Forum > PC related Forum

Midi en laptop

(9 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
MiriamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-4-2003
Laatste: 6-5-2003
Berichten: 3
19-4-2003 20:13
Hallo allemaal, Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een vraagje over midi en laptops. Ik heb een keyboard Yamaha PSR750. Ik gebruik dit keyboard vaak in combinatie met mijn computer. Nu heb ik sinds kort een laptop. Misschien een hele domme vraag, maar kun je een Keyboard aansluiten op een laptop?? Ik heb geen midi ingang op de laptop?? Moet je dan een extern geluidskaart kopen of gaat dat gewoon niet???
Wie kan me hier een antwoord op geven.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
19-4-2003 20:40

Miriam schreef:

maar kun je een Keyboard aansluiten op een laptop?? Ik heb geen midi ingang op de laptop??
Zo zal het allesinds niet gaan. De enige manier is via een midi poort, tenzij je keyboard uitgerust is men een usb-interface (waarschijnlijk niet, anders was je probleem wellicht opgelost).

Aangzien je je laptop niet kan uitbreiden met een PCI-kaart (wat wel kan met gewone pc's), zul je je een PCMIA geluidskaart moeten aanschaffen. Of die bestaan mét midi poort, is maar zeer de vraag. Loop eens langs waar je je keyboard haalde of stuur Yamaha een mail.
Dat deze oplossing een dure zal zijn, is zeker. Reken maar op meer dan 500 Euro.

Misschien bestaan ze wel, de externe geluidskaarten met midi-poort en usb interface naar je computer. Ik ben ze allesinds nog nooit tegengekomen. Ook eens vragen aan je dealer / Yamaha. De kans is groot dat deze heel wat goedkoper zal zijn dan een PCMIA versie (als die al bestaat).
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
19-4-2003 21:13
Bij de mycom heb ik ze ooit zien liggen, laptop-geluidskaartjes met midi ingang. Dat is alleen een lange tijd geleden, maar je moet zeker eens bij de computershop in de buurt langsgaan.
Maar dat is MIJN mening...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
20-4-2003 09:48
Even gegoogled:
messe.harmony-central.com/Musikmesse01/Content/Midiman/PR/MIDILink.html
www.psism.com/pca-gp.htm
www.synthony.com/Products/NAMM2001/midilink.html
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
21-4-2003 19:34
Na wat zoekwerk in de diepe krochten van het internet heb ik wat interessants gevonden:

www.yamahasynth.com/pro/ux96/index.html

Stapje hoger: www.yamahasynth.com/pro/ux256/index.html

Het zijn interfaces die je met een usb-aansluiting aan je computer/laptop hangt. Of het een Apple computer is of een IBM-compatibele, doet er niet toe. Je zal dus wel zo'n bakje aan je laptop hangen hebben.

De prijzen lijken goed mee te vallen: zo'n € 100 voor de UX96 en € 150 - € 200 voor de UX256. Software krijg je er bij. Wip eens binnen bij een Yamaha verdeler voor meer info.

Hopelijk ben je er wat mee.
BailaXtasisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-7-2003
Laatste: 26-12-2006
Berichten: 51
5-7-2003 09:36
ma mannekes toch, als verkoper bij Casio weet'k hier alles van en ik zeg je, het kan goedkoper!!! razz :p Je kan je keyboard met een JOYSTICKpoort aansluiten, echt waar!! zo'n pakketje met software en kabels kost... 20€ Hier staat het dan nog es te koop ook:
www.yezzz.be/auctions/1565555.html
en in de Makro verkopen ze deze dingen ook, maar wel alleen rond kerst en sinterklaas-periode.

Wat en service razz :p Je laptop zelf moet dan wel een joystickpoort hebben maar dat kan geen probleem zijn en een geluidskaart is ook vereist, anders ga je niet echt horen wat je speelt!!

Als je keyboard natuurlijk een diskettedrive heeft kan je zo ook je liedjes bewerken héé, opnemen op diskette via keyboard en dan in de PC bewerken én zelfs op cd branden. happy :) Hopelijk ben je ier wel wat mee!! Greeetttzzzz
WHAHAHA... DROP THAT BEAT!! Music was my first love...
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
5-7-2003 11:00
dat is idd niet duur...maar ik weet niet of elle laptops wel een gameport(joystick aansluiting) heeft.
maar als hij dat heeft is het een goede oplossing..
bij ons op school hebben ze een usb>midi converter werkt verder ook goed...
schnappi???
BailaXtasisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-7-2003
Laatste: 26-12-2006
Berichten: 51
7-7-2003 21:30
Ik heb hier een oude laptop staan 133Mhz en die heeft dat allesins, maar geen USB aansluiting (bestond nog niet) dus dat is de enige oplossing voor mij. Maar ik gebruik dat toch weinig. Een andere toffe toepassing diek mss wel meer zou gebruiken is die bij de CTK-631 van Casio, die kan je zogezegd syncen met de PC, je kan ritmes, klanken, enz... downloaden naar het geheugen in je keyboard. razz :p En er staan meer dan 100klanken op't internet en nog es zoveel ritmes dus... TOF happy :)
WHAHAHA... DROP THAT BEAT!! Music was my first love...
MayodaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2003
Laatste: 30-9-2004
Berichten: 75
5-1-2004 16:44
Als je je keyboeard wil aansluiten op bijvoorbeeld een laptop , kijk dan eens naar productren van M-audio, zij hebben mobiele aidio/midi interfaces.
de apparaten werken gewoon via usb en zijn bijna plug and play.
Ikzelf heb goede ervaringen met de M-audio/Audiophile 24/96 een instap kaart (niet al te veel in en outputs) maar wel met een zeer goede geluidskwaliteit!
Succes
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
5-1-2004 17:00
Oud topic, verhuisd naar pc-related forum
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)