Forum > Newbie Forum

club mixer 150-300 euro

(11 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
DJ_TommekeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2006
Laatste: 12-10-2008
Berichten: 15
23-3-2006 23:12
Hoi, ik wil graag leren mixen. Ik heb momenteel:
dubbele cd speler: Stanton S-550
hoofdtelefoon: Sennheiser HD 215
mengpaneel: JB-Systems Compact

Nu wil ik graag een iets betere mixer kopen. Ik draai trance/house/techno/.. en dus geen R&B of wat dan ook, en ik ben dus ook niet op zoek naar een battle mixer. Liefst iets 19" of iets dat ingebouwd kan worden in een 19" rack. Enige suggesties als de mixer maar 150-300 euro mag kosten? Of blijf ik beter oefenen op die Compact tot ik mij een veel betere mixer kan kopen?

Greetz
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
23-3-2006 23:18
Ik zou persoonlijk, zolang die compact geen kuren vertoont, nog even doorgaan met je compact, om vervolgens echt iets fatsoenlijks te kopen. Ik heb zelf goede ervaringen met de dateq XTC en met de ecler mac's (heb zelf een mac 70v). De Mac 40v is zo ongeveer de meest betaalbare ècht profi 19" mixer die er is voor zover ik weet. Andere mengpanelen die hoog aangeschreven staan, en toch nog enigsinds betaalbaar zijn, maar waarmee ik geen ervaring heb zijn de vestax pcv-275 en de ecler nuo 2 en 3. Tot voorkort was de UMX van gemeni een mengpaneel dat ook heel aardig schijnt te zijn, maar deze wordt niet meer gemaakt, en ook behoort gemeni niet bepaald tot de A-merken, wat van belang is bij losse verhuur en restwaarde. De vestax ligt nog het dichts bij je budget. Niet 19" maar dat is met een zwart plankje wel te ondervangen.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-3-2006 23:23
Ik sluit me aan bij big bang. Als die mixer van je het nu nog goed doet, dan zou ik die niet vervangen voor een budgetmixer, alleen om een nieuwe te hebben. Gewoon lekker doorsparen tot je iets van 400 a 500 euro hebt (zeker even naar die Eclers kijken, of mixers met effecten), en koop dan een nieuwe mixer. Of ga voor datzelfde budget nu op zoek naar een goeie tweedehands kwaliteitsmixer.

Wat betreft 19", er zijn ook aardig wat niet 19"-mixers waar je 19" oren voor kunt kopen of maken. Dan hangt het wel af van hoeveel HE ruimte je hebt.
DJ_TommekeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2006
Laatste: 12-10-2008
Berichten: 15
24-3-2006 16:27
Ik heb al een beetje rond gekeken. Een kameraad van mij die zelf ook al enkele jaren DJ is, raadt mij de Behringer DJX-700 aan (219 euro). Daar lees ik echter enkel commentaren over, dus weet ik niet of ik hier mijne maat in moet volgen, of de massa commentaar van overal op het internet.
Nog een optie vind ik de Reloop RMX-40 DSP (369) of Reloop RMX-40 BPM (329), maar voor die 40 euro extra koop ik misschien maar beter die effectjes erbij.
En als ik dan nog een paar maandjes langer spaar, kan ik misschien de nieuwe Synq SMX-2 kopen, die gaat geloof ik 656 euro kosten.
Aangezien ik gewoon in mijn bedkamer ga blijven draaien, en niet echt de intentie heb om ook op fuiven of zo te draaien, is die Behringer of de Reloop misschien wel goed. Of moet ik blijven doorsparen voor de nieuwe van Synq.
De vraag is dus eigenlijk... hoe lang moet ik blijven sparen? Aangezien ik al tevreden zou zijn met die Behringer (mijne maat is daar zeer vol van).
Ik wil trouwens liever een 'club mixer,' niet zo'n battle mixer. Ik vind een Crossfader maar brol, dus aan een degelijke crossfader heb ik helemaal geen behoefte. En ik vind de looks van een club mixer ook beter ;-) En last but not least, ik hou van veel kanaaltjes :P

PS: Hoe maak je links? Daar staat geen knopje voor in die balk.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-3-2006 16:35

DJ_Tommeke schreef:

Daar lees ik echter enkel commentaren over, dus weet ik niet of ik hier mijne maat in moet volgen, of de massa commentaar van overal op het internet.
Ik vind het heel erg bijzonder dat je daar over twijfelt.

Wat betreft de andere mixers die je noemt en je vraag over het maken van links: is het menu links bovenin je scherm nog niet opgevallen? O.a. zoekmachine en Forum Help.
Edit Mod: Sylvia: topic verplaatst naar het newbie-forum
DJ_TommekeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2006
Laatste: 12-10-2008
Berichten: 15
24-3-2006 17:03
Wat bedoel jet met "bijzonder"?

Ik hang al dagen rond op fora en dergelijke. Misschien mijn vraag een beetje beter formuleren: doorsparen voor die nieuwe Synq of genoegen nemen met de Reloop, aangezien het toch maar voor in de huiskamer is?
Dj ShuffleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-3-2006
Laatste: 14-5-2013
Berichten: 23
24-3-2006 17:06
Dat je beter massa's reviews van internet kan volgen dan 1 van je maat. Dus niet de Behringer shut up :X
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-3-2006 17:30

DJ_Tommeke schreef:

Wat bedoel jet met "bijzonder"?
Dat je twijfelt over of je de mening van één persoon zou volgen in plaats van de mening van honderden anderen. Dat heeft natuurlijk te maken met het feit dat dit je maat is, maar bij de aanschaf van apparatuur ga je je blik niet hierdoor laten vertroebelen. Zonde van je geld sneaky :V .

De Reloop RMX-40 DSP schijnt een erg leuke mixer te zijn voor het geld, en met de effecten erbij heeft de aankoop ervan zeker toegevoegde waarde.
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
24-3-2006 18:49
De Behringer DJX 700 is een leuk mengpaneel op dat de fader snel gaan kraken.
Ik heb er veel plezier mee gehad.
Ik werd het doorspuiten met perslucht moe en wilde iets nieuws dus ben ik sinds een halfjaar overgestapt op een Denon DN-X1500. (ik had hem 2 jaar)

Maar als ik nu overnieuw mijn eerste mixer moest kiezen werd het geen DJX700.

Ik zou ook gewoon door sparen voor iets beters waar je langer plezier van hebt.

De Reloop is een leuk mengpaneel, heb hem 5 minuten inhanden gehad op een djexpo en op het eerste oog een goed mengpaneel voor die prijs.

misschien eens intressant om dit door te lezen het gaat over de reloop RMX40 DSP. De Synq SMX-1

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
24-3-2006 21:05

DJ_Tommeke schreef:

Ik heb al een beetje rond gekeken. Een kameraad van mij die zelf ook al enkele jaren DJ is, raadt mij de Behringer DJX-700 aan (219 euro). Daar lees ik echter enkel commentaren over, dus weet ik niet of ik hier mijne maat in moet volgen, of de massa commentaar van overal op het internet.
Dan mag je maat zich best wat informeren over de kwaliteit van dat mengpaneel indien hij het je aanraadt. Geloof me: "de massas volgen is in dit geval een wijze beslissing!" Iedereen raadt dit ding ten zeerste af en als ik me niet vergis is ie zonder twijfel genomineerd voor de top 3 slechtste mixers.

Zo'n Reloop rmx40 is echter wel een aanrader. Ik heb er nu een paar keer op gedraaid en dit ding werkt echt wel zeer lekker. (denk er zelfs aan om m'n stanton smx te vervangen door zo'n reloop) Ook heeft ie Dré's Choice in de new-line shop. En als hij het goed vindt en aanraadt, dan mag je er eigenlijk best vanuit gaan dat het een goed apparaat zal zijn wink ;) (er is trouwens een recensie over geschreven op https://www.aboutdj.nl) [edit : precieze url is hierboven door dj berjo gepost schreef:

Groetn & veel succes
Jumping is not a crime. It's just hilarious.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)