Forum > Geluid

Gekleurde CD-R'en

(9 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
PimsaintStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-3-2005
Laatste: 7-11-2009
Berichten: 51
8-6-2007 15:54
De ene DJ heeft het niet, de ander wel; een hoge pimpfactor. De een gebruikt een telefoonhoorn als PFL, de ander spuit z'n mixer witter dan wit en een derde doet dat met zijn gezicht voor hij verschijnt op een gig.

Ook ik hou wel van eens wat anders, zo viel mijn oog op CD's met een gekleurde surface (onderkant). Aangezien ik mijn genre's al in kleuren verdeeld heb, leek het mij leuk een hier bij passende cd te gebruiken. Maar de vraag is, heeft dit effect op de leesbaarheid van mijn CD's? Ooit heb ik een promo op zwartgekleurde CDr (a-la-playstation) gekregen, deze speelt overal probleemloos af. Hoe zit dat met blauw, rood, groen en oranje?

edit:hier een linkje naar z'n cd-r
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
8-6-2007 18:16

pimsaint schreef:

Ook ik hou wel van eens wat anders, zo viel mijn oog op CD's met een gekleurde surface (onderkant). Aangezien ik mijn genre's al in kleuren verdeeld heb, leek het mij leuk een hier bij passende cd te gebruiken. Maar de vraag is, heeft dit effect op de leesbaarheid van mijn CD's? Ooit heb ik een promo op zwartgekleurde CDr (a-la-playstation) gekregen, deze speelt overal probleemloos af. Hoe zit dat met blauw, rood, groen en oranje?

edit:hier een linkje naar z'n cd-r
Waar een CDR aan moet voldoen, is infrarood doorlaten. Andere kleuren doen er niet toe en is dus ook alleen voor het oog zichtbaar.

TCMC
DiggersfanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2006
Laatste: 13-12-2007
Berichten: 12
8-6-2007 18:33
Deze gebruik ik al jaren. Zijn ook nog eens van Taiyo Yuden.
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
8-6-2007 19:53

diggersfan schreef:

Deze gebruik ik al jaren. Zijn ook nog eens van Taiyo Yuden.
Taiyo Yuden is overigens de eerste fabrikant die CDR's maken. Overigens is Taiyo Yuden erg bekend geworden met cassettebandjes, maar maken ook veel elektronica onderdelen.

TCMC
PimsaintStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-3-2005
Laatste: 7-11-2009
Berichten: 51
11-6-2007 11:08
Is het brandbare deel daar dezelfde kleur als de bovenkant?
Dj marcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-11-2006
Laatste: 2-4-2011
Berichten: 42
11-6-2007 11:30
ik weet dat dit niet is wat jij bedoelt, maar wat ook gaaf is (en handig om cds uit elkaar te houden) lightscripe! dat zijn cdtjes die je na het normale branden, op zn kop in de brander doet, en dan kan je er afbeeldingen op branden..deze cds zijn ook in allerlei kleurtjes te koop, rood, geel, blauw, groen alles.. je moet hier wel een vrij nieuwe brander voor hebben..;-)

en antwoord op jou vraag.. ik denk dat het niks uitmaakt.. het lijkt mij niet dat ze cds gaan verkopen die niet te lezen zijn door sommige spelers.. en je ziet het bij orriginele cds ook steeds vaker, een blauwige gloed over de cd.. best grappig wat ze er tegenwoordig allemaal mee kunnen
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
11-6-2007 21:53
Doe maar Lightscribe, maar deze schijven zijn toch behoorlijk duur en het resultaat niet zodanig dat ik persoonlijk deze prijs terecht vind. Ik heb wel printable cd's/dvd's dit resultaat is wel heel mooi maar ik denk dat de levensduur bij dj gebruik hiervan niet lang is. (eigenlijk nog nooit getest)

Ik gebruik dezelfde cdr's als diggersfan en kan je zeggen dat dit zeer betrouwbare cd's zijn, de onderzijde van de schijven hebben wel allemaal dezelfde groenblauwe kleur.
KillaahAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2006
Laatste: 10-12-2007
Berichten: 41
11-6-2007 21:53
ik heb zo'n lightscribe brander
is wel leuk voor eens een cd gewoon voor thuis
want een cd front branden duurt rond een uur
overgens zijn de cd's vind ik erg duur
iets van 10 voor 10 of 11 euro
PimsaintStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-3-2005
Laatste: 7-11-2009
Berichten: 51
12-6-2007 14:59
Zoals je misschien hebt gezien zijn de door mij genoemde CD's inkjet printable, dus lightscribe is overbodig.
Het ging mij puur om de leesbaarheid van de gekleurde surface. Wat is nog weet ik dat in het begin van de CD-r veel van deze schijfjes een gouden surface hadden. Veel goedkopere CD-spelers hadden hier nogal wat moeite mee. Vandaag de dag zie je deze schijfjes ook bijna niet meer.
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
12-6-2007 20:10

pimsaint schreef:

Het ging mij puur om de leesbaarheid van de gekleurde surface. Wat is nog weet ik dat in het begin van de CD-r veel van deze schijfjes een gouden surface hadden. Veel goedkopere CD-spelers hadden hier nogal wat moeite mee. Vandaag de dag zie je deze schijfjes ook bijna niet meer.
Inmiddels zijn de CD players ook veranderd. Voorheen hadden oudere CD spelers sowieso moeite met CD-R's. Globaal kun je ook stellen dat de reflectie graad van een CD 100% is, van een CD-R 70% en van een CD-RW slechts 30%. De CD-RW was vaak de vuurdoop voor nieuwe CD-spelers die er nog niet voor gemaakt waren, maar voor mij wel een teken was dat de laserunit zeer goed is.

TCMC

Terug naar forum Reageer (zonder quote)