Forum > Licht

Movinghead Futurelight PHS-250 of Movitec SL-250

(29 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
Mister-MickeyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2006
Laatste: 20-1-2017
Berichten: 77
12-9-2007 16:18
Hallo,

Ik ben van plan deze week nog (morgen of overmorgen). Deze movingheads, 2 stuks aan te schaffen. Nou, zou ik hier graag ervaringen over willen weten. En ik had ergens gelezen dat de phs serie van futurelight misschien een aantal "bugs" had....

Maar ik kan ook voor hetzelfde bedrag 2 Movitec's sl250 (die volgens mij beter bekend staan) kopen. Maar deze zijn dan wel 2 jaar ouder (zo'n 3 a 4 jaar oud, de futerlights waren 1,5 jaar oud). Zowel de Movitec's als de futurelights zitten (net) over de 1000 uren. Beiden vaak voor grotere feesten gebruitk. Het verschil voor mij is dat de futurelight 2 gobowielen heeft, en de movitec zou betrouwbaarder en sneller zijn. Qua prijs maakt het niet uit, maar wat raden jullie mij aan?

Ik hoop snel reactie's te krijgen...
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
12-9-2007 16:39
Weet wel dat movitec zo dood is als een pier (het merk), dus qua service en spare parts kun je af en toe wat meer moeite moeten doen om er aan te komen...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Mister-MickeyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2006
Laatste: 20-1-2017
Berichten: 77
12-9-2007 17:09
Ja oke, maar volgens mij gaan de Movitec's tweedehands nog steeds als warme broodjes over de toonbanklaugh :D.... Maar je hebt wel een punt dat spare-parts moeilijk zijn, maar een goede reparateur kan er toch wel iets op bedenken?!.. En ik wil natuurlijk niet dat ik kapotte movingheads krijg en ben ook zeer zuinig...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
12-9-2007 17:16

Mister-Mickey schreef:

Ja oke, maar volgens mij gaan de Movitec's tweedehands nog steeds als warme broodjes over de toonbanklaugh :D.... Maar je hebt wel een punt dat spare-parts moeilijk zijn, maar een goede reparateur kan er toch wel iets op bedenken?!.. En ik wil natuurlijk niet dat ik kapotte movingheads krijg en ben ook zeer zuinig...
Voor die 500-600 euro die je per kop maximaal betaalt lach je toch in je vuistje? Als er 1 kapot is koop je een ander en als je toch echt spareparts zoekt.. Koop je toch ook nog even een exemplaar erbij?
Light Image
Mister-MickeyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2006
Laatste: 20-1-2017
Berichten: 77
12-9-2007 17:35
Huh... Ik snap het niet zo echt.. maar welke zouden jullie mij aanraden (graag ervaringen..)??
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
12-9-2007 17:37

Mister-Mickey schreef:

Huh... Ik snap het niet zo echt.. maar welke zouden jullie mij aanraden (graag ervaringen..)??
Wat snap je er niet aan? Als je geen zin hebt in gezeur en goede service van de leverancier wilt hebben, zul je geen van beiden moeten nemen.

Wil je voor een dubbeltje op de 2e rij zitten MAAR ben je dus ook bereid om af en toe in geval van problemen even van stoel te verwisselen (voor slechts weer een paar dubbeltjes) dan ga je voor die Movitec (aangezien die inderdaad met elke tik van de klok worden aangeboden voor.. jawel.. slechts een paar dubbeltjes).
Light Image
Mister-MickeyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2006
Laatste: 20-1-2017
Berichten: 77
12-9-2007 18:18
Oke ik snap het nu.. alleen ik wil nu gewone "goede" movingheads (niet de cyborg/phantom/challenger), maar ik wil ook niet de duurdere waar je zo'n 750 a 1000 euro betaald per stuk tweedehands zoals de MAC250, hoewel die degelijk en goed is, maar op dit moment lijkt me een movitec sl250 het beste. Maar zou graag meer reacties willen....
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
12-9-2007 18:21
futurelight zijn prima onderdelen voor te kopen. Kosten ook niet de wereld en werken verder prima. Nieuwe phs250 koppen zijn niet meer te krijgen, opvolger is de djhead 250.

De oude serie Fururelight of de PHS 260 of hoger is weer een hele andere serie, das ook een heel stuk robuster en beter.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
12-9-2007 18:46

Mister-Mickey schreef:

Oke ik snap het nu.. alleen ik wil nu gewone "goede" movingheads (niet de cyborg/phantom/challenger), maar ik wil ook niet de duurdere waar je zo'n 750 a 1000 euro betaald per stuk tweedehands zoals de MAC250, hoewel die degelijk en goed is, maar op dit moment lijkt me een movitec sl250 het beste. Maar zou graag meer reacties willen....
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan en ben voor de movitecs gegaan. Spare parts zijn naar mijn weten nog wel heel goed te krijgen en het zijn robuuste koppen. Ik heb toen een setje van vier aangeschaft die ongeveer evenveel uur op de teller hadden staan. Redelijk zwaar gebruikt maar ze doen het nog fantastisch. Natuurlijk krijg je dat de filters wat minder worden e.d. maar daar heb je weinig last van. De futurelights phs250 is naar mijn weten niet een hele goede serie. De MH660 (voorloper van de phs250) is te vergelijken met de movitec SL-250 (al zitten hier wel wat verschillen in, ook qua uiterlijk). De phs250 is een nieuwere serie waar (vooral in het begin) heel wat problemen mee zijn (geweest). Ik zou het dus wel weten...
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
12-9-2007 20:59

Maarten-square schreef:

Mister-Mickey schreef:

Oke ik snap het nu.. alleen ik wil nu gewone "goede" movingheads (niet de cyborg/phantom/challenger), maar ik wil ook niet de duurdere waar je zo'n 750 a 1000 euro betaald per stuk tweedehands zoals de MAC250, hoewel die degelijk en goed is, maar op dit moment lijkt me een movitec sl250 het beste. Maar zou graag meer reacties willen....
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan en ben voor de movitecs gegaan. Spare parts zijn naar mijn weten nog wel heel goed te krijgen en het zijn robuuste koppen. Ik heb toen een setje van vier aangeschaft die ongeveer evenveel uur op de teller hadden staan. Redelijk zwaar gebruikt maar ze doen het nog fantastisch. Natuurlijk krijg je dat de filters wat minder worden e.d. maar daar heb je weinig last van. De futurelights phs250 is naar mijn weten niet een hele goede serie. De MH660 (voorloper van de phs250) is te vergelijken met de movitec SL-250 (al zitten hier wel wat verschillen in, ook qua uiterlijk). De phs250 is een nieuwere serie waar (vooral in het begin) heel wat problemen mee zijn (geweest). Ik zou het dus wel weten...
Maarten
De sl250 en mh 660 zijn van binnen identiek (komen uit de zelfde (robe) fabriek in czjechie) en zijn erg degelijke heads. De nieuwe phs serie is daarintegen kwalitatief een stuk minder (made in china) en zeker de lichtopbrengst is om te huilen. Zeker voor de movitecs gaan dus. spare parts zijn ook nog gewoon te krijgen.
MB Audio systems

Terug naar forum Reageer (zonder quote)