Reggeaton
(27 reacties. Pagina 1 van 3)Moderator(s): Dré
Stevo_JDStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 21-6-2005 Laatste: 1-9-2010 Berichten: 141 | 28-8-2005 20:41 |
Dit topic is er voor bestemd, omdat deze er tot dusverre ik weet niet is, om je favoriete reggeatonplaat te plaatsen. Deze stijl wordt steeds groter in de zuidelijke landen en in Amerika is er al een heuze rage in de underground gekomen in de soort muziek. Tijd dat wij deze nummers ook maar eens gaan draaien, doen het trouwens altijd lekker tussen een trance of RnB plaat! Mijn favoriete op dit moment zijn: Nina Sky (Papi Sanchez) - Oye Mi Canto Yves Larock - Zookey (Lift your leg up) Magic Systeme - Bouger Bouger Daddy Yankee (Papi Sanchez) - Gasolina Gasolina is hier ook een hitje geweest, dus waarom die andere titels niet? :) Laat het me weten, wat je van de muziekstijl vind en of je de nummers wel of niet leuk vind. Ik ben zelf vooral trance liefhebber maar vind dit toch wel speciaal, vooral omdat het zo verschilt met wat ik anders luister of draai. | |
The best way to predict the future is to create it | |
TeunStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 31-12-2002 Laatste: 2-5-2014 Berichten: 133 | 28-8-2005 21:58 |
Zookey is toch geen Reggaeton? [Edit: Over de muziekstijl, ja het is iets nieuws. Het is een soort beter uitgewerkte variant van het simpele bubbling lijkt het. Ben benieuwd hoe lang dit stand houdt.] | |
Keljet | |
RobertoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-5-2003 Laatste: 20-4-2011 Berichten: 976 | 29-8-2005 15:58 |
hmm...zo nieuw is het niet hoor! Het bestaat al erg lang eigenlijk! Het is een mix van een dancehall beat met snellere ragga-vocals.. | |
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes! | |
Tribal ChefStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-11-2003 Laatste: 28-9-2009 Berichten: 543 | 30-8-2005 14:46 |
Het bestaat inderdaad een flinke tijd, alleen heeft het "beestje" nu een naam gekregen Wel lekkere muziek overigens | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 30-8-2005 15:09 |
Het is zeker lekkere muziek. Nieuw inderdaad niet, maar misschien wel in Europa. Dit soort nummers schalt al jaren uit de boxen van strandtenten aan de caraibische kant van Latijns Amerika. En zeg nou zelf: de Latino-raps in deze nummers klinken toch stukken beter dan de Amerikaanse? | |
DJ.TStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-8-2003 Laatste: 1-11-2024 Berichten: 1207 | 30-8-2005 15:43 |
Mogen we Sientelo en Roc Ya Body hier ook onder rekenen? En inderdaad, het blijft leuke muziek die stukken beter klinkt dan de standaard rap/hip-hop (vind ik dan). Een beetje Best of both worlds. | |
Darth Crossfader | |
JeromeskieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 25-8-2005 Laatste: 21-1-2008 Berichten: 46 | 31-8-2005 12:48 |
Weet iemand nog meer van dit soort nummer? Ze zijn heerlijk | |
Mr. T.Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-2-2005 Laatste: 25-5-2006 Berichten: 1 | 31-8-2005 13:21 |
@Stevo_JD Je haalt nu even iets door elkaar. Bouger Bouger van Magic System is geen reggeaton. Dit is een heel ander genre genaamd zouglou style. Vrij vertaald betekent dit: 'een bij elkaar geraapt zooitje'. De belangrijkste elementen hiervan zijn ritme, percussie en teksten met een boodschap (vaak geen serieuze teksten, maar juist verhalen over alledaagse belevenissen). Zookey van Yves Larock is gewoon house, alleen met een afro jamaicaanse inslag. Dit even ter verduidelijking, want jouw lijst bestaat dus eigenlijk uit 4 nummers met 3 verschillende genres. Dit neemt niet weg, dat ik wel van alle 3 de genres houd!!! | |
PascalStandaard Lid Uit: Anders Sinds: 29-7-2005 Laatste: 21-5-2013 Berichten: 468 | 31-8-2005 20:12 |
Ik woon op Aruba en wordt "dood gegooid" met dit soort muziek.. Reggaeton is de Hottest muziekstroom hier in de Caribe en in de Noordelijke Zuid-Amerikaanse landen Colombia en Venezuela.. De muziek is afkomstig vanuit Trinidad en over de gehele Caribbische gebied verspreid en is populair gemaakt door middel van electronische snufjes en een stevige beat. Sta.Domingo heeft grote artiesten, Colombia, Trinidad enz..enz.. Ritme bestaat uit een mix van Afrikaanse Cumbia en Caribbische reggae met een vette bass en drum! (zet je x-over en/of processor lowcut aan...zucht) Errug lekker om HARD te horen!! Groeten Pascal | |
..Je Ducktape brood voeren... | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 31-8-2005 21:29 |
Haha, precies wat ik hierboven zei dus. Het was mij al opgevallen aan de Caraibische kant van Nicaragua (Corn Island e.d.) een paar jaar geleden, en onlangs inderdaad ook in Cuba. Als jij daar in de regio woont, dan kun je ons vast wel aan een leuke lijst met tips helpen? Ik houd me van harte aanbevolen in ieder geval. In Nederland is nog geen sprake van overkill, dus hier kunnen we nog een paar jaartjes vooruit met deze stijl. | |