Forum > Newbie Forum

Zoveelste startende Dj vraag!!

(17 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
GenoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2005
Laatste: 26-4-2005
Berichten: 8
12-2-2005 19:21
Hoi om te beginnen zal ik me even voorstellen, mijn naam is Tijn, en ik wil over een vrij korte periode ( paar maandjes, moet eerst me school afmaken ) draaitafels, en een mixer aanschaffen, geinspireerd op vele internetfilmpjes van hiphopbattle dj's en uitgaans ervaringen, en ik voel me handjes kriebelen en me hart gaat sneller kloppen als ik A-trak of Q-bert in actie zie :S!!!! dan denk ik dat wil ik ook,:)

Ik wil me alleen bezighouden met hiphop en funky music dus niet met trance / andere soorten dus ik had in gedachten de volgende set:

2 * SL-1200 met Shure M44-7 elementen
en een Vestax PMC-06 Pro D Samurai) of een Vestax PMC-06 Pro

een Vestax PMC-07 Pro vind ik toch iets te duur

hm ik heb me "huiswerk" wel gedaan, maar ik heb geen ervaring verder, ik wilde graag weten als ik me wil storten op scratchen, cutten, beat jugglen enz met deze elementen goed zit, en hoe zit het met die mixers, wat is het verschil tussen die Samurai die normaal 2 keer zo duur of zelfs meer is dan die standard..

Keuze dat ik gelijk dure tafels wil kopen is deels door mij vader die me wijze raad geeft dat die "goedkope" eq gewoon stukker minder is dan technics, maar ook omdat als je het kwijt wilt technics veel sneller verkocht hebt.

Ik zat eerst ook te denken aan Dré's RP-4000 M3D s Intermediate Set
maar die is eigenlijk helemaal niet geschikt voor wat ik wil gaan doen.

Maar is het verstandig om gelijk professioneel te gaan, want ik weet van mezelf dat dit me nieuwe hobby wordt die me dagenlang bezig gaat houden.

alvast bedankt voor het lezen van deze enorme post:P

en ik weet zeker dat ik alles hier ga aanschaffen!! mede door alle reacties die er overal te lezen zijn.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
12-2-2005 19:38