Forum > Geluid

Probleem met behringer Truth 2092A?

(32 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
8-12-2005 23:16
Dag allemaal,

Ik heb vandaag men Truth sub binnen gekregen. Eenmaal alles aangesloten even testen natuurlijk. Maar voor de clip led opkwam hoorde ik iets trillen in de speaker (je kan het vergelijken met een schroefje dat meetrilt) Bij lagere volumes heb ik dit niet. Dit is ook bij bepaalde liedjes helemaal niet (ik heb alles geprobeerd vinyl, originele cd, mp3...) En het vreemde is bij somige nummers heeft hij het totaal niet.
Is er iets mis met men sub of is dit normaal?
Ik hield mij oor niet bij de poort? maar je hoorde het heel duidelijk op paar meter afstand.

Vriendelijke groet
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
8-12-2005 23:34
Is niet normaal.
Ben zelf ook in bezit van deze sub en hoor absoluut geen bijgeluiden.

Al heb ik bij de sub nog geen clip ledje zien branden (behalve bij het in- en uitschakelen ;-)).
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 13473
9-12-2005 09:46

RutgerLAN schreef:

Is niet normaal.
Ben zelf ook in bezit van deze sub en hoor absoluut geen bijgeluiden.
Hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf wat je de sub voert. Als je de sub voert met nogal muziekvreemde signalen dan kan het best gebeuren dat je een bijgeluidje hoort; zeker als je de sub helemaal kaal gebruikt. Ook gebeurt het regelmatig dat niet de sub herrie staat te maken maar iets in de omgeving (en het kan soms nog best pittig zijn om daar onderscheid in te maken).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
9-12-2005 21:02
Ruthgerlan:
Zou jij dat even kunnen uittesten als jouw sub dit ook heeft als je hem opendraaid tot juist voor de clipled. En probeer liefst verschillende liedjes. Ik zou je zeer dankbaar zijn.

Mvg
Bjorn
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
9-12-2005 22:56
Ik wil hier toch ook ff een bedenking maken, aansluitend bij de post van Dré.

Waar staat je sub ergens? Als hij bijvoorbeeld in een garage (ik zeg maar iets) staat, dan is het zeer realistisch en normaal dat de poort meetrilt. Denk ook ff aan andere koffers, slotjes en handvaten van flights, glazen kasten, andere voorwerpen. Je kan je soms echt wel vergissen tussen hetgeen je hoort, en de bijgeluiden uit de omgeving. Vergeet niet, dat, net zoals een woofer trilt, ook gelijk welk ander voorwerp kan trillen. Het is zelfs mogelijk dat, wanneer je een andere defecte woofer in een kast op de goed functionerende hebt staan, deze defecte begint "mee te spelen". Dit geeft ook een aardig effect vind ik. Je staat te luisteren, en plots hoor je de sound van een naar de kl**** gespeelde woofer, terwijl je weet dat dit gewoon niet kan bij degene die je aan het beluisteren bent. Begin dan maar eens te zoeken naar de fout. Maar dit doet allemaal weinig ter zake. Ik wil maar zeggen: kijk ff rond of er geen trillende voorwerpen te vinden zijn!

Het is natuurlijk altijd wel mogelijk dat er in de sub iets los ligt, maar dat lijkt me wel sterk met een nieuwe. Misschien toch ff controleren. Een fout in de woofer zelf kan je vrijwel uitsluiten.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
9-12-2005 23:28
Ik heb zeer goed geluisterd en het geluid komt werkelijk uit men sub. Kan dit poortruis zijn. (of sla ik nu helemaal de bal mis).Alletwee de speakers in de kast werken, daar is geen tijfel mogelijk. Dit heb ik na kunnen gaan door aan mij balance knop te draaien.
Het vreemde is als ik mijn vlakke hand in de onderste poort steek en tegen de bovenste plank druk(de plank waar de speaker in gemonteerd zitten) dan verminder het "bijgeluid" heel sterk.
Daarom dat ik denk dat het komt door de poort.

Mvg bjorn
(mijn exuses als ik er compleet langsla (met de poortruis) maar kon geen ander woord vinden)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 13473
10-12-2005 11:17
Als je je hand in de poort steekt dan verander je de parameters van de poort. Nogal wiedes dat er dan iets verandert.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
10-12-2005 12:55

dj beat schreef:

Ruthgerlan:
Zou jij dat even kunnen uittesten als jouw sub dit ook heeft als je hem opendraaid tot juist voor de clipled. En probeer liefst verschillende liedjes. Ik zou je zeer dankbaar zijn.

Mvg
Bjorn
Ja, en ik ben gekke henkie! Ik woon NOG in een huis, ben bang dat als ik dit doe, ik er niet meer IN woon ;-)

Zo rond de kerst heb ik wel een ruimte waar dit mogelijk is, mocht je het tegen die tijd niet hebben gevonden, laat ik het je wel even weten.
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
10-12-2005 14:57
Rutgerlan:
Gaat hij bij jouw dan zo hard. Als ik alles hierthuis opengooi de sub men de monitors gaat het niet veel hader als vroeger. De bas is ietjes meer aanwezig maar dat is het ook.
Je hoort hem maar zwakjes eigenlijk.

Groetjes
Ik begrijp het dat je dit niet kan testen . wink ;)
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
10-12-2005 15:10
Wellicht is er iets mis met jou gehoor? Of je zit te 'praten'? Of het is écht zo, en je sub is niet goed?

Ik weet niet wat voor een monitoren je erbij hebt, maar als ik MET of zonder sub op mijn B2031A speel, merk je het verschil GIGANTISCH. Misschien dat ik in een té kleine ruimte zit (6x4 meter).

Sub gaat diep, en doet op lage frequentie, mijn toch écht wel stevige, computer kast trillen. Iets harder en het raam uitzet-geval trilt mee (plus ruit zelf, hoor je resoneren).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)