Forum > Newbie Forum

american audio psx kopen?

(26 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
29-12-2005 20:49
hallo
Ik kan een american audio psx voor 140 euro kopen,
incl. orginele doos, en gebruiksaanwijzing.

Leeftijd onbekend,
maar ze zijn pas te koop sinds 2002,
Moet ik hem wel of niet kopen?

Groeten,
Focus on the customer and the rest will follow.
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 998
29-12-2005 21:03
Als we hier nou volmondig "ja" zeggen koop je hem dan?

Ik vind dat hier weinig over te zeggen valt. We weten niet of je de koper kent, of hij garantie geeft, of je hem kunt testen, hoe de huidige staat van de speler is, enz.

Verstandigste lijkt mij als je interesse hebt, gewoon even langs gaan bij de verkoper en de speler uitvoerig testen. Daarmee zit je natuurlijk nooit 100% safe, maar heb je toch al een goed idee van de staat. Bovendien kun je het dan met de verkoper afhandelen, zonder versturen en geld storten ed.

Succes!
Dance the night away!
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
29-12-2005 21:12
1 x bewerkt. Laatst door Marc Ebbers op 29-12-2005 21:40

Imcowelter schreef:

Als we hier nou volmondig "ja" zeggen koop je hem dan?
Het is niet dat ik hem dan spontaan zou kopen omdat de "forumleden van new-line" het zeggen.
Maar het probleem is dat ik zelf nog nooit met cd-spelers heb gewerkt(wel veel over gelezen), dus daarom kan ik zelf niet zo goed beoordelen of dit een goede koop is.
Ps ik wil hem wel graag verzenden het is 200km en ik kan het zelf toch niet heel goed beoordelen of hij goed functioneert.

En omdat ik er vanuit ga dat hier mensen zitten die er verstand van hebben vraag ik het, dus niet omdat de "forum-leden van New-line" het vinden.

Dusik hoop dat jullie mij wat meer kunnen vertellen,
alvast bedankt
Focus on the customer and the rest will follow.
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 998
29-12-2005 21:16
Ja maar wat verwacht je dan dat wij je nu gaan vertellen? Wij kunnen de staat toch niet beoordelen van het apparaat? De prijs is netjes als het apparaat nog 100% in orde is. En daar lijkt me dan alles mee gezegt.

We kunnen je wel tips geven waar je op moet letten als je gaat testen, maar aangezien je dat toch niet gaan doen heeft dat weinig zin.
Zomaar de speler kopen zonder eerst te testen zou ik niet doen, tenzij het een goeie bekende is waarvan je weet dat het wel goed zit. En zelfs dan moet je ermee opletten.
Dance the night away!
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
29-12-2005 21:18
Ja sorryashamed :$
ik bedoelde tips geven waar ik eventueel op moet letten,
als ik zou gaan kijken.
Groeten,
Marc
Focus on the customer and the rest will follow.
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
29-12-2005 21:33
Dit heeft niet heel veel met dit topic te maken,
maar ik wil het toch even vragen.

Ik zeg net tegen me ouders dat ik die psx misschien wil gaan kopen maar ze waren het er helemaal niet mee-eens. ze snappen namelijk niet wat je met zón ding moet doensad :(
(al bijna 17 en mag nog steeds niet zelf beslissensad :(.
Ik heb ze al verschillende topic's laten lezen van "hoe overtuig je je ouders" maar ze zeiden steeds zoiets als "net alsof jij dj kan worden(lees:Kamer-dj kan worden", wat heb je aan zulke dure apperatuur"

Heeft iemand misschien ook tips met betrekking tot hoe je het duidelijk maakt.

Als het hier niet thuis hoort laat het maar horen,
Focus on the customer and the rest will follow.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
29-12-2005 22:09
De ouder-discussie hoort niet hier thuis, maar aan de eettafel. (En anders in het topic dat je erover gevonden hebt.)

Wat betreft de speler: hou je er rekening dat aanwezigheid van handleiing en originele doos niks zegt over de staat van een cd-speler? Ik heb hier geen enkele originele doos staan, ben geen opslagplaats, maar mijn spullen zijn in topstaat, om maar eens wat te roepen.

En waar wilde je een tweede speler vandaan gaan halen eigenlijk? Draaien met twee verschillende spelers kan wel, maar is niet fijn. Ik spreek uit ervaring.

Verder kunnen wij niks zeggen over of je dit moet kopen of niet. De laatste nieuwprijs die ik hier in de shop zie staan is 399 euro, dus op papier is die 140 niet onredelijk. Koop nooit zonder uitgebreid te testen en kijk hierbij naar uiterlijke beschadigingen of slijtageplekken die iets kunnen zeggen over hoe intensief een speler gebruikt is en hoe ermee om is gegaan. Neem een stapel cs's mee (origineel en CDR van normale kwaliteit), en zie of alle functies naar behoren werken.

Tot slot: staar je niet blind. Bij twijfel niet doen.
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
29-12-2005 22:31

Sylvia schreef:

Tot slot: staar je niet blind. Bij twijfel niet doen.
Ja klopt op het moment weet ik niet wat de beste keuze is, mijn eerste indruk van de verkoper is goed(dat zegt natuurlijk niks)maar van de andere kant heb ik ook nog het probleem waar haal ik die tweede van daan. Er zullen namelijk niet veel mensen zijn die hun Psx los verkopen.

Maar ik zit er zelf ook een beetje mee dat ik NU eindelijk welleens "echt"mixen wil.
Heb zo veel gelezen op het forum, cd-spelers bekeken in webshops. Dat ik toch wel zoiets heb "Ik wil ook"
En om eerlijk te zijn staat het budget(het budget wat ik er op het moment voor over heb) het niet helemaal toe om nieuwe te kopen. En tevens zit ik met de gedachte, als ik ze nieuw koop en het "mixen" valt me toch tegen. Dat ik er veel geld voor heb uitgegeven en er €200 euro minder voor terug krijg, ik let nu eenmaal een beetje op me centenwink ;)
Focus on the customer and the rest will follow.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
29-12-2005 22:36
Maar met één speler valt er weinig te mixen. Je kunt als tweede een hifi-speler nemen, maar dan kun je alleen mixen van de hifi-speler naar de PSX en de hifi-speler niet pitchen, dus dat is behoorlijk beperkt.

Waarom niet een héél klein beetje doorsparen en dan zoeken naar een betrouwbare tweedehands dubbele cd-speler. Kost je verhoudingsgewijs minder geld.

Of je moet door willen sparen voor nog een enkele speler en genoegen nemen met een ander model. Wie weet kom je nog eens een Gemini CDJ-20 tegen bijvoorbeeld.
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
29-12-2005 22:55
Er valt dan inderdaad weinig te mixen.
Ik denk dat ik toch beslis om hem niet te kopen.
Niet omdat het een slechte koop is maar omdat ik dan maar 1 "dj- cd-speler" heb en een mengpaneel waar ik eigenlijk niet zo heel veel mee kan.

Eigenlijk zou het mooi zijn als je voor een klein bedrag, gewoon ergens met een beginnerssetje kan draaien een bepaalde tijd om te kijken of het iets voor je het wel wil.
^jammer genoeg is het geen werkelijkheid^

Ik lees net mijn mail,

En iemand had voor een heel laag prijsje 2 draaitafels(1 direct drive en een belt drive)
te koop incl. een voor de verkoper onbekend element en een Shure M44-7
Alleen draaitafel types zijn niet zo goed:
Soundlab DLP-32
Skytec3020
verkoop reden aanschaf sl-1200
prijs rond de 65,0€
kun je hiermee een beetje kijken of je het mixen een beetje wat vind.
En uit proberen was mogelijk en ook nog wat uitleg over mixen zei diegene.
Of is dit weer een onzin(een koop waarop ik me eigen blind staar) idee van mij.
Focus on the customer and the rest will follow.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)