Forum > Muziek

DJ Tricks tutorials

(3 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
21-8-2007 18:50
Heb op youtube en google al heel wat afgezocht naar vette dj tricks om te kunnen gebruiken in je set. Hoeft niet makkelijk te zijn, maar is altijd leuk om (te proberen) zoiets onder de knie te hebben(/krijgen). Denk aan leuke trucjes met de EQ, scratching (op cd-spelers), looping, beatmixen enz. Heb er al heel wat bekeken en ook best wel leuke dingetjes geleerd die ik zo nu en dan (met mate) gebruik happy :) . Iemand leuke dingen? Eventueel mag het ook zonder filmpje (uitleg alleen), maar dan wordt het wel al een stuk lastiger shocked 8O .
Bier, Billen, Borsten en Beats!
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
21-8-2007 18:53
Hmm, op een DJM800 doe ik vaak echo op 1/2beat om climax op te bouwen en dan af en toe heel kort met de bitcrusher erdoor, geeft wel vet effect.
Wat ook leuk is is een echo op 1/1 of 1/2 en dan een backspinnetje of een korte babyscratch door de spelende plaat waarop het effect niet is toegewezen. Maarja je kan natuurlijk nog veel meer, gewoon beetje proberen en klooien werkt het best happy :) .
Waar zit de cut op dit apparaat?
RadiazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2007
Laatste: 18-7-2010
Berichten: 44
21-8-2007 21:54
ik draai met vinyl en het valt me op dat je al ontzettend veel kunt zonder al die foefjes van cd spelers. alleen al met de faders... zo veel mogelijkheden als je bijv een leuke vocal hebt, en dat combineren met spelen met de EQ (stapje hoger) of de killswitches (nog n stapje hoger) en je hebt zo wat dingen die klinken als tricks.

daar heb je geen cd speler en ook geen video tutorial voor nodig, puur op gevoel en experimenteren...
mehzekah
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
22-8-2007 11:00
Bedankt alvast, ga gewoon weer eens wat uren pielen, moet nog een kleine maand wachten op de CDJ-800Mk2's en dan kan ik ook wat gaan doen met scratchen en fatsoenlijk loopen (on-the-fly happy :) ).
Bier, Billen, Borsten en Beats!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)