Forum > Geluid

Denon DN-S3000 / DN-X1500

(12 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
BasicsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-10-2002
Laatste: 9-2-2008
Berichten: 57
19-7-2005 21:06
Dit weekend draai ik in een tent met deze combi. Nog nooit eerder mee gewerkt.
Nu hoor ik van collega dj's dat de 3000 vooral een k*tding is.
Vooral het scherpzetten en bijsturen.

Nu heb ik de gebruiksaanwzijzing effe gedownload en gelezen( ik weet helaas dat dat noodzakelijk is om met denon apparatuur goed te kunne werken..)

Nu zie ik dat je de 'Scratch mode' in 3 standen kan zetten, die waarschijnlijk zeer bepalend zijn voor de werking:

1. Main
2. Sampler
3. Search

De uitleg van deze verschilen volg ik niet geheel echter..
Begrijp ik de functies zo goed:

1. Main: Platter werkt als scratch , zowel in CUE als Play
2. Sampler : Platter werkt alleen voor Sampler
3. Search, Platter werkt NIEt als scratch , maar in CUE als FRame search, en in PLAY als Bend( bijsturen)

Over punt 3 heb ik een vraag hoe dit nu werkt, kan ik dit vergelijken met een CDJ-800/1000( die ken ik nl)
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
19-7-2005 21:37
Ja. De platter staat in deze stand stil. Draai je hem met de hand tijdens play dan kan je pitch-benden (kan overigens ook met de toetsen). Draai je hem tijdens pauze dan kan je frame-zoeken.

Voor de S3000 heb je de gebruiksaanwijzing eigenlijk nauwelijks nodig. Hooguit voor de sampler, memo-functie en mp3 file search. Alle basisdingen (cue, search, loop, pitch, pitch-bend) wijzen zichzelf. Ik vind het een erg fijne speler waar heel veel mee kan.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
BasicsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-10-2002
Laatste: 9-2-2008
Berichten: 57
19-7-2005 22:42
aha! dank!
De platter staat stil! nu vat ik hem..dat maakte ik niet op uit de gebruiksaanwijzing.
2 vragen nog :

1. Staat ie in 'search'stand stil in alle modes( CUe/Play/Pause)?
2. Is het 'gevoel'in deze search mode vergelijkbaar met de CDJ-1000 ?
( ik doe hierbij vnl op de mate van bijsturen/ afremmen )
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
19-7-2005 22:52
1. Ja, staat altijd stil (tenzij je hem met de hand ronddraait wink ;))
2. Nee, het voelt anders. Zelfs de CDJ-800 voelt anders... Maar het principe is gelijk.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
BasicsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-10-2002
Laatste: 9-2-2008
Berichten: 57
31-7-2005 10:58
Nu 2 weken mee gedraaid ( DN-S3000 ), 4 stuks in totaal,in elke tent 2.

besst aardige spelers, maar geef mij maar PIoneer, logischer en intuitiever.
Verder werkt bijsturen, BEND ( in Scratch Search mode) via de platter veel te direct.
Het gaat te weinig subtiel.

Maar meest klote:
Bij 3 stuks is de play/pause of CUE verrot.
M.a.w.: alleen met hamer nog te activeren.

Waat een kwaliteit zeg....
Dit heb ik met Pioneer nog nooit meegemaakt.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
31-7-2005 17:19
Benden met de platter is wennen als je een Pioneer gewend bent. En dan hangt het ook nog af WELKE Pioneer, want die verschillen onderling ook als dag en nacht.

Een S3000 is qua bediening zo makkelijk en intuitief als het maar kan. Met welke functie(s) kon je niet direct overweg?

En tenslotte, wat de buttons betreft: niet alleen heb ik nog nooit problemen met die buttons gehad, ik heb ook nooit gehoord dat dat bij iemand anders wel het geval was. Bij jou wel, en dan nog wel bij 3 stuks? Hoe is daarmee omgegaan dan?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
31-7-2005 20:03
Hey Victor. Persoonlijk denk ik niet dat hij problemen heeft gehad met die buttons. Mede dordat ik daar niemand mee heb gehoord op diverse Denon Fora en op eigen ervaring en ook nog dat het alle drie zijn :S. Het probleem bij hem zal hem waarschijnlijk de CUE-functie zijn. Die is namelijk anders bij de Denon dan bij Pioneer, bij Pioneer moet je Cue indrukken en bij Denon play/pauze tijdens standby-mode. Hierdoor kan hij last gehad hebben bij de buttons.
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
31-7-2005 20:06
Lijkt mij ook sterk dat die Denon knoppen kapot zijn, ik heb wel is iemand horen klagen over de knoppen van pioneer, dat er binnenin wat was afgebroken (want het zijn maar plastic knoppen), maar denon... Neuh, denon heeft rubberen knoppen waar je gewoon wat harder op moet raggen wink ;) .
Waar zit de cut op dit apparaat?
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
31-7-2005 20:14

basics schreef:

Waat een kwaliteit zeg....
Dit heb ik met Pioneer nog nooit meegemaakt.
Hmm, je hebt dus de Denon S30000 getest. Als je de CDJ-800 weleens gespeelt hebt, dan merk je toch dat hij erg plastic-achtig is in tegenstelling tot zijn directe concurrent Denon S3000. Het plateau is lekker stevig metaal en spanningsvrij.

Oh ja, ook al zijn enkel buttons foktop (door bijv. zware intensieve gebruik en verscheidene bierlozingen) dan hoef je het product niet af te kraken. Die buttons kun je zo vervangen en daarmee hoef je een product niet de deur uit te doen.

Maar goed, alles heeft een reden en neem je heus niet kwalijk. Verder succes met het zoeken naar je gear.
BasicsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-10-2002
Laatste: 9-2-2008
Berichten: 57
2-8-2005 21:28
Ik kraak het ding niet af
Sterker nog, ze werkte best prettig.
Alhoewel ik en Pioneer CDJ 800 /1000 lekkerder vind werken.

Maar die Play en Cue buutons waren echt niet ok, meerdere dj's daar bevestigde me dit ook.
Ik ken Denons ( heb zelf een Dn-D6000) en weet wel het verschil inderdaad inw erking.
Maar hier moest je dus écht hard op beuken
Bij de één was het de cue ( stutter) en de andere de Play button.
Mixen gingen hier door finaal de mist in.

Wat ik niet handig vind aan de denon?
- 2 sec scratch Mode ingedrukt moeten houden om op Search over te gaan.
- Ik vind het verwarrend op een denon dat de notificatie van de ene button in het display is en de andere met een LEd bij de knop( ik vind zelf dat laatste het duidelijkst) Voorbeelden: Brake/ Loop/ DRag / Keyetc
In praktijk werkt het niet handig vind ik.
Gewoon een duidelijk LED bij de betreffende button werkt gewoon het best.
- De druk die je uit moet oefenen om de CD erin te krijgen. Een Pioneer 'slikt', een denon niet.
- En ja, ik mis de BPM counter.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)