijn waarschijnlijk de RMX'en (veredelde behringers) maar bon. Ik schat dat je offerte rond de 200 of lager zit.
Nu de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik nog nooit contact heb gehad met deze verhuurder en ik zijn manier van werken niet ken. Ik heb wel al regelmatig zijn offertes gezien en vraag meermaals af hoe hij zijn prijzen berekent.

Maar bon, ecler awak series, ik ken niemand die ze voor de rest gebruikt en heb er in de verste verte nog niets over gehoord.

Mvg.
Pieter
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
30-9-2008 21:28
Waarschijnlijk gaat het over deze set:

link 2dehands.be
UltrasoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-10-2006
Laatste: 5-10-2021
Berichten: 193
1-10-2008 11:01

davy gabriels schreef:

Waarschijnlijk gaat het over deze set:

link 2dehands.be
Wat een marktverziekers...
Nieuwe website online!
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
1-10-2008 11:10

Ultrasound schreef:

Wat een marktverziekers...
Tja zo kun je het stellen. Anderzijds: als zij op deze manier winst weten te maken door zo heel veel van dit soort sets op deze manier te verhuren is het wellicht voor hun de beste strategie (en geef ze eens ongelijk). Ik heb er weinig problemen mee, mensen die daar gaan huren vallen toch niet in mijn doelgroep en zo kan ook de onderkant van de markt bedient worden. Concurentie is een uitdaging, geen obstakel (zo is het toch ook bij de dames? wink ;) )
It's time to play the music, It's time to light the lights..
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
1-10-2008 12:17

big bang schreef:

Ultrasound schreef:

Wat een marktverziekers...
Tja zo kun je het stellen. Anderzijds: als zij op deze manier winst weten te maken door zo heel veel van dit soort sets op deze manier te verhuren is het wellicht voor hun de beste strategie (en geef ze eens ongelijk). Ik heb er weinig problemen mee, mensen die daar gaan huren vallen toch niet in mijn doelgroep en zo kan ook de onderkant van de markt bedient worden. Concurentie is een uitdaging, geen obstakel (zo is het toch ook bij de dames? wink ;) )
Mooie vergelijking laugh :D
Maar ook voor vrouwen geldt... Waarom een dure mooie nemen als je dezelfde mooie vrouw voor veel minder kunt krijgen razz :p
Ik vindt het toch wel een beetje jammer als iemand zo een set neerzet voor zo weinig, en ik noem dit dan ook meteen marktverzieking. Hoe kun je nou voor 100 euro 30 km heen rijden, opbouwen, afbouwen en 30 km terugrijden en dan hiernaast ook nog je apparatuur terugverdienen? (want zelfs bij een hobby wil je er niet onnodig geld in pompen).
Als ze dan misschien niet in jouw "vaarwater" zitten is het mazzel hebben voor jouw... Maar degene die hier wel de dupe van zijn, worden er denk ik minder happy van.

P.S. Ik vind de onderkant van de markt bedienen wel een apparte benaming voor zo een set!
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 2053
1-10-2008 17:00
Moet zeggen dat het inderdaad wel erg weinig geld is voor zo'n set. Ik zou er de spullen niet voor uit de opslag kunnen trekken.

Maar on topic:
volgens mij hangt er een Awak setje in de Hooizolder Westkapelle. Heb deze set 1 keer gehoord. Gaat loeihard, zuiver, mooie bas (slaglaag).
Wel hadden ze het daar al na 1 week voor elkaar 1 van de drivers eruit te knallen, maar ik mag aannemen dat de verhuurder de set goed heeft beveiligd?
Ze voorheen hadden ze in de Hooizolder een prachtige Outline set hangen, die ook keer op keer kapotte drivers had.
Die set klonk daar overigens helemaal niet, de dansvloer is 5 x 6 en dan vier toppen in ieder hoek is wat veel van het goeie.
Hangt overigens met de Awaks ook weer zo.

Zeker voor het geld heb je er een mooie set aan, met de kanttekening dat je er geen live bands op moet gaan zetten. Zou ik sowieso niet doen op 15" toppen, kom je net wat mid te kort. Maar voor drive-in een prima set!
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DJ_SCARAViLiiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 9-4-2015
Berichten: 276
3-10-2008 11:49
Het gaat inderdaad om deze set.
Ons totale budget ligt rond de 1500 euro (uit te breiden tot 2000 indien nodig) voor licht en geluid.

De set (4 top + 4 bas) wordt nog aangevuld door 8 RCF (18") laagkasten (Weet niet Welk type (ga het navragen) maar ze zouden rond de 1kW vermogen liggen.) en 8 HK 12" toppen verwerkt in de truss.
Het geheel wordt dan 3-wegs aangestuurd.

Uiteraard wordt de set door een processor aangestuurd.

Mvg
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
3-10-2008 12:05

DJ_SCARAViLii schreef:

Het gaat inderdaad om deze set.
Ons totale budget ligt rond de 1500 euro (uit te breiden tot 2000 indien nodig) voor licht en geluid.

De set (4 top + 4 bas) wordt nog aangevuld door 8 RCF (18") laagkasten (Weet niet Welk type (ga het navragen) maar ze zouden rond de 1kW vermogen liggen.) en 8 HK 12" toppen verwerkt in de truss.
Het geheel wordt dan 3-wegs aangestuurd.

Uiteraard wordt de set door een processor aangestuurd.

Mvg
Zou je het niet halen met alleen de HK set dan? Kun je de rest gebruiken voor een mooie lichtshow. (met misschien een leuke laser ofzoiets???)
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
DJ_SCARAViLiiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 9-4-2015
Berichten: 276
3-10-2008 12:22
De locatie is overlaatst uitgerust met geluidsbegrenzers (niet aangesloten op het net).
daarom is het best het geluid zo goed mogelijk te spreiden..
Zuiverheid van het geluid is van het grootste belang.

qua lichtshow komen er 16 mac250 krypton, een mooie constructie waarin 3 cirkels van 3m verwerkt zitten (deels getakeld, deel met groundsupport) die volledig uitgelicht wordt door multi(led) pars.

aan de dj komen 4 (van de 16) heads en 16 scans (winners weliswaar, maar leuk om een wall te maken).

In de constructie komen wat stroboeggs en 4 martin atomic strobes.

Normaal komen er 2 500mW groene lasers en 1 fullcolor 1.2Watt...

Grtz

Terug naar forum Reageer (zonder quote)