Forum > Algemeen Forum

Beginners DJ-set

(11 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
DjgoldhornStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2006
Laatste: 15-7-2006
Berichten: 3
14-7-2006 23:11
hallo,

Ik zoek een complete beginners dj set,(cd spelers (dubbel), mengpaneel, boxen en versterker, hoofdtelefoon)

In een budget van 650 €

Wie kan mij helpen ?

groeten goldhorn
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
14-7-2006 23:26
Voor thuis of zou je er ook graag een feestje mee draaien?
Maar dat is MIJN mening...
DjgoldhornStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2006
Laatste: 15-7-2006
Berichten: 3
14-7-2006 23:37
Eerst even beginnen thuis oefenen, en later (na zwaardere versterker en boxen) ook eventueel feestjes.
AddiksipkesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-12-2005
Laatste: 21-9-2008
Berichten: 20
15-7-2006 02:11
Als je later ook nieuwe boxen gaat kopen (dus zwaardere) Waarom zou je dan nu niet al meteen zware boxen kopen? Zonde van het geld, zou ik zeggen..
Wat je misschien wel kunt doen is (één) actieve box(en) kopen en die later als je ook op feestjes gaat draaien als monitor gaat gebruiken.
Over beginner cd spelers en mixers is al erg veel geschreven, misschien kan je eerst de zoekmachine gebruiken? Als je er daar niet mee uitkomt vraag je het nog een keer happy :)

jlla,, Addik
Ach jee..
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
15-7-2006 11:21
Ik zou eerst goed kijken naar wat je wilt houden, en wat je later wilt vervangen. Je budget is niet erg hoog, dus begin goed, en koop niet een rotzooi paket wat je later compleet moet vervangen, want dat is zonde van je geld.

Begin met een goede cd-speler, steek daar lekker geld in. Omdat je een goede wil, en je budget laag is, kun je beter een dubbele nemen.

Ik zou zeggen, de Numark CDN-35. een cd-speler waar je echt nog lang plezier van kunt hebben, en die je niet zomaar hoeft te vervangen.

Neem ook een niet al te duur mengpaneel, maar wel een die goede kwaliteit geeft voor het geld, zodat je er ook wel even mee kunt doen. Een mixer kan je later beter vervangen door een groter exemplaar, dus in principe kan je ergens een goedkoop ding op de kop tikken. Lukt je dat niet, neem dan een goeie voor het geld uit de webshop.

Ik zou zeggen, de JB-Systems MX 4 MKII. Dan heb je een flink grote mixer, waar je lang mee vooruit kan (mits je er voorzichtig mee bent!) Veel opties en aansluitmogelijkheden, dus je kan hem voorlopig wel even houden.

De American Audio Q-D6 is ook goed voor je geld, en gaat misschien iets langer mee, maar je hebt wel veel minder functies.

Dan wil je een hoofdtelefoon. Zolang je geen geld hebt kun je gewoon een simpele HiFi koptelefoon gebruiken, kost geen drol.
Je kan ook gelijk een goede koptelefoon kopen, die lang mee gaat.

Ik zou zeggen, neem dan de Stanton DJ Pro 2000. Heeft zich al lang bewezen, draai er soms ook mee en is gewoon een goed ding, die je als het goed is voor lange tijd niet hoeft te vervangen (mits je de oorpads een beetje onderhoudt.)

Dan wil je nog speakers en een versterker. Voor 650 kan je net een leuk setje kopen. Maar wat ik zou doen is gewoon ergens met het restant van je budget (€96,- heb je nog over na de Numark, de JB en de Stanton) naar een rommelmarkt, snuffelkrant, marktplaats ed gaan, en daar een leuk hifi setje uitzoeken, en doorsparen voor een fatsoenlijke set. Je kan nu wel goedkope speakers uitzoeken, als de MC serie ofzo, maar geloof me, daar wordt je niet gelukkig van! Ben blij dat je op het forum hier zit, zodat je niet de zelfde fout hoeft te maken als al die andere mensen... Koop gelijk iets goeds wat lang meegaat en je veel plezier van hebt (ookal is het dan iets duurder), of koop iets wat geen drol kost en je toch zo weer kan vervangen.

Spaar daarna door voor een set van 2x K-115 (staat regelmatig te koop hier) of iets in die richting.

Laat ons even weten wat je doet als je beslissing valt!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
XkStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-7-2006
Laatste: 10-8-2009
Berichten: 59
15-7-2006 11:47
Zo Goldhorn hierboven staat nu NET hetzelfde geschreven als men u hier aanbeveelt: https://www.dj2dj.be/forum/index.php?topic=21352.0

tevreden?
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
15-7-2006 12:17
Misschien is dat dan ook wel het beste;)

Alleen de Numark cd-speler is wel VEEl beter dan de JB, dus neem die lekker! Bestel ook bij New-Line, echt GEWELDIGE service! Vraag maar na aan iedereen, ooit iemand over New-Line horen klagen? En heb je enig idee hoeveel klanten ze hebben? Dat wil echt wel iets zeggen hoor!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
DjgoldhornStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2006
Laatste: 15-7-2006
Berichten: 3
15-7-2006 13:09
Bedankt alvast, ik denk er nog even over na.
The fresh princeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-3-2008
Laatste: 31-3-2008
Berichten: 2
16-3-2008 17:02
hallo iedereen!

Ik ben waarschijnlijk de miljoenste die met deze vraag afkomt ook al heb ik in de verschillende topics al veel opgestoken. Ik wil gewoon even duidelijkheid. Ik zou dus graag een beginner dj set aanschaffen om vooral in het begin thuis en dan om kleinschalige feestjes te draaien. Uitsluiten CD's! Heb ik dan zowel een mixer, een draaitafel als een CD-speler nodig?? en kan ik deze systemen aanstluiten om de speakers van mijn stereo?

Thanks!
Sunny leonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-9-2007
Laatste: 29-10-2014
Berichten: 83
16-3-2008 17:14
hallo iedereen!

Ik ben waarschijnlijk de miljoenste die met deze vraag afkomt ook al heb ik in de verschillende topics al veel opgestoken. Ik wil gewoon even duidelijkheid. Ik zou dus graag een beginner dj set aanschaffen om vooral in het begin thuis en dan om kleinschalige feestjes te draaien. Uitsluiten CD's! Heb ik dan zowel een mixer, een draaitafel als een CD-speler nodig?? en kan ik deze systemen aanstluiten om de speakers van mijn stereo?

Thanks!
Je hebt dan natuurlijk geen draaitafel nodig omdat je alleen met CD`s wilt gaan draaien maar je hebt wel 2 cd-spelers nodig en een mixer.
Voor thuis is je stereo goed genoeg, echter voor feestjes zul je wat meer nodig hebben.
Maar gebruik de zoekfunctie eens, dan zul je hier veel informatie over vinden!

Leon

Terug naar forum Reageer (zonder quote)