Forum > Geluid

Behringer of Syrincs als luidsprekers

(25 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
WaypointStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 16-7-2013
Berichten: 134
16-6-2003 14:40
Hoi,

Ik heb het volgende "probleem". Ik zit te twijfelen. Ik zoek een setje boxen voor thuis, bij mijn set up op me kamer. Ik wil gewoon een zo mooi, strak, zuiver geluid als maar kan. Mijn budget is 670 euro en daar moet ik de boxen en versterk voor hebben.

Nu kwam ik op de volgende 2 luidsprekers:

Behringer Truth Model B2031 (550 euro, actief):
www.digitalprosound.com/2002/10_oct/reviews/monitor_shootout.htm

Syrincs M3-220 (630,00 euro, actief)
www.new-line.nl/v/11195

Ik zit echter nog te twijfelen welke ik beter kan nemen. Over de Behringer zijn veel lovende reacties uit gekomen, terwijl van de Synrics niet veel reacties zijn. (wel enkele positieve)

Nu is mijn vraag aan jullie: Welke kan ik het beste nemen? Ik wil gewoon nu in 1x klaar zijn, niet dat ik over een paar jaar alweer super spijt krijg van mijn aankoop... Die 670 euro verdien ik echt niet in 3 weekjes wink ;) Of kan iemand misschien nog andere revieuws geven over de luidsprekers?
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
16-6-2003 14:44
Ik heb van de week de Syrincs gehoord en ik vond ze wel erg goed klinken.

Ik zou ze ook zeker boven de behringer plaatsen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
16-6-2003 14:47
Er is geen enkel boekenplankspeakertje (dus ook niet de Behringer) dat tegen de Syrincs set op kan. Dat wordt niet veroorzaakt door de kwaliteiten van de ontwerpers of het logo op de behuizing MAAR door het nagenoeg compromisloze ontwerp van de M3-220. Gesloten topjes met 10cm drivertjes (optimale afstaaleigenschappen EN impulsgedrag) voor het mid en een bandpass kastje voor het laag. De boekenplankspeakertjes kunnen EN niet deze hoeveelheid lucht verplaatsen (dus aanzienlijk minder stevig laagfundament) EN nooit de detaillering geven van de M3-220 (vanwege het feit dat ze relatief grote drivertjes hebben die dus ook vrij zwaar zijn terwijl het Syrincs setje gebruik maakt van lichte 10cm drivertjes).

Over 1-2 weken krijg ik de Behringer speakertjes binnen zodat ik ook die 1:1 naast de Syrincs set kan zetten. Bij de Samson Resolv 65A set heb ik dat reeds gedaan. De Samson set kwam niet eens in de BUURT van de Syrincs set (totaal andere kwaliteitsklasse!!!). Ik zie niet in waarom de Behringer set (ook een Chinees) dan ineens voor hetzelfde geld (min of meer) WEL in de buurt zou kunnen komen.

Lovende kritieken lees ik overal over bijna alles. De meeste sites durven gewoonweg niet echt kritisch te zijn...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WaypointStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 16-7-2013
Berichten: 134
16-6-2003 15:02
Heey, top zulke snelle reactie's!

Zijn er nog meer mensen met ervaringen met deze luidsprekers?

Ow en Dré hoe zit het met dat 1 kabelige systeem? Is dat een kabel voor het geluid en stroom(?) naar de topjes? Of iets anders? Is dat een hoogwaardige kabel? Of is het zo'n kabeltje dat je bij wijze van ook bij de Gamma kan kopen??

En wat voor soort kabel moet er van de luidsprekers naar me mengpaneel? Zijn die bij de Synrics ook gebalanceerd? Ik heb namelijk gebalanceerder uitgangen (heb een UMX-9) op me mengpaneel. Moeten van die grote xlr-pluggen in de gebalanceerde master van me mengpaneel volgens mij ?

Alvast bedankt!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
16-6-2003 15:14

Waypoint schreef:

Heey, top zulke snelle reactie's!

Zijn er nog meer mensen met ervaringen met deze luidsprekers?

Ow en Dré hoe zit het met dat 1 kabelige systeem? Is dat een kabel voor het geluid en stroom(?) naar de topjes? Of iets anders? Is dat een hoogwaardige kabel? Of is het zo'n kabeltje dat je bij wijze van ook bij de Gamma kan kopen??
Hij zit ook aan je analoge computermonitor (het is dus een VGA kabeltje). Als het kabeltje goed genoeg is voor hoogfrequente en gevoelige signalen dan kan een line signaaltje er ZEKER overheen (volgens mij gaat het signaaltje ook nog gebalanceerd over het kabeltje in kwestie dus ook afscherming is een non issue). Ook de voeding van de topjes gaat over deze 15 aderige kabel.
En wat voor soort kabel moet er van de luidsprekers naar me mengpaneel? Zijn die bij de Synrics ook gebalanceerd?
De M3-220 heeft XLR-3 gebalanceerd in. In jouw geval is het dus gewoon lekker aansluiten met een standaard XLR-XLR kabel.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Jeroen GStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2002
Laatste: 10-3-2008
Berichten: 46
16-6-2003 15:23
Ik heb thuis een dolby 5.1 systeem van Syrincs. Volgens mij zijn de topjes nagenoeg gelijk aan het M3-220 setje en ik ben er erg over te spreken. Zowel films als muziek klinken te gek.

Het subje geeft ook een berg laag waar je verstelt van staat te kijken. De meeste mensen die ze bij mij thuis gehoort hebben zijn behoorlijk onder de indruk geloof ik.

Behringer zie ik eerder als een Multicopy oid... Namaken kunnen ze wel, maar er wordt altijd gesneden in de kwaliteit om de prijs zo laag mogelijk te krijgen. Behringer naast Syrincs.... eh.... ik denk wel dat ik weet waar mijn voorkeur zal liggen. (ik heb de Behringers nog niet gehoord, maar weet nu al genoeg wink ;) )
You'll find me @ djresource
PowersoundStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 3-3-2010
Berichten: 255
16-6-2003 15:46
Welk systeempje is dat van Syrincs 5.1 ??? Url ?
Shake your ass around, cause here we come with PowerSound!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
16-6-2003 15:49
www.syrincs.de/new/h51.htm
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PowersoundStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 3-3-2010
Berichten: 255
16-6-2003 17:05
En hoeveel kost ie ?
Shake your ass around, cause here we come with PowerSound!
WaypointStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 16-7-2013
Berichten: 134
17-6-2003 00:15
Jij wil ook echt alles weten van die 5.1 set hè razz :p

Terug naar forum Reageer (zonder quote)