Forum > Newbie Forum

Wat is er nodig om te beginnen?

(15 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
SebasjuhhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2005
Laatste: 21-3-2006
Berichten: 7
13-11-2005 16:13
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 13-11-2005 16:19
Hey,,

Ik wil graag dj worden,, en ik heb al wat spullen,,

Een cd-speler:
Gemini CFX-30 Met effecten (Scratch etc.)
www.mctex.nl/images/Thumbnails/cfx30.jpg

Een mixer/mengpaneel:
JB Systems PREMIUM 3-kan/2xMASTER/DJ-MIXER
Edit Mod: Sylvia: veel te lange link naar verkeerde winkel verwijderd.
Boxen:
JB Systems TSX 10 150 W.

Een goede lamp
Weet niet meer welke,, maar hij is goed om een grote huiskamer te verlichten razz :p

Wat heb ik nog verder nodig,, en wat voor soort moet ik dan kiezen??
Jullie kunnen mij vást wel helpen!

Grt. Sebasjuhh
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
13-11-2005 16:17
Wat je nodig hebt hangt af van wat je wil gaan doen.
SebasjuhhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2005
Laatste: 21-3-2006
Berichten: 7
13-11-2005 16:31
Gewoon draaien op feesten,, en zelf organiseren,,
DjneedleStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-3-2005
Laatste: 17-8-2008
Berichten: 31
13-11-2005 17:09
1 x bewerkt. Laatst door Djneedle op 13-11-2005 17:13
hey Sebas,

Aller eerst welkom op het forum. Maar hier op het forum linksboven staat zo'n handig ding voor dingen op te zoeken (dit noemt men een zoekmachine laugh :D ) en ik denk dat je dit niet hebt gedaan. Want er zijn genoeg topics voor beginnersapparatuur. Als je dan nog niet hebt gevonden dan kan je een topic aanmaken.

Maar toch even hieronder een paar vraagjes zodat we je verder kunnen helpen :
*Heb je boxen zonder versterker? shocked 8O Daar zal weinig geluid uitkomen. razz :p wink ;)
*Is het alleen om thuis te draaien?
*Zo nee, voor waar dan?
*Wil je ook nog met platenspelers gaan draaien?

Voor verlichting zou ik (wel dan voor thuis) gewoon 2 parren aan de zijkanten van je tafel/meubel zetten (liefst in de muur vast zetten) waar je apparatuur dan opstaat.

En ik vindt toch wel dat hij ergens een punt heeft : wat maakt leeftijd nu uit?

PS : lijkt dat nu zo maar of krijgt Sebas nu alleen maar reacties van vrouwen laugh :D , rap eens verandering in brengen.

mvg Hans

[edit] : Sylvia was juist iets voor. Het kan toch dat hij 1000 euro ter beschikking heeft (hier in België zeggen ze daar "verwent nest" tegen wink ;) )
I used to be a SCHIZOPHRENIC, but we're OK now!
SebasjuhhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2005
Laatste: 21-3-2006
Berichten: 7
13-11-2005 17:14
neej,, ik heb nu wel een versterker,, maar dies nie goed,,
Ik sal ook wel gaan draaien op school...
Nu hoef ik nog niet met platenspelers te gaan draaien,, cd's zijn ook gwoon goed en met mijn cd spelers kan je er veel mee...
Over dat budget.. Ik heb nu iets van 300€ maar alsk 500 nodig heb, kan ik daar wel aankomen...(Beetje werken, meer zakgeld, etc.)
DjneedleStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-3-2005
Laatste: 17-8-2008
Berichten: 31
13-11-2005 17:27
@ Sander (Barbara) : oei, mijn excusses. Had ik niet verwacht met een naam als Barbara (en zo stom geweest om niet ff naar de gegevens van de gebruiker te gaan kijken).

@ Sebas : Als je versterker niet goed meer is zou ik die vervangen door een DAP PALLADIUM P-400 Vintage of een DAP PALLADIUM P-500 Vintage.

En wat noem jij draaien op school, dat kan gewoon klassenfeest zijn van een klas van een paar m², dan is dat genoeg. Maar moet je echt in een zaal gaan draaien, dan vrees ik dat je geluid (en licht, maja dat is niet moeilijk) te kort komt.

mvg Hans
I used to be a SCHIZOPHRENIC, but we're OK now!
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
14-11-2005 13:46

Sebasjuhh schreef:

neej,, ik heb nu wel een versterker,, maar dies nie goed,,
Ik sal ook wel gaan draaien op school...
Nu hoef ik nog niet met platenspelers te gaan draaien,, cd's zijn ook gwoon goed en met mijn cd spelers kan je er veel mee...
Over dat budget.. Ik heb nu iets van 300€ maar alsk 500 nodig heb, kan ik daar wel aankomen...(Beetje werken, meer zakgeld, etc.)
Je verdient 25 euro per uur natuurlijk, dus tjah dan heb je het redelijk snel verdiend. Effies een weekje werken en dan ben je klaar :D Maar je kunt natuurlijk ook de pinpas van je oma ff lenen ;)

Of is het nou 2.5 euro per uur?

Anywayz, waarom wil je gaan draaien? Waarom ben je er zeker van dat je op school mag draaien. Hoeveel klassenfeesten zijn er op school, hoeveel krijg je ervoor etc. etc.

Koop gewoon eerst wat simpels om op te oefenen en koop daarna iets van goede kwaliteit.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
SebasjuhhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2005
Laatste: 21-3-2006
Berichten: 7
14-11-2005 19:41
ja,, ik begin idd net en hoef nog ff niks te hebben,, kwil eerst gwoon kijken hoe het echt is...
Maar ik ga denk ik toch sparen voor de versterker.. Alsk die heb kank eigenlijk wel al op mijn eigen klassefeesten gaan draaien...er is nu k*tmuziek gewoon van cd speler dus slechter dan dat kan ik niet zijn razz :p
Hoe zit het eiegenlijk met stroom,, kan het niet zo zijn dat als je teveel apperaten gebruikt de boel plat ligt??
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-11-2005 20:53

Sebasjuhh schreef:

ja,, ik begin idd net en hoef nog ff niks te hebben,, kwil eerst gwoon kijken hoe het echt is...
Maar ik ga denk ik toch sparen voor de versterker.. Alsk die heb kank eigenlijk wel al op mijn eigen klassefeesten gaan draaien...er is nu k*tmuziek gewoon van cd speler dus slechter dan dat kan ik niet zijn razz :p
Hoe zit het eiegenlijk met stroom,, kan het niet zo zijn dat als je teveel apperaten gebruikt de boel plat ligt??
Edit Mod: Sylvia: kun je aub vanaf NU weer normaal ABN typen. Daar ben je immers ook mee begonnen, dus je kunt het wel.


Als jij een bescheiden geluidssetje koopt voor feestjes tot zeg 50 man, en een basislichtsetje (wat parren en effectjes) dan kun je die gewoon in het stopcontact prikken. Liefst wel licht en geluid op twee aparte groepen, om te voorkomen dat het licht gaat storen op je geluid en natuurlijk moeten de stopcontacten geaard zijn.

Als je meer wilt, dan zul je moeten gaan rekenen. Maar zullen we er vooralsnog maar even vanuit gaan dat ook dit nog de komende jaren niet aan de orde zal zijn?
SebasjuhhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2005
Laatste: 21-3-2006
Berichten: 7
15-11-2005 15:38
Ja,, sorry,, maar ik spreek normaal geen abn maar ik zal het wel proberen hier te doen razz :p Wat voor versterker zal ik kiezen?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)