Forum > Off-Zone

Scheldwoordenlijst

(13 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
9-10-2005 12:43
De sms-to-laser software die wij gebruiken heeft de mogelijkheid scheldwoorden en andere flauwekul die je niet met de laser wil weergeven te filteren. De software vergelijkt de binnenkomende sms-sen met een woordenlijst.

Die lijst moet ik alleen wel zelf vullen. Nou ben ik best creatief, maar in plaats van zelf alle mogelijke ongein te verzinnen vraag ik me af of er geen kant-en klare lijst is met vloeken, ziektes, racistische woorden etc.

Heeft iemand zoiets wel eens op internet zien staan?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
CalipsoStandaard Lid
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 6-10-2024
9-10-2005 12:49
ik ben het wel ooit eens tegen gekomen. maar ik zou nu echt niet meer weten waar ashamed :$
wat een onzin in dit vak
DJ.TStandaard Lid
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 1-11-2024
9-10-2005 12:54
Scheldwoorden zijn ook aan veranderingen onderhevig, net als de rest van de Nederlandse taal.
Wat het handigst is, is om een zo uitgebreid mogelijke lijst te maken / downloaden en dan een paar feesten te gaan testen.
Misschien is het bijvoorbeeld een idee om de mensen te vragen zo veel mogelijk scheldwoorden te SMS- en (kun je vast een leuk spelletje van maken met een klein prijsje er aan vast).
Het voordeel is dat je zo de meest voorkomende scheldwoorden wel ontvangt en toe kunt voegen.
Wat ik me afvraag is hoe de software in elkaar steekt: kun je de berichten voordat ze op het scherm komen niet controleren en goedkeuren?
Elk nieuw scheldwoord dat je krijgt kun je tijdens het draaien van de software tijdens een feest toevoegen aan de lijst?
Hoe zit het met het op verschilende manieren spellen van scheldwoorden, bijvoorbeeld:

kut, Kut, K*t k-ut, enzovoorts..?
Darth Crossfader
ImcoStandaard Lid
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 22-11-2024
9-10-2005 13:06
https://www.taalkabaal.nl/scheldwoorden/index.php

https://www.innerspace.be/scheldwoorden/scheldwoorden_3000.txt

Probleem wat je kunt hebben is dat scheldwoorden ook wel eens kunnen voorkomen in een ander woord. Ik kan op dit moment even niks bedenken, maar ik heb wel eens op een ander forum dat ik een woord gebruik wat dan iets wordt als ge*blabla. Op die plaats van dat * staat dan een verboden woord.
Dance the night away!
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
9-10-2005 13:34
En dan vervang je de scheldwoorden door iets uit deze lijst.
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
9-10-2005 13:35
vraag aan enkele jongeren (16 jaar ofzo) de schelwoorden in hun breezah (of hoe je het ook verkeerd schrijft)-taaltje. Want veel normale woorden zal je niet tegenkomen denk ik.

mvg Alex
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
9-10-2005 13:50

DJ.T schreef:

Wat ik me afvraag is hoe de software in elkaar steekt: kun je de berichten voordat ze op het scherm komen niet controleren en goedkeuren?
Elk nieuw scheldwoord dat je krijgt kun je tijdens het draaien van de software tijdens een feest toevoegen aan de lijst?
De software heeft 3 standen: alles doorlaten, eerst automatisch filteren of eerst handmatig ieder bericht goedkeuren. Echte prutsers kan je ook definitief blocken. Als je kiest voor handmatig goedkeuren kan je foute woorden met één muisklik aan de blocklist toevoegen.
Hoe zit het met het op verschilende manieren spellen van scheldwoorden, bijvoorbeeld:
kut, Kut, K*t k-ut, enzovoorts..?
Die zal je allemaal moeten toevoegen, behalve dat hoofdletters en kleine letters volgens mij geen verschil maken.

Overigens iedereen alvast bedankt voor de lijsten. Al staan daar aardig wat woorden in waar ik niet zoveel problemen mee heb (gabber, gladiool etc.).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Max-dj-psychoEx Lid
Sinds: 1-3-2005
Laatste: 16-2-2008
9-10-2005 14:20
hou ook er ook rekening mee dat dingen zoals kanker afgekort worden naar kk of sletj in plaats van slet
It's all about house music, and it always will be
DeWitStandaard Lid
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
9-10-2005 15:47
Tis eigenlijk diep triest dat je er een filter moet opzetten.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
9-10-2005 15:50
Tja, het is jammer dat zo veel mensen tegenwoordig vinden dat ze alles maar kunnen zeggen, en de verantwoordelijkheid voor dat soort acties bij een ander leggen (degene die moet gaan filteren).

Wat mij eraan doet denken: bommeldingen en en andere terroristische onzin zul je er ook tussenuit moeten filteren. Ik meen mij te herinneren dat dit laatst ergens tot aardig veel gedoe heeft geleid op een evenement, waar iemand het nodig vond om dit geintje te flikken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)