Forum > Newbie Forum

welke cd-speler ?

(19 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Max-dj-psychoEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-3-2005
Laatste: 16-2-2008
Berichten: 94
23-12-2005 15:34
hallo allemaal,

Na een lange tijd van werken/sparen heb ik eindelijk genoeg geld om een echte cd speler te kopen er is eigenlijk geen een cd speler die buiten me budget valt. Alleen elke cd speler heeft toch weer ze voor en na delen.

Ik zoek een betrouwbare stevige cd speler. Een draaiende platter is geen must voor mij maar het lijkt me wel fijn.

zelf twijfel ik heel erg tussen :

pioneer cdj 1000 mk 2
+ punten : het is de standaard dus als ik in de toekomst in clubs of scholen moet draaien is het altijd makkelijk om er op te draaien of er een te huren , hij is niet erg groot de sd-kaart
- punten : weinig functies voor je geld ; bij de denon en numark krijg je effecten en een een draaiende platter , bij de pioneer niet.

denon s-3500
+ punten : draaiende platter , veel effecten en mp3 mogelijkheid ,2 cue manieren
- punten : geen sd kaart

numark cdx / hdx

+ punten : veel functies : smartloop , effecten , draaiende platter met 5 kg torque en bij de hdx een 80 gb harddisk
- punten : lelijk, log , en vrienden zeggen dat hij van goedkoop materiaal is en een afrader is ( kunnen jullie het tegendeel bewijsen ?)

Als jullie me kunnen helpen post maar raak !!
ps: wanneer komt de numark hdx uit ?
It's all about house music, and it always will be
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
23-12-2005 15:47
Over al deze spelers lopen al heel wat topics. Niet om flauw te doen, maar is een nieuw topic nou wel nodig?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Max-dj-psychoEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-3-2005
Laatste: 16-2-2008
Berichten: 94
23-12-2005 20:50
dat is wel zo, maar een vergelijking van deze spelers is volgens mij nog niet gepost
It's all about house music, and it always will be
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
23-12-2005 20:51
Waar wil je ze voor gebruiken? Drive-inn? Vaste instalatie? Op je kamer?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
23-12-2005 21:00

max-dj-psycho schreef:

en vrienden zeggen dat hij van goedkoop materiaal is en een afrader is ( kunnen jullie het tegendeel bewijsen ?)
En hebben die vrienden ook allemaal een CDX onder handen gehad en weten ze waarover ze praten? Denk het niet namelijk want ondanks dat de speler er mischien een beetje cheap uit ziet en niet zo perfect afgewerkt is als de Denon en Pioneer is het wel een prima speler.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-12-2005 21:12
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 23-12-2005 21:14

max-dj-psycho schreef:

dat is wel zo, maar een vergelijking van deze spelers is volgens mij nog niet gepost
Kan wel zijn, maar als jouw enige criterium is dat je "een betrouwbare stevige cd speler" zoekt, dan kunnen we het lijstje nog wel even wat langer maken. Alle spelers hebben voor- en nadelen, je keuze is persoonlijk en hangt af van wat jij ermee wilt doen. Als je je huiswerk fatsoenlijk hebt gedaan en dus weet wat de spelers kunnen en wat ze waard zijn in het veld, dan is er op dit soort topics eigenlijk nog maar één antwoord mogelijk: ga ze zelf eens naast elkaar testen.

Een veel gehoord antwoord is dan: niet mogelijk, geen auto, geen dealers in de buurt. Tuurlijk wel, ik ben ook naar Harlingen gegaan om drie mixers te bekijken, en ik heb ook via het forum en daarbuiten mensen bereid gevonden om hun actieve kastjes beschikbaar te stellen om naast elkaar te zetten, zodat ik makkelijker een nieuwe set kon kiezen.

Inhoudelijk:

max-dj-psycho schreef:

pioneer cdj 1000 mk 2
+ punten : het is de standaard dus als ik in de toekomst in clubs of scholen moet draaien is het altijd makkelijk om er op te draaien of er een te huren
Beginners-onzekerheid die nergens voor nodig is. Een beetje dj kan met elke professionele cd-speler overweg. Voor de memory-card is het handig, maar er zijn maar zat dj's die het zonder doen, gaat prima.

max-dj-psycho schreef:

- punten : weinig functies voor je geld ; bij de denon en numark krijg je effecten en een een draaiende platter , bij de pioneer niet.
Ja, En dus: wat wil JIJ nou? Wij kunnen toch niet voor jou beslissen of je een werkpaard (CDJ) of een pielbak (CDX) wilt hebben, of allebei (DN-S3500). Ik doe maar even een groffe kwalificatie. Je hebt de lopende topics ongewtijfeld gelezen, dus je kent het onderscheid.

max-dj-psycho schreef:

denon s-3500
+ punten : draaiende platter
Je zegt dat dit niet persé hoeft, dus...

max-dj-psycho schreef:

numark cdx / hdx
- punten : lelijk, log , en vrienden zeggen dat hij van goedkoop materiaal is en een afrader is ( kunnen jullie het tegendeel bewijsen ?)
Hoe kunnen wij op een forum het tegendeel bewijzen? Ga gewoon naar een winkel en test hem zelf. Ter illustratie: persoonlijk vond ik de CDX een hele mooie speler om te zien. En wie zou je nu moeten geloven?

Nogmaals: zo'n uitgave doe je niet vanachter je pc. Ga ze opzoeken, kijk eens of er mensen bij je in de buurt wonen die ze in huis hebben, bezoek beurzen of dj-expo's, maar raak ze op zijn minst allemaal even aan.
Max-dj-psychoEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-3-2005
Laatste: 16-2-2008
Berichten: 94
23-12-2005 21:13
daar heb ik geen flauw idee van, waarschijnlijk zijn het gewoon na-praters die een plaatje op het internet hebben gezien. Ik ga hem gebruiken voor vaste instalatie. Maar de cdx\hdx lijkt mij veel intressanter qua functies. Alleen de pioneer is gewoon de standaard dus als het een keer zo ver zou komen dat ik ergens in een club o.i.d mag draaien kan ik daar dan wel mee overweg ?
It's all about house music, and it always will be
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-12-2005 21:16

max-dj-psycho schreef:

Alleen de pioneer is gewoon de standaard dus als het een keer zo ver zou komen dat ik ergens in een club o.i.d mag draaien kan ik daar dan wel mee overweg ?
Voor alle spelers geldt: wil je gewoon lekker draaien, beatmixen, niet freubelen en klaar, dan kan dat op de CDJ-1000, en ook op iedere andere professionele cd-speler die je in het veld tegen zult komen.

En verder: de Pio kan dan wel DE standaard zijn, maar er zijn nog altijd een hoop clubs (vooral de minder grote), waar ze NIET staan. Staar je er ook niet te veel op blind.
Max-dj-psychoEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-3-2005
Laatste: 16-2-2008
Berichten: 94
23-12-2005 21:24
oke bedankt,

Heeft iemand van jullie weleens een numark cdx en een pioneer cdj 1000 naast elkaar gehad ?

Wat ik zo jammer aan de pioneer vind is dat hij tegenover de numark veel minder heeft ; geen smartloop , geen effecten en geen draaiende platter. Maar toch draaien de meeste top-dj's met het apparaat. In andere topics hier heb ik gelezen dat dit komt door de goede marketing van pioneer en de sd toevoeging daar komt bij dat het apparaat natuurlijk maar een hele korte tijd op de markt is. Denken jullie dat bijvoorbeeld de hdx hier verandering in zal maken ? Want op papier zijn naar mijn gevoel de numarks beter dan de pioneer.
It's all about house music, and it always will be
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
23-12-2005 23:38
De Pio's hebben hotstarts, Numark niet. Klinkt misschien niet een big deal als je ze nog nooit gebruikt hebt, maar geloof me: het biedt echt enorme mogelijkheden. Echter heeft de Pio geen beatcutter voor de loop en dat geeft ook behoorlijke mogelijkheden (de CDJ-800 heeft dit wel, maar weer geen hotstarts).

Maar even serieus: gewoon alledrie uitproberen en er de tijd voor nemen. Tussen de eerste keer voelen en uitproberen en de uiteindelijke koop zat bij mij dik 6 weken.

Maar nu na 1 jaar ontdek ik op mijn CDJ-1000's nog steeds nieuwe mogelijkheden. Geen nieuwe functies natuurlijk, die heb je binnen 1 uur door, maar wel andere mogelijkheden om de functies creatief te gebruiken. Dit zal met de CDX niet anders zijn vermoed ik.

Denon weet ik niets van, ik laat het merk een beetje links liggen, het trekt mij gewoon niet. Zal vast en zeker ook erg goed zijn, vond zelf de feel van de S5000 niet lekker, maar ook voor dit apparaat geldt denk ik dat je het pas na enkele weken of langer echt gaat doorgronden wat creatieve mogelijkheden betreft.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag

Terug naar forum Reageer (zonder quote)