Forum > Newbie Forum

DJ Setje voor beginner

(20 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
MielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-10-2003
Laatste: 2-6-2008
Berichten: 127
19-12-2006 16:39
Goedendag allemaal,

Ik ben Miel, en ik wil graag beginnen met draaien. Dit ga ik samen met een vriend doen, omdat hij ook graag wil beginnen en ik in mijn eentje het geld niet kan opbrengen.

Ten eerste heb ik bekeken wat beter zou zijn; CD's of platen. Mijn keuze viel op CD's omdat we simpelweg niet genoeg geld hebben om platen te kopen, terwijl we al een flinke CD-collectie hebben. Scratchen is leuk, maar eerst maar eens leren draaien dacht ik zo. Nu komt het hele verhaal: Ons MAXIMALE budget is 400-500 euro. 400 euro is nu beschikbaar, 500 over een maandje of 2.

Ik heb zelf even rondgekeken naar geschikte apparatuur en kwam op de volgende zaken uit. Speakers, versterkers en koptelefoon heb ik bewust achterwege gelaten omdat ik al een goede koptelefoon en een setje speakers heb.

CD-Spelers:
Numark CDN-22MK4
Goedkoop, goede reviews, lijkt me een degelijk ding. Al lijkt hij me wel erg simpel als we alleen met CD-Spelers draaien.

Numark CDN-35
Veel functies, goede reviews, alleen vrij prijzig. Budget voor de mixer moet dan omlaag.

Gemini CDX-04
Ziet er geweldig uit, enorm scala aan functies. Lijkt me iets waar we goed mee vooruit kunnen. Wel prijzig, dus budget voor de mixer moet wederom omlaag.

Verder staan er nog een hele hoop andere dubbele CD-spelers in de shop, die allemaal onder de 350 euro zitten. Ik twijfel bij deze aan de kwaliteit, is dit terecht of niet? De laatste speler uit mijn lijstje lijkt me nog het meeste geschikt, al komen we dan wel in de knoop met een mixer lijkt me.

Mixers:
Ik wil graag een mixer met 2/3 kanalen, aparte toonregeling per kanaal en een mic in en headphone out.

American Audio Q-D6
Zoals eronder staat, perfecte opvolger van de Gemini PS-626i. Meer kan ik er niet over zeggen, hij lijkt me helemaal perfect.

Behringer DX-625
Nette prijs, alleen twijfelachtige reviews. Maar aangezien we beginners zijn met een prutbudget vraag ik me af of ik wel zo kritisch kan/mag zijn laugh :D

Als jullie misschien andere suggesties hebben, alles is welkom!

Wat vinden jullie de beste combo die wij kunnen kopen. Ik ben erg aangesproken door beide CD-spelers van 400 euro, maar dan zouden we alleen een goedkope mixer kunnen kopen van mindere kwaliteit. Dilemma dus wink ;)

Tot slot nog het verhaal van 2e hands. Als we bijvoorbeeld een tweedehands mixer zouden kopen, zijn we een stuk voordeliger uit, maar heb je kans op stroeve/krakende faders of andere mankementen aan het apparaat. Zijn dit soort risico's het waard of kunnen we beter gewoon voor nieuwe spullen gaan?

Met vriendelijke groet, Miel.
Maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
19-12-2006 17:06
Grappige aan je post vind ik eigenlijk dat je zelf al de voor en nadelen van de verschillende keuze's opnoemt.

Vragen als deze zijn al heel vaak gesteld, dan worden er een paar producten genoemd door de verschillende forumleden hier en de laaste post is meestal zoiets van: "Het hangt er allemaal vanaf wat je budget is en wat je ervoor bereid bent uit te geven"

Met die numark dubbele cd-spelers zit je in ieder geval wel goed lijkt me!
Omdat je nog een beetje twijfeld of dat je met cd's of platen wil draaien is het misschien handig om een vier kanaals mixer te kopen? Misschien dat je er later een setje draaitafels bij wil en dat is dit wel zo makkelijk (switchen kan ook wel maar goed..........)

Heb ik ook gedaan maar dan andersom, eerst TT's en toen CDJ's
Hiervoor heb ik een reloop mixer> RMX 40 DSP
Misschien wat voor jou? Of kijk eens naar de RMX 40 BPM.... nog niet eens zo gek duur, zul je wel ietsje bij moeten sparen maar misschien is dit wel haalbaar?
(Deze)
Succes in ieder geval!
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
MielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-10-2003
Laatste: 2-6-2008
Berichten: 127
19-12-2006 18:29
Bedankt voor je reactie. Ik denk alleen dat een 4 kanaals iets te hoog gegrepen is, tegen de tijd dat ik er draaitafels bij wil ben ik ook wel toe aan een compleet nieuwe mixer, gok ik. Al moet ik zeggen dat een mixer met effecten me heel erg tof lijkt, om de muziek toch wat op te leuken e.d. Helaas betaal je daar ook flink voor, leert een vluchtige blik in de Shop mij laugh :D
Maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
NickolaasStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-8-2006
Laatste: 20-8-2011
Berichten: 40
19-12-2006 20:02
ik heb als eerste cd speler en mixer ook gekozen voor de cdn-35 en de qd6 en deze bevallen me zeer goed.
beide aanraders dus
MielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-10-2003
Laatste: 2-6-2008
Berichten: 127
19-12-2006 20:56
Grappig dat je het nu zegt, want ik heb even overlegd en we gaan voor de CDN-35. Mixer zijn we nog niet uit, maar we gaan het waarschijnlijk wagen op een 2e hands 626i of QD6.
Maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
MielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-10-2003
Laatste: 2-6-2008
Berichten: 127
20-12-2006 08:52
Ik heb weer wat rondgekeken, en mijn oog viel ditmaal op de Reloop RMX40. Deze ligt boven mijn budget, maar is 2e hands voor zo'n 100 euri te krijgen happy :)
Maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
20-12-2006 09:42
Zie je wel dat dit nog niet eens zo'n hele slechte tip was razz :p .
Neem er die cdn35 bij en je hebt een leuk setje waar je voorlopig goed mee vooruit kan!
Als je later je apparatuur wil omruilen (verkopen en beter kopen) heb je altijd zoiets van: "had ik maar........." (zelf ook meegemaakt ;)

Succes met je zoektocht naar een rmx 40!
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
20-12-2006 11:44

miel schreef:

Mixers:
Ik wil graag een mixer met 2/3 kanalen, aparte toonregeling per kanaal en een mic in en headphone out.
American Audio Q-D6
Behringer DX-625
een 2e hands 626i
RMX40

Tot slot nog het verhaal van 2e hands. Als we bijvoorbeeld een tweedehands mixer zouden kopen, zijn we een stuk voordeliger uit,
Over de mixers nogmaals;

Deze ken ik niet:
RMX40

Niet doen:
een 2e hands 626i
Behringer DX-625

Mwah...:
American Audio Q-D6

Suggesties (in volgorde graag naar minder graag):
(Gemini)UMX-SE (2e hands zeer goed te doen)
American Audio QD-5
JB-Systems MX 4 MKII

Ken ik niet, maar lijkt me een goede optie;
Vestax VMC-004

De UMX-SE heb ik zelf en ben ik erg over te spreken.
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
MielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-10-2003
Laatste: 2-6-2008
Berichten: 127
20-12-2006 16:11
Bedankt voor de tips, maar het plan is gewijzigd! Budget is omhoog geschroefd, heel lang verhaal. Dat we de CDN-35 nemen staat al vast. We hebben nu 300 euro voor de mixer, en we willen een effect mixer. Dit zou toch moeten lukken voor dit geld. Het moet een 3-kanaals zijn, omdat we er later evt. nog een tabletop met scratchfunctie/tt aan willen hangen. Ik heb zelf in de shop rondgekeken, en het is makkelijk wink ;)

Mijn oog viel vooral op de DXM-06 van Numark. Dré's choice, effecten, kills, soepele faders. Alleen die kleur, kan je hem niet met een andere plaat erop bestellen? sad :(

Dan de Behringer DJX-700, ziet er in orde uit, voldoende functies. Rustigere kleur razz :p Alleen het blijft behringer, moet ik dat wel doen? Wel lekker goedkoop overigens..
Maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
NjestoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-8-2005
Laatste: 9-3-2010
Berichten: 45
20-12-2006 16:20
De revieuws van de djx 700 al gelezen? Velen zijn er niet echt positief over.
Loat goan!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)